Skocz do zawartości

Płyn chłodzący motorcraft premium gold


mudder

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie jw.

Mam układ chłodzący zalany złotym motorcraftem który wymienia się co 6lat lub 105k mil

ale z różnych powodó chciałbym go zmienić na zwykły różowy albo zielony, myślicie że właściwości antykorozyjne i odkamieniające są prawdziwe czy to zwykły chwyt marketingowy :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałbym "chłyt małketingowy" ale najlepiej sprawdź sobie tutaj po VINie , co dokładnie powinno siedzieć w Twoim efie.

Dziwne, bo piszą, że tam gdzie motor jest zalany zielonym lub pomarańczowym, nie należy stosować golda. Ale czy wolno w drugą stronę? Hmmm... Spróbuję poszukać specyfikacji, a Ty daj znać, co Ci wyszło z VINu.

 

EDIT: A sorki, doczytałem i też piszą, żeby w drugą stronę też nie zamieniać. Szukam specyfikacji.

 

EDIT2: Proszę bardzo ;-) Masz wyjaśnione, co czym się różni. Polecam uwadze dwa ostatnie akapity - wynika z tego, że:

- nie powinieneś stosować zielonego

- teoretycznie możesz zalać pomarańczowym

- najlepiej, jakbyś pozostał przy goldzie :mrgreen:

Osobiście myślę, że mimo wszystko sporo w tym marketingu i każdy płyn dobrej marki, który nie będzie się gryzł z materiałami z jakich wykonany jest silnik i układ chłodzenia, da radę. Natomiast jeśli chcesz pozostać przy Motorcrafcie, to jednak stosowałbym się do "zaleceń producenta" ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałbym "chłyt małketingowy" ale najlepiej sprawdź sobie tutaj po VINie , co dokładnie powinno siedzieć w Twoim efie.

Dziwne, bo piszą, że tam gdzie motor jest zalany zielonym lub pomarańczowym, nie należy stosować golda. Ale czy wolno w drugą stronę? Hmmm... Spróbuję poszukać specyfikacji, a Ty daj znać, co Ci wyszło z VINu.

EDIT: A sorki, doczytałem i też piszą, żeby w drugą stronę też nie zamieniać. Szukam specyfikacji.

z tego co wiem to nigdzie nie pisze żeby nie zamieniać tylko żeby nie mieszać, ale tak samo jest z olejem cj4 piszą że tylko ten olej można stosować, ale nie chodzi o silnik tylko o filtr cząstek stałych i normy spalania, a po usunięciu dpf można śmiało stosować gorszy olej,

w sumie to jakoś nie muszę strasznie go zamieniać ale ciężko go jeszcze u nas dostać, czasem trzeba dolać, w sumie można wody ale jakoś wolę płyn...

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie borygo nie chce myślałem o innym płynie takim jakim mam zalane d3, ale kiedyś dolałem do forda ze 2l zielonego(zanim się dowiedziałem że w silniku jest gold) więc wolę go zmienić :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

streścisz bo mam strasznie wolny internet, więc nie oglądne... :roll:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

streścisz bo mam strasznie wolny internet, więc nie oglądne... :roll:

A pewnie. W dużym skrócie -

Zielony był stosowany fabrycznie do 98 roku. Od 2003 wszystko jest zalewane goldem. Pomarańczowy był stworzony na potrzeby małego Transita Connecta (i zdaje mi się, że wogóle na potrzeby ówczesnych europejskich fordów) ale można go stosować w innych jednostkach napędowych, jest zamienny z płynami DEX-COOL stosowanymi w samochodach GM. Przy wymianie na inny rodzaj płynu należy przepłukać dokładnie układ. Do płukania układów heavy duty diesli (7.3 6.0 6.4) motorcraft produkuje śpecjalny śpecyfik.

Trochę obrazków:

post-158-15323754614972_thumb.jpg

post-158-15323754615658_thumb.jpg

post-158-15323754616353_thumb.jpg

post-158-15323754617429_thumb.jpg

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dalej nie wiadomo czemu nie powinno się stosować zwykłego płynu...

chyba będę musiał zaryzykować, albo uderzę do landserwisu bo nowe landki też żółtym zalewają

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dalej nie wiadomo czemu nie powinno się stosować zwykłego płynu...

chyba będę musiał zaryzykować, albo uderzę do landserwisu bo nowe landki też żółtym zalewają

Zostaje Ci jeszcze "Chrysler Orange" albo "Mercedes Light Yellow", zgodnie z etykietą :-)

Szperałem jeszcze po amerykanckich forach i gdzieś mi się obiło o uszy (oczy), że tzw. "zwykłe płyny" mogą przyspieszyć korozję bloku silnika i rdzenia chłodnicy. Pewnie coś w tym jest ale trochę kojarzy mi się to z reklamą, w której występują "zwykłe proszki" do prania... ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie coś w tym jest ale trochę kojarzy mi się to z reklamą, w której występują "zwykłe proszki" do prania...

Taaa... u mnie w rodzinnym domu mieliśmy praleczke 20 lat na "zwykłym proszku", kupiliśmy nową i po 6 latach używania tych badziewi mamy już nastepną pralke. Tak to jest niestety z chłytami marketingowymi. Kiedyś kupowałeś nie dlatego że chcesz a dlatego, że jest, a teraz kupujesz wieksze gówno za wieksze pieniądze i jeszcze jestes przekonany, że tego własnie pragniesz.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo teraz już nikt nie ma interesu w produkowaniu wytrzymałych sprzętów, dotyczy to każdej dziedziny życia od AGD po samochody :roll:

p.s.

Do kontynuowania tematu zapraszam na Off topic

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat był zamknięty ale bull nadużył władzy :mrgreen: więc otwieram z powrotem...

jeżeli chodzi o starsze auta to nie ma problemu z zalewaniem różowym czy zielonym, byle jakiejś dobrej firmy, oczywiście można zalać żółtym pytanie po co, skoro fabrycznie przypuszczam był zalany zielonym...i w tym punkcie znowu wracamy do tych proszków

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat był zamknięty ale bull nadużył władzy więc otwieram z powrotem...
Kurcze, nie zauważyłe, że temet był zamknięty. Po prostu wcisnąłem "odpowiedź" i już.

 

A jakie ma właściwości dobry płyn chłodzący, poza tym, że nie może zamarzać i korodować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniej kamienia się osadza co jest chyba zasadniczą sprawą

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.