Skocz do zawartości

Zawieszenie F 150


Pickup150
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie ma w planie podniesienie F 150 na zawieszeniu, popularny lift.

Myślałem o 2-3 " nie więcej, by nie ingerować w układ napędowy.

Obecnie auto stoi na kołach 285/65/17".

Zmierzyłem odległości od ziemi do nadkola i z tyłu mam ok. 970-980mm, a przód 860-870mm. Auto jest nachylone do przodu, chciałbym to zmienić i ustawić go równo by przód się podniósł.

 

Co trzeba zrobić by ten efekt uzyskać ? i czy wystarczy tylko przód unieść, czy trzeba wszystko razem, tzn razem z tyłem ?.

Czy samo podłożenie sprężyn załatwi sprawę, czy trzeba wymieniać amortyzatory ?.

 

Pozdrawiam

Waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie ma w planie podniesienie F 150 na zawieszeniu, popularny lift.

Myślałem o 2-3 " nie więcej, by nie ingerować w układ napędowy.

Obecnie auto stoi na kołach 285/65/17".

Zmierzyłem odległości od ziemi do nadkola i z tyłu mam ok. 970-980mm, a przód 860-870mm. Auto jest nachylone do przodu, chciałbym to zmienić i ustawić go równo by przód się podniósł.

 

Co trzeba zrobić by ten efekt uzyskać ? i czy wystarczy tylko przód unieść, czy trzeba wszystko razem, tzn razem z tyłem ?.

Czy samo podłożenie sprężyn załatwi sprawę, czy trzeba wymieniać amortyzatory ?.

 

Pozdrawiam

Waldek

Waldku nic nie trzeba wymieniać przy tak niewielkim lifcie. Sprawę załatwiają podkładki kolumn MacPhersona, a z tyłu klocek pomiędzy resor i most, a do tego nowe u-bolty (cybanty). Często w gotowych kitach dorzucane są nowe amortyzatory na tył, ale to na zasadzie zabiegu komercyjnego "dorzucić coś czego nie do końca potrzebujesz" :->

 

Tutaj masz to czego potrzebujesz: >> TUTAJ <<

 

Lifty od 4-4,5'' i większe to już bardziej skomplikowana sprawa, ale ich tutaj nie rozpatrujemy :)

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Piękne dzięki kolego za linka.

Co do amortyzatorów to tez tak myślałem, że to taki niepotrzebny dodatek robiący tylko wyższą cenę zestawu.

Te elementy które tam są na fotce mogę sobie zrobić sam, nawet ładniejsze, bo przynajmniej bym to aluminium pokrył anodą, by nie rozleciało się za 2-3 lata ;-) .

Potrzebne mi są tylko wymiary.

Zamierzam na początek podnieść tylko przód, by wyrównać z tyłem, by całe auto równo stało na ziemi (te same odległości od ziemi do nadkoli) co da poziom na pace.

Obecnie auto stoi nierówno, przechylone do przodu. Jakbym nalał wody na pakę to spływała by do przodu ;-) .

Na długości paki 2,5 metra jest różnica około 3-5 cm tak "na oko" nie mogę zmierzyć bo auto stoi u doktora w MPG na wymianę filtrów i innych dupereli.

 

Pozdrawiam

Waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te elementy które tam są na fotce mogę sobie zrobić sam, nawet ładniejsze, bo przynajmniej bym to aluminium pokrył anodą, by nie rozleciało się za 2-3 lata ;-) .

Potrzebne mi są tylko wymiary.

Zamierzam na początek podnieść tylko przód, by wyrównać z tyłem, by całe auto równo stało na ziemi (te same odległości od ziemi do nadkoli) co da poziom na pace.

Obecnie auto stoi nierówno, przechylone do przodu. Jakbym nalał wody na pakę to spływała by do przodu ;-) .

Na długości paki 2,5 metra jest różnica około 3-5 cm tak "na oko" nie mogę zmierzyć bo auto stoi u doktora w MPG na wymianę filtrów i innych dupereli.

 

Pozdrawiam

Waldek

Wymiary kiedyś nawet znałem, może mi się uda jeszcze raz je znaleźć. Najprościej moim zdaniem będzie jednak po prostu odkręcenie kolumn, przemierzenie, dorobienie tego na poczekaniu i od razu założenie. Masz halę, sprzęt i umiejętności więc chyba nie będzie z tym problemu :)

Co do osadzonego niżej przodu. Seryjnie tak to właśnie wygląda. Auto się wyrównuje dopiero jak je doładujesz. U mnie na pusto auto stoi w miarę równo, ale ja mam nieco dociążony tył solidną osłoną butli lpg. Poza tym taczka była tyle razy przeładowywana, że chyba resory mi trochę siadły :lol: Teraz jak załaduję z 700kg to już widać,że tył jest dużo niżej. Mam w planach na to patent, ale to już inna opowieść :->

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Jak wróci od doktora to wjadę właśnie na halę podniosę przód (wyrównam z tyłem) i zobaczę jak to będzie wyglądało ?.

Może uda mi się to jakość pomierzyć i ocenić jakie te podkładki powinny być wysokie ?.

Co do osłony zbiornika to muszę podpatrzeć jak to u Ciebie jest zrobione, tez chciałbym ten zbiornik LPG osłonić , szczególnie zawór, bo wystaje tak jakoś bardzo nieprzyzwoicie pod spodem auta :-| .

Jeżeli przysłona jest ciężka to mnie to nie martwi, bo ja potrzebuję tył dociążyć z powodu napędu na 1 ośkę :-/ .

Pomysł może głupi, ale myślałem o jakiś płytach stalowych pod pakę nad osią tylną auta właśnie w celu dociążenia tyłu. Ja wożę duże rzeczy gabarytowo, ale nie koniecznie ciężkie wagowo, więc kilka kilo na osi nie przeszkadza mi wcale, jeżeli chodzi o ładowność na pakę ;-) .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pikap a po co Ci osłona zbiornika gazu?

Nie tyle o zbiornik mi chodzi co o zawór.

Zamontowali tak zbiornik, że kolanko przewodu widoczne jest bardzo mocno na boku, jest odsłonięte na zewnątrz zbiornika, wystaje na bok .

Uważam, że jak będę gdzieś cofał na budowie i nie zauważę czegoś, to na 100% urwę to przyłącze.

O zbiornik się nie boję, bo jest pancerny ;-) , nic mu nie grozi, ale sam zawór nie jest niczym osłonięty. Wiem, że nie mogę tego zabudować, by odciąć sobie drogę i dostęp do awaryjnego zakręcenia gazu, ale osłona nie musi być zabudową ;-) .

Jak przyprowadzę od doktora to pstryknę zdjęcie i sam przyznasz, że można to było zrobić zręczniej :-? .

W starym zbiorniku wszystkie bebechy zaworu były na wierzchu, teraz w nowym mam przynajmniej to wszystko w plastikowej obudowie :-/ i nie widać wszystkich tam podpiętych kabli :evil: .

Wcześniej wyglądało to na straszne druciarstwo :cry: .

Mam jeszcze kilka przewodów do ogarnięcia, ale wpierw muszę je zlokalizować do czego służą i czy aby na pewno są jeszcze do czegoś przydatne ?.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za fotki, gdzieś już je widziałem ;-) .

Nie obawiam się o zbiornik, bo jemu nic nie grozi, ale zawór tak z boku tego zbiornika to jakieś nieporozumienie :shock: .

Auto teraz stoi u doktora, więc jak wróci to zanurkuję pod zawieszenie i podpatrzę co z czym i dla czego ?.

Raz jeszcze dziękuje za fotki i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.