Irek Posted April 10, 2016 Report Share Posted April 10, 2016 Witam. Od niedawna, a w zasadzie od wczoraj jestem użytkownikiem eFki. Wcześniej męczyłem Cherokee'a i Grand Cherokee'a w których tematy wymiany płynów są dobrze opisane. Od dłuższego czasu szukam informacji na temat postępowania ze 150'tką. O ile temat silnika nie stanowi problemu, o tyle nie do końca wiem jak postąpić ze skrzynią biegów, skrzynią rozdzielczą i mostami. Po prostu jakie oleje i jak często zmieniać? Kwestia problemu jest drobna. Hamulec "ręczny" zapewne nie był używany. Po wciśnięciu pedału w podłogę, rzeczony wcześniej "ręczny" trzyma dobrze. Odblokowany "puszcza" taczkę i pozwala jej na jazdę. Nie gaśnie natomiast lampka "Brake". Choć w niczym to nie przeszkadza, lekko irytuje. Jakiś czujnik (w WJ np. jest taki czujnik ręcznego), nie do końca odbijające szczęki, a może po prostu ich koniec... może Wasze sugestie po spotkaniu z podobnym "problemem"? Z góry dziękuję za pomoc. Quote 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted April 10, 2016 Report Share Posted April 10, 2016 Wrzuć VIN na priv albo chociaż rocznik i model tej eFki to spróbuję coś podpowiedzieć w temacie płynów ustrojowych i ręcznego. Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted April 11, 2016 Report Share Posted April 11, 2016 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador wyprodukowany 21.06.2006 Skrzynia 4 Speed Automatic 4R75E Przełożenie mostów 3.73 (tylny most 9.75'') Silnik: olej Motorcraft 5W20 6.6 litra - wymiana co 5k mil filtr oleju - Motocraft FL-820-S świeczki - wymiana co 100k mil (tak, to nie pomyłka ;-) ) filtr paliwa - wymiana co 30k mil Skrzynia: olej Motorcraft MERCON V ATF 13.2 litra - sprawdzenie stanu co 15k mil, wymiana + filtr co 150k mil :-) Skrzynia rozdzielcza/reduktor: olej Motorcraft MERCON ATF 1.9 litra - wymiana co 150k mil Przedni most: olej Motorcraft SAE 80W90 2 litry - wymiana co 150k mil lub po utopieniu mostu w wodzie, ewentualnie w wypadku naprawy. Tylny most: olej Motorcraft SAE 75W140 2.6 litra - jeśli nie ma wycieków olej jest "na całe życie", wymiana jedynie po utopieniu mostu w wodzie lub w wypadku naprawy. UWAGA - Mercon V ATF nie jest mieszalny z Merconem ATF i oczywiście nie może być nim zastąpiony. Wszystkie powyższe parametry są dla tzw. "normal conditions" czyli jazdy w niedzielę do kościoła/baru w zależności od wyznawanej religii. Wszelkie ekstremalne przypadki użytkowania (taplanie w błocie po lusterka, jazda z 3 paletami polbruku na pace, ciąganie dwukrotnie przeładowanych przyczep, itp.) powodują skrócenie interwałów. Tak na serio to poza odrobinę częstszą wymianą oleju w skrzyni w zasadzie śmiało można się trzymać tego co sugeruje producent. Co do ręcznego/nożnego - nad mechanizmem pedału (vide obrazek) masz wyłącznik tej lampki - sprawdź czy się nie poluzował, ewentualnie czy nie jest zużyty. Ale zanim zaczniesz tam dłubać sprawdź po prostu poziom płynu hamulcowego, a jeśli jest niski to przed dolewką zajrzałbym do klocków ;-) Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek Posted April 12, 2016 Author Report Share Posted April 12, 2016 Wielkie dzięki Japacz. Teraz użytkowanie pojazdu stanie się przyjemniejsze i pozbawione dużego stresu. Quote 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Link to comment Share on other sites More sharing options...
termit2002 Posted April 14, 2016 Report Share Posted April 14, 2016 japacz, o ile nie było by problemu to i ja poproszę wszelkie info na temat swojego f. vin 1FTPX145X4NB82241 to co da Ci się wygrzebać oczywiście może być na prv lub piotr@izonar.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted September 29, 2016 Report Share Posted September 29, 2016 co do lampki recznego: przytrzymaj wajhe jego zwalniania, recznie podciągnij pedal hamulca "recznego" i w max pozycji do gory puść wajhe - po prostu pedal po zwolnieniu nie odbija na tyle wysoko by czujnik zadzialal ;) stad swiecaca lampka Quote FORD F150 FX4 5.4 TRITON 2004 4x4 SUPER CREW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.