Jump to content
MarekZ

Wibracje auta po wyżej 140km

Recommended Posts

Cześć witam wszystkich pickupowiczów 

 

Taki problem : dodge ram 1500 rok 2015 

Auto wpada w wibracje  po wyżej 140km na h 

Po zakupie auta wibracje były nie do zniesienia i zaczynały się koło 90Km A bardzo mocno można je było odczuć przy 140.

 

Wymieniłem wał bo był pokrzywiony -  polepszylo się 

Wymienile opony bo też były pokywione.

 

Tera mam złożone nowe Cooper discoverer A/T

Koła wyważone dwa razy i zrobiona zbieżność.

Jest dużo Lepiej ale auto dalej wibruje.

 

Ma ktoś jakiś pomysł co Jeszce mogę sprawdzić?

Czy Może to być słaba jakość opon które się deformuja przy "dużych" prędkościach ?

MAREK 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem, Coopery to opony średniej klasy o ile indeks prędkości jest ok to nie powinno być problemu. A na stacji diagnostycznej sprawdzałaś sobie zawieszenie czy gdzieś nie ma luzów? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Ostatni Sprawdzałem 30.000 km temu 😕 wymieniłem końcówki drążka.

Zastanawiam się czy te lekkie bicie  przy hamowaniu  ( myślę lekko pokrzywione tarcze ) może wpływac  na te wibracje ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarcze raczej tylko przy hamowaniu. Ja spróbowałbym podjechać do autoryzowanego Fiata,Mercedesa zapewne przy tak świeżym roczniku będą mieli wszystkie parametry i mogli posprawdzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie wibracje może powodować wiele elementów - zużyte piasty, łożyska półosi, łożyska wałka ataku, krzywe półosie lub cały most, krzywe felgi lub właśnie tarcze itd., itd

Napisz dokładnie kiedy się pojawiają, gdzie są odczuwalne (np. na kierownicy), czy jakoś zmieniają się w zależności od tego czy przyśpieszasz, jedziesz ze stałą prędkością lub zwalniasz, czy pojawiają się zawsze, czy tylko w niektórych warunkach.

Słowem, potrzeba więcej informacji, bo na podstawie tego co napisałeś to można co najwyżej powróżyć z fusów ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, też mam wibracje w swoim ramie 5.7 2015, szczególnie odczuwalne przy 80 km/h. Raz jadę spokojnie 80 90 i wibracji nie ma. Na następny dzień wibracje znów się pojawiają, mam wrażenie że występują po bardziej dynamicznej czy też agresywnej jeździe. 

Edited by Mandolina1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni właśnie! Takie pojawia się i znika zależy od dnia. Ja w między czasie wymieniłem komplet tarcz. Poprawiło się bo nie trzęsie przy hamowaniu ale dalej są.

 

Zastanawiam się Czy to nie coś z przednim wałkiem reduktor》 most 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy jedziecie 2wd przedni wał sie nie kręci. Zapnijcie napędy i sprawdzcie ponownie. Częściowo problem tkwi w oponach ktore jeśli są zimne to zapamiętuja kształ po nocy, po rozgrzaniu problem powinien sie zmniejszyć. Np. w oponach o miekkiej mieszance wyważenie musi być tylko i wyłącznie na rozgrzanych oponach, tylko to gwarantuje prawidłowe wyważenie.  Warto odwiedzić warsztat gdzie wyważaja koła na pojeżdzie, może to definitywnie rozwjązać problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seba dziki ! Powiedz mi czy myślisz że może być coś  nie tak z redaktorem coś tam w środku nie tak ? 

JA jestem wstanie ogłosić konkurs z nagrodą pieniężną dla tego kto znajdzie przyczynę wibracji!  Wydałem blisko 16.000 zł na wymianę poszczególnych części i przeglądy.

Nowy: wał, opony , 4tarcze , przegląd zawieszenia i mostu tylnego , wyważanie  kół x2 plus 2x zbieżność 🤷‍♂️ ogólnie to zaczyna mi trochę brakować sił na to. A że w pół roku zrobiłem ponad 40.ooo km  to ilość czasu spędzonego  w aucie na myśleniu- co się może trząść.... doprowadza mnie do szału...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tak zwanej dupce reduktora na wyjściu  tylnego wału jest łożysko a zaraz przed nim uszczelniacz, jeśli tam byłby luz to najpierw jest wycie a potem wyciek oleju. Pisałeś że wał był pokrzywiony, możliwe iż wałek w reduktorze też jest krzywy jeśli Ramik miał jakąś przygodę lub często wał ulega uszkodzeniu podczas załadunku auta poprzez widły wózka .  Szkoda że nie masz drugiego kompletu kół, wyeleminował byś jedno podejrzenie raz na zawsze.  Ja miałem 3 fullsizy, dwa Ramiki, 1500, 2500 oraz F250,  1500 to dość miekki jak na pickupa duży komfort, pamietam że też odczuwalem lekkie trzęsienie, ale żadnego bicia nie było. 2500 HD i F250 to już woły robocze choć ja je bardzo lubiłem.

 

Pamiętaj że Pickupy to jednak taczki i nie można oczekiwać tego samego co daje osobówka.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam takiego warsztatu, musisz szukać w internecie, czytałem że firmy świadczące taką usługe mogą podjechać do klienta.  

 

Osobiście to stawiam na wadliwe opony, lub krzywe, podbite  felgi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź zawieszenie przedniego mostu, tzn. elementy gumowo-metalowe na których trzyma się ramy, któraś poduszka może być zerwana lub naderwana i most ustawia się pod niewłaściwym kątem do wału, co może dawać dziwne hałasy i ciężkie do znalezienia wibracje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widziałem takiego przypadku w samochodach z IFS, ale przy sztywnych mostach mała zmiana konta i robi się niesamowity kocioł, więc tutaj uszkodzona poduszka mostu może dać ten sam efekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.