Skocz do zawartości

Dakota II gen / III gen na co zwrócić uwagę


woytek91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam się do zakupu pierwszego pickupa. Niestety silverado / sierra są dla mnie za duże, natomiast Dakota wydaje się w sam raz.

Pytanie do znawców, na co zwrócić uwagę przy wyborze? Zewnątrz bardziej podoba mi się II generacja, ale III też nie jest zła, natomiast środek z III gen plastikami bardzo przypomina mi Jeepa WK, a jakość tych plastików jest mocno średnia więc bardziej obstaje przy II genie. Teraz pytanie o silnik V6 3.9L, czy to nie za słabe? Auto na pewno dostanie lift i większe koła, bo będzie musiało popracować trochę w górach. Ewentualnie jakie są wady tego silnika? 4.7 i 5.2 znam bo miałem oba w Jeepach. Chodzi głównie o to że najczęściej w ogłoszeniach widzę te V6, a V ósemki rzadko się trafiają. Wiadomo V8 fajniejsze, ale jak by się okazało że V6 też daje sobie rade z tym wozem i dodatkowym obciążeniem to może nie będę się upierał przy ósemce.

 

Kolejna sprawa, jak wygląda temat reduktora, gdzieś znalazłem info że tam są NV249 i 231? A jak jest faktycznie?

Jak wygląda sprawa trwałości przedniego mostu i zawieszenia?

i ostatnie czy  wszystkie wersje miały tylny most z LSD?

 

z góry dziękuję za wszystkie informacje i sugestie.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.9 pochodzi z tej samej rodziny silników co 5.2.

Obawiałbym się tylko dostępności części w razie jakiejś awarii, bo silnik poza Dakotą montowany był chyba tylko z najtańszych wersjach Rama i Ram Van-a, czyli u nas to kompletna egzotyka.

Reduktory to raczej trochę większe niż w Jeepach. Coś kojarzę nv 233? Sprawdź sobie co było wkładane do Durango 1 generacji, bo to bliźniacze auta.

Generalnie pickupy wielkości mid size w USA to miały być tanie woły robocze dla tych, których nie stać na jakiegoś full siza, więc cudów z wyposarzeniem i jakością plastików się spodziewaj. Jeżeli zależy Ci na przyzwoitej ładowności, to też możesz być niemiło zaskoczony.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej było by kupić takiego 5.2 ? tyle że tego jeszcze mniej niż 4.7

A o co chodzi z kiepską ładownością? Bo w zasadzie to, to ile jest w dowodzie nie ma większego znaczenia, byleby rama była mocna bo i tak wjadą poduszki żeby można było dźwignąć dupe po załadunku.

 

A ewentualnie co byś polecił innego podobnego rozmiarowo? Myślałem też o f150 z podobnego rocznika czyli 2000 d0 2004.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle Dakota, jak i pozostałe mid sizy z USA są u nas wyjątkowo mało popularne.

Nie wiem dlaczego, być może większość myśli podobnie jak ja, tj. że małe pickupy z USA nie oferują nic więcej od ich japońskich czy europejskich konkurentów (z wyjątkiem posiadania benzynowych silników), ale za to są tak samo upierdliwe w utrzymaniu jak ich więksi "bracia". Części tak samo trzeba szukać w sklepach specjalizujących się w amerykańskich autach, albo samemu ściągać zza oceanu (o jakichkolwiek blacharskich gratach zapomnij). Ładowność tak z 500-700 kg, japonia 800-1000kg (btw. co dadzą poduszki czy wzmocnione resory, jeżeli to wszystko opiera się na takim sobie moście). O awaryjności nie wspomnę - miałeś Jeepy to wiesz jak jest. Do tego podaż w ogłoszeniach w zasadzie żadna - to też już wiesz.

Moim zdaniem albo nie jojczyć, tylko szukać full siza - Ram, F150, Silverado/Sierra, albo celować w jakiegoś Japończyka.

U nas z amerykańskich mid sizów chyba najłatwiej będzie znaleźć Cheviego S10/GMC Sonoma - to bliźniaki w miarę popularnego u nas Blazera. Czasem jakiś się pojawia, a i ceny jeszcze nie wyskoczyły z kosmos.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Oglądałem rama 1500 5.9 ? świetny sprzęt, jeździłem nim....bardzo przyjemne doznania, ale.... niestety okazał się za duży..... po prostu nie mieszczę się tam gdzie potrzebuję wjeżdżać i trzeba było nie raz manewrować na kilka razy.

W związku z powyższym kupiłem Dakote 4.7 półtora kabiny ? jest prawie że idealnie jeśli chodzi o gabaryt, jak chodzi o resztę to zobaczymy jak odbiorę od blacharza bo od razu wstawiłem na wymianę progów i reperaturki błotników w pace.

 

Odczucia po jazdach ramem i dakotą? Dakota jest przyjemniejsza w prowadzeniu, zrywniejsza ( w porównaniu do Rama zapierdala po prostu). Wg mnie zawieszenie lepiej wybiera no i łatwiejsza w parkowaniu ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.