Jump to content

Recommended Posts

Witam planuje w moim 96 6.5 silverado 3500 zmienic predkosc dyfra orientuje sie ktos czy u nas mozna gdzies znalezc kolo i atak do mostow czy wszystko na zamowienie z usa. Moze ktos ma szybki most bo z moim to tylko po miescie mozna jezdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od sprawdzenia jakie masz przełożenia w moście. A potem sprawdź, jakie powinieneś mieć i jakie były montowane w innych wersjach.

Może być tak, że oryginalny most się skończył i ktoś założył taki, który mniej-więcej pasował.

Zmiana przełożeń w takim aucie to z punktu widzenia części nie problem - trzeba znać typ mostu i rodzaj przełożenia jaki chcesz mieć - w USA kupisz wszystko bez problemu.

U nas może przypadkiem coś z używanych gratów trafisz - kompletny most, albo same przełożenia.

Za to problemem nie do przeskoczenia może być znalezienie mechanika, który Ci to wymieni i ustawi tak, żeby jeździło długie lata. Mimo, że to teoretycznie niezbyt skomplikowana sprawa, to w praktyce niewielu faktycznie ogarnia tą robotę. Większości mechanikom i pseudomechanikom prawidłowe ustawienie przełożeń po prostu się udaje - czasem częściej, czasem rzadziej.

Że Ty nie masz o tym większego pojęcia, można wywnioskować po pytaniu. Dlatego zalecam dużą ostrożność przy wyborze mechanika - widywałem amerykańskie mosty sp....lone na najróżniejsze sposoby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie dlatego pytam bo zasade dzialania znam ale juz ze skrzynia nv4500 zaufalem mechanikowi i teraz musze takowa sciagnac bo ta zostala spartolona. Z dyfrem chce tego uniknac. Szczerze poprostu nie rozumiem czemu wielu mechanikow twierdzi ze nie problem a wychodzi jak zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raz - bo wstyd się przyznać super specowi, że czegoś nie umie, dwa - bo fajnie uczyć się na cudzym aucie, trzy - bo coraz częściej mam wrażenie, że warsztaty otwierają tacy, co to raz udało im się zmienić klocki czy olej we własnym aucie i już myślą, że są mistrzami klucza i wkrętaka. Wybierz najbardziej pasujący z powyższych punktów, chociaż obawiam się, że właściwe są wszystkie.

Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia jakie masz faktycznie przełożenie - bo albo masz fabrykę i po prostu tak ma być, albo ktoś faktycznie zmienił most na wolniejszy.

Zacznij od porównania prędkości z licznika z tą faktyczną - mało prawdopodobne, żeby przy zmianie mostu ktoś zawracał sobie głowę strojeniem licznika.

Potem ustal jaki masz typ mostu - te same mosty bywały w Fordach, GM-ach i Dodgach. Zarówno w pickupach, jak i w furgonetkach. Jak będziesz znał typ mostu i potrzebne Ci przełożenie, to szukaj u polskich rozbieraczy całego mostu - wyjdzie taniej i pewnie będzie mniej ryzykownie niż ściąganie do PL samych przełożenia i dawanie tego jakiemuś paprakowi do ustawienia.

Pewnie, że jest ryzyko kupienia mostu do remontu, ale zdecydowanie taniej odwieźć taki most do sprzedawcy i w wsadzić mu go w d...pę niż szarpać się z mechaniorem o poprawienie tego co już raz spartolił. Tym bardziej, że źle ustawione przełożenia mogą odezwać się dopiero po jakimś czasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja wlazlem pod autko i wychodzi ze ma 14 to srubowy most gm . Kurcze kupilem auto ktore co rusz cos sie konczy mialem ich kilkanascie ale to jest wyjatkowe pompa wspomagania juz zrobiona w serwisie i szczerze milo mnie zaskoczyli bo dziala ok wtryski zrobione weze wymienione nie cieknie pompa paliwa wstepna tez dwie mam nowe ciekna na skladaniu ale to moj blad trzeci jest orginal i dziala. Skrzynia zostala po mechaniku do wymiany bo juz nie chce inwestowac w ta no chyba ze sie zawezme i sam ja zrobie no i dyfer fabryczny jest raczej bo predkosc sie zgadza poprostu jest wolny. Zaraz go policze ale ruszam z dwojki bez usligiwania sprzegla bez dodania gazu a na 5tce mam 90 max wiecej to mi serce placze jak meczy sie motor. Ogolnie uparlem sie ze to auto zrobie do porzadku juz bardziej sprawa honorowa sie zrobila niz zdrowy rozsadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie dość wolne. Ciekawe, czy to jakiś pakiet do przyczep, czy cholera wie co?

Pewnie jakieś 3.73 by zagrało. Szybsze już raczej nie, bo 6.5 aż takim demonem mocy nie jest.

Generalnie jeżeli ogarniasz angielski, to proponuje pogrzebać na forach z USA, bo łatwo przegiąć w drugą stronę. Były tu na forum kiedyś linki do takich skarbnic wiedzy.

Tu przykład z allegro:

https://allegro.pl/oferta/chevrolet-suburban-2500-8-1-v8-most-tylny-10-5-7795056989

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No on mial kule na pace wiec pewnie orał ciezko no most super nawet ma juz tarcze wiec bym nie musial kąbinowac bo chcialem sciagnac zestaw do zamiany ale ten grzech ma ceny troche kosmiczne zwazywszy ze za goly most w polsce mnie wnerwia to ze jak juz cos jeat to za wszystkie pieniadze by to chcieli ale dzieki bo o takim mysle wlasnie zeby zaczac 1ki uzywac a na trasie nie meczyc silnika 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wkleiłem jako przykład, że w ogóle są.

Sprawdzaj allegro, olxa, przedajemy.pl, bo czasem pojawiają się ciekawe fanty w dobrej cenie. Jak nie będzie GM-a, to spróbuj szukać jakiejś większej Dany (70 lub 80) bo montowała je cała trójka, ew. któregoś dużego Forda. Masz w tyłu resory, więc większość powinna pasować bez lub z niewielkimi przeróbkami. W zasadzie blokuje Cię tylko rozstaw szpilek kół - bez sensu inwestować w nowe felgi.

Ale na pół darmo raczej nie licz - ten most waży chyba 200 lub 300 kg, więc nawet jako kompletne padło wart jest na skupie złomu ponad tysiaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie mysle nad tyn ale dzis bede dzwonil jeszcze do chlopakow z rzeszowa bo kiedys ten temat juz zaczelismy ale generalnie chyba poszukam jakiegos mostu szczegolnie ze bede robil do niego zawias na powietrze ale nie dla lansu tylko na mechanicznych zaworach zeby nie skakal na pusto jedna wysokosc poprostu. A wtedy bede i tak czyscil most bo bede spawal go do wachaczy wleczonych wiec mam duzy margines przy wyborze mysle tylko moze iveco alb transit na blizniakach jakis tylko jeszcze musze pokukac jakie tam sa przelozenia. Ale dobrze mowisz w tym aucie malo jest rzeczy ktore musza byc strikte do niego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.