corrado_vr6 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Witam, podpowiedzcie co to może być przy napędzie tylko na tył wszystko OK. Po włączeniu 4x4 odczuwalne są mocne wibracje i ściąganie w prawo, dzieję się tak przy niskich prędkościach 10-15km/h, co się dzieje przy większych nie próbowałem.ABy było OK trzeba przełączyć na 2WD i dosyć mocno przycisnąc pedał gazu, wtedy napęd wraca do normy. Nie ma widocznych wycieków, uszkodzeń skrzywień. Panowie poradźcie co to może być. Wóz to RAM 2500 cummins, 2006 rok, skrzynia automatyczna. pozdrawiam Łukasz Cytuj NO RAM, NO FUN..... Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 może np któryś krzyżak(przegub) być uszkodzony...ciężko wyczuć...trzeba podjechać do mechanika Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
corrado_vr6 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 to dlaczego ciągnie mocno w prawo a podczas jazdy na 2WD tego nie ma?? Cytuj NO RAM, NO FUN..... Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 to dlaczego ciągnie mocno w prawo a podczas jazdy na 2WD tego nie ma?? bo jak masz rozłączone sprzęgiełka to przegub tudzież krzyżak się nie obraca :roll: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 W Ramie chyba nie ma sprzęgiełek w piastach... Zrób tak, jak radzi mudder. Przód do góry i obejrzyj przeguby przy kołach. Dziwne, mimo wszystko, że na 2WD nic nie czuć. Bo jeżeli nie ma sprzęgiełek, a coś jest rozsypane, to też powinien być jakiś objaw... Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 W Ramie chyba nie ma sprzęgiełek w piastach... Zrób tak, jak radzi mudder. Przód do góry i obejrzyj przeguby przy kołach. Dziwne, mimo wszystko, że na 2WD nic nie czuć. Bo jeżeli nie ma sprzęgiełek, a coś jest rozsypane, to też powinien być jakiś objaw... ale tam jest ten diskonekt czy jak się tam to nazywa, niestety w dodge'u jestem zielony. Może to jego wina, generalnie jak ściąga w jedną stronę to raczej coś się blokuje, myślę że może to być stawiający się krzyżak Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 krzyzaki sa na wale... nalezy podejrzewac cos w lini od dyferencjalu do przegubow... krzyżaki też są w moście przynajmniej u mnie, jeżeli w ramie są przguby to em sory napisałem że mało wiem o ramach generalnie o analogie przegub/krzyżak mi chodziło Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 krzyzaki sa na wale... nalezy podejrzewac cos w lini od dyferencjalu do przegubow... W Ramie są krzyżaki przy zwrotnicach kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 krzyzaki sa na wale... nalezy podejrzewac cos w lini od dyferencjalu do przegubow... W Ramie są krzyżaki przy zwrotnicach kół. więc mogę przypuszczać że krzyżak się stawia, może nie był smarowany(wiele osób o tym zapomina)a może już się kończy generalnie to wróżenie z fusów jest, może też być jakieś łożysko na półosi Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 krzyzaki sa na wale... nalezy podejrzewac cos w lini od dyferencjalu do przegubow... W Ramie są krzyżaki przy zwrotnicach kół. moze mowimy o roznych krzyzakach - masz na mysli przeguby wygladajace jak krzyzaki? w sumie to nie wiem jak jest w ramie - wrzyccie jakis szkic... Proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 to jest krzyżak :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 nie widze do konca - chyli polos konczy sie przegubem kardana? jakiego końca krzyżak jest krzyżakiem (i kończy się częścią krzyżaka z frezowaną półosią dokładnie tak samo jak na wale napędowym) a przegub przegubem choć rola ta sama przegub kardana to krzyżak inaczej :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 nie widze do konca - chyli polos konczy sie przegubem kardana? Przegub kardana - potocznie zwany krzyżakiem .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 generalnie myśląc o przegubie najczęściej ma się na myśli przegub homokinetyczny...a o krzyżaku, przegub kardana...tak mi się to wydaje przynajmniej Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 generalnie myśląc o przegubie najczęściej ma się na myśli przegub homokinetyczny...a o krzyżaku, przegub kardana...tak mi się to wydaje przynajmniej egzakli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Dokładnie, to wróżenie z fusów. Ale powróżmy dalej :-) UWAGA, stawiam diagnozę przy pomocy kawy i szklanej kuli: "Magiczny diskonekt" w Ramie działa i wygląda tak . Jak widać, ustrojstwo sterowane jest podciśnieniem. Zakładam, że owo podciśnienie się zesrało tzn. go nie ma (albo brak zasilania, albo najczęściej banalnie przetarty/zagięty/zamarznięty wężyk). I teraz, jak włączasz 4WD, napęd wędruje na przód ale tylko na jedną stronę i dlatego ściąga! Dokładnie to ciągnie strona lewa, więc kierunek ściągania by się zgadzał. Do tego głupieje mechanizm różnicowy, bo strona lewa nie stawia mu oporu, więc być może to jest przyczyną drgań. NIE JEŹDZIĆ z tym do czasu zdiagnozowania, bo może szlag trafić mechanizm różnicowy! Celem sprawdzenia zapiąć 4WD, podnieść prawą stronę i spróbować zakręcić kołem. Jeśli się uda, znaczy "magiczny diskonekt" nie zadziałał i mam rację. Jeśli nie, to... robimy następną kawę i wróżymy dalej ;-) Zakończyłem egzocyzmy... :d: A przy kołach Ram ma faktycznie krzyżaki, co widać na schematach z linku, który zamieściłem w "pożytecznych" Z ciekawostek - Ram może mieć jeszcze jednego "magicznego diskonekta". A mianowicie rozłączany przedni stabilizator. Ale to akurat nie ma nic wspólnego z naszym przypadkiem. