Jump to content
radek bartnik

Suburban napędy?

Recommended Posts

W związku z myślami krążącymi wokół Suburba 5.3l rocznik 05-06 raczej Z71[jakiś ładniejszy w starej jeszcze budzie].Mam pytanko co do napędów w Cheviego w tych rocznikach.Ma przyciski 4L i 4H ciągnie przód i tył ale równo czy jak chce?Ma reduktor ale czy na 4H mozna po śniegu czy ślizkim twardej nawierzchni czyli jeżdzić?2H więc jakaś autobana lub normalnie w lato dobra droga ale też jest 4AUTO,czyli kiedy chce to se włacza co chce,czy ma też jakieś sprzęgiełka z przodu?.Jeśli coś pomyliłem proszę o poprawke.Może ktoś ma doświadczenia z tym napędem jak to śmiga i jak działa jak używać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

images?q=tbn:ANd9GcRlmCsy8V_ZCyfmu2jwGIpWRq7QaIy2PNlN3v2ygxcQfAqs0581tA

 

4WD auto napędza tylną oś, przednia jest dopinana jak się ślizga tylna

2HI - przód jest odpięty napędza tył w każdych warunkach

 

4HI- zapięty jest przód i tył - nie polecane na suchej nawierzchni

4LO- zapięty przód i tył zmniejszona prędkość

 

w tylnym moście bywają LSD i trzeba zobaczyć jak wygląda olej

jak spalony to równa się to z wymiana tarczek

ale to byś musiał mieć tabliczkę z RPO i odczytać kody

1381328479578.jpg

 

co jest wsadzone bo Z71 to jest wersja zawieszenia nie zdradzająca nic o napędach

 

tu masz jeszcze tematy powiązane

 

http://www.pickupklub.pl/viewtopic.php?t=1584&postdays=0&postorder=asc&highlight=suchym&start=15

 

 

przedni most wygląda tak:

http://zygadlo.pl/av-przedni-most/

 

tylny wygląda tak:

http://zygadlo.pl/backlash/

 

w reduktorze często leci pozycjoner

1394881617039.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i troszkę rozjaśnienia jest dzięki Zyga.Pytanko co to znaczy że niepolecane na 4 hi?Po prostu 4 hi na szuterek i lasek owszem ale asfalt nie,a zimą 4 auto reszta pór roku 2hi dobrze rozumiem?Co do z71 to poprostu jest w niej mocniejsze zawieszenie osłony pod spodem a że mam ciągutki zjazdów z asfaltu to myśle że bedzie lepsza opcja,no i to nie będzie pneumatyka przede wszystkim.Bo w sumie mosty napędy czy reduktor to nie znalazłem info żeby były różne czy z71 czy nie,chociaż pewnie są jakieś wersje inne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co ja latam zimą latem na 2 HI to ten klawisz co jest nad tym okrągłym, jak zaczyna się jakiś śnieg albo dużo wody to wpinam Auto 4WD tą zmianę można dokonywać "na biegu" to nie jest 4x4 czy AWD raczej coś pośredniego, na śniegu w tej konfiguracji jak dasz w planik to tył zaczyna lecieć po chwili zapina przód i wyciąga furę na prostą ale udało mi się ściągnąć przednia oponę o krawężnik na początku jak spanikowałem i odpuściłem gaz zamiast dodać

 

 

Żeby zapiąć 4 hi albo 4 lo musisz zatrzymać samochód dać na N, wcisnąć guziola i jest stuknięcie elektromagnesu :)

 

na 4LO na suchym przy skręcaniu można obrać kierownicę o 1/2 obrotu wszytko poza zaczyna ściągać opony z felgi

 

reduktor jest dostawiony do skrzyni i podparty mniej więcej na środku, wszystkie próby siłowe z wyrywaniem drzewa itp kończą się popękaniem kosza

adapter3.jpg

 

 

wg instrukcji po gogle translate

 

4WD AUTO: To ustawienie jest idealny do użycia, gdy droga
Warunki są zmienne. Podczas jazdy samochodu
4WD AUTO, przednia oś jest zaangażowany, ale
moc pojazdu jest wysyłany tylko do tylnych kół. Gdy
pojazd wykryje utratę przyczepności, układ
automatycznie angażować się napęd na cztery koła. Jazda w
Wyniki tego trybu, w nieco niższym zużyciu paliwa
niż 2HI

 

(4HI): Użyj pozycję 4HI kiedy trzeba extra
trakcji, takie jak na drogach zaśnieżonych lub oblodzonych lub w większości
Sytuacje terenowych. To ustawienie prowadzi także swoją przednią
Oś pomóc prowadzić swój pojazd. Jest to najlepsze ustawienie
używać podczas orki śniegu.

 

4LO): To ustawienie prowadzi także swoją przednią oś
i zapewnia dodatkowy moment obrotowy. Nigdy nie może zaistnieć potrzeba
to ustawienie. Wysyła on maksymalną moc na wszystkie cztery koła.
Można wybrać 4LO jeśli jazdy terenowej w
głęboki piasek, głębokie błoto, głęboki śnieg i wspinaczki
lub malejącym strome wzgórza.

 

(2HI): This setting is used for driving in most street and
highway situations. Your front axle is not engaged in
two-wheel drive. This setting also provides the best fuel
economy. 

