Jump to content

Zawieszenie F 150


Pickup150
 Share

Recommended Posts

Witam.

Panowie ma w planie podniesienie F 150 na zawieszeniu, popularny lift.

Myślałem o 2-3 " nie więcej, by nie ingerować w układ napędowy.

Obecnie auto stoi na kołach 285/65/17".

Zmierzyłem odległości od ziemi do nadkola i z tyłu mam ok. 970-980mm, a przód 860-870mm. Auto jest nachylone do przodu, chciałbym to zmienić i ustawić go równo by przód się podniósł.

 

Co trzeba zrobić by ten efekt uzyskać ? i czy wystarczy tylko przód unieść, czy trzeba wszystko razem, tzn razem z tyłem ?.

Czy samo podłożenie sprężyn załatwi sprawę, czy trzeba wymieniać amortyzatory ?.

 

Pozdrawiam

Waldek

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Panowie ma w planie podniesienie F 150 na zawieszeniu, popularny lift.

Myślałem o 2-3 " nie więcej, by nie ingerować w układ napędowy.

Obecnie auto stoi na kołach 285/65/17".

Zmierzyłem odległości od ziemi do nadkola i z tyłu mam ok. 970-980mm, a przód 860-870mm. Auto jest nachylone do przodu, chciałbym to zmienić i ustawić go równo by przód się podniósł.

 

Co trzeba zrobić by ten efekt uzyskać ? i czy wystarczy tylko przód unieść, czy trzeba wszystko razem, tzn razem z tyłem ?.

Czy samo podłożenie sprężyn załatwi sprawę, czy trzeba wymieniać amortyzatory ?.

 

Pozdrawiam

Waldek

Waldku nic nie trzeba wymieniać przy tak niewielkim lifcie. Sprawę załatwiają podkładki kolumn MacPhersona, a z tyłu klocek pomiędzy resor i most, a do tego nowe u-bolty (cybanty). Często w gotowych kitach dorzucane są nowe amortyzatory na tył, ale to na zasadzie zabiegu komercyjnego "dorzucić coś czego nie do końca potrzebujesz" :->

 

Tutaj masz to czego potrzebujesz: >> TUTAJ <<

 

Lifty od 4-4,5'' i większe to już bardziej skomplikowana sprawa, ale ich tutaj nie rozpatrujemy :)

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

Witaj.

Piękne dzięki kolego za linka.

Co do amortyzatorów to tez tak myślałem, że to taki niepotrzebny dodatek robiący tylko wyższą cenę zestawu.

Te elementy które tam są na fotce mogę sobie zrobić sam, nawet ładniejsze, bo przynajmniej bym to aluminium pokrył anodą, by nie rozleciało się za 2-3 lata ;-) .

Potrzebne mi są tylko wymiary.

Zamierzam na początek podnieść tylko przód, by wyrównać z tyłem, by całe auto równo stało na ziemi (te same odległości od ziemi do nadkoli) co da poziom na pace.

Obecnie auto stoi nierówno, przechylone do przodu. Jakbym nalał wody na pakę to spływała by do przodu ;-) .

Na długości paki 2,5 metra jest różnica około 3-5 cm tak "na oko" nie mogę zmierzyć bo auto stoi u doktora w MPG na wymianę filtrów i innych dupereli.

 

Pozdrawiam

Waldek

Link to comment
Share on other sites

Te elementy które tam są na fotce mogę sobie zrobić sam, nawet ładniejsze, bo przynajmniej bym to aluminium pokrył anodą, by nie rozleciało się za 2-3 lata ;-) .

Potrzebne mi są tylko wymiary.

Zamierzam na początek podnieść tylko przód, by wyrównać z tyłem, by całe auto równo stało na ziemi (te same odległości od ziemi do nadkoli) co da poziom na pace.

Obecnie auto stoi nierówno, przechylone do przodu. Jakbym nalał wody na pakę to spływała by do przodu ;-) .

Na długości paki 2,5 metra jest różnica około 3-5 cm tak "na oko" nie mogę zmierzyć bo auto stoi u doktora w MPG na wymianę filtrów i innych dupereli.

