Pickup150 Posted April 23, 2016 Report Share Posted April 23, 2016 Witam. Dziś malowałem pakę w środku farbą "RAPTOR" , aby ta robota miała jakiś sens, zdjąłem tylny zderzak i odkręciłem tylną klapę, by mieć większy i łatwiejszy dostęp. Po demontażu zderzaka zobaczyłem w lewym tylnym rogu coś co przypomina "balansator" :shock: . Wygląda to jak kawał walca o średnicy ok. 150mm i grubości 60 mm, zawieszone jest na jednej śrubie przelotowo, i w amortyzacji gumowej. Nie mam pojecie do czego to służy. Czy ktoś wie po co to ustrojstwo tam tkwi ?. Pozdrawiam i dziękuję za wyoślenie sprawy ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba M. Posted April 23, 2016 Report Share Posted April 23, 2016 Zrób fotkę, bo z tego opisu to może być w zasadzie wszystko ;-) :lol: Quote F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickup150 Posted April 24, 2016 Author Report Share Posted April 24, 2016 :lol: No to jeszcze raz spróbuję. Wygląda to jak krążek metalu o średnicy ok. 150mm, gruby na ok. 60 mm, przewiercony na wylot i przełożony śrubą ok. M16. Śruba zalana gumą by krążek miał w tym połączeniu amortyzację. Ustrojstwo znajduje się za uchwytem resora w lewym tylnym rogu ramy, tuż przed tylnym zderzakiem. Jest to tylko z lewej strony :shock: . Zdjęcie zrobię ale dopiero w Poniedziałek. [ Dodano: 2016-04-24, 17:48 ] Już wiem co to jest, kolega Parker poszukał i znalazł informację o czym mnie powiadomił SMS ;-) . Jest to pochłaniacz wibracji, zresztą tak się domyślałem, ale chciałem to potwierdzić. Nie wiem tylko na ile skuteczny, bo efekt jego działania jest mizerny, a zasługa że mój akurat podskakuje mniej, to pewnie wymiar paki, która jest dłuższa o 50 cm jak normalna w pickupach z dwoma rzędami siedzeń. Zastanawiam się nad osłabieniem resora (wyjęciem piór) i zamontowania poduszek powietrznych. Podczas jazdy na pusto byłby bardziej podatny na "resorowanie" , a gdy go ładuje towarem to poduszki robiły by robotę. Co o tym sądzicie ?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siepiet Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 Mozna poprostu nauczyc sie z tym zyc, taki jest "urok" pickupa i za to je wszyscy kochamy :lol: Mozna tez kupic sztuczny balast na pake ktory sie wypelnia wodą lub ewentualnie zrobic samemu. 150 kg robi juz roznice i zmusza zawieszenie do pracy. Resora bym nie oslabial. Quote Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadeusz_B Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 Ja na miejscu Pickup150, wyjął bym pióra i wysłał do mnie, ja bym dołożył. Quote Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickup150 Posted April 29, 2016 Author Report Share Posted April 29, 2016 Mozna poprostu nauczyc sie z tym zyc, taki jest "urok" pickupa i za to je wszyscy kochamy :lol: Mozna tez kupic sztuczny balast na pake ktory sie wypelnia wodą lub ewentualnie zrobic samemu. 150 kg robi juz roznice i zmusza zawieszenie do pracy. Resora bym nie oslabial. Nauczyłem się, ale jakby było lepiej to też bym się do tego przyuczył :-P . Tadeusz nie przeginaj , nie mam zamiaru wszystkich piór wyjmować, osłabiając resor nie osłabiam zawieszenia docelowo, bo w miejsce piór zdemontowanych chciałem włożyć poduszkę powietrzną, którą można regulować w zależności od przewożonego ładunku (ciężaru). Słyszałem o tym i piszę co Wy na to ?, a w zamian podpowiedzi Tadek chce mi pióra powyrywać :pala: :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadeusz_B Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 To Ty już opierzony ? :-D Nie wszystkie, tylko po jednym na stronę.Sobie chętnie dołożę. Quote Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickup150 Posted April 29, 2016 Author Report Share Posted April 29, 2016 :lol: Rozmawiałem z firmą która montuje te zestawy do Sprinterów, Ducato, i innych wynalazków. Osobiście nie robią jeszcze do Pickupów, ale mają świadomość, że konkurencja to robi, i mam być królikiem doświadczalnym :shock: . Umówiłem się na oględziny auta po długim Weeeeekendzie, są zainteresowani pomiarami i wykonaniem prototypu, zobaczymy co z tego wyniknie. A pióra Ci dam, jak tylko nowe zawieszenie zadziała i będzie OK. Tadeusz ja tym moim ustrojstwem w 80% jeżdżę na pusto, lub przewożę ładunki po 100-200 kg, to na nim nie robi żadnego wrażenia ;-) , podskakuje mi jak Pajac po drodze :-) . Przyzwyczaiłem się do tego, i mogłoby tak zostać, ale jak pomyślę, że można to zmienić, to czemu nie spróbować ;-) . Koszt nie powala na kolana, bo cały mechanizm poduszek z procesorem ciśnienia, kompresorem to suma 1200-1500 zł, oczywiście nie jest to mało, ale warto zapłacić za te zmiany jeżeli poprawi się komfort. Możliwości załadunku normalnego towaru nie stracę, bo jak coś załaduję więcej to poduszki do dzieła i jazda :-D , skoro ten system zdał zadanie w dostawczakach, to w Pickupie też powinno zadziałać. Zobaczymy ?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadeusz_B Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 Myślę że ogarną bez problemu, różnice są nie wielkie.A może rzecz nawet bardziej prosta plusem sztywny most. Quote Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickup150 Posted April 30, 2016 Author Report Share Posted April 30, 2016 Napiszę co i jak po rozmowach w warsztacie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.