lux Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Cześć, prośba o radę w wyborze najlepszych możliwych w opon do Toyoty Hilux 3.0 Fabrycznie zamontowane są 4x4 opony Bridgestone Dueler H/T 684II 265/65 R17 112S M+S, w salonie prezentowane jako "całoroczne", ale faktycznie fatalnie sprawdzają się na śniegu/lodzie i bardzo bardzo słabo nawet na lekko mokrej nawierzchni. Jakie są najlepsze opony, która pozwolą na przyklejenie samochodu do jezdni i komforotową jazdę w czasie deszczu? Leśnicy ponoć polecają Goodyear Wrangler, jeżdżą nimi cały rok, nawet w czasie zimy po górach, tylko jest ich sporo rodzajów. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplukasz Opublikowano 15 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Ja zimą śmigam na Yokohama GEOLANDAR I/T G071, śnieg i błoto pośniegowe przerabia w każdej ilości, na lodzie tak jak każda katastrofa. Latem niestety śmigam na wielosezonówce, ale na tej którą pakują do Landcruiser-a czyli Bridgestone Dueler 840 H/T w indexie H. I nawet jestem zadowolony, na autostradach za granicą ciągła jazda 160km/h i w górę całkiem przyjemnie. Przy pustej pace na rondach przy mokrym asfalcie trzeba niestety uważać. Cytuj Toyota Hilux 3,0 SR5 12' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeFF Opublikowano 20 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Witam, Z tego co piszesz, potrzebujesz opony zimowej na drogi utwardzone, więc opinie leśników pewnie bardziej dotyczą jazdy po terenie i np. wytrzymałości na zakładanie łańcuchów niż przyczepności na zaśnieżonej albo lekko oblodzonej jezdni przy 100km/h :-) Testowałem w terenówkach m.in. zimowe Fuldy, Goodyeary, Pirelli, Nokiany i Continentale - i jest kilka kwestii na które musisz zwrócić uwagę: 1. przeznaczenie: każda opona całoroczna (poza najnowszymi produktami Michelina) zwyczajnie "klęka" zimą, bo guma jest nie przystosowana do niskich temperatur - z niewielkiego błota pośniegowego wyciągnie, ale na twardym+śliskim jedziesz jak na łyżwach. To samo tyczy się wszelkich AT-ków i MT-ków - w terenie "pociągną" cię dalej swoim ostrym bieżnikiem ale na śliskim będziesz tańczył jak baletnica, zwłaszcza w trybie 2WD :-) 2. Rozmiar - to kwestia której jakoś specjalnie nie poruszam, bo to temat na oddzielny wątek - są różne szkoły i każda ma swoje racje ale uwaga - ten sam typ opony w innym rozmiarze może być produkowany zupełnie gdzie indziej, co w przypadku typowych zimówek może mieć czasami znaczenie z uwagi na zastosowaną mieszankę gumową. Generalnie trzymałbym się raczej blisko "fabrycznych" rozmiarów. 3. Droga hamowania na mokrym - to generalnie jeden z ważniejszych parametrów opony zimowej, bo przez większość czasu raczej jeździmy po mokrym a nie po śliskim. Warto sobie porównać wyniki swoich opon z innymi. Trzeba też pamiętać, że z czasem bieżnik opony ulega zużyciu, co wydłuża nam odcinek, na którym się zatrzymamy. 4. Kolce - jeździłem również na kolcowanych oponach i trakcja na nich jest niesamowita - nawet na oblodzonej drodze auto idzie jak złe i hamuje jak na czarnym - niestety hałas na twardym asfalcie był nieznośny, więc nadają się raczej tylko w góry albo poza miasto. Z własnego doświadczenia polecam zimówki Continentala - przetestowałem je w osobówkach i terenówkach robiąc na nich tysiące km, dają dużą kontrolę nad pojazdem, ciężko wprowadzić auto w poślizg (dla niektórych niestety :-( ) i są stosunkowo trwałe. Mam też Nokiany (SUV3 chyba) - trudno je wyważyć bo są dość ciężkie, ale na drodze dają radę i można nawet na nich hamować :-) Mimo to, następne będą znowu Conti ;-) Pozdrawiam, MeFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.