Skocz do zawartości

Blokady dyfrow do F150 2004 -2009??????


mudder

Rekomendowane odpowiedzi

a szukałeś w tych linkach które już są podane ??

no i musisz wiedzieć jakie dyfry masz u siebie zastosowane

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i musisz wiedzieć jakie dyfry masz u siebie zastosowane
no wiec wlasnie i tu sie pojawia nastepne problemo - wiecie jak to sprawdzic?

trzeba by poszukać na hamerykanckich forach, albo znaleźć sklep gdzie takie części są sprzedawane do danego samochodu, a najlepiej zadzwonić do danego sklepu, na pewno doradzą.

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by poszukać na hamerykanckich forach, albo znaleźć sklep gdzie takie części są sprzedawane do danego samochodu, a najlepiej zadzwonić do danego sklepu, na pewno doradzą.

 

:-) :shock: Szukac na forach albo znalesc sklep? Niby po co..... :pala: ;-)

 

Wystarczy zobaczyc sticker ktory powinienes miec na dzwiach kierowcy lub na progu dzwi kierowcy, powinno to byc pod VIN. Przyklad:

 

S8698 3L55 88 6A04

 

3.55:1 z LSD, 3 55 bedzie bez LSD, XH9 = LSD, X19 = Bez LSD itd.

 

W 2004+ powinno byc XH9, XB6 (3.73:1 LSD), X26 lub X19 o ile pamietam na naklejce.

 

Sprawdz naklejke i powiedz co tam masz.

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PA86 dobrze gada. Wrzucaj tabliczkę albo przynajmniej symbol, który masz pod "AXLE".

 

EDIT: Znalazłem coś dużo lepszego :mrgreen:

Sprawdź sobie sam, co siedzi w Twoi efie ;-)

 

A ja dodam tego linka do "pożytecznych"

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poki co na podstawie vin wpisanego w fordparts znalazlem to:

 

Fordparts.com nie mowi polowe czasu prawdy. Nie wlozysz ARB Air Locker do Ford LSD tylnego mostu drogi kolego tylko bedziesz musial wyciagac tyl. Dajesz ten sticker ;-)

 

Stawiam browar ze masz w FX4 LSD i bedzie $$$ wymiana

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemów nie będzie tylko koszta...bo musisz cały mechanizm różnicowy wymienić chyba i coś takiego

http://www.4wheelparts.com/Drivetrain-Differential/Airlocker-Differential.aspx?t_c=12&t_s=237&t_pt=5589&t_pl=406&t_pn=ARBRD117

ale pewności nie mam, jak mówiłem najlepiej zadzwonić, podać rodzaj osi i model auta chłopaki doradzą i nie będzie wątpliwości

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile się nie myle to musisz szukać zestawów do dana 44 z przełożeniem 3.73

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim kupisz ARB zapytaj sie czy chcesz wozic ze soba powietrze i nie zapomniaj ze jak sie cos rozpitoli to jedziesz 1 kolkiem.

 

Ja bym bral OX locker (nie wiem czy jest do F-150) ale jak cos jest nie halo to zawsze manualnie go mozna odblokowac/zablokowac.

 

BTW, ta zabawa z 3.73 LSD z tylu do Locker bedzie kosztowala $$$. :-)

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim kupisz ARB zapytaj sie czy chcesz wozic ze soba powietrze i nie zapomniaj ze jak sie cos rozpitoli to jedziesz 1 kolkiem.

 

jak się rozleci blokada to ma normalny napęd bez blokady chyba że np. atak wyjdzie bokiem ale to mało prawdopodobne, nie wiem czy znasz zasadę działania mechanizmu różnicowego...ale moment obrotowy jest praktycznie zawsze przekazywany na jedno koło :mrgreen:

a poza tym czemu miałoby się rozlecieć, arb to dobra blokada tylko trzeba używać jej z głową

z resztą jak każdą

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się rozleci blokada to ma normalny napęd bez blokady chyba że np. atak wyjdzie bokiem ale to mało prawdopodobne, nie wiem czy znasz zasadę działania mechanizmu różnicowego...ale moment obrotowy jest praktycznie zawsze przekazywany na jedno koło

 

Nie wiem dlaczego mi mowisz ze moment obrotowy jest praktycznie zawsze przekazywany na jedno kolo i czy znam ta zasade kiedy wlasnie to napisalem w poscie powyzej twojego?? ;-)

 

Wszystko sie psuje, nawet jak jezdzisz z sensem. Kolega w ARB juz mial:

-Przeciekajacy O-Ring

-Rozwalony waz od powietrza

-Przeciekajaca cewka powietrza

 

Dobrze pamietam kiedy niektore ARB mialy 4 bolce ktore trzymaly obudowe. Nonstop sie rozlatywaly bolce. Tyle bylo problemow ze zaczeli robic z 8 bolcami.

