Skocz do zawartości

Zabudowa HardTop do Rangera 2001 USA


Kassei

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję zabudowy na pakę do Rangera z 2001 roku (wersja USA). Chcę uniknąć ściągania takowej zza oceanu i stwierdziłem, że spróbuję coś dopasować z europejskich niestety nic konkretnego nie udało mi się znaleźć :-( Tyle zdolnych i uczynnych osób tutaj się przewija więc może komuś przyjdzie do głowy jakiś dobry pomysł :->

 

Autko wygląda mniej więcej tak:

 

maxresdefault.jpg

 

Wymiary paki (wewnątrz - nie pomyślałem niestety aby skrajnie ją pomierzyć) :

 

długość - 183cm

szerokość - 1,38cm

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystko właśnie za krótkie :-( Tą pierwszą na samym początku rozważałem, ale wygląda na krótką i problem jest aby w ogóle się do sprzedającego dodzwonić. Zastanawiam się teraz nad kupnem czegoś dłuższego bez szyb bocznych, rozcięcie, skrócenie i ponowne zespolenie u znajomego pana co kadłuby łódek i basenów produkuje. Tylko, że to będzie już rzeźba i nie dość, że zwiększy koszty, to jeszcze nie będzie to mocne jak oryginał.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może home made :)

 

Obrazek

Obrazek

A wiesz, że to chyba najlepszy pomysł jak na razie :-> Wyszperasz mi może gdzieś w czeluściach internetów jakiś projekt z wymiarami ? :-P

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym może być problem

kup sobie jakieś kantówki 30x30 łatwo przytniesz i dopasujesz poskręcasz i zawieziesz komuś, żeby zrobił Ci stalowe czy tam aluminiowe

jak będziesz miał wymiary tego to mogę Ci zrobić rysunek

Wczoraj sporo czasu szukałem jakiegoś (sensownego) projektu i dupa. Nawet nie wiem gdzie te zdjęcia wyszperałeś :shock: Jak modyfikowałem mojego Multivana T4 pod kątem turystyki to na necie było multum tego typu rzeczy i sądziłem, że tutaj też coś znajdę. Wygląda jednak na to, że w większości amerykanie są po prostu zbyt leniwi żeby coś zrobić samemu ;)

 

Ranger aktualnie stoi u mechanika więc nawet nie mam jak pomierzyć. W ogóle ciekawa historia z tym autem. Kupiłem za grosze a się okazało, że to całkiem zdrowy egzemplarz :P

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie wiem na ile decyzja o hardtopie już podjęta, ale zastanawiałeś się nad aluminiową rozwijaną roletą? Chroni pakę przed ciekawskimi i deszczem/śniegiem ale w razie potrzeby możesz ją zwinąć i postawić z tyłu większy ładunek, albo stanąć samemu (niektórzy lubią) nie tracąc wyglądu pickupa.

Większość hardtopów robi z naszych pickupów auta wyglądające jak SUV-y ograniczając przy tym nieco ich przydatność. Piszę to po kilku latach jazdy z hardtopem, dzisiaj zdecydowanie wybrałbym roletę.

Po mojej okolicy jeździ właśnie taki Ranger z roletą więc od razu mi się skojarzyło ;-)

 

 

Pozdrawiam,

MeFF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie wiem na ile decyzja o hardtopie już podjęta, ale zastanawiałeś się nad aluminiową rozwijaną roletą? Chroni pakę przed ciekawskimi i deszczem/śniegiem ale w razie potrzeby możesz ją zwinąć i postawić z tyłu większy ładunek, albo stanąć samemu (niektórzy lubią) nie tracąc wyglądu pickupa.

Większość hardtopów robi z naszych pickupów auta wyglądające jak SUV-y ograniczając przy tym nieco ich przydatność. Piszę to po kilku latach jazdy z hardtopem, dzisiaj zdecydowanie wybrałbym roletę.