 

Pozdrawiam

Waldek

Wymiary kiedyś nawet znałem, może mi się uda jeszcze raz je znaleźć. Najprościej moim zdaniem będzie jednak po prostu odkręcenie kolumn, przemierzenie, dorobienie tego na poczekaniu i od razu założenie. Masz halę, sprzęt i umiejętności więc chyba nie będzie z tym problemu :)

Co do osadzonego niżej przodu. Seryjnie tak to właśnie wygląda. Auto się wyrównuje dopiero jak je doładujesz. U mnie na pusto auto stoi w miarę równo, ale ja mam nieco dociążony tył solidną osłoną butli lpg. Poza tym taczka była tyle razy przeładowywana, że chyba resory mi trochę siadły :lol: Teraz jak załaduję z 700kg to już widać,że tył jest dużo niżej. Mam w planach na to patent, ale to już inna opowieść :->

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jak wróci od doktora to wjadę właśnie na halę podniosę przód (wyrównam z tyłem) i zobaczę jak to będzie wyglądało ?.

Może uda mi się to jakość pomierzyć i ocenić jakie te podkładki powinny być wysokie ?.

Co do osłony zbiornika to muszę podpatrzeć jak to u Ciebie jest zrobione, tez chciałbym ten zbiornik LPG osłonić , szczególnie zawór, bo wystaje tak jakoś bardzo nieprzyzwoicie pod spodem auta :-| .

Jeżeli przysłona jest ciężka to mnie to nie martwi, bo ja potrzebuję tył dociążyć z powodu napędu na 1 ośkę :-/ .

Pomysł może głupi, ale myślałem o jakiś płytach stalowych pod pakę nad osią tylną auta właśnie w celu dociążenia tyłu. Ja wożę duże rzeczy gabarytowo, ale nie koniecznie ciężkie wagowo, więc kilka kilo na osi nie przeszkadza mi wcale, jeżeli chodzi o ładowność na pakę ;-) .

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Pikap a po co Ci osłona zbiornika gazu?

Nie tyle o zbiornik mi chodzi co o zawór.

Zamontowali tak zbiornik, że kolanko przewodu widoczne jest bardzo mocno na boku, jest odsłonięte na zewnątrz zbiornika, wystaje na bok .

Uważam, że jak będę gdzieś cofał na budowie i nie zauważę czegoś, to na 100% urwę to przyłącze.

O zbiornik się nie boję, bo jest pancerny ;-) , nic mu nie grozi, ale sam zawór nie jest niczym osłonięty. Wiem, że nie mogę tego zabudować, by odciąć sobie drogę i dostęp do awaryjnego zakręcenia gazu, ale osłona nie musi być zabudową ;-) .

Jak przyprowadzę od doktora to pstryknę zdjęcie i sam przyznasz, że można to było zrobić zręczniej :-? .

W starym zbiorniku wszystkie bebechy zaworu były na wierzchu, teraz w nowym mam przynajmniej to wszystko w plastikowej obudowie :-/ i nie widać wszystkich tam podpiętych kabli :evil: .

Wcześniej wyglądało to na straszne druciarstwo :cry: .

Mam jeszcze kilka przewodów do ogarnięcia, ale wpierw muszę je zlokalizować do czego służą i czy aby na pewno są jeszcze do czegoś przydatne ?.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Co do osłony zbiornika to muszę podpatrzeć jak to u Ciebie jest zrobione,

1508644_496635987117494_665530710_n.jpg?oh=51d7cd6c8777bb0a0c3767067f415962&oe=56FE39DA

 

1560487_496635953784164_871266691_n.jpg?oh=fff37b6214b62c3cd58634cd3b59a265&oe=57444FA1

 

1510756_496636050450821_1919792858_n.jpg?oh=b6f5636ed600613ea86467877828a9b6&oe=570410E8

 

1554354_496636003784159_123071043_n.jpg?oh=d73ef591418ff2a3f16eec28c956b585&oe=5738B7B3

 

1538779_496635990450827_137650926_n.jpg?oh=23a73d9d5fd2da95fbc62a9a76817ac4&oe=573D07E6

 

hehehe

brawo ja :)

zdjęcia zasiorbane z natryskowe.com :)

 

a to mój lpg to wizycie u Tomka

mówił mi, że osłona już jest nie potrzebna :)

 

12240101_851258724988550_2033255046618064227_n.jpg?oh=dcbd56da98a82a25cfa54d25899cd2ec&oe=572ECFB7

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Dzięki kolego za fotki, gdzieś już je widziałem ;-) .

Nie obawiam się o zbiornik, bo jemu nic nie grozi, ale zawór tak z boku tego zbiornika to jakieś nieporozumienie :shock: .

Auto teraz stoi u doktora, więc jak wróci to zanurkuję pod zawieszenie i podpatrzę co z czym i dla czego ?.

Raz jeszcze dziękuje za fotki i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.