Skocz do zawartości

Ram 1500 czy F 150


partyczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w temacie powitalnym napisałem, że szukam czegoś z paką do firmy jak i dla rodziny - żeby mieli trochę miejsca dla siebie. Do tej pory miałem Patfindera i Toyotę v8 z 2008 roku - rama zgnita w imenty - w aso mówili mi że to norma pfffffff Patfinder silniki pozostawiają wiele do życzenia.

Chcę kupić Rama 1500 lub forda f150 w benzynie rocznik tylko 2015, diesle mnie nie interesują. Chciałem uzyskać parę informacji.

Auto będe gazował i tutaj pytanie które lepiej będzie współpracowało na gazie hemi czy silnik z f 150 5.0 v8 ? Tak w ogóle co to za silnik siedzi w tym fordzie - 5.0 jest to sprawdzona jednostka, godna polecenia ? O HEMI w ramach słyszałem wiele dobrego.

2 sprawa które wozidło jest wygodniejsze ? Z wyglądu bardziej leży mi Ram, podobno prowadzenie f150, jakośc wykonaina teraz na + dla Rama. Ford ma zawieszenie pneumatyczne ? Przyznam że bardzo by mi się takie coś przydało podczas załadunku albo przy zapinaniu przyczepy, na pewno ułatwi życie.

Wiele czasu przebywam w niemczech ze względu na firmę i tak naprawdę widzę na 10 ramów 1 Efkę 150. Ram lepszy ? Jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Podoba ci się Ram to go bierz, jeśli będziesz woził rodzinę szukaj kabiny CREW CAB, Quad cab jest do wożenia robotników na budowy :mrgreen:

 

Co do silników do jeden i drugi jest bardzo dobry. Wiadomo ogólnie Ford lepszy :lol: , lepiej się sprzedaje i droższy jest w zakupie. Ram w EU jest go więcej z racji niższych cen zakupu, dostępności części zamiennych, stylistyka też ma znaczenie, po prostu się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno prowadzenie f150, jakośc wykonaina teraz na + dla Rama. (...) widzę na 10 ramów 1 Efkę 150. Ram lepszy ? Jak to jest ?
Najnowszy RAM 1500 obecnie sprzedawany jest klepany od 2009 roku z niewielkimi zmianami. Jedyna znacząca nowość w RAMie to wprowadzony w 2014 roku V6 ecodiesel FIAT'a. Dochodzimy tu też do sedna popularności RAMa w europie - jest on od jakiegoś czasu normalnie do kupienia w wybranych salonach grupy FIAT, z utrzymaniem gwarancji, dostępnością części itp. Silnik 5.7 HEMI to bardzo dobra sprawdzona jednostka, bezproblemowo chodzi na LPG, jeśli instalacja jest fachowo założona. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że to nie jest to samo HEMI co 10 lat temu i jest to silnik ze sporymi zmianami, dużo bardziej "wysilony".

 

Natomiast FORD nigdy nie był i pewnie długo jeszcze nie będzie oficjalnie dostępny w europie. Są to też auta jednak droższe w stosunku do RAMów. W USA seria F sprzedaje się znacznie lepiej od konkurencji. Z tego co kojarzę to Dodge raczej oscylował w środku stawki, bo mocna pozycje mają też pickupy General Motors i Toyoty. Co do jakości wykonania i prowadzenia to F150 2015 jest dużym skokiem jakościowy i technologicznym w porównaniu do generacji 2008-2014, która troszkę RAMowi ustępowała, choć też była bardzo udana. Silnik 5.0 V8 jest bardzo chwalony, trochę niesprawiedliwie jego premierę przyćmiło wprowadzenie V6 3.5l Ecoboost, ale jest naprawdę warty uwagi - choć niestety nie maiłem okazji ocenić tego osobiście :-> Na pewno nadaje się do gazu i chyba nawet bardziej niż 5,4 triton, który wymaga dodatkowych dwóch emulatorów o czym większość gazowników nie wie do dziś :roll:

