Skocz do zawartości

F150, interwał... i drobny problem.


Irek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna, a w zasadzie od wczoraj jestem użytkownikiem eFki.

Wcześniej męczyłem Cherokee'a i Grand Cherokee'a w których tematy wymiany płynów są dobrze opisane.

Od dłuższego czasu szukam informacji na temat postępowania ze 150'tką.

O ile temat silnika nie stanowi problemu, o tyle nie do końca wiem jak postąpić ze skrzynią biegów, skrzynią rozdzielczą i mostami. Po prostu jakie oleje i jak często zmieniać?

Kwestia problemu jest drobna. Hamulec "ręczny" zapewne nie był używany. Po wciśnięciu pedału w podłogę, rzeczony wcześniej "ręczny" trzyma dobrze. Odblokowany "puszcza" taczkę i pozwala jej na jazdę. Nie gaśnie natomiast lampka "Brake". Choć w niczym to nie przeszkadza, lekko irytuje. Jakiś czujnik (w WJ np. jest taki czujnik ręcznego), nie do końca odbijające szczęki, a może po prostu ich koniec... może Wasze sugestie po spotkaniu z podobnym "problemem"?

Z góry dziękuję za pomoc.

2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador wyprodukowany 21.06.2006

Skrzynia 4 Speed Automatic 4R75E

Przełożenie mostów 3.73 (tylny most 9.75'')

 

Silnik:

olej Motorcraft 5W20 6.6 litra - wymiana co 5k mil

filtr oleju - Motocraft FL-820-S

świeczki - wymiana co 100k mil (tak, to nie pomyłka ;-) )

filtr paliwa - wymiana co 30k mil

 

Skrzynia:

olej Motorcraft MERCON V ATF 13.2 litra - sprawdzenie stanu co 15k mil, wymiana + filtr co 150k mil :-)

 

Skrzynia rozdzielcza/reduktor:

olej Motorcraft MERCON ATF 1.9 litra - wymiana co 150k mil

 

Przedni most:

olej Motorcraft SAE 80W90 2 litry - wymiana co 150k mil lub po utopieniu mostu w wodzie, ewentualnie w wypadku naprawy.

 

Tylny most:

olej Motorcraft SAE 75W140 2.6 litra - jeśli nie ma wycieków olej jest "na całe życie", wymiana jedynie po utopieniu mostu w wodzie lub w wypadku naprawy.

 

UWAGA - Mercon V ATF nie jest mieszalny z Merconem ATF i oczywiście nie może być nim zastąpiony.

 

Wszystkie powyższe parametry są dla tzw. "normal conditions" czyli jazdy w niedzielę do kościoła/baru w zależności od wyznawanej religii. Wszelkie ekstremalne przypadki użytkowania (taplanie w błocie po lusterka, jazda z 3 paletami polbruku na pace, ciąganie dwukrotnie przeładowanych przyczep, itp.) powodują skrócenie interwałów. Tak na serio to poza odrobinę częstszą wymianą oleju w skrzyni w zasadzie śmiało można się trzymać tego co sugeruje producent.

 

Co do ręcznego/nożnego - nad mechanizmem pedału (vide obrazek) masz wyłącznik tej lampki - sprawdź czy się nie poluzował, ewentualnie czy nie jest zużyty. Ale zanim zaczniesz tam dłubać sprawdź po prostu poziom płynu hamulcowego, a jeśli jest niski to przed dolewką zajrzałbym do klocków ;-)

post-158-1532375682031_thumb.png

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

co do lampki recznego: przytrzymaj wajhe jego zwalniania, recznie podciągnij pedal hamulca "recznego" i w max pozycji do gory puść wajhe - po prostu pedal po zwolnieniu nie odbija na tyle wysoko by czujnik zadzialal ;) stad swiecaca lampka

FORD F150 FX4 5.4 TRITON 2004 4x4 SUPER CREW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.