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 oki - w takim razie macie racje co do tego, ze krzyzak moze byc odpowiedzialny za sciagnie przy dolaczaniu przedniego napedu - upre sie tylko przy jednym - krzyzak to krzyzak - czesc przegubu kardana a nie nazwa zamienna dla calego przegubu 8-) prosz http://pl.wikipedia.org/wiki/Przegub_krzy%C5%BCakowy mogę bardziej wiarygodne źródło zacytować Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Dokładnie, to wróżenie z fusów. Ale powróżmy dalej :-) UWAGA, stawiam diagnozę przy pomocy kawy i szklanej kuli: "Magiczny diskonekt" w Ramie działa i wygląda tak . Jak widać, ustrojstwo sterowane jest podciśnieniem. Zakładam, że owo podciśnienie się zesrało tzn. go nie ma (albo brak zasilania, albo najczęściej banalnie przetarty/zagięty/zamarznięty wężyk). I teraz, jak włączasz 4WD, napęd wędruje na przód ale tylko na jedną stronę i dlatego ściąga! Dokładnie to ciągnie strona lewa, więc kierunek ściągania by się zgadzał. Do tego głupieje mechanizm różnicowy, bo strona lewa nie stawia mu oporu, więc być może to jest przyczyną drgań. NIE JEŹDZIĆ z tym do czasu zdiagnozowania, bo może szlag trafić mechanizm różnicowy! Celem sprawdzenia zapiąć 4WD, podnieść prawą stronę i spróbować zakręcić kołem. Jeśli się uda, znaczy "magiczny diskonekt" nie zadziałał i mam rację. Jeśli nie, to... robimy następną kawę i wróżymy dalej ;-) Zakończyłem egzocyzmy... :d: A przy kołach Ram ma faktycznie krzyżaki, co widać na schematach z linku, który zamieściłem w "pożytecznych" Z ciekawostek - Ram może mieć jeszcze jednego "magicznego diskonekta". A mianowicie rozłączany przedni stabilizator. Ale to akurat nie ma nic wspólnego z naszym przypadkiem. wszystko ok ale jakby napęd szedł na jedną stronę to mechanizm różnicowy by zadziałał i przesłał moc na najmniej obciążone koło czyli na to nie "zapięte" i efekt był by taki że przedni napęd by nie działał...pije rozpuszczalną :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 wszystko ok ale jakby napęd szedł na jedną stronę to mechanizm różnicowy by zadziałał i przesłał moc na najmniej obciążone koło czyli na to nie "zapięte" i efekt był by taki że przedni napęd by nie działał...pije rozpuszczalną :mrgreen: W teorii tak... gdyby ciągnął tylko przód. Ale nie zapominaj, że jest jeszcze tył. A międzyosiowego mechanizmu w ramie niet. Więc czort wie, jak to wszystko się zachowuje, jak jedno przednie koło jest odpięte. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 dobra, jak mamy się łapać za słowa to wygrałeś... Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Mario - "krzyżakiem" potocznie nazywa się przegub krzyżakowy (Cardana), od nazwy elementu, który w takim przegubie występuje. W przeciwieństwie do np. przegubu homokinetycznego, gdzie krzyżaka nie uświadczysz. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 wszystko ok ale jakby napęd szedł na jedną stronę to mechanizm różnicowy by zadziałał i przesłał moc na najmniej obciążone koło czyli na to nie "zapięte" i efekt był by taki że przedni napęd by nie działał...pije rozpuszczalną :mrgreen: W teorii tak... gdyby ciągnął tylko przód. Ale nie zapominaj, że jest jeszcze tył. A międzyosiowego mechanizmu w ramie niet. Więc czort wie, jak to wszystko się zachowuje, jak jedno przednie koło jest odpięte. mechanizm różnicowy zawsze zachowa się tak samo, wykrzyżuj auto z napędem na cztery koła(bez cent.mech róż.) tak żeby dwa koła były w powietrzu to jeżeli nie ma blokad w mostach auto nie pojedzie, robiło się kawały kolegom to temat sprawdzony :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 dobra, jak mamy się łapać za słowa to wygrałeś... Znaczy moja kawa lepsza? :kasztan: Ok, przyznam się - też piję rozpuszczalną i do tego z mlekiem ;-) Wróżyłem tylko ze szklanej kuli :-P Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 mechanizm różnicowy zawsze zachowa się tak samo, wykrzyżuj auto z napędem na cztery koła(bez cent.mech róż.) tak żeby dwa koła były w powietrzu to jeżeli nie ma blokad w mostach auto nie pojedzie Ależ jak najbardziej masz rację. Tylko... jak sam piszesz, trzeba podnieść DWA koła :mrgreen: A tu mamy tylko jedno. Wybacz łapanie za słówka ale to jedyna rozrywka przy wirtualnym naprawianiu przez internet ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 mechanizm różnicowy zawsze zachowa się tak samo, wykrzyżuj auto z napędem na cztery koła(bez cent.mech róż.) tak żeby dwa koła były w powietrzu to jeżeli nie ma blokad w mostach auto nie pojedzie Ależ jak najbardziej masz rację. Tylko... jak sam piszesz, trzeba podnieść DWA koła :mrgreen: A tu mamy tylko jedno. Wybacz łapanie za słówka ale to jedyna rozrywka przy wirtualnym naprawianiu przez internet ;-) no tak ale wystarczy stanąć tyłem na trawie(śniegu) a przodem na czymś bardziej przyczepnym i przy ruszaniu sytuacja będzie jasna. p.s. wybaczam :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.