Jump to content

Coś kradnie prąd F150 2003


oskar22
 Share

Recommended Posts

Witam , mam problem ze swoją f-ką . Problem jest z poborem prądu na postoju ,który wynosi 3A.

W poszukiwaniach usterki odkryłem że problem leży gdzieś w obwodzie modułu komfortu (GEM Module) . Po wypięciu bezpiecznika 5A nr.15 (puszka obok nóg kierowcy) pobór prądu spada do 0,6 A . Na ten bezpiecznik skierowały mnie inne objawy min. Dwa dni przed wyładowaniem aku do zera, zaczęło coś pikać 3 sygnały po 3 razy (nie była to centralka od LPG ) , na postoju działały kierunkowskazy a także nawiewy . Wskazywało by to na jakiś problem z GEM lub zwarciem . Okazało się też ,że w dniu w którym zaczęły się problemy z kierunkami , nawiewami i sygnałami , brat uderzył w jakiś konar przy cofaniu . Mam także loga z błędami z ForScan (może coś wam podpowie) . Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie i chęć pomocy .

 

===OBDII DTC Brak===

Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

 

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

 

===END OBDII DTC Brak===

 

===IC DTC U1262===

Kod: U1262 - Usterka transmisji danych SCP.

 

Moduł: Tablica przyrządów

 

Szczegóły kodów usterek

 

Usterka transmisji danych SCP.

 

Czynności Operatora

 

Przeprowadź test własny.

 

Wszystkie kody usterek pamięci ciągłej (CMDTCs)

 

Usun wszystkie stosowne DTCs, a potem wykasuj kody i wykonaj test ponownie.

 

Uwaga :

 

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

 

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

 

===END IC DTC U1262===

 

===PCM DTC P1000===

Kod: P1000 - Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny

 

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

 

Szczegóły kodów usterek

 

Check of all systems is not complete since last memory clear.

 

--Possible Causes--

- The vehicle is new from the factory and has not yet been through a complete OBD Drive Cycle.

- The battery or PCM has been disconnected.

- An OBD monitor failure had occurred prior to completion of an OBD Drive Cycle.

- The PCM DTCs have been cleared as part of a service process.

 

Note: The only way P1000 can be cleared (removed) from memory is when all of the OBD monitors have been successfully completed during normal vehicle operation.

 

P1000 cannot be cleared from the PCM when: 1. The thermostat is stuck open and a DTC is not generated. 2. There is an open VSS circuit and a DTC is not generated. 3. If the vehicle has a Power Take Off (PTO), the circuit is shorted to VPWR or B+, or the PTO is ON during Self-test.

 

The purpose of the Diagnostic Trouble Code DTC P1000 is to indicate that not all of the On Board Diagnostics OBD monitors have yet been successfully completed. You may also refer to the OBD Drive Cycle defined under the Powertrain Control/Emission Diagnosis Manual-Diagnostic Methods or the Owner's Manual.

 

Remember: It is not necessary to remove P1000 from the Powertrain Control Module PCM by driving the vehicle.

 

===END PCM DTC P1000===

 

===PCM DTC P1260===

Kod: P1260 - Zapłon silnika odłączony przez system PATS.

 

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

 

Szczegóły kodów usterek

 

Wykryto próbę KRADZIEżY, pojazd unieruchomiony.

 

Przyczyną tego kodu DTC może być:

 

Możliwa usterka modułu PATS.

 

Możliwa usterka w obwodzie pomiędzy modułem PCM oraz PATS.

 

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

 

===END PCM DTC P1260===

 

===RCM DTC Brak===

Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

 

Moduł: Moduł układu SRS

 

===END RCM DTC Brak===

 

===GEM DTC B1352===

Kod: B1352 - Usterka obwodu zasilania stacyjki (key in).

 

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

 

Szczegóły kodów usterek

 

Usterka obwodu zasilania stacyjki (key in).

 

--- Possible Causes --------

This DTC can be generated by:

 

-Open Key-In Ignition Switch circuit

- Battery short Key-In Ignition Switch circuit

- Battery short Ignition Switch RUN/ACCY circuit

- Suspect Ignition Switch

- Suspect Lighting Control Module.

 

===END GEM DTC B1352===

 

===GEM DTC B1315===

Kod: B1315 - Zwarcie z akumulatorem cewki przekaźnika oszczędzaczaakumulatora.

 

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

 

===END GEM DTC B1315===

 

===GEM DTC B1318===

Kod: B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora.

 

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

 

Szczegóły kodów usterek

 

Zbyt niskie napięcie akumulatora.

 

--- Possible Causes --------

 

- Battery Voltage below 9.6volts

 

-Suspect Battery state of charge Charging system

 

===END GEM DTC B1318===

 

===GEM DTC B1313===

Kod: B1313 - Usterka obwodu sterowania ukladu oszczedzania akumulatora

 

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

 

Szczegóły kodów usterek

 

Usterka obwodu sterowania ukladu oszczedzania akumulatora

 

--- Possible Causes --------

 

DTC is reported if the Generic Electronic Module detects an open circuit or a short-circuit-to-ground on the Battery Saver's Relay Coil circuit.

