Jump to content

Czy istnieje taki pickup?


Trans33
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie :)

 

Mam zamiar w przyszłości wybrać się do USA, żeby kupić sobie jakiegoś pickupa. Niestety nie ogarniam zbytnio wszystkich marek pickupów a chodzi mi o konkretnego pickupa. Pickup służyłby do 1-2 dniowych wyjazdów z żoną w plener :)

 

Chodzi o to, że nie mogę nigdzie znaleźć pickupa, który spełniałby wszystkie poniższe parametry:

 

 

-4 drzwiowy pickup (crew cab)

- bagażnik minimum 7 stóp długości (2.1m)- taki, w którym bez problemu zmieściłby się materac i można by w nim było wygodnie spać.

- stary silnik DIESEL z wtryskiem pośrednim- taki który ma niskie wymagania co do jakości paliwa i mógłby bez problemu jeździć np. na oleju rzepakowym

- napęd na 4 koła

- nie za mocny- tak, żeby palił w granicach 12-14l/100km (w trybie econo)

- auto nie nowsze niż z roku 2005 (stary samochód, ale porządny- jak legendarna Toyota)

 

 

Nie mogę znaleźć auta, które spełniałoby wszystkie powyższe parametry. Jedne albo są za krótkie, albo nie mają tylnej kabiny (nie są 4 drzwiowe), albo za dużo palą i nie pociągną na biopaliwie (np dodge ram).

 

Najbliżej ideału zdaje się być stara toyota Tacoma, tyle że jest 2 drzwiowa. Jej rzadki model z roku 1986 posiada co prawda rozszerzoną kabinę, ale nie ma za to napędu na 4 koła.

 

Zwracam się więc z pytaniem do ekspertów. Czy istnieje taki truck, który spełnia wszystkie powyższe wymagania?

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Witamy na forum,

 

mój typ to Dodge Ram, jeśli 4 drzwi to model III gen, w PL prawie nie osiągalny.

ale gdy poszukamy na zagranicznych portalach http://www.mobile.de/pl/Samochod/Dodge-RAM-5.9-Diesel%2C-Perfect/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:7700_13_,frn:1996,ful:diesel,vcg:offroad/pg:vipcar/217096321.html#

 

co do paliwa, to bym odpuścił sobie rzepaki i inne podobne, teraz paliwo w dobrej cenie :mrgreen:

 

paka 2 m, są też dłuższe na 2,4 m

 

Ford diesel to jednak HI-tech technologia i nie każdy go ogarnia ;-)

Link to comment
Share on other sites

Chwilowo paliwo jest w dobrej cenie co prawda, ale może nie być tak dobrze w przyszłości.

Ten dodge ram fajny, tylko ten silnik raczej nie pojedzie na słabym dieslu. A w Polsce bardzo często jest kiepski diesel na stacjach. Szkoda silnika, bo autko fajne :-)

 

A może są jakieś fordy, które spełniałby te parametry?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Fajne dane http://www.utahbiodieselsupply.com/blog/best-diesel-vehicles-for-biodiesel/

Dotyczą paliwa bio diesel, najlepiej wypada RAM II gen z silnikiem 5,9 12v , mechaniczna pompa bosch p7100 jest uznawana za najlepszą jeśli chodzi o wytrzymałość i tuning.

 

Modele z tego okresu będą już w kiepskim stanie (korozja) , kabina typu 1,5

Link to comment
Share on other sites

Fordy chyba raczej odpadają z trywialnego powodu. Większość diesli pod maską to silniki Powerstroke, które przy ewentualnej awarii spowodowanej jeżdżeniem na gorszej jakości oleju będą bardzo kosztowne w naprawie i mało kto się tego podejmie.

 

Raczej szukałbym RAMa starszej generacji - tak jak Sebastian napisał. Specyfikację będzie jednak tylko spełniała:

 

III generacja Dodge RAM 2500 5.9 cummins w wersji MEGA CAB.

 

2006-dodge-ram-2500-mega-cab-full-left-side-view.jpg

 

Na początku produkcji (2002-2003) ten silnik występował w specyfikacji SO (standard output) gdzie był mało-wysilony. Nie są już to tak trwałe silniki jak w II, a szczególnie I generacji RAMa , bo różnią się konstrukcyjnie, ale i tak potrafią dużo wytrzymać. Ponadto w Polsce jest serwis cumminsa, więc wszystkie awarie nie będą problemem. Dodatkowo w wersji MEGA CAB masz ogromna kabinę (tylne fotele po złożeniu są wygodnym łóżkiem), no i w standardzie była długa paka 2m choć bywały i dłuższe. Minus taki, że te auta są "ogromne".

