Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ;-)

W moim Ramiku(2006 r.) mam trzy opcje przełączeń napędu: 2WD, 4WD LOCK i 4 WD LOW włączane pokrętłem.

Mógłby ktoś dokładnie opisać te odnoszące się napędu 4x4 ? Jakie wynikają z tego ograniczenia podczas jazdy ? Zauważyłem,że chyba jedynie na wprost mogę jechać :-P Czy trzeba się za każdym razem zatrzymywać by przełączyć z 2 WD na 4 WD LOCK i odwrotnie,oraz z 2 WD na 4 WD LOW i odwrotnie,itd.,czy też nie ? Jeśli nie,to przy jakich prędkościach można zmieniać ? Z góry dzięki za odpowiedź ;-)

Pozdrawiam

Opublikowano

2WD napęd na tył

4WD LOCK napęd na 4 koła jednak bez centralnego mechanizmu różnicowego więc tylko w sytuacji gdy koła moa złapac trochę poslizgu - błoto , śnieg itd. nie mozna jeżdzić z tym napędem po suchym asfalcie po popsujesz układ napedowy .

4WD LOW to co powyżej lecz przelożenie jest dwukrotnie większe co skutkuje o wiele lepszym momentem na kołach

 

Generalnie ja przełączam napędy włączając N w skrzyni przy stojącym lub toczącym sie autem .

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI

Jeep Grand Cherokee WJ 4,7

Mercedes G 300TD

Opublikowano

podepne sie do tematu. Jest tyle opini ile wypowiadajacych sie o predkosci przlaczania z 2WD do 4lock. jedni mowia by bez gazu przelaczac do 60km/h, inni (jak moj przedmowca) przelacza na Nce...czy ma ktos dane z manuala lub cos potwierdzonego jak zaleca producend dla Dodzi ?pozdrawiam

You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it's not gentlemanly.

 

2006 Dodge 5.7 Hemi Ram Quad Cab

  • Administrator
Opublikowano

ja przełączam pokrętło wyłącznie na postoju.

 

Zaraz po odbiorze auta zacząłem testować i podczas jazdy bawiłem się pkrętłem z 2WD na AUTO i 4WD lock. Następnego dnia zobaczyłem wyciek oleju z przedniego mostu z prawego uszczelniacza półośki zaraz za disconektem.

 

Czy możliwe że podczas przełączania i prędkości około 40 km/h disconekt rozwalił mi uszczelniacz?

 

Macie na przednim moście disconekt?

Opublikowano
podepne sie do tematu. Jest tyle opini ile wypowiadajacych sie o predkosci przlaczania z 2WD do 4lock. jedni mowia by bez gazu przelaczac do 60km/h, inni (jak moj przedmowca) przelacza na Nce...czy ma ktos dane z manuala lub cos potwierdzonego jak zaleca producend dla Dodzi ?pozdrawiam

 

Zalezy jaka masz skrzynke rozdzielcza. Shift-on-the-fly czy shift-on-demand czyli AWD Ram.

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Opublikowano
W Pajero Sport z 2WD na 4WD do 100km/h działa ładnych parę lat. Z 4WD na 4WD LOW tylko na postoju. Skrzynia manual.

A co ma piernik do wiatraka :roll:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Opublikowano
ja przełączam pokrętło wyłącznie na postoju.

 

Zaraz po odbiorze auta zacząłem testować i podczas jazdy bawiłem się pkrętłem z 2WD na AUTO i 4WD lock. Następnego dnia zobaczyłem wyciek oleju z przedniego mostu z prawego uszczelniacza półośki zaraz za disconektem.

 

Czy możliwe że podczas przełączania i prędkości około 40 km/h disconekt rozwalił mi uszczelniacz?

 

Macie na przednim moście disconekt?

a co to jest diskonekt?? nie widzę zależności wycieku z mostu z zapinaniem napędu...prędzej krzyżaki się posypią albo atak albo półosie...

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Opublikowano
jesli wyciek z mostu na uszczelnieniu walka ataku to pewnie, ze ma...

raczej myślałem o uszczelniaczu półosi(ale fakt nie było napisane który) i dowiem się co to jest ten diskonekt ??

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

  • Administrator
Opublikowano
jesli wyciek z mostu na uszczelnieniu walka ataku to pewnie, ze ma...

raczej myślałem o uszczelniaczu półosi(ale fakt nie było napisane który) i dowiem się co to jest ten diskonekt ??

 

 

disconekt to taka mała puszeczka na przednim moście po prawej stronie,

w niej jest przesówka która rozłącza lub załącza prawą półośke,

sterowane elektomagnetycznie.

 

Jak jedziesz tylko na 2WD to półoska jest rozłączona i przedni wał podczas jazdy sie nie kręci, osczędność paliwa i elementów przedniego napędu.

