Bartosz Opublikowano 25 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2018 Witam wszystkich. Słyszałem wiele różnych teorii na temat jak należy traktować napęd 4x4 w F150. Ja mam efke z 2016 bez przełącznika auto. Czy można nim jeździć po asfalcie do jakiejś określonej prędkości,czy nie zależnie od prędkości będę uszkadzal w ten sposób napęd? Cytuj
Kuba M. Opublikowano 25 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2018 Jeżeli siedzi tam najprostszy reduktor Borg Warner, to nie można - brak mechanizmu różnicowego (czy czegokolwiek innego co by go zastępowało) w skrzyni rozdzielczej. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
Bartosz Opublikowano 26 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Października 2018 A czy jest możliwość zrobienia tego w aucie w którym w orginale tego nie ma? Cytuj
Kuba M. Opublikowano 26 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2018 Możliwość na pewno jest. Ale biorąc pod uwagę nasze warunki, tj. brak części i jeszcze większy brak ludzi którzy by to ogarnęli, to taniej, szybciej i skutecznie wyjdzie wymienić eFa na takiego w funkcją AUTO. Pamiętaj tylko, że "auto" to nie jest typowy full time - to w dalszym ciągu skrzynia rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego. Po prostu elektronika sama dopina i rozpina napęd w razie potrzeby. I jak ktoś tu już niedawno opisywał, nie robi tego w sposób szczególnie delikatny. Pamiętaj, że w Twoim reduktorze możesz dopinać i rozpinać przód w czasie jazdy. Miliony ludzi dają z tym radę, to dlaczego nie Ty ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
Bartosz Opublikowano 26 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Października 2018 Dziękuję bardzo za odpowiedz, która jest dla mnie jak najbardziej wyczerpująca temat. Korzystając z okazji ze widzę ze masz zdecydowanie lepsze rozeznanie w temacie eFek, chciałbym zapytać czy znasz może kogoś kto ogarnia elektronikę w tych pojazdach bo gość od którego kupowałem zwyczajnie mnie oszukał i sporo rzeczy tu nie działa i cały czas wychodzą nowe "kwiatki". I drugie pytanie o opony, bo mam teraz całoroczne, miałem podobne w Defender i jestem przekonany że to słabe rozwiązanie. Cytuj
Kuba M. Opublikowano 29 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2018 W sprawie elektryki nie pomogę - nie znam nikogo, kto by to ogarniał. Zresztą m.in. dlatego zamiast nowszego pickupa z USA kupiłem amaroka. Co do opon, to wszystko zależy od tego, jak używasz auta. Ja od kilkunastu lat w każdym aucie mam AT-ki, na których jeżdżę cały rok. Ale w trasę wybieram się rzadko, głównie latam po terenach wiejsko-podmiejskich i mieszkam kilometr od asfaltowej drogi. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
Kassei Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2018 Ja pomykam na AT-kach (całoroczne z lamelkami) już sporo lat i nigdy nie miałem problemów. Uważam, że do pickupa to chyba najlepsze rozwiązanie. Co do elektroniki to spróbuj zadzwonić do MPG z Żor. Nie gwarantuję, że się podejmą, ale widziałem u nich sporo nowych amerykańców więc może się podejmą. Przeróbka z 4x4 sztywnego na 4x4 auto jest finansowo nieuzasadniona więc lepiej zmienić auto. W Twoim przypadku na zapiętym 4x4 nie można jeździć po asfalcie. Można po asfalcie w jednym przypadku - jak jest ślisko (mokry, oblodzony), poza tym po drogach szutrowych, zaśnieżonych itd. Prędkość w poprzednich generacjach była zalecana do 60km/h ale spokojnie 80-90 nawet można było jechać. Jak jest w tej najnowszej generacji to już musisz przeczytać w instrukcji. ps. jaki silniczek masz ? Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002
Kuba M. Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2018 11 godzin temu, Kassei napisał: Prędkość w poprzednich generacjach była zalecana do 60km/h ale spokojnie 80-90 nawet można było jechać. Trochę inaczej - ograniczenie prędkości dotyczy tylko samego dołączania przedniego napędu - po załączeniu można gnać ile się chce. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.