 

Gdzieś jeszcze było ile można jechać na danym ustawieniu ale nie mogę tego znaleźć.

 

Co do mostów to przednie się nie zmieniają chyba

z tyłu są mosty też mosty HD z innym łożyskowaniem, nie wiem jak jest w suburbanach w avalanche z przodu są drążki skrętne i lift do 3" robi się za pomocą klucza drążka, kupujesz z inaczej obróconym wpustem w kluczu drążków też jest chyba z 10 trzeba zmacać jaki kolor jest na końcówce

 

Były montowane takie reduktory

BW 4481-NR-3

BW 4482-NR-4

NVG 246-NP8

 

przednie mosty 8.25 cala S4WD, 8.25 cala F4WD, 9.25

 

tyle mosty 8,6 cala /9,5/9.75/10.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie powyżej 120 huczało z przodu ale problem były łożyska

ale to winne były łożyska,

m7.jpg

luz na koszu ustawia się przed dokręcenie nakrętek i pękła blokada kasują do 0 luz,

 

z reduktor ten co mam zmienia położenia elektrycznie przez napędzanie silnika, czasem trzeba było kilka razy zamieszać guzikami, bo nie wiedział gdzie jest szczególnie po deszczu, na oście tego napędu jest taki potencjometr udający enkoder, mam go wymieniony na nowy bo za cały silnik chcą u nas 1400 pl :) a enkoder coś koło 30$

w tym reduktorze co mam jest taki dziwny olej nazywają to smerf fluid - trzeba sobie ściągać za wody i przy zakupie uważać żeby nie był zalany jakimś normalnym olejem

 

z tyłu wycierają się takie zawleczki i wtedy ośka ma tendencje do stukania przy ruchu poprzecznym do kierunku jazdy, koszt nie wielki plus uszczelka i nowy olej

 

większy problem jest z wymianą łożysk w moście bo ustawia się to na podkładki dystansowe itd i jakoś nikt nie chce pomóc, ale już jestem bliżej niż dalej z ogarnięciem tego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanko co to znaczy że niepolecane na 4 hi?

Nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, przód dopinany jest na sztywno.

W pozycji "Auto" też na sztywno, tylko, że stereruje tym na bieżąco elektronika samochodu - tak w skrócie przód dołączany jest automatycznie po wykryciu różnicy prędkości tylnej i przedniej osi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no w teren nie ale ze mieszkam na wsi więc polne szutry gdzieś na grzybki czy zima gdzie pługa zobaczyć to zjawisko niczym lądowanie ufo no to pytam jak ten napęd śmiga bo zawsze myślałem o Suburbanie więc może wreszcie zobaczmy po nowym roku co nam przyniesie!Narazie muszę sprzedać Reksia uporządkować parę spraw i zobaczymy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie no w teren nie ale ze mieszkam na wsi więc polne szutry gdzieś na grzybki czy zima gdzie pługa zobaczyć to zjawisko niczym lądowanie ufo no to pytam jak ten napęd śmiga bo zawsze myślałem o Suburbanie więc może wreszcie zobaczmy po nowym roku co nam przyniesie!Narazie muszę sprzedać Reksia uporządkować parę spraw i zobaczymy

Miałem suburbana i zdecydowanie za ciężki w teren. Zaraz się topi. Na szutry i w miarę utwardzony teren ok ale masa zabija. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A takie durnowate :pala: pytania mi się napatoczyły!!

1.Czy Subem spalił ktoś gume? :twisted:

2.jakie najmniejsze spalanie osiagneliście? :shock:

3.Do jakiego europejskiego auta można porównać kwestie prowadzenie,przyspieszanie,hamowanie,jazda w krętej drodze?? ;-)

4.Nadaje sie do normalnej użytkowej jazdy?(omijając kwestie paliwa) :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites
A takie durnowate :pala: pytania mi się napatoczyły!!

1.Czy Subem spalił ktoś gume? :twisted:

2.jakie najmniejsze spalanie osiagneliście? :shock:

3.Do jakiego europejskiego auta można porównać kwestie prowadzenie,przyspieszanie,hamowanie,jazda w krętej drodze?? ;-)

4.Nadaje sie do normalnej użytkowej jazdy?(omijając kwestie paliwa) :-D

 

Czesc

Miałem, jezdzilem.

Ad.1 Da sie ale po co ?

Ad.2 W trasie koło 20L LPG na kołach 33 i lifcie 2 calowym

Ad.3 Chyba nie ma takeigo auta, moze Navara ??

Ad.4 Nadaje sie bezproblemu, ja zrobiłem trase do Bułgarii bez zadnego problemu, a po Krakowie tez sie da jezdzic.

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobrze a ściągał ktoś może lub na forum jest ktoś kto ściąga z zza oceanu.Nie żadne trupy z aukcji ale normalne ładne autko z historią może od dilera ?Ogłoszeń w us czy Kanadzie sporo można znaleźć ale żeby ktoś rzetelnie podszedł do tematu i nie zrobił w balona!?Chyba że spokojnie poszukać w Europie.Ale chyba trzeba się pospieszyć bo Pisiory szykują rewolke z akcyzą!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.