Po mojej okolicy jeździ właśnie taki Ranger z roletą więc od razu mi się skojarzyło ;-)

 

 

Pozdrawiam,

MeFF

Muszę mieć wysoką zabudowę bo auto ma pełnić rolę bagażówki ;) Miałem w planach kupić busa blaszaka do firmy, ale pojawiła się okazja kupić w bardzo dobrej cenie rangera i nie mogłem się powstrzymać :lol: Koniec końców skończyłem w drugim pickupem i muszę go jakoś dostosować do potrzeb :->

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Mam takiego samego Rangera i z tego samego roku. Kupiłem go z myślą o zabudowie turystycznej. Z braku kasy zastosowałem proste rozwiązanie. Zabudowa polonez truck. pasuje prawie idealnie . Sposób montażu przedstawiłem tu >>

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a9a4f0d751c26e99

Ford Ranger XLT 4.0 off-road automat z 2001 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam takiego samego Rangera i z tego samego roku. Kupiłem go z myślą o zabudowie turystycznej. Z braku kasy zastosowałem proste rozwiązanie. Zabudowa polonez truck. pasuje prawie idealnie . Sposób montażu przedstawiłem tu >>

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a9a4f0d751c26e99

Ciekawa opcja :D Masz już to zamontowane na aucie bo nie do końca mogę to sobie wyobrazić na żywo :P

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam takiego samego Rangera i z tego samego roku. Kupiłem go z myślą o zabudowie turystycznej. Z braku kasy zastosowałem proste rozwiązanie. Zabudowa polonez truck. pasuje prawie idealnie .

 

Sposób montażu przedstawiłem tu >>

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a9a4f0d751c26e99

Ciekawa opcja :D Masz już to zamontowane na aucie bo nie do końca mogę to sobie wyobrazić na żywo :P

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/807b2ef7faf21ad5

a tu rozwiązanie montażu - rysunek po prawej stronie u góry przedstawia rozwiązanie awaryjnego przejścia do kabiny samochodu. http://www.fotosik.pl/zdjecie/a9a4f0d751c26e99

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/75513222228b5863 do poprawki gdyż muszę pozostawić otwór aby móc awaryjnie dostać się do kabiny samochodu

 

drzwi

http://www.fotosik.pl/zdjecie/4344e656b3cafedc

Ford Ranger XLT 4.0 off-road automat z 2001 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncepcja ciekawa. Jak skończysz to może z tego być fajna wyprawówka. Dziwię się jednak, że nie postanowiłeś zrzucić paki i robić zabudowę od samej ramy.

 

U mnie to trochę inaczej wygląda ze względu na przeznaczenie pojazdu. Ja bym musiał skrócić całą nadbudówkę aby mi za pakę nie wystawała, nie wiem czy nie za dużo rzeźby jak dla mnie.

 

Tak z innej beczki - normalnie tankujesz paliwo do auta? Ja nie jestem w stanie wlać ani litra z pistoletu na stacji bo mi go wybija. Muszę tankować do kanistrów a potem do baku ;) Jeżdżę na LPG więc bardzo to nie jest męczące ale jednak mnie to irytuje ;) Poprzedni właściciel coś grzebał i nie wiem czy czegoś nie spieprzył. Ja przedmuchałem odpowietrznik kompresorem i wymieniłem częściowo węża ale dużo to nie dało :(

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncepcja ciekawa. Jak skończysz to może z tego być fajna wyprawówka. Dziwię się jednak, że nie postanowiłeś zrzucić paki i robić zabudowę od samej ramy.

 

U mnie to trochę inaczej wygląda ze względu na przeznaczenie pojazdu. Ja bym musiał skrócić całą nadbudówkę aby mi za pakę nie wystawała, nie wiem czy nie za dużo rzeźby jak dla mnie.

