Skocz do zawartości

Hamulce elektryczne w przyczepie z USA


Kassei
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem jakiś czas temu amerykańska przyczepę (kontener). Ma hamulce elektryczne. Sprzedawca twierdził, że hamulce działają. Niestety przyczepę odbierał mój znajomy, a potem stała z braku czasu na hali z 3 miesiące. Miałem w planach na wiosnę ruszyć z jej odświeżeniem, ale w końcu sytuacja mnie zmusiła aby z niej skorzystać wcześniej. Ściągnąłem koła bo uchodziło powietrze i zawiozłem do wulkanizatora aby je uszczelnić i wyważyć. W międzyczasie postanowiłem sprawdzić hamulce. No i dupa - nic nie działa. Za przyczepę nie dałem dużej kasy więc nie robię dramatu, ale sprzedający zapewniał mnie, że hamulce działają. Przyczepa na razie robi za kontener na narzędzia na jednej budowie więc hamulce też jej do szczęścia aktualnie nie są potrzebne. Trzeba to jednak wcześniej czy później doprowadzić do ładu.

 

Ogólnie to jest tam strasznie poprzerabiane jeśli nie powiedzieć, że podrutowane. Z tego co twierdził sprzedający to hamulce biorą napięcie z linii świateł STOP. Mniej więcej wygląda to tak, że w taki sposób próbowano to podłączyć, ale w jaki sposób to działało to nie mam pojęcia.

od wtyczki idzie kabel do puszki a od niej idą przewody do regulatora siły hamowania (jest zamontowany za drzwiami w przyczepie, coś też idzie do każdego koła, ale tak jest to posztukowane, że trudno dojść w tym do jakiejś logiki. Osobiście podejrzewam, że to mogło kiedyś działać, ale im się przepalały kable zaczęli to drutować i w końcu szlag to trafił.

 

Tutaj moje pytania:

 

1. jak to powinno normalnie działać i jak być podłączone?

2. na hamulce jest dodatkowa wtyczka w pickupie czy wystarczy ta główna?

3. w eFce miałem oryginalnie dwa gniazda - jedno duże które mam przerobione na EU, oraz obok jedno małe podłużne i wąskie na 3 lub 4 piny (nie pamiętam) do czego ono służy?

4. jak działają te hamulce elektryczne, tzn jaką mają budowę i zasadę działania?

5. regulator siły hamowania ma dwa suwaki, jeden pewnie od siły hamowania a drugi jest do czego ?

 

Hilfe Panowie !

 

[ Dodano: 2017-01-22, 20:59 ]

Nikt nie pomoże ? :D

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kassei,

a masz jakiś typ tej przyczepy ?

może się schemat wyszpera

 

tu są typowe schematy

http://www.pacificnorthwestspine.com/trailer-electric-brake-controller-wiring-diagram/typical-vehicle-trailer-brake-control-wire-electric-brake-controller-wiring-diagram-trailer-electric-brakes-wiring-diagram-pdf/

 

po chwili szukania w necie domyślam się, że

na dole szczęki jest elektromagnes on dostaje napięcie z samochodu, z kontrolera na jakim ustawia się siłę hamowania

elektromagnes zaczyna być przyciągany do obracającego się bębna i zaczyna rozpierać szczęki

brakefront.JPG

 

a tu ładnie widać

 

na tym filmie gości mówi, że kontroler ma zazwyczaj 2 korekty

1 to jest opóźnienie działania hamulca a 2 to natężenie przyrostu prądu, które będzie zwiększać siłę hamowania

w zależności od tego, w którą stronę kręci się bęben będzie działać jedna szczęka albo druga realizując hamowanie do przodu albo do tyłu

 

tu masz film jak działa kontroler, i jak go sprawdzić

 

a tu są wtyczki do przyczep

 

8ff69b391b4b2494e20920b6a1ec164f.jpg

 

 

--

ps

to tak wiesz, z rana przy fajce i kawie

nie macałem takiej przyczepy jeszcze nigdy :)

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Zyga :D Wiedziałem, że mogę na Ciebie liczyć :-D Z tego co widzę to faktycznie nie ma drugiej wtyczki do hamulców tylko jest to realizowane jednym gniazdem. To drugie gniazdo co mam to po prostu 3-4 pinowe do przyczepy i wygląda na to, że oryginalnie miałem po prostu dwa.

 

Co do hamulców to już na starcie widzę gdzie jest problem. Nigdzie nie ma dodatkowej linii 12V i masy. Najprościej z tego co widzę będzie mi zmienić gniazdo i wtyczkę ze zwykłej 7-pinowej na 9 pinowe. Jeśli oczywiście działają same szczęki :D Będzie cieplej i przyczepa do mnie wróci to się będę z tym bawił.

 

Co do samej przyczepy to mam tej firmy - najprawdopodobniej "express wagon" :

 

http://wellscargo.com/wellscargo-trailers/cargo-trailers/

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz gdzie Ty tą linie 12V i masę chcesz dawać ?

w kabinie powinieneś mieć taki kontroler

http://www.ebay.com/itm/Curt-VENTURER-Electric-Trailer-BRAKE-CONTROL-Controller-51110-/172088967102?hash=item28114d3fbe:g:4RYAAOSwZd1VeYU~&vxp=mtr

 

tak, żebyś mógł sobie ustawiać na bieżąco siłę hamowania, abo hamować samą przyczepą

 

do kontrolera wchodzi:

+12V po bezpiecznku 20-30amp (czarny przewód)

masa (biały)

sygnał stop , + tylko po naciśnięciu pedału (czerwony)

 

Wychodzi

niebieski do gniazda z gniazda do przyczepy

 

w piaście przyczepy masz elektromagnes albo będą do niego 2 przewody

zasilanie z niebieskiego i masa idące do wtyczki, albo masa jest brana z konstrukcji

 

na tym filmie widać, że gość dokłada czerwony kabel do czarnego

czyli podaje mu 12V a żarówka jest podpięta z jednej strony pod masę (biały) a niebieskimi dostaje napięcie

 

w takiej konfiguracji do przyczepy puszczasz tylko niebieski kabel

 

--

jak ten kontroler jest w przyczepie to fakt

musi mieć +12/mase/stop/

jak już robisz od początku to dostaw do sobie akumulator do przyczepy dla hamulca

tak jak jest to pokazane pod tym linkiem

 

na ebay są kontrolery do F pasujące pod fabryczne wnęki w desce :)

http://www.ebay.com/itm/09-10-2009-2010-Ford-F-150-F150-OEM-Factory-In-Dash-Trailer-Brake-Controller-/160731443623?hash=item256c5731a7:g:VowAAMXQR4FRj~dg&vxp=mtr

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zyga wybacz za zwłokę ale byłem poza domem :oops: Kontroler mam w przyczepie w eFce nie mam na niego wnęki bo pojawiła się dopiero w kolejnej generacji. Teoretycznie powinienem mieć przygotowane przyłącze do kontrolera siły hamowania wspinające go w oryginalną instalację, ale skoro i tak mam przerobione gniazdo przyczepy to nie ma sensu takie rozwiązanie. Pozostaje reanimacja hamulców i kontrolera w przyczepie. No i przeróbka gniazda w fordzie na dodatkową linię 12v. Jak mi przyczepa wróci do domu to się za nią zabieram. Dzięki Tobie wiem już jak do tego podejść :-D

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.