Jump to content
Sign in to follow this  
Tedman

Ranger XLT lata 90' - eksploatacja w kraju

Recommended Posts

Czołem

Mam małego pickupa, teraz chcę przesiąść się na coś większego. Być może będzie to Ford Ranger , z tych starszych jak klastyczny  Fanger XLT 

Podoba mi się Ford Ranger XLT ok 1999 rok.  Rozmawiałem z mechanikami ale nie znam żadnego posiadacza.

Dwóch znajomych mechaników i każdy przestrzega przed zakupem samochodu importowanego z USA.

 Ciężko o części , są drogie, nie ma zamienników , problemy z diagnostyką

Stąd pytania :

  •   jak to jest z dostępnością u nas i ceną tych części ?  
  • Jak jest z dostępnością dobrych mechaników od pickupów z USA którzy mają wiedzę i kontakty do pozyskiwania tych części
  • Czy silnik Forda XLT 1999 i Mazda B-series z tych czasów są  takie same czy tylko 'zbliżone"?  
  • Podaje przykład auta z oznaczeniem typu silnika wg raportu sporządzonego po VIN auta [z   Niemiec]

 

Rocznik 1997

Marka: Ford

Model: Ranger / Mazda B

Benzyna 2300

Motor OHC 2.3L SOHC EFI NA I4 GAS*TP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka,

 

Auto maksymalnie proste konstrukcyjnie, jeżeli nie jesteś mechanicznym impotentem i masz kawałek garażu, większość spraw jesteś sobie sam wstanie wymyślić, Silniki i skrzynie kompletnie idioto-odporne. Cała eksploatacja kosztuje tyle co we fiacie UNO (oprócz benzyny 😉), sporo ważnych części zamiennych kupisz np https://sklepjeep.redcart.pl/  ale jest jest jeszcze sporo innych stron (nie będę ich reklamował bo mi nikt za to nie płaci 🤣). Internety nie bolą, wystarczy poszperać. Natomiast jeżeli chodzi o blachę i części trudno dostępne to wiadomo że tylko https://www.rockauto.com/ tam jest wszystko i najtaniej jak tylko idzie. Tylko oczekiwanie, i oczywiście musisz sobie ogarnąć jakiegoś przewoźnika na części bo ich ceny wysyłki do polszu są drogie.

 

Ford Ranger/ Mazda B-sieries w US i EU to zupełnie inne konstrukcje. Jeżeli oglądasz mazda z dieslem to jest europejczyk i jest to samo co ford ranger ale europejczyk!. Natomiast benzyniaki to wersje ze stanów 2.3 2.5 3.0.4.0 benzynki. Więc jeżeli np oglądasz mazde B3000 i forda ranger 3.0 V6 to są to te same auta tylko z innymi znaczkami na kierownicy na zderzaku i na tylnej klapie. 😉

 

Nie widzie sensu kupowania raportu do 20/25 letniego auta gdzie wdajesz max 15 tys cebulionów na auto. Ale jak już masz czuć się lepiej, możesz z ciekawości sobie kupić raport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Dopiero zaczynam przygodę, wiec mam pytanie.

Napisałes

W dniu 5.05.2019 o 12:57, adam21_92 napisał:

 

 

Ford Ranger/ Mazda B-sieries w US i EU to zupełnie inne konstrukcje. Jeżeli oglądasz mazda z dieslem to jest europejczyk i jest to samo co ford ranger ale europejczyk!. Natomiast benzyniaki to wersje ze stanów 2.3 2.5 3.0.4.0 benzynki. Więc jeżeli np oglądasz mazde B3000 i forda ranger 3.0 V6 to są to te same auta tylko z innymi znaczkami na kierownicy na zderzaku i na tylnej klapie. 😉

 

 

 

Tzn. jak dobrze rozumie to Ford Ranger benzynki sa z US a jak diesel to EU ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

W skrócie można tak przyjąć chociaż, przynajmniej teoretycznie, były dostępne Rangery USA z jakimiś dieslami, ale chyba nawet w USA były rzadkością.

Generalnie trzeba uściślić:

Ranger i Mazda B z rynku amerykańskiego to konstrukcja Forda

Ranger i Mazda B z pozostałych rynków (w tym UE) to konstrukcja Mazdy

Były to zupełnie różne auta, nie mające ze sobą w zasadzie nic wspólnego. Pooglądaj sobie zdjęcia to zobaczysz różnicę.

