Skocz do zawartości

opony Hilux


lux
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

prośba o radę w wyborze najlepszych możliwych w opon do Toyoty Hilux 3.0

 

Fabrycznie zamontowane są 4x4 opony Bridgestone Dueler H/T 684II 265/65 R17 112S M+S, w salonie prezentowane jako "całoroczne", ale faktycznie fatalnie sprawdzają się na śniegu/lodzie i bardzo bardzo słabo nawet na lekko mokrej nawierzchni.

 

Jakie są najlepsze opony, która pozwolą na przyklejenie samochodu do jezdni i komforotową jazdę w czasie deszczu?

 

Leśnicy ponoć polecają Goodyear Wrangler, jeżdżą nimi cały rok, nawet w czasie zimy po górach, tylko jest ich sporo rodzajów.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja zimą śmigam na Yokohama GEOLANDAR I/T G071, śnieg i błoto pośniegowe przerabia w każdej ilości, na lodzie tak jak każda katastrofa.

Latem niestety śmigam na wielosezonówce, ale na tej którą pakują do Landcruiser-a czyli Bridgestone Dueler 840 H/T w indexie H. I nawet jestem zadowolony, na autostradach za granicą ciągła jazda 160km/h i w górę całkiem przyjemnie.

Przy pustej pace na rondach przy mokrym asfalcie trzeba niestety uważać.

Toyota Hilux 3,0 SR5 12'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Z tego co piszesz, potrzebujesz opony zimowej na drogi utwardzone, więc opinie leśników pewnie bardziej dotyczą jazdy po terenie i np. wytrzymałości na zakładanie łańcuchów niż przyczepności na zaśnieżonej albo lekko oblodzonej jezdni przy 100km/h :-)

Testowałem w terenówkach m.in. zimowe Fuldy, Goodyeary, Pirelli, Nokiany i Continentale - i jest kilka kwestii na które musisz zwrócić uwagę:

 

1. przeznaczenie: każda opona całoroczna (poza najnowszymi produktami Michelina) zwyczajnie "klęka" zimą, bo guma jest nie przystosowana do niskich temperatur - z niewielkiego błota pośniegowego wyciągnie, ale na twardym+śliskim jedziesz jak na łyżwach. To samo tyczy się wszelkich AT-ków i MT-ków - w terenie "pociągną" cię dalej swoim ostrym bieżnikiem ale na śliskim będziesz tańczył jak baletnica, zwłaszcza w trybie 2WD :-)

 

2. Rozmiar - to kwestia której jakoś specjalnie nie poruszam, bo to temat na oddzielny wątek - są różne szkoły i każda ma swoje racje ale uwaga - ten sam typ opony w innym rozmiarze może być produkowany zupełnie gdzie indziej, co w przypadku typowych zimówek może mieć czasami znaczenie z uwagi na zastosowaną mieszankę gumową. Generalnie trzymałbym się raczej blisko "fabrycznych" rozmiarów.

 

3. Droga hamowania na mokrym - to generalnie jeden z ważniejszych parametrów opony zimowej, bo przez większość czasu raczej jeździmy po mokrym a nie po śliskim. Warto sobie porównać wyniki swoich opon z innymi. Trzeba też pamiętać, że z czasem bieżnik opony ulega zużyciu, co wydłuża nam odcinek, na którym się zatrzymamy.

 

4. Kolce - jeździłem również na kolcowanych oponach i trakcja na nich jest niesamowita - nawet na oblodzonej drodze auto idzie jak złe i hamuje jak na czarnym - niestety hałas na twardym asfalcie był nieznośny, więc nadają się raczej tylko w góry albo poza miasto.

 

Z własnego doświadczenia polecam zimówki Continentala - przetestowałem je w osobówkach i terenówkach robiąc na nich tysiące km, dają dużą kontrolę nad pojazdem, ciężko wprowadzić auto w poślizg (dla niektórych niestety :-( ) i są stosunkowo trwałe. Mam też Nokiany (SUV3 chyba) - trudno je wyważyć bo są dość ciężkie, ale na drodze dają radę i można nawet na nich hamować :-)

Mimo to, następne będą znowu Conti ;-)

 

Pozdrawiam,

MeFF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.