Skocz do zawartości

Dodge czy Chevy? Wybor samochodu.


artopoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam maly problem . Dalem sobie cel iz do wiosny 2017 bede mial pickupa :) Najbardziej interesuja mnie samochody z koncowki lat 90tych.... Mianowicie bylem na paru zlotach i strasznie spodobal mi sie Chevy S10 Extended Cab , oraz Dodge Dakota .

Ogolnie samochod bedzie uzywany jako drugi w rodzinie , wyjazdy na wakacje , ryby.....

Glownie chodzi mi o to by do srodka zmiescily sie 3os (2os plus duzy pies - dlatego 1 1\2 Cab , moj pies by mial idealnie za fotelami -testowane w S10). Kolejna rzecza jest homologacja na ciezarowe - mieszkam w niemczech i tutaj podatek drogowy starego amerykanca moze zabic -jesli mam homologacja na ciezarowe place tylko 160e na rok .

Troche juz czytalem na forach i z tego co sie dowiedzialem to Dodge Dakota to tak naprawde Durango Pickup , S10 to znowu Blazer.

Jak myslicie ktory z tych samochodow jest warty wyboru? Najlepiej by bylo zainstalowac inst.gazowa (bede robil ponad 20tys rocznie) . Z tego co slyszalem to 4.3V6 z Chevy nie jest dobry dla LPG , jak jest z Dakota? Jakie silniki warto wybrac i na co ew.zwracac uwage przy zakupie?

Troche sie rozpisalem , ale mam nadzieje ze pomozecie....

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

W Polsce Pickup to już nie ciężarowe auto :evil: , jedynie z 3 miejscową kabiną spełnia w całości wymogi przepisu o ciężarówkach do 3,5 tony.

Wszystkie inne z kabinami powyżej 3 miejsc nie podlegają odliczeniu pełnego VAT, oraz innych kosztów firmowych związanych z posiadaniem auta ciężarowego do 3,5 tony w firmie.

Kupując Pickupa kierowałem się tym przepisem i kupiłem F150 z 3 osobową kabiną (która teraz po wymianie nowej tapicerki) stanie się 2 osobową ;-) .

Mam za to długą pakę (2,5 metra) na której mi bardziej jednak zależało, niż na ilości miejsc w kabinie.

Z mojego krótkiego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że jak ma to być Pickup rekreacyjny, na wypady za miasto, wycieczki, itp to szukaj takiego modelu, w którym krótkie i jak i długie odcinki drogi i podróżowanie z rodziną nie będzie męczące.

Jeżeli w Niemczech Pickupy z więcej jak 3 miejscami są nadal ciężarówkami to celuj w takie właśnie, dla wygody. Z reguły są lepiej wyposażone i funkcjonalniejsze.

Mam nadzieję, że bardziej doświadczeni koledzy podpowiedzą lepsze rozwiązania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jesli dlugosc przestrzeni bagazowej jest wieksza niz kabina , da sie zarejestrowac jako sam.ciezarowy. Ogolnie tak jak mowie samochod raczej bedzie uzywany jako drugi i jesli chodzi o wygode .... wolalbym cos do bolu prostego . Zastanawiam sie tylko jak jest z awaryjnoscia samochodow z USA , jezdze od jakichs 10 lat tylko japoncami i tam nie dzieje sie nic. Warto wogole szukac amerykanskiego pickupa do powiedzmy 8000e? (nowsze mnie nie interesuja - samochod ma byc max 2002r). Najbardziej podoba mi sie wlasnie ten S10 , ale w PL prawie info na jego temat nie ma..... w DE na paru forach wyczytalem jedynie ze sa dobre :D . Wiadomo pewnie latwiej z czesciami bedzie do Dakoty , lub czegos z Forda.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwóch to zdecydowanie Dakota z silnikiem 4.7 litra. Bardzo dobrze się gazuje. Masa mechaników ma te jednostki opanowane do ostatniej śrubki bo te silniki były montowane w Jeepach Grand Cherokee , których w europie jeździło i jeździ pokaźna ilość. Masa części wspólnych z Durango, mniej z Jeepem i Ramem. Duży rynek podzespołów używanych. Na dodatek odkąd Fiat przejął Chryslera to wszystko dostaniesz w serwisie FCA. Ja dostałem od nich ostatnio wezwanie na darmową akcję serwisową mojego Jeepa (auto rocznik 2002!). Chevrolet S10 też dobre auto ale jednak bardziej w europie egzotyczne. Ogólnie takie są czasy, że części w USA kupujesz w poniedziałek a w środę masz je pod drzwiami, więc z dostępnością problemów nie ma.

 

Co do awaryjności to amerykańskie auta pomijając różne nieudane wynalazki (czyli pickupów to nie dotyczy) są liczone na setki tysięcy mil. Jeśli wymienia się olej na czas ( i używa odpowiedniego typu), wymienia części eksploatacyjne na bieżąco i ogólnie dba o auto, to w amerykańcu a tym bardziej w pickupie nie ma się co popsuć. Ja miałem kilka takich aut (teraz mam dwa) i z żadnym nie miałem problemów, a na pewno nie takich, że autem nie można było jeździć.

 

Jeśli chodzi o przeznaczenie to wszystko ok oprócz wyjazdów na wakacje w 3 osoby z psem w Dakocie 1,5 kabiny. Będziecie mieli dość po 100km. Do czegoś takiego kupuje się Suburbana, Expedition czy Excursion, lub ewentualnie Rama Mega CAB.

Jeśli natomiast traktować bryczkę jako drugie i jednocześnie pojazd na ryby to auto jest w sam raz. Jedyne co mogę doradzić to bezsprzecznie wersja 4x4 (większość Dakot ma napęd na cztery łapy w przeciwieństwie do S10 które najczęściej są kastratami). Dobrze też rozglądnąć się za egzemplarzem z pokrywą paki albo hard-topem, bo spokojnie można wędki i resztę stuffu wozić bez obawy o kradzież.

 

Za 8000euro można kupić fajny egzemplarz, ale nie wolno się napalać. Zasada jest taka - w ogóle nie patrzeć na cenę tylko na stan, bo często auto kilka razy droższe jest złomem a tańsze paradoksalnie będzie w lepszym stanie mechanicznym. Nie patrz też na blacharkę co auto z lat 90tych będzie w większości przypadków co najmniej to poprawek blacharsko-lakierniczych. Jak coś znajdziesz to wklej linka na forum. Na pewno Ci pomożemy wybrać auta przynajmniej warte oględzin.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym podatkiem to sobie lepiej wyjaśnij. Mam Dodge Rama zarejestrowanego jako cięzarowke a co rok place podatek wysokosci 387 euro. Wg kalkulatora na stronie Hauptzollam-tu wychodzi ze powinienem placic polowe z tego co się placi. Próbując wyjaśnic sprawe nikogo nie interesuje że jest LKW w dowodzie bo i tak wiedzą że to PKW i maja to w dupie. Ale za to przepisy odnośnie ciągania przyczep przez weekend obowiązuje taki sam jak dla ciężarowek, czyli zakaz od soboty godz. 22 do niedzieli godz 22.

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.