Bolo Posted March 12, 2016 Report Share Posted March 12, 2016 Witam, a wiec drodzy koledzy przymierzam się do zakupu swojego pierwszego full size pickupa. Auto bede ściągał ze stanów lekko uderzone gdyż mam juz w tym doświadczenie i najtaniej mnie to wyjdzie (ceny w Polsce za amerykany są chore !) będzie to rocznik 2010-2014 silnik od 5.0 do 6.0, obowiązkowo 4x4. Wybrałem 3 modele jak w temacie które zmieszcza się w moim budżecie ale dalej wybór jest mega ciężki. Chciałbym żebyście jako użytkownicy lub znawcy tematu podpowiedzieli mi którego wybrać, wymienię w kolejności od 1 na czym mi najbardziej zależy 1. Ładowność - 1t musze spokojnie położyć na pake. 2. Możliwości holownicze - im więcej na haku tym lepiej 3. Dostępność części blacharskich i mechanicznych 4. Komfort jazdy 5. Jakość wykonania Wiem że dodge posiada system MDS czy któryś z reszty również ma taki system ? Czy nissan posiada opcje włączenia skrzyni biegów w tryb holowania ? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi, jest mi to niezwykle pomocne ponieważ chciałbym mieć jak najszybciej jasną sytuacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted March 12, 2016 Administrators Report Share Posted March 12, 2016 Przecież w PL są najniższe ceny w całej EUROPIE, sprowadzanie nie opłaca się, co widać po marnej podaży w ogłoszeniach. 1. Każdy z modeli 150 1500 będzie miał 600-700 kg ładowności 2. Holowanie 3,5 t jak najbardziej się nadaje, tylko co będziesz miał wbite w dowód to już inna historia. 3. Najwięcej części do Dodge, Ford, Chevrolet, Nissan 4.5. Wybieram Forda jako najlepszy komfort i jakość, mowa o takich 7 letnich, przy nowszych już się to zaciera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted March 12, 2016 Author Report Share Posted March 12, 2016 Przecież w PL są najniższe ceny w całej EUROPIE, sprowadzanie nie opłaca się, co widać po marnej podaży w ogłoszeniach. No niewiem, najtańszy ram 1500 z 2010r. w Polsce na alledrogo kosztuje 70000 zl A z tego co liczyłem nie zamierzam wydać więcej niż 50000 zł z naprawą. 600-700 kg ładowności to trochę mało :-/ a seria 2500, F-250 dźwiga więcej ? zarejestruje ją na kat B ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted March 13, 2016 Administrators Report Share Posted March 13, 2016 Oj to chyba będzie coś więcej jak tylko lekko uderzony :-/ Powodzenia w szukaniu, Seria 250, 2500 około 1000 kg, rejestracja na B tylko po znajomości , sama masa własna to już 3500 kg. No i ceny znacznie wyższe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WojtRybnik Posted March 13, 2016 Report Share Posted March 13, 2016 Przecież w PL są najniższe ceny w całej EUROPIE, sprowadzanie nie opłaca się, co widać po marnej podaży w ogłoszeniach. No niewiem, najtańszy ram 1500 z 2010r. w Polsce na alledrogo kosztuje 70000 zl A z tego co liczyłem nie zamierzam wydać więcej niż 50000 zł z naprawą. 600-700 kg ładowności to trochę mało :-/ a seria 2500, F-250 dźwiga więcej ? zarejestruje ją na kat B ? Cześć kolego Tak jak pisał Sebastian, full size pick up'y są najtańsze w UE, porównaj ceny np z mobile.de. Co do zamknięcia się w 50.000zł za taczkę od 2010 roku to musisz wylicytować konkretnie uszkodzonego Ram'a na aukcji, który i takl musiał by Cię wyjść max 3-3,500$ w Bremenhaven co jest niemożliwe. Nie wspominając o cle i Vacie. Nie widziałęm ani na Copart i na iiai.com super okazji na licytacjach, taczki po prostu dobrze się teraz sprzedają. Nie wiem jak głęboko siedzisz w imporcie, ale pewnie wiesz, że przy taniej benzynie taczki sprzedają się drożej w US. W Twoim budżecie szukaj taczki 2004-2006. Quote Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted March 13, 2016 Author Report Share Posted March 13, 2016 No nie bede sie spierał, jednak moje wyliczenia zawsze się sprawdzały ;) może zdarzało się +- 5000 zł różnicy. Chciałbym w ciągu 3 tyg juz kupić auto, jednak dalej nie wiem do czego się skłaniać, Dodge kusi MDS-em, Ford jakością wykonania a Nissan ceną :-? