Irek Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Witam. Od niedawna, a w zasadzie od wczoraj jestem użytkownikiem eFki. Wcześniej męczyłem Cherokee'a i Grand Cherokee'a w których tematy wymiany płynów są dobrze opisane. Od dłuższego czasu szukam informacji na temat postępowania ze 150'tką. O ile temat silnika nie stanowi problemu, o tyle nie do końca wiem jak postąpić ze skrzynią biegów, skrzynią rozdzielczą i mostami. Po prostu jakie oleje i jak często zmieniać? Kwestia problemu jest drobna. Hamulec "ręczny" zapewne nie był używany. Po wciśnięciu pedału w podłogę, rzeczony wcześniej "ręczny" trzyma dobrze. Odblokowany "puszcza" taczkę i pozwala jej na jazdę. Nie gaśnie natomiast lampka "Brake". Choć w niczym to nie przeszkadza, lekko irytuje. Jakiś czujnik (w WJ np. jest taki czujnik ręcznego), nie do końca odbijające szczęki, a może po prostu ich koniec... może Wasze sugestie po spotkaniu z podobnym "problemem"? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.
japacz Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Wrzuć VIN na priv albo chociaż rocznik i model tej eFki to spróbuję coś podpowiedzieć w temacie płynów ustrojowych i ręcznego. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
japacz Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2016 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador wyprodukowany 21.06.2006 Skrzynia 4 Speed Automatic 4R75E Przełożenie mostów 3.73 (tylny most 9.75'') Silnik: olej Motorcraft 5W20 6.6 litra - wymiana co 5k mil filtr oleju - Motocraft FL-820-S świeczki - wymiana co 100k mil (tak, to nie pomyłka ;-) ) filtr paliwa - wymiana co 30k mil Skrzynia: olej Motorcraft MERCON V ATF 13.2 litra - sprawdzenie stanu co 15k mil, wymiana + filtr co 150k mil :-) Skrzynia rozdzielcza/reduktor: olej Motorcraft MERCON ATF 1.9 litra - wymiana co 150k mil Przedni most: olej Motorcraft SAE 80W90 2 litry - wymiana co 150k mil lub po utopieniu mostu w wodzie, ewentualnie w wypadku naprawy. Tylny most: olej Motorcraft SAE 75W140 2.6 litra - jeśli nie ma wycieków olej jest "na całe życie", wymiana jedynie po utopieniu mostu w wodzie lub w wypadku naprawy. UWAGA - Mercon V ATF nie jest mieszalny z Merconem ATF i oczywiście nie może być nim zastąpiony. Wszystkie powyższe parametry są dla tzw. "normal conditions" czyli jazdy w niedzielę do kościoła/baru w zależności od wyznawanej religii. Wszelkie ekstremalne przypadki użytkowania (taplanie w błocie po lusterka, jazda z 3 paletami polbruku na pace, ciąganie dwukrotnie przeładowanych przyczep, itp.) powodują skrócenie interwałów. Tak na serio to poza odrobinę częstszą wymianą oleju w skrzyni w zasadzie śmiało można się trzymać tego co sugeruje producent. Co do ręcznego/nożnego - nad mechanizmem pedału (vide obrazek) masz wyłącznik tej lampki - sprawdź czy się nie poluzował, ewentualnie czy nie jest zużyty. Ale zanim zaczniesz tam dłubać sprawdź po prostu poziom płynu hamulcowego, a jeśli jest niski to przed dolewką zajrzałbym do klocków ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
Irek Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Wielkie dzięki Japacz. Teraz użytkowanie pojazdu stanie się przyjemniejsze i pozbawione dużego stresu. Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.
termit2002 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2016 japacz, o ile nie było by problemu to i ja poproszę wszelkie info na temat swojego f. vin 1FTPX145X4NB82241 to co da Ci się wygrzebać oczywiście może być na prv lub piotr@izonar.pl Cytuj
Gość Opublikowano 29 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Września 2016 co do lampki recznego: przytrzymaj wajhe jego zwalniania, recznie podciągnij pedal hamulca "recznego" i w max pozycji do gory puść wajhe - po prostu pedal po zwolnieniu nie odbija na tyle wysoko by czujnik zadzialal ;) stad swiecaca lampka Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.