Gdybym miał fundusze na kupno taczki z 2015 roku to bym się mocno zastanowił nad silnikiem V6 2.7 ecoboost, który zbiera rewelacyjne opinie. Widziałem testy z holowania ciężkiej przyczepy z załadowanym drugim pickupem gdzie F150 z tym silnikiem miał spalanie rzędu 24mpg czyli mniej niż 10l/100km. Można się spierać nad trwałością tak wysilonego silnika, ale jedno jest pewne i tak przejedzie więcej niż 90% europejskiego szajsu :lol: Wersja 3.5l ecoboost która jest już długo na rynku nie ma większych wad oprócz spalania, które jest znacznie większe od deklaracji producenta, ale z drugiej strony ten silnik to potwór - spokojnie ciągnie około 5 ton. Wady są oczywiste - zagazowanie ecoboostów jeśli nawet możliwe to będzie tragicznie drogie, no i niestety nie jest to V8 ze swoim bulgotem ;-)

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ostatnio miałem okazję przejechać się Raptorem i mówię Ci, bierz Raptora!!! Bomba auto!

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, takiego stwora jak raptor nie potrzebuję. Widziałęm na żywo na stacji benzynowej w Rosji i przy mojej toyocie v8 toż to stodoła na kołach. Patrzyłem na wersje forda i mam pytanie czym różni się wersja platinium od wersji king ranch ? Z tego co wyczytałęm ma skórę która jest prawdziwą skórą, jakieś dodatki w wyglądzie zewnętrznym - chrom i takie tam. Pytam gdyż rozmaiwałem z salonem w niemczech i mają co najwyżej wersję platinium coś z silnikiem 5.0 by się znalazło, na pęczki mają z silnikiem 2.7 ecoboost. Ja swojego chcę zrobić całego w czerni - żadnych chromów i do tego 17" + opony 33" +lift ze 2" , 2.5" Idealne auto do moich prac ziemnych :lol:

Oglądaliście może testy zderzeniowe Forda f150 w 2 wersjach kabonowych ? masakra. :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądaliście może testy zderzeniowe Forda f150 w 2 wersjach kabinowych ? masakra. :-|

Masz na myśli

filmik? Zwróć uwagę, że to test gdzie z przeszkodą spotyka się tylko 25% przodu samochodu, a główna siła uderzenia mija podłużnicę ramy. Każde auto tak rozbite będzie mocno zniszczone. Swoją drogą - testy zderzeniowe to jedna z większych ściem współczesnej motoryzacji (na równi z ekologią i zużyciem paliwa) ;-) Auto można rozbić na milion sposobów i zawsze znajdzie się taki, że będzie bolało 8-) Gdybym przy zakupie miał się kierować ich wynikami to szukałbym... czołgu albo przynajmniej transportera opancerzonego, a i tak np. z pociągiem miałbym słabe szanse :-P Praw fizyki Pan nie zmienisz jak mawiał klasyk 8-)

 

Wracając do Twoich dylematów - nowy eF jest oferowany w 5 standardowych wersjach wyposażeniowych: XL, XLT, Lariat, King Ranch i topowy Platinium. Cechą charakterystyczną King Rancha jest właśnie tapicerka z krowiej skóry, stylizowana na westernowe siodła. U Rama odpowiednikiem jest wersja Laramie. Jeśli nie kręcą Cię klimaty z dzikiego zachodu to sobie możesz odpuścić ;-) Z resztą co się będę rozpisywał - wszytko na temat każdej wersji znajdziesz TUTAJ, na dole strony, w zakładce F150 Models.

