kiepas96 Posted October 24, 2015 Report Share Posted October 24, 2015 Witam, taka sytuacja Podjeżdżam pod sklep , wracam ze sklepu, pale samochód i nagle brak wspomagania. Dojechałem kilka set metrów do domu, dźwigam maskę a tam wylewa się płyn przez korek zbiorniczka podczas gdy kręcę kierą. Pompa i płyn zagotowany. Wyciągłem pompę, rozebrałem na części pierwsze i nie znalazłem żadnego widocznego uszkodzenia. Jedyne co to luz na wałku wzdłużny. Wycieków brak. Poskładałem spowrotem, odpowietrzyłem na lewarku tak jak w serwisówce. Wspomagania brak ale pompa już się nie gotuje, po poluźnieniu przewodu wysokiego ciśnienia nic się nie dzieje. Z węża powrotu też nic się nie leje. Cały układ wypłukany. W pompie jest zaworek, wie ktoś może jak on dokładnie działa? Spotkał się ktoś z takim tematem? Wie ktoś gdzie pytać o taką pompe w pl, jeżdżę ramem na codzien jest mi potrzebny. Pompa o której mowa https://www.youtube.com/user/arobaid/videos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siepiet Posted October 24, 2015 Report Share Posted October 24, 2015 Mialem tak w Ramie 2004r. Pompa wyzionela ducha i konieczna byla wymiana. Ja swoja zamowilem na rockauto, dotarla z Usa do domu w ciagu 2-3 dni. Nie wiem jak w Ramie 2gen ale w 3gen lepiej zamawiac pompe razem z kolem pasowym, ciezko jest zdjac stare i rownie ciezko jest je wcisnac bez uszkadzania pompy a roznica w cenie nie jest jakos bardzo powalajaca. Pozdrawiam Quote Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiepas96 Posted October 24, 2015 Author Report Share Posted October 24, 2015 Dzięki. Pompe rozebrałem dozera także bez koła też mogła by być a pozatym żeby ją przykręcić do motora 5.9 trzeba i tak koło zdjąć. Nigdy nie kupowałem na rockauto, jakieś rady? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba M. Posted October 24, 2015 Report Share Posted October 24, 2015 Sprawdź sobie po numerach, czy to nie jest przypadkiem taka sama pompa jak w starszych Jeepach. Jeżeli tak, to jest tego na tony na allegro. Quote F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiepas96 Posted October 25, 2015 Author Report Share Posted October 25, 2015 Niestety tylk RAM , RAM VAN, D1500 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siepiet Posted October 25, 2015 Report Share Posted October 25, 2015 Wejdz na strone www.rockauto.com wyszukaj w katalogu swoje auto. Pompa wspomagania bedzie w dziala "steering". Sama pompa to "steering pump" I wtedy bedzie kilka roznych pomp do wyboru z roznych firm, do ceny jest doliczana cena za tzw "core" czyli chodzi o zastaw jesli nie oddajesz starej pompy, oczywiscie nie oplaca sie wysylac starej pompy z Polski wiec nas interesuja ta cena w ostatniej tabelce. Jesli w opsie pompy jest no "w/o reseoirvoir" to znaczy bez zbiorniczka "W/o" czyli with out- czyli "bez" "W" czyli with - czyli "z, ze" Popróbuj, poklikaj, nic tam nie popsujesz. Jak cos nie bedziesz wiedzial to pytaj Pozdrawiam Quote Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiepas96 Posted October 25, 2015 Author Report Share Posted October 25, 2015 Już znalazłem zamawiam sam środek pompy AC DELCO i sobie poskładam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misman Posted October 26, 2015 Report Share Posted October 26, 2015 Niestety tylk RAM , RAM VAN, D1500 Pasuje pompa z jeepa granda zj 5,2 lub 5,9. A takich jest od metra (nowych i tanich) w polskim necie. Tylko.. trzeba zdobyć i wymienić mocowanie pompy do bloku silnika. I może być tez mały problem z przewodami - zastosowałem jeepowskie - u mnie jeden jest wykręcony o 180 stopni, wygląda dziwacznie ale działa i nic się nie dzieje. Quote "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiepas96 Posted October 31, 2015 Author Report Share Posted October 31, 2015 Pompa doszła ale niestety nie potrzebnie, więc jak co to mam na sprzedaż. Zanim dostałem pompę to wymieniłem uszczelki w środku starej pompy i zaczęła chodzić po chwili znów zagotowała płyn. Wyszło na to że jest zator w układzie, dalej szukając, znalazłem pod wężem wysokiego ciśnienia w przekładni malutki zaworek tzw. check valve który był uszkodzony (sprężynka sie rozwinęła) i zaworek tamował przepływ, wywaliłem zaworek i wspomaganie wróciło. Niestety nie widzę nigdzie tego zaworka do kupienia, w serwisówce z rama na schemacie go niema, a w serwisówce z durango jest, może ktoś założył złą przekładnię. Teraz z innej beczki jak kupujecie z rockauto to płacicie z góry cło? (prepaid customs) Jak to robicie ,zamawiając pompę zapłaciłem, teraz potrzebuje zrobi zakupy na 130$ z wysyłką wychodzi 280$ i zastanawiam się czy płacić od razu czy czekać na wezwanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.