Od mniej więcej 2018 (nie jestem dokładnie pewny roku) wszystkie Mazdy i Rangery mają jedną konstrukcję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam Rangera z 2001roku w wersji EDGE z dłuższą kabiną. Bardzo fajne autko. Zanim kupiłem mojego to próbowałem paru innych egzemplarzy. Silnik 2.3 chyba tylko i wyłącznie dla małego spalania szczególnie, że większość aut z tym silnikiem jest 2X4 (jeśli w ogóle 4x4 występowało) i z manualną skrzynią biegów. Niby jeździ się dobrze ale odczucia podobne jak w polonezie trucku 1.6 😉  Silnika 2.5 OHC nie znam ale opinie ma raczej średniawe. Silnik 3.0 pomimo tego, że ma zasłużoną opinię pancernego to niesamowity muł - odradzam. Nie wiem jakim cudem ta jednostka była montowana aż do końca lat dwutysięcznych. Pozostaje 4.0 OHV (do 2000 roku) oraz 4.0 SOHC (od 2001 roku). Pierwszy jest najlepszym wyborem dla modeli do 2000 roku a drugi dla aut od 2001 roku. Oby dwa silniki występowały m.in. w Fordze Explorer z tamtych lat, który był sprzedawany w europie więc jest duża podaż zarówno części jak i samych silników. Znam lepiej 4.0 SOHC więc skupię się na nim. Dobry silnik ale ma jedną wadę - rozrząd a dokładnie ślizgi łańcuchów są gównolitu, same łańcuchy też słabawe. Trzeba bardzo pilnować szybkiej wymiany jak tylko da o sobie znać akustycznie. Sama wymiana też nie jest prosta bo jedna strona tej V6-ki ma rozrząd od przodu silnika (wyjęcie chłodnicy) a druga strona od tyłu, czyli od ściany grodziowej (wyjęcie silnika). Wymienia się oczywiście komplet czyli trzeba wyjąć silnik. Poza tym silnik żwawy, dobrze dobrany do tego auta, dobrze chodzi na gazie. Występuje w komplecie z 5 biegową skrzynią 5R55E również znaną z Explorera (i masy innych aut). Serwis i naprawa niedroga. Ogarnie ją w Polsce każdy mechanik od automatów. Masa używek na rynku.

Podsumowując Ranger USA z tamtych lat to bardzo fajny pickup. Powiem szczerze, że bardziej lubię jeździć nim, niż moim F150. Ranger to taki mały "popierdalacz" wszędzie się zmieści bo mniejszy od eFki, szybki bo 4.0 przy tak małej masie robi robotę, przyczepę pociągnie dwa-trzy razy cięższą od siebie, załadować też można sporo na pakę. Niektóre wersje - jak na przykład EDGE (którą posiadam) albo FX4 mają przełożenia w mostach 4.11 więc spokojnie można wrzucić nawet 35 cali koła (ja mam 33 cale) . W terenie bez blokad (jedynie LSD w tylnym moście) lepiej to robi niż niejeden liftowany JEEP i wiem co mówię bo miałem WJta z profesjonalnym liftem 5cali 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


  • Similar Content

    • By Kassei
      Witam,



      myślę o sprzedaży mojego Rangera. Jest to moje ulubione auto więc przychodzi mi to z ciężkim sercem. Planuję kupić dużego pickupa superduty na kategorię "C" i trochę mi brakuje na ten zakup kasiorki. Przed koronawirusem plan był taki, że Ranger zostanie u mnie dożywotnio (m.in. jako pierwsze auto dla dzieciaków) ale miałem trochę w firmie przestoju i po prostu nie wyrobię finansowo z zakupem jeszcze jednego pickupa bez sprzedaży jakiegoś pojazdu. Ci co mnie tutaj znają wiedzą, że jestem uczciwy, więc piszę szczerze jak sytuacja wygląda.



      Co do samego auta to jest to wersja EDGE z 2001 roku. Silnik to V6 4.0 SOHC 207KM 323 Nm a skrzynia to 5R55E, czyli zestaw montowany m.in. w Fordzie Explorerze. Jednostka to nie jest ogólnie jakiś tytan wytrzymałości i ma swoje bolączki z czego najbardziej znany to dwa łańcuchy rozrządu zamontowane przeciwlegle co łączy się z wyjęciem silnika przy wymianie rozrządu, ale jeśli się o ten silnik dba i pilnuje się regularności serwisów to takie serducho potrafi naprawdę długo bić pod maską. Zresztą Ford jeszcze do niedawna montował te silniki w nowych pojazdach. Skrzynia automatyczna to jednostka Forda z rodziny C3 montowanej przed tą markę praktycznie od lat 70tych do niedawna. Model 5R55E jest skrzynią 5-biegową z overdrivem. Solidna prosta jednostka, bardzo tania w remoncie. Zarówno silnik jak i skrzynia były dostępne w europie i nie ma problemu z częściami do nich. Praktycznie nic nie trzeba ściągać z USA, wszystko jest dostępne od ręki.