 

Tak z innej beczki - normalnie tankujesz paliwo do auta? Ja nie jestem w stanie wlać ani litra z pistoletu na stacji bo mi go wybija. Muszę tankować do kanistrów a potem do baku ;) Jeżdżę na LPG więc bardzo to nie jest męczące ale jednak mnie to irytuje ;) Poprzedni właściciel coś grzebał i nie wiem czy czegoś nie spieprzył. Ja przedmuchałem odpowietrznik kompresorem i wymieniłem częściowo węża ale dużo to nie dało :(

 

 

Są zabudowy o długości 200 cm, bez dzioba a taką można adaptować bez problemu gdyż nie trzeba podnosić. Wystarczą 2 kątowniki połączone że sobą i z zabudową w celu oparcia o burty . Mogę zrobić rysunek.

 

Mam podobny problem. Ale ja zdejmowałem pakę w celu zabezpieczenia ramy i być może przewód paliwowy nie ułożył się jak trzeba. Skręcony lub zagięty.

 

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2017-03-21, 17:23 ]

Koncepcja ciekawa. Jak skończysz to może z tego być fajna wyprawówka. Dziwię się jednak, że nie postanowiłeś zrzucić paki i robić zabudowę od samej ramy.

 

U mnie to trochę inaczej wygląda ze względu na przeznaczenie pojazdu. Ja bym musiał skrócić całą nadbudówkę aby mi za pakę nie wystawała, nie wiem czy nie za dużo rzeźby jak dla mnie.

 

Tak z innej beczki - normalnie tankujesz paliwo do auta? Ja nie jestem w stanie wlać ani litra z pistoletu na stacji bo mi go wybija. Muszę tankować do kanistrów a potem do baku ;) Jeżdżę na LPG więc bardzo to nie jest męczące ale jednak mnie to irytuje ;) Poprzedni właściciel coś grzebał i nie wiem czy czegoś nie spieprzył. Ja przedmuchałem odpowietrznik kompresorem i wymieniłem częściowo węża ale dużo to nie dało :

 

To miało być tak http://www.fotosik.pl/zdjecie/91bd923bdabf168f ale brakło kasy.

Ale może w przyszłości będzie tak >>http://www.fotosik.pl/zdjecie/f36f35e0c37deb66

 

zabudowę kupiłem za 300 zł, powinienem zmieścić się w 10000 z urządzeniami.

 

Są zabudowy o długości 200 cm, bez dzioba a taką można adaptować bez problemu gdyż nie trzeba podnosić. Wystarczą 2 kątowniki połączone że sobą i z zabudową w celu oparcia o burty . Mogę zrobić rysunek.

 

Mam podobny problem. Ale ja zdejmowałem pakę w celu zabezpieczenia ramy i być może przewód paliwowy nie ułożył się jak trzeba. Skręcony lub zagięty.

 

Pozdrawiam.

Ford Ranger XLT 4.0 off-road automat z 2001 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, że oprócz "smerfa" były też takie zabudowy z osobną owiewką :D Jak dasz radę śmignąć taki rysunek to byłbym zobowiązany :)

 

Co do Twojej konstrukcji to pierwotny projekt jest super, ale taka zabudowa to koszmarne pieniądze kosztuje :( Nie zastanawiałeś się w ogóle nad przełożeniem jakiejś zabudowy z podobnego auta albo z campera? Skoro da się na poloniezie to tym bardziej na rangerze:

 

xmOktkpTURBXy9kYjVlNWY0MDAxNDQxOTk5OTE5NmY2MmQyMDQ3M2U3YS5qcGeSlQLNAmwAwsOVAgDNAljCww

 

9085564200_1386491373.jpg

 

Oczywiście Twoją droga też da się to zrobić i szacun, że Ci się chce, ale tak to miałbyś wszystko "na gotowo".

