StachuRZ Posted May 25, 2016 Report Share Posted May 25, 2016 Witam, chciałbym sie na początek przywitać, jestem nowy na forum. Zakupiłem Dodga Rama 1500 5,2 V8, ale pierwszy właściciel w polsce nie za bardzo przypilnował sprawe masy przyczepy przy przeglądzie i wynosi ona 1900kg, chciałbym zwiększyć najlepiej na 3500, bo wiele Ramów ma takie masy w dowodach. Czy ktoś może przerabiał temat i może udzielić kilku wskazówek? Czy wystarczy zrobić poszerzony przegląd, czy będą czegoś wymagać w Wydziale Komunikacji? Po wklepaniu VINu w google wyskakuje Quad Cab Short Bed 4WD Wt Distributing Hitch - Max Trailer Wt. (lbs) 7950 Dead Weight Hitch - Max Trailer Wt. (lbs) 5000 F1. 2990kg G. 2100 kg O.1 1900 S.1 6 [ Dodano: 2016-05-25, 13:02 ] Witam ponownie, byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej i uzyskalem odpowiedz ze potrzebuje swiadectwo homologacji na mojego rama. Czy ktos moze probowal juz uzyskac takie zaswiadczenie i moze nakierowac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted May 25, 2016 Administrators Report Share Posted May 25, 2016 Ja też kiedyś próbowałem z moim 1500, Diagnosta szuka tabliczki z masami auta oraz zestawu, ale takiej nie ma, potem prosi o homologację która nigdy nie była wydana na Europę, a co dopiero Polskę Pozostaje sprzedaż za granicę, ponowny zakup i rejestracja z przeglądem zerowym, oraz Diagnosta człowiek a nie prawo ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StachuRZ Posted May 25, 2016 Author Report Share Posted May 25, 2016 Tak, jak napisales homologacja nigdy na Europe nie zostala wydana i takiej nie uzyskam. Jedynym rozwiazaniem jest opinia rzeczoznawcy poniewaz na mojej tabliczce znamionowej widnieje tylko DMC oraz naciski na osie, nie ma nic o haku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba M. Posted May 25, 2016 Report Share Posted May 25, 2016 Na haku nie ma tabliczki? Quote F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadeusz_B Posted May 26, 2016 Report Share Posted May 26, 2016 Stachu, po co ? Czy na pewno jest Ci to potrzebne ? Czy po to bo inni tak mają ? Nie rób sobie zachodu i trudności.A Ramik nigdy tyle nie pociągnie bo się zsika, jak nie przy przyśpieszaniu to przy hamowaniu. Quote Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Link to comment Share on other sites More sharing options...
termit2002 Posted May 26, 2016 Report Share Posted May 26, 2016 Ja u siebie miałem w ogóle pochrzanione z masami nawet DMC pojazdu było wpisane na 3750kg. a przyczepa na 2500kg. Dotarłem do stacji podstawowej w której był robiony pierwszy przegląd i przedstawiłem dane z tabliczki i z internetu i gość poprawił wszystko jak potrzeba. DMC 3250 przyczepa 3500. Wpisał do CEPIK-u i z papierem i na podstawie CEPIK-u urząd komunikacji naniósł poprawki. Nie wiem czy zrobił to ze strachu bo za to że pierwszy przegląd został źle zrobiony, groziła mu utrata uprawnień. Kolega w Avalanchu też miał złe masy i na podstawie danych z internetu diagnosta mu to poprawił. I jest to normalna i legalna praktyka ale wiadomo wszystko zależy od diagnosty. Trzeba próbować w kilku SKP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StachuRZ Posted May 26, 2016 Author Report Share Posted May 26, 2016 Potrzebuje zmienić przynajmniej o 50kg bo moja laweta ma DMC 1950 i brakuje to 50kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickup150 Posted May 26, 2016 Report Share Posted May 26, 2016 50 kg ważna rzecz, ja się o tym boleśnie przekonałem, płacąc 12.000 zł kary :evil: Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boniu Posted May 27, 2016 Report Share Posted May 27, 2016 ile zapłaciłeś kary?? 12000 czy 1200?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickup150 Posted May 28, 2016 Report Share Posted May 28, 2016 12.000 tys. :twisted: i oczywiście zgodnie z Prawem .... jego mać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boniu Posted May 29, 2016 Report Share Posted May 29, 2016 Możesz przybliżyć swoją historię? Bardzo ciekawy temat, tym bardziej że chcę zakupić przyczepkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norbik Posted June 26, 2016 Report Share Posted June 26, 2016 Tadek, niestety sie z Toba nie zgodzę... To jest jak z mocą.. Czemu ma mieć mniej, jak może mieć więcej? Nigdy nie wiadomo kiedy mu sie przyda, a ramik ciągnący przyczepę 3,5t nawet nie myśli o tym, żeby kucnąć ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.