Skocz do zawartości

Jakie amortyzatorki ?


v8city

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Amortyzatory przednie do kolumn mc persona model RS999789 oraz RS999788 różnią się długością. Jeden jest auta bez liftu zawieszenia ( fabryczna długość ) drugi do liftu +100mm. Jeden i drugi jest do RAMA 1500 2006/2008.

 

Model RS999793 jest amortyzator z serii quick LIFT - który w raz z zestawem montanowym daje możliwość podniesienia przedniego zawieszania od 2.5 cm do 60mm bez wymiany sprężyn.

 

Amortyzatory z serii 9000XL to bardzo dobre amortyzatory. Sam swego czasu miałem je w swoim aucie serie 9000 przez 60 tys kilometrów nie było z nimi żadnych problemów. Po 60 tys niestety zepsuła się regulacja charakterystyki pracy ale amortyzator działał bez zarzutu na 6 pozycji ;-)

 

Szczególnie fajna jest bezprzewodowa regulacja charakterystyki pracy amortyzatorów RS9000XL aczkolwiek 9 pozycji to lekka przesada. Nawet producent na pilocie zaprogramował 4 podstawowe konfiguracje: Off Road / Autostrada / SPORT / Holowanie /

 

IMGP1049.JPG

 

https://picasaweb.google.com/102803942426853564863/MitsubishiPajeroV60ZawieszenieOMERanchoRS900XLMyRide#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś pomóc w wyborze amorków... Czym się różnią te trzy?

A więc po kolei:

http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999793/

przód, 3-tubowe, symetryczne, lift 1-2 cale

 

http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999788/

przód, 3-tubowe, symetryczne, zero liftu

 

http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999789/

przód, 3-tubowe, symetryczne, lift 4 cale

 

Z tych trzech w Twoim przypadku wziąłbym oczywiście te pierwsze.

Będziesz miał większy prześwit, lepszy wygląd (zlikwidujesz PRAWIE rake, czyli pochylenie przodu,

co najwyżej może będziesz musiał wycelować odrobinę niżej reflektory - ja nie musiałem

bo miałem już lampy zeuropeizowane ;-)

 

ALE

 

Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest Quick Lift:

Czyli to samo (prawie, bo przody są asymetryczne i nie 3-, ale 2-tubowe)

i przede wszystkim DUŻO wygodniejsze w montażu (mniejszy risk, że coś się spieprzy),

bo w zestawie ze sprężynką.

 

A więc nie kombinuj ;-) tylko bierz:

 

1. przód prawy RS999929, lift 1-1,5 cala

http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999929/

 

2. przód lewy RS999943, lift 1-1,5 cala

http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999943/

 

3-4. tył lewy-prawy, RS999274, 0 lift (w praktyce 0,5-1), 3-tubowe

http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999274/

 

I taki zestawik polecam.

Będzie Pan zadowolony ;-)

post-643-15323756014698_thumb.jpg

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super zestawienie, dzięki!

 

Teraz kolejne pytania:

2. przód lewy RS999943, lift 1-1,5 cala

http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999943/

 

Dlaczego jest inne mocowanie - zdjęcie jest poglądowe?

 

I dlaczego te kompletne są tylko o 10 $ droższe? Są gorsze jakościowo?

Był Dodge RAM 5,7 HEMI 07r

Jeep Grand Cherokee 5,2 97r

Chrysler T&C 3,8 05r

 

501788039

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego jest inne mocowanie - zdjęcie jest poglądowe?

Tak. "Image is a representation of this part. Actual part may vary".

Nie bój się na pewno pasują. Wiele rzeczy ściągałem z Summit racing

i wszystko było ok.

 

I dlaczego te kompletne są tylko o 10 $ droższe? Są gorsze jakościowo?

Są prostsze, bo nie 3-, a 2-tubowe (większość amorów jest 1-tubowa).

Ale na pewno nie gorsze jakościowo.

Przeciwnie, uproszczenie konstrukcji to nawet większa niezawodność

(podczas montażu w naszym ulubionym warsztacie jeden z przednich

3-tubowych amorów się rozpier..... - musiałem sprowadzać trzeci).

A te Quick Lifty to przebój firmy Rancho.

 

A że tylko 10 dol. droższe?

Ponad 200 zielonych za 1 amor to i tak od cholery...

W tej cenie masz komplet najprostszych Bilnsteinów.