 

Co do gazeli to mam mieszane uczucia :( Mieliśmy kiedyś takie dwie w firmie i non stop się w nich coś psuło. Jak jeszcze była gwarancja to przynajmniej raz w miesiącu się tam jechało ;) Potem to już więcej stały niż jeździły. Sądzę, że natrzaskały tak z 300k km i to było ich apogeum. Może nie tyle mechanicznie bo dalej paliły i jeździły choć połowa rzeczy nie działała (wspomaganie, nadmuch, wycieraczki itp.) , ale blacharsko. Paka, rama, kabina, wszystko tak korodowało, że masakra. Były pracownik kupił je chyba po 1000zł za sztukę podpicował i po pół roku wystawiania w końcu sprzedał ;) Znam jedną firmę która jeszcze używała niedawno jednej sztuki ale to tak na zasadzie podjechać na hurtownię 3-4km po materiał i wrócić na budowę bo chyba nawet przeglądu nie mieli.

Do turystyki - jako baza do kampera - to się kompletnie nie nadaje. Mułowate (szczególnie silniki Andorii, nie mówiąc już o skrzyni biegów), niewygodne, zbudowane ze tragicznej jakości materiałów, a do tego źle wyważone. Jak się rozłożyło równomiernie materiał na pace to auto stawało "dęba". Jak robiliśmy wyciąg narciarski to GW miał nówkę wersję 4x4 z silnikiem Steyr'a i nawet fajnie to szło w terenie puki nie miało jakiegokolwiek ładunku za tylną osią. Facet wiózł trochę suchego betonu i przyjechał siny i siwy ze strachu ;) Potem wynajęli miejscowego rolnika i dowoził wszystko traktorem :)

Reasumując - lepiej jakieś iveco 4x4 pod taki projekt albo sprinter 4x4.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś trudno mi sobie wyobrazić wjechanie z taką zabudową, nawet rangerem na łąkę z kretowiskami, nie mówiąc o dukcie leśnym w pagórkowatym terenie, z następujących powodów - szerokość i wysokość zabudowy oraz tylny zwis (kąt zejścia) nie pomijając wagi. Ranger, wbrew pozorom ma dość niską nośność, zwłaszcza że dźwiga również 90 litrową butlę toroidalną w miejscu koła zapasowego, dlatego waga zabudowy nie może przekroczyć 300 kg. A i tak muszę zastosować upload +300 kg. Moja zabudowa nie wystaje poza obrys kabiny, a przeznaczona jest przede wszystkim do spania na miejscówce np. w lesie czy górach poza asfaltem.

 

 

Oczywiście Twoją droga też da się to zrobić i szacun, że Ci się chce, ale tak to miałbyś wszystko "na gotowo".

 

Co do gazeli to mam mieszane uczucia :( Mieliśmy kiedyś takie dwie w firmie i non stop się w nich coś psuło. Jak jeszcze była gwarancja to przynajmniej raz w miesiącu się tam jechało ;) Potem to już więcej stały niż jeździły. Sądzę, że natrzaskały tak z 300k km i to było ich apogeum. Może nie tyle mechanicznie bo dalej paliły i jeździły choć połowa rzeczy nie działała (wspomaganie, nadmuch, wycieraczki itp.) , ale blacharsko. Paka, rama, kabina, wszystko tak korodowało, że masakra. Były pracownik kupił je chyba po 1000zł za sztukę podpicował i po pół roku wystawiania w końcu sprzedał ;) Znam jedną firmę która jeszcze używała niedawno jednej sztuki ale to tak na zasadzie podjechać na hurtownię 3-4km po materiał i wrócić na budowę bo chyba nawet przeglądu nie mieli.