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misman Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 600-700 kg ładowności to trochę mało :-/ a seria 2500, F-250 dźwiga więcej ? zarejestruje ją na kat B ? To zależy, czy chodzi Ci o ładowność w papierze, czy w rzeczywistości. 1500/f150 weźmie bez łachy tonę i nie będzie marudzić. przy 1,5t czasem dobije zawieszenie na odboju. Ja biorę co jakiś czas paletę paliwa (tona) na pakę i to jest najcieższa praca tego auta. Jak zarejestrujesz 2500 na DMC 3,5t to _oficjalnej_ ładowności będziesz miał jeszcze mniej, niż te "małe" 650kg :mrgreen: [ Dodano: 2016-03-14, 12:42 ] Dodge kusi MDS-em Bo ja wiem, czy to taka pokusa... Czego nie ma, to się nie zepsuje :mrgreen: Droższy olej, droższe w zakupie, większe mecyje wokół tego. Jak działa, to jest fajne. Jak się sp... to już nie jest :mrgreen: Quote "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted March 14, 2016 Author Report Share Posted March 14, 2016 1500/f150 weźmie bez łachy tonę i nie będzie marudzić I to mi sie podoba, więcej niż tonę rzadko biorę :-) Bo ja wiem, czy to taka pokusa... Czego nie ma, to się nie zepsuje Też prawda, jednak zawsze to w mieście w korku lub na trasie jakaś oszczędność. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted March 14, 2016 Administrators Report Share Posted March 14, 2016 150/1500 będzie zbyt miękki, zmiana amorów lub poduszki go trochę usztywnią, inaczej będzie skakać. Misman, masz II gen. gdzie wprowadzenie go na rynek było olbrzymim skokiem wyglądu zewnętrznego w stosunku do I gen. z zachowaniem wszystkich właściwości woła roboczego, 2 sztywne mosty. III gen Ram 1500 jest miękki niczym osobówka, przy 1000 kg będzie skakał tył i dobijał. IV gen 1500 od 2009 ma chyba sprężyny z tyłu, czy ktoś tu ładował mu tonę na pakę ? MDS nie działa w korku, warunki to , rozgrzany motor, prędkości powyżej 30 km/h, i bez nadmiernych obciążeń. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted March 14, 2016 Author Report Share Posted March 14, 2016 Wg producenta (dodge) na stonie ładowność to 700 kg przy 1,5 kabinie bo takiej szukam, czyli przy jednej osobie jadącej tonę powinien dźwignąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadeusz_B Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 Powinien,tylko jazda będzie męczarnią. Quote Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Link to comment Share on other sites More sharing options...
misman Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 150/1500 będzie zbyt miękki, zmiana amorów lub poduszki go trochę usztywnią, inaczej będzie skakać. Misman, masz II gen. gdzie wprowadzenie go na rynek było olbrzymim skokiem wyglądu zewnętrznego w stosunku do I gen. z zachowaniem wszystkich właściwości woła roboczego, 2 sztywne mosty. III gen Ram 1500 jest miękki niczym osobówka, przy 1000 kg będzie skakał tył i dobijał. IV gen 1500 od 2009 ma chyba sprężyny z tyłu, czy ktoś tu ładował mu tonę na pakę ? Tak, istotnie odnosze się do tego, co mam. Moze to i prawda, że nowsze generacje maja przesunięty "suwak" luksusu bardziej w prawo, kosztem użyteczności. Moim wolem roboczym zdarzyło mi się parę razy (dosłownie _parę_) wrzucić 1,5t i jechał względnie (bo oczywiście czuje się ciężar) normalnie, bez wygłupów. Tona na pace nie robi na nim większego wrażenia, tylko bardziej mułowaty jest :mrgreen: Quote "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted April 2, 2016 Author Report Share Posted April 2, 2016 Tak jak, pisałem wcześniej dużo się nie pomyliłem...kupiłem auto z 2010r. za 5400 $ z certyfikatem run and drive, jest to dodge ram 1500, do wymiany jest maska, prawy błotnik, przedni pas i poducha pow. Nie miałem w zasadzie wybranego auta, licytowałem to co aktualnie było z tych trzech. Zobaczymy jak się będzie sprawdzał, wiem napewno że już wpadł mi w oko inny pickup jest to GMC Sierra :P więc może będę chciał go odrazu sprzedać ;) jak przyjedzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cowboy Posted July 31, 2016 Report Share Posted July 31, 2016 Bolo, jak sie jezdzi Ramem? Testowales juz ladownosc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.