 

-Suspect Generic Electronic Module

 

===END GEM DTC B1313===

 

===GEM DTC B1302===

Kod: B1302 - Awaria obwodu przekaźnika zwłoki gdy klucz w stacyjce znajdujesię w położeniu I (Accessory).

 

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

 

Szczegóły kodów usterek

 

Awaria obwodu przekaźnika zwłoki gdy klucz w stacyjce znajdujesię w położeniu I (Accessory).

 

===END GEM DTC B1302===

 

===GEM DTC B1398===

Kod: B1398 - Usterka obwodu przekaznika szyby lewej przedniej

 

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

 

Szczegóły kodów usterek

 

Usterka obwodu przekaznika szyby lewej przedniej

 

===END GEM DTC B1398===

 

===RAP DTC Brak===

Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

 

Moduł: Moduł zdalnego sterowania zabezpieczeniem przeciwwłamaniowym / Zabezpieczenia z dostępem osobistym

 

===END RAP DTC Brak===

 

===ABS DTC Brak===

Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

 

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

 

===END ABS DTC Brak===

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Similar Content

    • By Giozmo
      Witam i mam pytanie do tych ktorzy mieli do czyniena juz z przerobka przednich swiatel w swoich sto50- atkach glwonie chodzi mi o swiatla postojowe ktore orginalnie sa pomaranczowe zarowna sa swiatlami postojowymi oraz kirunkami , rozumiem ze polskie prawo nie dopuszcza pomaranczowych swiatel postojowych :?: jak sobie z tym poradziliscie ?
      Z gory dzieki za podpowiedzi
    • By partyczak
      Witam, w temacie powitalnym napisałem, że szukam czegoś z paką do firmy jak i dla rodziny - żeby mieli trochę miejsca dla siebie. Do tej pory miałem Patfindera i Toyotę v8 z 2008 roku - rama zgnita w imenty - w aso mówili mi że to norma pfffffff Patfinder silniki pozostawiają wiele do życzenia.
      Chcę kupić Rama 1500 lub forda f150 w benzynie rocznik tylko 2015, diesle mnie nie interesują. Chciałem uzyskać parę informacji.
      Auto będe gazował i tutaj pytanie które lepiej będzie współpracowało na gazie hemi czy silnik z f 150 5.0 v8 ? Tak w ogóle co to za silnik siedzi w tym fordzie - 5.0 jest to sprawdzona jednostka, godna polecenia ? O HEMI w ramach słyszałem wiele dobrego.
      2 sprawa które wozidło jest wygodniejsze ? Z wyglądu bardziej leży mi Ram, podobno prowadzenie f150, jakośc wykonaina teraz na + dla Rama. Ford ma zawieszenie pneumatyczne ? Przyznam że bardzo by mi się takie coś przydało podczas załadunku albo przy zapinaniu przyczepy, na pewno ułatwi życie.
      Wiele czasu przebywam w niemczech ze względu na firmę i tak naprawdę widzę na 10 ramów 1 Efkę 150. Ram lepszy ? Jak to jest ?
    • By SIMAX
      Witam.
       
      Może ktoś z forumowiczów wymieniał już czujnik temperatury płynu w F150 5.4 V8 z 2007roku.
      Z tego co czytałem są dwa czujniki. Jeden zlokalizowałem w głowicy, ale ponoć ten odpowiedzialny za wskazania na zegarze jest gdzieś indziej...Może wiecie gdzie go szukać?
       
      A powód wymiany jest taki: wskaźnik temperatur wody zaczął nagle iść na maksa, ale woda się nie zagotowała i komunikat na kompie taki, że zredukowano moc silnika. Po sprawdzeniu stanu płynu auto jedzie dalej bez problemów. Po przejechaniu około 1000km znów wskaźnik poszedł nagle na czerwone pole...i dlatego decyzja o wymianie czujnika, który jest odpowiedzialny za wskazania na liczniku.
       
      Tak na marginesie to powiem, że ten czujnik nie jest tani bo kosztuje każdy 190zł!
       
      pozdrawiam
      SIMAX
      :-)
    • By Piniu
      Cześć. Czeka mnie wymiana silnika. Stary zgubił już kompresję i trafi na warsztat. Tymczasem chciałem wrzucić inny. Czy orientuje się ktoś czy podpasuje motor od Lincolna Town Car czy Forda Crown Victoria ? Tam też były modulary tylko z 2 cewkami. Mój ma już 8 cewek.
    • By Kapitan
      Witajcie,
      jestem tutaj ponieważ pojawił mi się problem z przełączaniem trybów w skrzyni biegów. A wiec nie mogę przełączyć tylko na tryb r i p. Reszta taka jak n,d,1,2 działa normalnie. Z ciekawostek jeszcze dodam ze mogę odpalić auto na n, chociaż możliwe ze to normalne w tym modelu. Biegi mogę przerzucać bez użycia hamulca. Pomóżcie proszę bo auto stoi na podwórku i nie mam możliwości nim się poruszać.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.