Miki Opublikowano 7 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Witam ;-) W moim Ramiku(2006 r.) mam trzy opcje przełączeń napędu: 2WD, 4WD LOCK i 4 WD LOW włączane pokrętłem. Mógłby ktoś dokładnie opisać te odnoszące się napędu 4x4 ? Jakie wynikają z tego ograniczenia podczas jazdy ? Zauważyłem,że chyba jedynie na wprost mogę jechać :-P Czy trzeba się za każdym razem zatrzymywać by przełączyć z 2 WD na 4 WD LOCK i odwrotnie,oraz z 2 WD na 4 WD LOW i odwrotnie,itd.,czy też nie ? Jeśli nie,to przy jakich prędkościach można zmieniać ? Z góry dzięki za odpowiedź ;-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miki Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Dzięki MKmario :lol: A może ktoś wypowie się jak to jest z tymi przełączeniami w Dodzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARECKI Opublikowano 7 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 2WD napęd na tył 4WD LOCK napęd na 4 koła jednak bez centralnego mechanizmu różnicowego więc tylko w sytuacji gdy koła moa złapac trochę poslizgu - błoto , śnieg itd. nie mozna jeżdzić z tym napędem po suchym asfalcie po popsujesz układ napedowy . 4WD LOW to co powyżej lecz przelożenie jest dwukrotnie większe co skutkuje o wiele lepszym momentem na kołach Generalnie ja przełączam napędy włączając N w skrzyni przy stojącym lub toczącym sie autem . Cytuj DODGE RAM 1500 5,7 HEMI Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 Mercedes G 300TD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
v8city Opublikowano 10 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 podepne sie do tematu. Jest tyle opini ile wypowiadajacych sie o predkosci przlaczania z 2WD do 4lock. jedni mowia by bez gazu przelaczac do 60km/h, inni (jak moj przedmowca) przelacza na Nce...czy ma ktos dane z manuala lub cos potwierdzonego jak zaleca producend dla Dodzi ?pozdrawiam Cytuj You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it's not gentlemanly. 2006 Dodge 5.7 Hemi Ram Quad Cab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 10 Stycznia 2010 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 ja przełączam pokrętło wyłącznie na postoju. Zaraz po odbiorze auta zacząłem testować i podczas jazdy bawiłem się pkrętłem z 2WD na AUTO i 4WD lock. Następnego dnia zobaczyłem wyciek oleju z przedniego mostu z prawego uszczelniacza półośki zaraz za disconektem. Czy możliwe że podczas przełączania i prędkości około 40 km/h disconekt rozwalił mi uszczelniacz? Macie na przednim moście disconekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdAm Opublikowano 10 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 W Pajero Sport z 2WD na 4WD do 100km/h działa ładnych parę lat. Z 4WD na 4WD LOW tylko na postoju. Skrzynia manual. Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PA86 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 podepne sie do tematu. Jest tyle opini ile wypowiadajacych sie o predkosci przlaczania z 2WD do 4lock. jedni mowia by bez gazu przelaczac do 60km/h, inni (jak moj przedmowca) przelacza na Nce...czy ma ktos dane z manuala lub cos potwierdzonego jak zaleca producend dla Dodzi ?pozdrawiam Zalezy jaka masz skrzynke rozdzielcza. Shift-on-the-fly czy shift-on-demand czyli AWD Ram. Cytuj Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 10 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 W Pajero Sport z 2WD na 4WD do 100km/h działa ładnych parę lat. Z 4WD na 4WD LOW tylko na postoju. Skrzynia manual. A co ma piernik do wiatraka :roll: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 10 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 ja przełączam pokrętło wyłącznie na postoju. Zaraz po odbiorze auta zacząłem testować i podczas jazdy bawiłem się pkrętłem z 2WD na AUTO i 4WD lock. Następnego dnia zobaczyłem wyciek oleju z przedniego mostu z prawego uszczelniacza półośki zaraz za disconektem. Czy możliwe że podczas przełączania i prędkości około 40 km/h disconekt rozwalił mi uszczelniacz? Macie na przednim moście disconekt? a co to jest diskonekt?? nie widzę zależności wycieku z mostu z zapinaniem napędu...prędzej krzyżaki się posypią albo atak albo półosie... Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 jesli wyciek z mostu na uszczelnieniu walka ataku to pewnie, ze ma... raczej myślałem o uszczelniaczu półosi(ale fakt nie było napisane który) i dowiem się co to jest ten diskonekt ?? Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 11 Stycznia 2010 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 jesli wyciek z mostu na uszczelnieniu walka ataku to pewnie, ze ma... raczej myślałem o uszczelniaczu półosi(ale fakt nie było napisane który) i dowiem się co to jest ten diskonekt ?? disconekt to taka mała puszeczka na przednim moście po prawej stronie, w niej jest przesówka która rozłącza lub załącza prawą półośke, sterowane elektomagnetycznie. Jak jedziesz tylko na 2WD to półoska jest rozłączona i przedni wał podczas jazdy sie nie kręci, osczędność paliwa i elementów przedniego napędu. Myśl techniczna taka sam jak w większości Japońskich terenówek , tylko z tym że w nich są rozłączane sprzęgiełka w piastach i uruchamiane jest to automatycznie lub ręcznie. Reduktor mam shift-on-demand czyli AWD Ram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 nie słyszałem o takim patencie, widać całe życie człowiek się uczy, generalnie jest taka zasad jak jest przesówka lub mechanizm działający