Jump to content

Ford Ranger Wildtrak 2017 z wyprzedaży rocznika


Recommended Posts

Koledzy zastanawiam sie nad zakupem Forda Rangera ktory obecnie jest oferowany w wyprzedazy rocznika 2017. Interesuje mnie najmocniejsza wersja z silnikiem 3.2L i automatyczną skrzynią biegów. Auto oczywiscie w kolorze pomarańczowym w wersji Wildtrak.

Czy ktos z użytkowników forum może sie wypowiedzieć na temat tego forda?

Auto chce kupić prywatnie nie na firmę i bedzie to auto ktore ma byc zarówno autem rodzinnym jak i poniekąd autem do pracy. Mieszkam w niewielkim mieście ale prowadze gospodarstwo rolne i jak najbardziej właściwości pickupa mi się przydadzą.

Do tej pory jeździłem tylko autami z silnikiem benzynowym i jakoś obawiam sie diesla ale z drugiej strony nowy powinien troche pojeździć. Diesle mamy w firmie w ktorej pracuje i jest z nimi różnie. Auto jeździłoby gównie na dystansie 10km w jedną stronę po trasie - i wiadomo troche po mieście. Gabaryty nie maja znaczenia bo mieszkam w małym miasteczku i raczej z parkowaniem nie bedzie problemów.

 

Jeżeli chodzi o samo auto to będzie ono właściwie jedynym w "rodzinie" wiec posłuży zarówno do podwożenia dzieci do szkoły (za kilka lat jak podrosna :) ) jak i do przewiezienia wiekszych rzeczy na wioskę.

 

Jak uważacie czy przy takim charakterze użytkowania warto zainwestowac w Pickupa?

Link to post
Share on other sites

Hehe no pewnie tak :). Tak na marginesie powiem że rozważałem takze zakup używanego Audi Q7 i BMW x5 w benzynie (jakoś obawiam sie używanych diesli) ale w cenie do 100 - 150 tys zł własciwie nic ciekawego nie ma. Albo rozbitki z USA albo jakies modele z niewiadomą historią i przebiegiem. Co prawda Pickup to troche inny charakter auta bo jednak paka jest sporo niższa (Hardtop mi się nie podoba) ale nawet z roletą sporo pomieści. Tym bardziej że znalazłem firmę w Grecji ktora produkuje cąłkowicie szczelne rolety na wzór tych z ASO w cenie 1600 euro z wysyłką do Polski, co moim zdaniem stanowi bardzo dobrą alternatywe fabrycznej. Nowy to nowy przynajmniej ma gwarancje jakby cos sie działo.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Auto fajne można tuningować do woli Jezdziłem takim autem i typowy wół roboczy skrzynia wolna przez co głosno sie robi w aucie. Swiatła do wymiany w nocy nic nie widać a może inaczej słabo swiecą fotele w miare wygodne z tyłu mieszcza sie inni bez problemu. Sztywny przez resory z tyłu. Jezdziłem dla porównania nowym Amarokiem niebo a ziemia jesli chodzi o komfort jazdy no i ma naped stły 4x4 co przy fordzie nie uswiadczysz bo musisz sie pilnowac zima żeby właczyc lub wyłaczyc naped przed rondem. Jak na miasto i trasy po 10 km to poszukaj cos w benzynie bo ten dizel nie rozgrzeje sie i bedziesz jezdził wiecznie nie dogrzanym autem

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Witam ja podepne się pod temat. Właśnie chcę kupić Rangera Wildtruck z wysoką zabudową hardtop. Często wożę specjalistyczne piece wysokości około 90 cm. I tu moje pytanie czy ktoś orientuje się jaka jest wysokość otworu na pace? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Bolec
      Witam
       
      Poszukuję warsztatu, który podjąłby się kapitalnego remontu mojego auta Ford F250 6.0D V8 325 KM, przebieg ponad 200.000 km. Auto posiada zawieszenie do naprawy oraz silnik.

    • By arkadio
      Czy ktoś montował lub wie jak podłączyć z tyłu światło biegu wstecznego w F150 2002r . z góry dzięki
       
      niech moc będzie z Wami
    • By DigiStone
      Witam przymierzam się do zakupu w/w aut. Auto będzie nowe , są teraz dobre rabaty na roczniki 2019. Nie mogę się zdecydować, Mitsubishi podoba mi się bardziej natomiast za fordem przemawiają wymiary i większy prześwit. Auto będzie jako główne w rodzinie ( dwójka dzieci) poza tym będzie używane w firmie. Do auta odrazu będzie założona wysoka zabudowa hardtop. W firmie wożę specjalistyczne piece do ceramiki, wysokość takiego pieca to około 90 cm. I tu moje pytanie czy ktoś orientuje się jaka w obu autach jest wysokość otworu na pace po założeniu takiej zabudowy? 
    • By Patison
      Witam 
      Jestem Posiadaczem Forda Rangera 2.3 Pb 2wd( wersja Amerykańska) , skrzynia biegów manualna.
      Ostatnio podczas jazdy usłaszyłem klekot, w silniku na moje oko coś się dzieje z głowicą.
      Moje pytania brzmi: Czy silnik  na przekładkę od Forda explorera 4.0  pasowałby do manualnej skrzyni biegów która jest w Rangerze ?
       
