Skocz do zawartości

F-150 2005 5,4 crewcab hak


kaktus30

Rekomendowane odpowiedzi

Czy orientuje się ktoś jaki ma być hak do mojego efa a raczej końcówka ? ef bez liftu w górę i w dół czyli stock :)

 

http://allegro.pl/koncowka-haka-hak-usa-jeep-grand-cherokee-liberty-i4920386321.html

 

chciałbym zamówić ale nie wiem który, chyba że ktoś ma zbędną w garażu na sprzedaż ?

Ford F-150 2005 Lariat 5,4 V8 Triton

Jeep Commander 2006 Laredo 3,7 V6

 

Sprzedam

Mechanizm opuszczania kola zapasowego

Dolot stożkowy do 5,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tej aukcji masz pokazane wysokości od osi główki do osi kwadrata

stawiasz przyczepę przy tyle i już masz odpowiedź jaki hak będzie najlepszy

 

ADAPTERY_SLUPSK_AH-1234.jpg

 

ja używam rożnych główek do różnych przyczep, tak żeby + - paka była w poziomie

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe jakbym miał przyczepke to bym nie zadawał pytań :-P przyczepki brak a pytam jaki przychodzi standardowo

Ford F-150 2005 Lariat 5,4 V8 Triton

Jeep Commander 2006 Laredo 3,7 V6

 

Sprzedam

Mechanizm opuszczania kola zapasowego

Dolot stożkowy do 5,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, pierwsze haki 51x51 czyli autentyczne 2x2 cale jakie widzę na allegro. Przeważnie klepali je z profili 50x50 i był za duży luz.

 

Oryginalna wkładka do F150 2004-2008 to coś pomiędzy AH-4 a AH-1. Haki amerykańskie mają duży plus, że zawsze można przestawić go o 180 stopni i przekręcić kulę, więc jest jakaś tam regulacja wysokości. Ja bym wybrał spośród tych dwóch modeli, ale na zasadzie dopasowania do konkretnej przyczepy bo to ma duże znaczenie. Jak wysoko jest dyszel, jaki to typ przyczepki (lekka, ciężka, czy oś/osie są ustawione symetrycznie względem platformy czy cofnięte w tył - większy docisk haka, no i na koniec czy ciągnąc przyczepę będziesz coś miał załadowane na pakę. Niżej osadzony hak to wygoda, ale przy za dużym obciążeniu tylnej osi eFki potrafi być nieco za nisko.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieee no póki co to raczej małe przyczepki, na karawaning to się nie wybieram z 10m przyczepą. Raczej przyczepki pokroju statoil do wynajęcia itp.

Ford F-150 2005 Lariat 5,4 V8 Triton

Jeep Commander 2006 Laredo 3,7 V6

 

Sprzedam

Mechanizm opuszczania kola zapasowego

Dolot stożkowy do 5,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieee no póki co to raczej małe przyczepki, na karawaning to się nie wybieram z 10m przyczepą. Raczej przyczepki pokroju statoil do wynajęcia itp.
No to nie ma to kompletnego znaczenia. Weź AH-4 powinno być ok. A tak z innej beczki - masz przerobione gniazdo przyczepy na EU ?

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokość dyszla (sprzęgu) przyczepy jest standardowa i określona normami, a różne końcówki haka są po to, żeby się dopasować, jeśli zmieni się wysokość samochodu, nie przyczepy!

 

Jaka to wysokość? Pozwolę sobie zacytować sam siebie, z przed czterech lat :-P (jak ten czas leci...):

MKmario napisał/a:

japacz, a wiadmono jaka jest standardowa wysokosc kuli od ziemi?, bo nie wierze, ze kazda przyczepa ma inna jak ktos gdzies tam pisal

 

A pewnie, że wiadomo. Wszystko co dotyczy sprzęgów jest określone Polską Normą PN-76/S-47291, a ta z kolei jest zgodna z Dyrektywą Unii Europejskiej nr 94/20/EG zał.VII :mrgreen:

Zgodnie z tymi wytycznymi "...zaczepy kulowe i wsporniki pociągowe muszą być mocowane do pojazdu kategorii M1, kategorii M2 poniżej 3,5 tony i kategorii N1 w sposób odpowiadający wymiarom prześwitu i wysokości podanych na rysunku 30..." A na rysunku 30 jest wymiar 350-420 mm do środka kuli haka

Norma określa też oczywiście wysokość sprzęgu w przyczepie i wg rysunku 31 wymiar ten wynosi 430 mm +/- 35 mm, mierzone do "dolnej krawędzi głowicy zaczepowej"

 

Tłumacząc z urzędowego na ludzki:

1. wysokość do środka kuli w samochodzie ma być 35-42 cm

2. wysokość do dołu zaczepu w przyczepie ma być 43 cm +/- 3.5 cm

Zatem dobierz sobie końcówkę tak, żebyś miał kulę na tych 35-42 centymetrach, a wszystkie przyczepy, które zostały zbudowane w oparciu o normy i mające homologację będą pasować.

 

Przy okazji, jeśli ten profil na allegro to faktycznie 51 mm to może się okazać dość ciasno pasowany. Dwa cale to dokładnie 50.8 mm - dwie dziesiąte niby nie dużo ale przy nowych gniazdach może być konieczne użycie siły albo... papieru ściernego :-P

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki - masz przerobione gniazdo przyczepy na EU ?

 

mam przejsciowke z usa na pl na allegro chyba 20 zl

 

Hak kupiony i wchodzi idealnie, nawet kobieta w szpilkach i sukni wieczorowej da rade go zalozyc :lol: przy okazji pomalowalem caly stelaz haka antykorozyjna :-D a jak chce miec wyzej kulke to tak jak kolega pisal obracam hak dogory nogami i przekrecam kulke i mamy pare cm w gore.

Ford F-150 2005 Lariat 5,4 V8 Triton

Jeep Commander 2006 Laredo 3,7 V6

 

Sprzedam

Mechanizm opuszczania kola zapasowego

Dolot stożkowy do 5,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki - masz przerobione gniazdo przyczepy na EU ?

 

mam przejsciowke z usa na pl na allegro chyba 20 zl

 

:lol: To zrób sobie przysługę i od razy wypiernicz tą przejsciówkę ;) Nie ma opcji aby to działało bo oryginalna instalacja ma migacze zespolone ze stopem ;) Kurcze to już tak ludzi naciągają na allegro :roll:

 

Japacz fajnie na forum opisał temat haków. Ciebie w tym momencie obchodzi punkt 4 (zrozumiesz czemu ta przejściówka jest gówno warta) :

 

http://www.pickupklub.pl/viewtopic.php?t=1229

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.