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kleka mi prawy przedni i lewy tylni

 

Może to bocian??? :kasztan:

 

Na poważnie, to jedne amory wymieniłem już po 20 tysiącach, a potem kupiłem oryginalne moparowskie i już mają 30tysięcy i jeszcze są w porządku. Dla ścisłości powiem, że nieoryginalne (amerykańskie kupione w Zuzcarze) kosztowały 250zł a oryginalne kupione w salonie kosztowały 340zł.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jak nie, jak tak

Ja w ten sposób mam przód podwyższony o 1,5 cala.

Sam amor, bez sprężyny. Tylko że ten amor ma tubę dłuższą o 3 cm,

dłuższy pręt i inną charakterystykę.

oczywiscie, bo jest "POD" LIFT 1,5 cala, ale sam liftu nie robi...

A to niby dlaczego? Ależ oczywiście, że robi. Zakład?

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzator nie podnosi auta - tlumi/amortyzuje

Gadał dziad do obrazu...

Ten amor jest dłuższy od seryjnego.

Tak jak seryjny ma półkę pod sprężynę.

Ta półka jest o 3 cm wyżej niż w stockowym odpowiedniku.

I mniej więcej taki też jest lift. BEZ wymiany sprężyny

czy dokładania dystansów (instrukcja tych

amorów zabrania zresztą jednego i drugiego).

 

Jeśli to Cię nie przekonało, to chyba

trzeba się będzie spotkać po lekcjach...

post-643-15323756068746_thumb.jpg

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak seryjny ma półkę pod sprężynę.

Ta półka jest o 3 cm wyżej niż w stockowym odpowiedniku.

 

To faktycznie wielka zasługa amorka w tym lifcie :lol:. Wyżej kielich pod sprężynę zamocowany i to wszystko, gdzie jest tu lift za pomocą samego amorka?. Lift tutaj polega na zmodyfikowaniu samego położenia sprężyny w kolumnie a nie o jakichś charakterystykach tłumienia o których mówiłeś wcześniej. To tak samo gdyby pod seryjną sprężynę na seryjnych amorkach dać podkładki. Litości :-D

 

amortyzator nie podnosi auta - tlumi/amortyzuje

 

Święta racja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak seryjny ma półkę pod sprężynę.

Ta półka jest o 3 cm wyżej niż w stockowym odpowiedniku.

 

To faktycznie wielka zasługa amorka w tym lifcie :lol:

100-procentowa. Wymieniasz amor - masz lift.

Nic poza tym. Dlatego nazywa się Quick-lift.

 

amortyzator nie podnosi auta - tlumi/amortyzuje

Święta racja.

Ups, trochę Ci wazelinki wyciekło...

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wiem o co się kłócicie skoro w pewnym sensie... wszyscy macie rację :-) Z tym, że z technicznego punktu widzenia Lemmy po prostu nie precyzyjnie się wyraża ;-)

Sam (przedłużony) amortyzator nie zrobi liftu. Lift w tym przypadku robi TEN amortyzator, a konkretnie właśnie ta podniesiona półka mocowania sprężyny. To jest komplet i działa tylko w samochodach w których jest taki rodzaj mocowania sprężyny i amortyzatora. W innych przy dłuższym amortyzatorze trzeba by zastosować inną sprężynę lub podkładkę pod nią. Ot cała filozofia.

TU LISTA wózków w których można ten patent Rancho zastosować.

 

. To tak samo gdyby pod seryjną sprężynę na seryjnych amorkach dać podkładki

 

Idea ta sama ale nie do końca, bo przy podkładce i seryjnym amorze może braknąć mu skoku/długości mimo, że auto będzie stało wyżej ;-) Tu skok pozostaje seryjny i się nie zmienia (bo sprężyna nie pozwoli) ale auto stoi wyżej.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z technicznego punktu widzenia Lemmy po prostu nie precyzyjnie się wyraża ;-)

Sam (przedłużony) amortyzator nie zrobi liftu. Lift w tym przypadku robi TEN amortyzator

To nie ja "nie precyzyjnie" się wyrażam, tylko Wy nieprecyzyjnie czytacie.

Ten amor jest dłuższy od seryjnego.

W skrócie:

Zastosowałem konkretny amor, który podwyższył mi przód o 1,5 cala.

MKmario raczył zauważyć, że to niemożliwe, bo amor nie robi liftu.

Wniosek domyślny - mój lift to fatamorgana.

Tłumaczę więc, że ten konkretny amor lift ROBI.

That's all.

Cieszę się, że MKmario ma tu liczne grono adwokatów,

ale interesuje mnie już tylko jego reakcja

(o ile nastąpi).

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.