Skocz do zawartości

Wibracje auta po wyżej 140km


MarekZ

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć witam wszystkich pickupowiczów 

 

Taki problem : dodge ram 1500 rok 2015 

Auto wpada w wibracje  po wyżej 140km na h 

Po zakupie auta wibracje były nie do zniesienia i zaczynały się koło 90Km A bardzo mocno można je było odczuć przy 140.

 

Wymieniłem wał bo był pokrzywiony -  polepszylo się 

Wymienile opony bo też były pokywione.

 

Tera mam złożone nowe Cooper discoverer A/T

Koła wyważone dwa razy i zrobiona zbieżność.

Jest dużo Lepiej ale auto dalej wibruje.

 

Ma ktoś jakiś pomysł co Jeszce mogę sprawdzić?

Czy Może to być słaba jakość opon które się deformuja przy "dużych" prędkościach ?

MAREK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem, Coopery to opony średniej klasy o ile indeks prędkości jest ok to nie powinno być problemu. A na stacji diagnostycznej sprawdzałaś sobie zawieszenie czy gdzieś nie ma luzów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wibracje może powodować wiele elementów - zużyte piasty, łożyska półosi, łożyska wałka ataku, krzywe półosie lub cały most, krzywe felgi lub właśnie tarcze itd., itd

Napisz dokładnie kiedy się pojawiają, gdzie są odczuwalne (np. na kierownicy), czy jakoś zmieniają się w zależności od tego czy przyśpieszasz, jedziesz ze stałą prędkością lub zwalniasz, czy pojawiają się zawsze, czy tylko w niektórych warunkach.

Słowem, potrzeba więcej informacji, bo na podstawie tego co napisałeś to można co najwyżej powróżyć z fusów ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, też mam wibracje w swoim ramie 5.7 2015, szczególnie odczuwalne przy 80 km/h. Raz jadę spokojnie 80 90 i wibracji nie ma. Na następny dzień wibracje znów się pojawiają, mam wrażenie że występują po bardziej dynamicznej czy też agresywnej jeździe. 

Edytowane przez Mandolina1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Kiedy jedziecie 2wd przedni wał sie nie kręci. Zapnijcie napędy i sprawdzcie ponownie. Częściowo problem tkwi w oponach ktore jeśli są zimne to zapamiętuja kształ po nocy, po rozgrzaniu problem powinien sie zmniejszyć. Np. w oponach o miekkiej mieszance wyważenie musi być tylko i wyłącznie na rozgrzanych oponach, tylko to gwarantuje prawidłowe wyważenie.  Warto odwiedzić warsztat gdzie wyważaja koła na pojeżdzie, może to definitywnie rozwjązać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba dziki ! Powiedz mi czy myślisz że może być coś  nie tak z redaktorem coś tam w środku nie tak ? 

JA jestem wstanie ogłosić konkurs z nagrodą pieniężną dla tego kto znajdzie przyczynę wibracji!  Wydałem blisko 16.000 zł na wymianę poszczególnych części i przeglądy.

Nowy: wał, opony , 4tarcze , przegląd zawieszenia i mostu tylnego , wyważanie  kół x2 plus 2x zbieżność ?‍♂️ ogólnie to zaczyna mi trochę brakować sił na to. A że w pół roku zrobiłem ponad 40.ooo km  to ilość czasu spędzonego  w aucie na myśleniu- co się może trząść.... doprowadza mnie do szału...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

W tak zwanej dupce reduktora na wyjściu  tylnego wału jest łożysko a zaraz przed nim uszczelniacz, jeśli tam byłby luz to najpierw jest wycie a potem wyciek oleju. Pisałeś że wał był pokrzywiony, możliwe iż wałek w reduktorze też jest krzywy jeśli Ramik miał jakąś przygodę lub często wał ulega uszkodzeniu podczas załadunku auta poprzez widły wózka .  Szkoda że nie masz drugiego kompletu kół, wyeleminował byś jedno podejrzenie raz na zawsze.  Ja miałem 3 fullsizy, dwa Ramiki, 1500, 2500 oraz F250,  1500 to dość miekki jak na pickupa duży komfort, pamietam że też odczuwalem lekkie trzęsienie, ale żadnego bicia nie było. 2500 HD i F250 to już woły robocze choć ja je bardzo lubiłem.

 

Pamiętaj że Pickupy to jednak taczki i nie można oczekiwać tego samego co daje osobówka.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nie znam takiego warsztatu, musisz szukać w internecie, czytałem że firmy świadczące taką usługe mogą podjechać do klienta.  

 

Osobiście to stawiam na wadliwe opony, lub krzywe, podbite  felgi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zawieszenie przedniego mostu, tzn. elementy gumowo-metalowe na których trzyma się ramy, któraś poduszka może być zerwana lub naderwana i most ustawia się pod niewłaściwym kątem do wału, co może dawać dziwne hałasy i ciężkie do znalezienia wibracje.

 

moja stajnia - uzbierało się ponad 1000KM 🙂 : Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Saab 9-3SS [B207E], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit 136 (babcia)

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem takiego przypadku w samochodach z IFS, ale przy sztywnych mostach mała zmiana konta i robi się niesamowity kocioł, więc tutaj uszkodzona poduszka mostu może dać ten sam efekt

 

moja stajnia - uzbierało się ponad 1000KM 🙂 : Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Saab 9-3SS [B207E], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit 136 (babcia)

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.