 

Myśl techniczna taka sam jak w większości Japońskich terenówek , tylko z tym że w nich są rozłączane sprzęgiełka w piastach i uruchamiane jest to automatycznie lub ręcznie.

 

Reduktor mam shift-on-demand czyli AWD Ram

Opublikowano

nie słyszałem o takim patencie, widać całe życie człowiek się uczy, generalnie jest taka zasad jak jest przesówka lub mechanizm działający w podobny sposób to powinno się zatrzymać...jak jest w ramie nie wiem... a masz jakieś fotki tego ustrojstwa bardzo ciekaw jestem jak to wygląda

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Opublikowano
oj drug, jak byś miał model 07' to byś sie cieszył że go masz

Napewno częściowo masz rację, ale zawsze byłem przeciwnikiem elektronicznego sterowania reduktorem i to się nie zmienia, a jeśli bym się cieszył to z innych rzeczy. Prawde mówiąc to na nowszy model nie było mnie stać, ale w Ramach akurat III gen po liftingu podoba mi się najmniej i ciesze się, że mam to auto które mam. Jeżdże nim półtora roku i nadal czuje się jakbym go kupił wczoraj. Za każdym razem kiedy do niego wsiadam, czuje się zajeb...cie. Mam w planach zakup 3500 i to w tej samej budzie przy jednoczesnym zachowaniu Hemika. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale z mojego 1500 Hemi jestem bardzo zadowolony.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ze stajni Chryslera to już chyba wszystkie nowe 4x4 mają reduktor zapiany elektrycznie.

Aż tak źle nie jest. Z manualnym przełączaniem reduktora można jeszcze dostać Rama Power Wagon, ale chyba nic więcej.

Voytek

Na asfalt - 2005 Ram 1500, Quad Cab, Hemi 5.7L, 4x4, Nitto Terra Grappler

W teren - 1996 Cherokee, 2-drz, 4.0L, Manual, NP231, Lift RE 5,5", 33"Nitto Mud Grappler

  • Administrator
Opublikowano

opcja 4WD Auto (z reduktorem shift-on-demand) można potraktoważ jako Full Time, ale działa to zupełnie inaczej niż w Cherokee.

 

jeśli tylna oś traci przyczepność, blokowany jest mechanizm między osiowy i masz przez chwile stały 4x4, po odzyskaniu przyczepności masz znowu 2WD. Z tym trybem możesz jeżdzić Full Time.

Opublikowano

no to kiszka mowiąc szczerze, bo ja lubie mieć stałe 4WD a nie coś co mi sie dołącza lub nie.

idą dalej w temacie - jakies LSD jest lub blokady mozna dołożyc - zeby nie było wstydu ?

-----------------------------------------

pozdrawiam

www.eventino.net

www.fit-arena.pl

  • Administrator
Opublikowano

pytałeś się o Full Time to Ci odpisałem że Ramik też może mieć podobą opcje,

 

jeśli chcesz mieć stały napęd 4WD to przełączasz na 4WD lock i masz równy podział momentu na obie sie nonstop - to samo co Part Time w Cherokee.

 

Generalnie porównując napędy 4WD Auto i Full Time z Cherokee to napęd z Ramika jest znacznie bezpieczniejszy i bardziej efektywny.

 

 

Blokada LSD była i jest na zamówienie, 100 % blokade też można zamówić przy składaniu zamówienia u dilera.

 

oczywiście pozostaje równierz pełen szpej Off roadowy który oferowany jest za wielką wodą.

Opublikowano
4WD Auto i Full Time ...

mam takie pseudo 4WD w innym samochodzie i strasznie mi sie nie podoba - bo kiepsko pracuje i autem sie fatalnie jezdzi, ale w sumie to w glownie w tych sytuacjach i tak lepiej smiga 4PartTime, wiec jest git :git:

-----------------------------------------

pozdrawiam

www.eventino.net

www.fit-arena.pl

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ;-)

W moim Ramiku(2006 r.) mam trzy opcje przełączeń napędu: 2WD, 4WD LOCK i 4 WD LOW włączane pokrętłem.

Mógłby ktoś dokładnie opisać te odnoszące się napędu 4x4 ? Jakie wynikają z tego ograniczenia podczas jazdy ? Zauważyłem,że chyba jedynie na wprost mogę jechać :-P Czy trzeba się za każdym razem zatrzymywać by przełączyć z 2 WD na 4 WD LOCK i odwrotnie,oraz z 2 WD na 4 WD LOW i odwrotnie,itd.,czy też nie ? Jeśli nie,to przy jakich prędkościach można zmieniać ? Z góry dzięki za odpowiedź ;-)

Pozdrawiam

 

Jutro postaram sie zrobić foty z instr obsługi Ramika 3500 z tym samym układem. Tam jest dokładnie opisane co jak i do jakich prędkości można się podłączać

 

PZDR 4 ALL

RAM 3500 MEGA CAB 5.9 Cummins

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.