w podobny sposób to powinno się zatrzymać...jak jest w ramie nie wiem... a masz jakieś fotki tego ustrojstwa bardzo ciekaw jestem jak to wygląda Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 11 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Czytam i się ciesze, że mam reduktor tradycyjny bez elektrimagnesów i tych elektronicznych badziewi... :-P Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 12 Stycznia 2010 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Czytam i się ciesze, że mam reduktor tradycyjny bez elektrimagnesów i tych elektronicznych badziewi... :-P oj drug, jak byś miał model 07' to byś sie cieszył że go masz :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 12 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 oj drug, jak byś miał model 07' to byś sie cieszył że go masz Napewno częściowo masz rację, ale zawsze byłem przeciwnikiem elektronicznego sterowania reduktorem i to się nie zmienia, a jeśli bym się cieszył to z innych rzeczy. Prawde mówiąc to na nowszy model nie było mnie stać, ale w Ramach akurat III gen po liftingu podoba mi się najmniej i ciesze się, że mam to auto które mam. Jeżdże nim półtora roku i nadal czuje się jakbym go kupił wczoraj. Za każdym razem kiedy do niego wsiadam, czuje się zajeb...cie. Mam w planach zakup 3500 i to w tej samej budzie przy jednoczesnym zachowaniu Hemika. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale z mojego 1500 Hemi jestem bardzo zadowolony. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 12 Stycznia 2010 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Ze stajni Chryslera to już chyba wszystkie nowe 4x4 mają reduktor zapiany elektrycznie. Wyjątek jak narazie to Jeep Wrangler. Ale musieli dodać ESP i kontrole trakcji w standarcie :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moo Moo Ram Opublikowano 21 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Ze stajni Chryslera to już chyba wszystkie nowe 4x4 mają reduktor zapiany elektrycznie. Aż tak źle nie jest. Z manualnym przełączaniem reduktora można jeszcze dostać Rama Power Wagon, ale chyba nic więcej. Cytuj Voytek Na asfalt - 2005 Ram 1500, Quad Cab, Hemi 5.7L, 4x4, Nitto Terra Grappler W teren - 1996 Cherokee, 2-drz, 4.0L, Manual, NP231, Lift RE 5,5", 33"Nitto Mud Grappler Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucaro Opublikowano 22 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 a wychodziły RAMY z 4WD FullTime ? Cytuj ----------------------------------------- pozdrawiam www.eventino.net www.fit-arena.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 22 Stycznia 2010 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 opcja 4WD Auto (z reduktorem shift-on-demand) można potraktoważ jako Full Time, ale działa to zupełnie inaczej niż w Cherokee. jeśli tylna oś traci przyczepność, blokowany jest mechanizm między osiowy i masz przez chwile stały 4x4, po odzyskaniu przyczepności masz znowu 2WD. Z tym trybem możesz jeżdzić Full Time. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucaro Opublikowano 22 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 no to kiszka mowiąc szczerze, bo ja lubie mieć stałe 4WD a nie coś co mi sie dołącza lub nie. idą dalej w temacie - jakies LSD jest lub blokady mozna dołożyc - zeby nie było wstydu ? Cytuj ----------------------------------------- pozdrawiam www.eventino.net www.fit-arena.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 22 Stycznia 2010 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 pytałeś się o Full Time to Ci odpisałem że Ramik też może mieć podobą opcje, jeśli chcesz mieć stały napęd 4WD to przełączasz na 4WD lock i masz równy podział momentu na obie sie nonstop - to samo co Part Time w Cherokee. Generalnie porównując napędy 4WD Auto i Full Time z Cherokee to napęd z Ramika jest znacznie bezpieczniejszy i bardziej efektywny. Blokada LSD była i jest na zamówienie, 100 % blokade też można zamówić przy składaniu zamówienia u dilera. oczywiście pozostaje równierz pełen szpej Off roadowy który oferowany jest za wielką wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucaro Opublikowano 22 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 4WD Auto i Full Time ... mam takie pseudo 4WD w innym samochodzie i strasznie mi sie nie podoba - bo kiepsko pracuje i autem sie fatalnie jezdzi, ale w sumie to w glownie w tych sytuacjach i tak lepiej smiga 4PartTime, wiec jest git :git: Cytuj ----------------------------------------- pozdrawiam www.eventino.net www.fit-arena.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
void Opublikowano 17 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam ;-) W moim Ramiku(2006 r.) mam trzy opcje przełączeń napędu: 2WD, 4WD LOCK i 4 WD LOW włączane pokrętłem. Mógłby ktoś dokładnie opisać te odnoszące się napędu 4x4 ? Jakie wynikają z tego ograniczenia podczas jazdy ? Zauważyłem,że chyba jedynie na wprost mogę jechać :-P Czy trzeba się za każdym razem zatrzymywać by przełączyć z 2 WD na 4 WD LOCK i odwrotnie,oraz z 2 WD na 4 WD LOW i odwrotnie,itd.,czy też nie ? Jeśli nie,to przy jakich prędkościach można zmieniać ? Z góry dzięki za odpowiedź ;-) Pozdrawiam Jutro postaram sie zrobić foty z instr obsługi Ramika 3500 z tym samym układem. Tam jest dokładnie opisane co jak i do jakich prędkości można się podłączać PZDR 4 ALL Cytuj RAM 3500 MEGA CAB 5.9 Cummins Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.