 

Nie mowie ze badzieiwe, bo to jedna z najlepszych blokad ale trzeba miec pod uwaga ze cos MOZE sie rozwalic nawet przy spokojnej jezdzie.

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, znam mnóstwo ludzi używających arb i w zasadzie wszyscy są zadowoleni, owszem czasem coś się dzieje ale głównie u ludzi którzy naprawdę katują swoje auta, reszta jeździ i chwali...ja jakbym kupował blokade 100% to arb

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, znam mnóstwo ludzi używających arb i w zasadzie wszyscy są zadowoleni, owszem czasem coś się dzieje ale głównie u ludzi którzy naprawdę katują swoje auta, reszta jeździ i chwali...ja jakbym kupował blokade 100% to arb

 

Stwierdzam tylko ze to nie jest cud natury i cos moze sie stac. To wszystko ;-)

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie twierdzi że to jakiś cud, zwykła blokada ot co...

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w ARB juz mial:

-Przeciekajacy O-Ring

Zwykle te cieknace o-ringi były w mniejszych blokadach starszego typu do mniejszych mostów takich jak Dana 30 czy Dana 35. Nowsze modele maja sporo większe o-ringi, które będa się zużywac znacznie wolniej, więc przeciekanie nie powinno występować tak często. Poza tym o-ringi mogą przeciekać na skutek braku sztywności obudowy dufra. W takim przypadku blokada może nie blokować przy wjeździe pod górke albo gdy mosty maja mocny wykrzyż, a na prostym juz działa. Mocnejsza/sztywniejsza pokrywa dyfra zwykle eliminuje przeciekanie spowodowane praca obudowy dyfra.

 

-Rozwalony waz od powietrza

No to akurat nie wina blokady tylko najprawdopodobniej niewłaściwego poprowadzenia węża.

 

-Przeciekajaca cewka powietrza

Chodzi Ci o elektrozawór? Sam elektrozawór przeciekał? Czy przeciekało na gwincie gdzie sie wkręca końcówkę węża? Jak na gwincie no to źle było uszczelnione.

 

Dobrze pamietam kiedy niektore ARB mialy 4 bolce ktore trzymaly obudowe. Nonstop sie rozlatywaly bolce. Tyle bylo problemow ze zaczeli robic z 8 bolcami.

Szczerze mówiąc nie bardzo kojarzę o jakie bolce chodzi. Nie pomyliło Ci sie z jakąś inna blokadą albo ze śrubkami trzymającymi 2 części obudowy ARB-a?

W starszych modelach ARB-ów były 3-częściowe obudowy. 2 z tych 3 części były skręcone 6 lub 8 (w zależności od modelu) małymi śrubkami. Problem nie tkwił w tym, że śrubki się rozlatywały, bo było ich za mało albo, że były za małe. One nie przenosiły prawie żadnych przeciążeń, więc nie musiały byc duże. Problem tkwił w tym, że te śrubki się odkręcały. Zapobiegać odkręcaniu śrubem miały takie małe dupne blaszki/podkładki, a że były dupne :lol: to śrubki się odkręcały. Wystarczyło te śrubki polutować lub lekko przyspawać i juz sie nie odkręcały. Nowe modele wprowadzane sukcesywnie od kilkju lat maja 2-częsciowe obudowy, więc tych śrubek skręcających 2 części nie ma w ogóle.

 

Ja osobiście wolę ARB od Ox-a. Jeżeli chodzi o wytrzymałośc to są porównywalne, natomiast ARB szybciej się włącza i wyłacza od OX-a. Wbrew pozorom włączanie linka nie jest takie szybkie. Przy właściwej instalacji ARB-a, kompresora i przewodów powietrznych ta blokada rzadko zawodzi przy właściwej eksploatacji.

Voytek

Na asfalt - 2005 Ram 1500, Quad Cab, Hemi 5.7L, 4x4, Nitto Terra Grappler

W teren - 1996 Cherokee, 2-drz, 4.0L, Manual, NP231, Lift RE 5,5", 33"Nitto Mud Grappler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.