Do turystyki - jako baza do kampera - to się kompletnie nie nadaje. Mułowate (szczególnie silniki Andorii, nie mówiąc już o skrzyni biegów), niewygodne, zbudowane ze tragicznej jakości materiałów, a do tego źle wyważone. Jak się rozłożyło równomiernie materiał na pace to auto stawało "dęba". Jak robiliśmy wyciąg narciarski to GW miał nówkę wersję 4x4 z silnikiem Steyr'a i nawet fajnie to szło w terenie puki nie miało jakiegokolwiek ładunku za tylną osią. Facet wiózł trochę suchego betonu i przyjechał siny i siwy ze strachu ;) Potem wynajęli miejscowego rolnika i dowoził wszystko traktorem :)

Reasumując - lepiej jakieś iveco 4x4 pod taki projekt albo sprinter 4x4.

 

Analizowałem przydatność VW T5 AWD i Sprintera 311 AWD ale zrezygnowałem z nich z następujących powodów - zbyt mały prześwit na malutkich kółeczkach, zbyt duży rozstaw osi, mały kąt zejścia, nie występują z wersji benzynowej, i co najważniejsze mała dzielność terenowa, nie wspominając o kosmicznej cenie zarówno nowych jak i używanych. Używane poniżej 200 tys. przebiegu nie występują w naturze. Nowy Sable 4x4 w wersji samo podwozie , benzyna 2,7 litra można kupić za ok. 70 tys zł, przeznaczając trochę pieniędzy na zabezpieczenie antykorozyjne.

 

Co do rysunku to będzie niebawem, jutro zabieram się do pracy.

Ford Ranger XLT 4.0 off-road automat z 2001 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T5 ogólnie jest mało udane i dość awaryjne a przy tym kosztowne :-/ Ja bym się bał gazelą jechać w jakąkolwiek podróż, ale do odważnych świat należy :) Większość ludzi zabudowuje starsze iveco 4x4 albo doki T4 syncro czy nawet T3 syncro. Ja ogólnie jeśli kiedykolwiek bym się za coś takiego brał to bym zrobił chyba zmotę na ramie i mocnych mostach.

 

Jakie masz przełożenia w mostach w rangerze ?

 

Czekam na rysunek :->

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T5 ogólnie jest mało udane i dość awaryjne a przy tym kosztowne :-/ Ja bym się bał gazelą jechać w jakąkolwiek podróż, ale do odważnych świat należy :) Większość ludzi zabudowuje starsze iveco 4x4 albo doki T4 syncro czy nawet T3 syncro. Ja ogólnie jeśli kiedykolwiek bym się za coś takiego brał to bym zrobił chyba zmotę na ramie i mocnych mostach.

 

Jakie masz przełożenia w mostach w rangerze ?

 

Czekam na rysunek :->

 

Proszę o podanie adresu e-mail z uwagi na wagę załączników

sensowne zabudowy

https://www.olx.pl/oferta/zabudowa-fso-polonez-truck-CID5-IDiGhKz.html#b0439887f2

https://www.olx.pl/oferta/zabudowa-polonez-truck-przyczepka-camping-zlombol-CID5-IDfZ15d.html#b0439887f2

Ford Ranger XLT 4.0 off-road automat z 2001 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T5 ogólnie jest mało udane i dość awaryjne a przy tym kosztowne :-/ Ja bym się bał gazelą jechać w jakąkolwiek podróż, ale do odważnych świat należy :) Większość ludzi zabudowuje starsze iveco 4x4 albo doki T4 syncro czy nawet T3 syncro. Ja ogólnie jeśli kiedykolwiek bym się za coś takiego brał to bym zrobił chyba zmotę na ramie i mocnych mostach.

 

Jakie masz przełożenia w mostach w rangerze ?

 

Czekam na rysunek :->

 

Proszę o podanie adresu e-mail z uwagi na wagę załączników

sensowne zabudowy

https://www.olx.pl/oferta/zabudowa-fso-polonez-truck-CID5-IDiGhKz.html#b0439887f2

https://www.olx.pl/oferta/zabudowa-polonez-truck-przyczepka-camping-zlombol-CID5-IDfZ15d.html#b0439887f2

 

Mail wysłałem na PMkę. Dzięki jeszcze raz :D

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.