      Kontynuując - jest to ogólnie bardzo udana seria Rangera. Ford klepał ją z małymi zmianami ponad dekadę, kiedy wszystkie inne pickupy u tego producenta mają zmianę modelową co 4 lata. Wersja którą posiadam to topowa wersja EDGE mająca maksymalne wyposażenie i seryjnie wyposażona w duże mosty 8.8 cala z przełożeniami 4.10 (tak - seryjnie jest 4.10 !!!) , które są oczywiście mostami L/S. Auto idzie w terenie jak wściekle, a na reduktorze to wjedzie dosłownie wszędzie. Ranger przy swojej masie ma bardo dużą ładowność - masa auta to 1400kg a ładowności to 900kg. Wartości podaję wg. papierów i homologiacji. Spokojnie udźwignie więcej. Świetna opcja jako baza na terenowego campera 4x4. Uciąg tego auta przy tych przełożeniach jest obłędny. Spokojnie potrafi targać w terenie przyczepę 3,5 tony z mini-koparką.  Auto zrywne i wygodne. Najbardziej ze wszystkich amerykańców jakie miałem czuć w nim ducha tamtejszej motoryzacji, który niestety już powoli zanika. Aż by się chciało wskoczyć do lasu upolować jelenia i walnąć go na pakę Pojazd zarejestrowany na dwie osoby, ale z tyłu są dwa rozkładane fotele z pasami bezwładnościowymi biodrowymi i da się na nich jechać moim zdaniem bezpiecznie i dość wygodnie ponieważ są ustawione bokiem do kierunku jazdy.



      Auto jest z 2001 roku. Jestem 2 właścicielem w europie, a ogólnie to jeśli dobrze pamiętam jestem trzecim od momentu jego zakupu w USA w New Jersey. Przebieg to około 177.000 mil i jest to przebieg prawdziwy. Mam go w posiadaniu 3 albo 4 lata. Przez ten czas sporo przy nim zrobiłem na niczym nie oszczędzając. Jest zrobiony rozrząd, jest nowy wydech z nierdzewki Magnaflow'a, jest nowy skraplacz i kompresor klimatyzacji, jest nowa nagrzewnica, są nowe amortyzatory, powymieniane gałki itp. itd. Auto zalane markowymi olejami premium firmy ROYAL PURPLE, które stosuję od lat w każdym moim aucie. Wymiany co 10.000 km w silniku , skrzyni i reduktorze. W mostach co 20.000km. Jest założona instalacja gazowa AC ZENITH, która jest dobrze dobrana i wyregulowana - działa totalnie bezproblemowo i nigdy nie miałem z nią żadnych przygód.



      Blacharsko jak na 2001 rok produkcji jest bardzo dobrze. Zaznaczam, że nie jest idealnie bo to jest 19-letni pojazd ! Na pewno warto by było zrobić przegląd nadwozia i porobić gdzieniegdzie zaprawki, ale nie jest tak, że gdzieś wychodzi ruda. Są 2-3 wgniotki na pace. Wnętrze śmiem powiedzieć, że jest w stanie idealnym.





      Jeśli ktoś jest zainteresowany, albo ma jakieś pytania to proszę o kontakt w tym temacie. Auta jeszcze nigdzie nie wystawiałem. Samo ogłoszenie na forum to jest dzisiejszy spontan - co zresztą widać po nieumytym aucie Cena jaka mnie interesuje to 30.000 zł. Oczywiście wszystko do dogadania. Numer VIN to : 1FTZR15E11TA36013



      W tle na zdjęciach widać F150tkę. Jestem w stanie także rozważyć jej sprzedaż przy dobrej ofercie. Auto u mnie hmmm 7 lat ? Rok 2007, silnik 5.4 Triton, topowa wersja King Ranch, przebieg około 180.000 kilometrów. Pickup całościowo pokryty powłoką LINEX.





      Fotki Rangera: https://photos.app.goo.gl/n46a4yMpg4JU5L8V6
    • By SzamanF150
      Witam ponownie,
      Szukam modułu komfortu do F-ki, prawdopodobnie YL14-14B205-AB Sport Utility Automatic A4WD 
      Ktoś z forum może taki posiada lub ma namiar na pasujący do mojego rocznika z napędem 4x4?
      Nie załącza mi się napęd na cztery papcie, a doczytałem, że te moduły lubią się psuć.
      Jakby ktoś potrzebował to posiadam XL14-14B205-BE Sport Utility 4x2, dostałem z autem od poprzedniego właściciela, który chyba nie doczytał 4x2 i nie pasował.
       
      Z góry dziękuję za pomoc.
       
    • By Raptor
      Witam 
      Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś na temat tego samochodu? 
      Zaczynam przygodę z pick up i padło na Rengera Raptora. Tylko czy to dobry wybór? 
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.