    • By Kassei
      Witam,



      myślę o sprzedaży mojego Rangera. Jest to moje ulubione auto więc przychodzi mi to z ciężkim sercem. Planuję kupić dużego pickupa superduty na kategorię "C" i trochę mi brakuje na ten zakup kasiorki. Przed koronawirusem plan był taki, że Ranger zostanie u mnie dożywotnio (m.in. jako pierwsze auto dla dzieciaków) ale miałem trochę w firmie przestoju i po prostu nie wyrobię finansowo z zakupem jeszcze jednego pickupa bez sprzedaży jakiegoś pojazdu. Ci co mnie tutaj znają wiedzą, że jestem uczciwy, więc piszę szczerze jak sytuacja wygląda.



      Co do samego auta to jest to wersja EDGE z 2001 roku. Silnik to V6 4.0 SOHC 207KM 323 Nm a skrzynia to 5R55E, czyli zestaw montowany m.in. w Fordzie Explorerze. Jednostka to nie jest ogólnie jakiś tytan wytrzymałości i ma swoje bolączki z czego najbardziej znany to dwa łańcuchy rozrządu zamontowane przeciwlegle co łączy się z wyjęciem silnika przy wymianie rozrządu, ale jeśli się o ten silnik dba i pilnuje się regularności serwisów to takie serducho potrafi naprawdę długo bić pod maską. Zresztą Ford jeszcze do niedawna montował te silniki w nowych pojazdach. Skrzynia automatyczna to jednostka Forda z rodziny C3 montowanej przed tą markę praktycznie od lat 70tych do niedawna. Model 5R55E jest skrzynią 5-biegową z overdrivem. Solidna prosta jednostka, bardzo tania w remoncie. Zarówno silnik jak i skrzynia były dostępne w europie i nie ma problemu z częściami do nich. Praktycznie nic nie trzeba ściągać z USA, wszystko jest dostępne od ręki.



      Kontynuując - jest to ogólnie bardzo udana seria Rangera. Ford klepał ją z małymi zmianami ponad dekadę, kiedy wszystkie inne pickupy u tego producenta mają zmianę modelową co 4 lata. Wersja którą posiadam to topowa wersja EDGE mająca maksymalne wyposażenie i seryjnie wyposażona w duże mosty 8.8 cala z przełożeniami 4.10 (tak - seryjnie jest 4.10 !!!) , które są oczywiście mostami L/S. Auto idzie w terenie jak wściekle, a na reduktorze to wjedzie dosłownie wszędzie. Ranger przy swojej masie ma bardo dużą ładowność - masa auta to 1400kg a ładowności to 900kg. Wartości podaję wg. papierów i homologiacji. Spokojnie udźwignie więcej. Świetna opcja jako baza na terenowego campera 4x4. Uciąg tego auta przy tych przełożeniach jest obłędny. Spokojnie potrafi targać w terenie przyczepę 3,5 tony z mini-koparką.  Auto zrywne i wygodne. Najbardziej ze wszystkich amerykańców jakie miałem czuć w nim ducha tamtejszej motoryzacji, który niestety już powoli zanika. Aż by się chciało wskoczyć do lasu upolować jelenia i walnąć go na pakę Pojazd zarejestrowany na dwie osoby, ale z tyłu są dwa rozkładane fotele z pasami bezwładnościowymi biodrowymi i da się na nich jechać moim zdaniem bezpiecznie i dość wygodnie ponieważ są ustawione bokiem do kierunku jazdy.



      Auto jest z 2001 roku. Jestem 2 właścicielem w europie, a ogólnie to jeśli dobrze pamiętam jestem trzecim od momentu jego zakupu w USA w New Jersey. Przebieg to około 177.000 mil i jest to przebieg prawdziwy. Mam go w posiadaniu 3 albo 4 lata. Przez ten czas sporo przy nim zrobiłem na niczym nie oszczędzając. Jest zrobiony rozrząd, jest nowy wydech z nierdzewki Magnaflow'a, jest nowy skraplacz i kompresor klimatyzacji, jest nowa nagrzewnica, są nowe amortyzatory, powymieniane gałki itp. itd. Auto zalane markowymi olejami premium firmy ROYAL PURPLE, które stosuję od lat w każdym moim aucie. Wymiany co 10.000 km w silniku , skrzyni i reduktorze. W mostach co 20.000km. Jest założona instalacja gazowa AC ZENITH, która jest dobrze dobrana i wyregulowana - działa totalnie bezproblemowo i nigdy nie miałem z nią żadnych przygód.



      Blacharsko jak na 2001 rok produkcji jest bardzo dobrze. Zaznaczam, że nie jest idealnie bo to jest 19-letni pojazd ! Na pewno warto by było zrobić przegląd nadwozia i porobić gdzieniegdzie zaprawki, ale nie jest tak, że gdzieś wychodzi ruda. Są 2-3 wgniotki na pace. Wnętrze śmiem powiedzieć, że jest w stanie idealnym.





      Jeśli ktoś jest zainteresowany, albo ma jakieś pytania to proszę o kontakt w tym temacie. Auta jeszcze nigdzie nie wystawiałem. Samo ogłoszenie na forum to jest dzisiejszy spontan - co zresztą widać po nieumytym aucie Cena jaka mnie interesuje to 30.000 zł. Oczywiście wszystko do dogadania. Numer VIN to : 1FTZR15E11TA36013



      W tle na zdjęciach widać F150tkę. Jestem w stanie także rozważyć jej sprzedaż przy dobrej ofercie. Auto u mnie hmmm 7 lat ? Rok 2007, silnik 5.4 Triton, topowa wersja King Ranch, przebieg około 180.000 kilometrów. Pickup całościowo pokryty powłoką LINEX.





      Fotki Rangera: https://photos.app.goo.gl/n46a4yMpg4JU5L8V6
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.