 

Ewentualnie jakiś stary GM z duramaxem ale tu podobnie będzie jak z powestroke.

 

 

Tak z ciekawości - czemu to musi być pickup? Jeśli myślisz o turystyce to są lepsze rozwiązania. Ja po Chile i Argentynie jeździłem czymś takim :

 

sideview_lg.jpg

 

bardzo wygodne autko (ford E250). Jeśli oczywiście to musi być amerykaniec ;-) W europie odpowiednikiem byłby VW T4 Multivan Syncro - sam mam takiego w podobnym celu 8-)

 

 

Jedna mała uwaga z mojej strony. Przede wszystkim nie szukaj auta do wszystkiego bo to się zemści :-/ Na pickupa trzeba mieć albo kaprys albo sprecyzowaną koncepcję. Te auta są zarówno praktyczne jak i niepraktyczne...

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

Co do jakosci paliwa to nie jest tak strasznie, pozwole sobie nadmienic ze w usa paliwa sa gorszej jakosci niz u nas a wlasnie do takich sa przystosowane te auta. Stary poczciwy Ford 7.3 litra moglby spelnic sie w tej roli

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Link to comment
Share on other sites

My się tu rozpisujemy a każdy z nas zapomniał o najważniejszym kryterium - spalanie 12-14l /100km w tych silnikach jest chyba tylko osiągalne na tempomatowej jeździe po autostradzie, jeśli w ogóle. Każdy "wyjazd w plener" to raczej 17-20l i więcej... Na oleju rzepakowym podejrzewam, że będzie jeszcze gorzej...

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

-4 drzwiowy pickup (crew cab)

- bagażnik minimum 7 stóp długości (2.1m)- taki, w którym bez problemu zmieściłby się materac i można by w nim było wygodnie spać.

- stary silnik DIESEL z wtryskiem pośrednim- taki który ma niskie wymagania co do jakości paliwa i mógłby bez problemu jeździć np. na oleju rzepakowym

- napęd na 4 koła

- nie za mocny- tak, żeby palił w granicach 12-14l/100km (w trybie econo)

- auto nie nowsze niż z roku 2005 (stary samochód, ale porządny- jak legendarna Toyota))

 

Czuję się trochę jak w "Zakupie kontrolowanym" :kasztan:

 

No więc moja propozycja spełnia prawie wszystkie powyższe warunki za wyjątkiem napędu na cztery koła. Nadwozie proszę potraktować jak wersję z hardtopem :kasztan: :

232425901_1_1000x700_mercedes-w123-karwan-pyskowice.jpg

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

japacz,

 

Idąc tym tropem to myślę, że gdzieś w europie jest do wyrwania podobna bryka, ale bazująca na Audi Quattro 1.6 / 1.9 TDI. Wtedy wszystkie warunki byłyby spełnione :->

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

Dzięki panowie za odpowiedzi :)

Z tym dodgem, chyba bym nie ryzykował, bo chodzi mi tu o naprawdę słabej jakości paliwo (tak słabe, jak zwykły olej rzepakowy, który można kupić normalnie w spożywczym) a te silniki dodga nawet z II generacji mają wtrysk bezpośredni.

 

Kassei, samochód absolutnie nie musi być amerykański. Tam po prostu mają najtańsze auta na świecie :)

 

Właśnie tak a propos, jak wypadają trucki japońskie? Nissan, Mitsubishi, Isuzu, Toyota?

 

Podobno toyota ma bardzo niskie wymagania co do jakości diesla- czy to prawda?

Link to comment
Share on other sites

do spania w srodku najlepsze jest nadwozie typu kombi, nie jestes odciety od miejsca kierowcy tak jak w pickupie, ja bym daleko nie szukal- nasz rodzinny Honker z demobilu lub od elektrykow

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Link to comment
Share on other sites

Podobno toyota ma bardzo niskie wymagania co do jakości diesla- czy to prawda?
Bardzo niskie wymagania co do jakości diesla to ma ruski ZIŁ...

 

Chciałem autentycznie pomóc, ale obecnie to ja już się pogubiłem... Chcesz takie auto żeby na "gnojówie" jeździło, a będziesz po nie leciał do USA i płacił transport, vat i cło jak za osobowe bo ma mieć 4-drzwiową kabinę... Wtf :shock: Gdzie tu logika w tej oszczędności :roll: Zastanawiam się tylko czy sobie jaja z nas robisz czy to po prostu jakieś gówniarskie mrzonki :-/ Ostatni post z mojej strony w tym temacie. Powodzenia.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.