 

A tak na marginesie - skoro Raptor to dla Ciebie "stodoła" to przecież F150 czy Ram dużo mniejsze nie są, zwłaszcza w kontekście planowanych przez Ciebie zmian.... 8-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądaliście może testy zderzeniowe Forda f150 w 2 wersjach kabinowych ? masakra. :-|

Masz na myśli

filmik? Zwróć uwagę, że to test gdzie z przeszkodą spotyka się tylko 25% przodu samochodu, a główna siła uderzenia mija podłużnicę ramy. Każde auto tak rozbite będzie mocno zniszczone. Swoją drogą - testy zderzeniowe to jedna z większych ściem współczesnej motoryzacji (na równi z ekologią i zużyciem paliwa) ;-) Auto można rozbić na milion sposobów i zawsze znajdzie się taki, że będzie bolało 8-) Gdybym przy zakupie miał się kierować ich wynikami to szukałbym... czołgu albo przynajmniej transportera opancerzonego, a i tak np. z pociągiem miałbym słabe szanse :-P Praw fizyki Pan nie zmienisz jak mawiał klasyk 8-)
Racja, ale najnowsza eFka super cab wyraźnie gorzej znosi te testy od 12 i w szczególności 11 generacji - dla porównania:

 

 

wynik testu eFki 2015 jest moim zdaniem porównywalny np. z AUDI A4, które w europie dostało dobre oceny za bezpieczeństwo:

 

 

Maskarycznie za to testy przeszła 10 generacja eFki - pierwsze wrażenie - po prostu trumna na kołach, a co ciekawe w praktyce ponoć nie było tak źle ja kna filmie:

 

 

Wracając do Twoich dylematów - nowy eF jest oferowany w 5 standardowych wersjach wyposażeniowych: XL, XLT, Lariat, King Ranch i topowy Platinium. Cechą charakterystyczną King Rancha jest właśnie tapicerka z krowiej skóry, stylizowana na westernowe siodła. U Rama odpowiednikiem jest wersja Laramie. Jeśli nie kręcą Cię klimaty z dzikiego zachodu to sobie możesz odpuścić ;-) Z resztą co się będę rozpisywał - wszytko na temat każdej wersji znajdziesz TUTAJ, na dole strony, w zakładce F150 Models.
Nie do końca tak jest. Odpowiednikiem King Ranch w RAMie jest wersja LongHorn. Laramie to odpowiednik wersji Lariart u Forda.

Wersja Platinium zastąpiła Lincolna Mark LT, czyli najbardziej luksusową wersję eFki. Przy czym Lincoln Mark LT bazujacy na 11 generacji (2004-2008) był ogólnie dostępny równolegle do zwykłego F150, a nowsza 12 generacja (2008-2014) była pod tą marka sprzedawana jedynie w Meksyku i wszędzie indziej był to po prostu Ford F150 Platinium. Najnowszej - bazującej na 13 generacji F150tki (2015-...) najprawdopodobniej nie będzie i na wszystkich rynkach zastąpi ją Ford F150

A tak na marginesie - skoro Raptor to dla Ciebie "stodoła" to przecież F150 czy Ram dużo mniejsze nie są, zwłaszcza w kontekście planowanych przez Ciebie zmian.... 8-)
Dokładnie to samo pomyslałem. Przecież Raptor to gabarytowo F150 super cab (albo crew cab) z krótką paką :-> Jak dodatkowo założy się lift 4,5'' i koła 35'' do zwykłej F150tki to gabarytowo niczym się nie będzie różnić od Raptora :roll: Z drugiej strony jeśli ktoś ma kasę na nowego F150 i ma w planach przeróbki, to jest mi trudno pojąć czemu się nie decyduje na Raptora :shock:

 

Ja swojego chcę zrobić całego w czerni - żadnych chromów
To ja bym szukał bardziej wersji Lariat niż Platinium czy King Ranch. Osobiście mam tą drugą wersję (oczywiście starszej generacji) i przerabiając ją miałem czasem poczucie, że robię temu autu "krzywdę" :oops: Efekt finalny (jeszcze parę zmian mam zaplanowanych) mnie zadowala, ale przedtem auto miało chyba więcej urody :->

 

Przedtem:

 

1.jpg

 

5.jpg

 

3.jpg

 

Obecnie:

 

IMG_2037.JPG

 

IMG_2038.JPG

 

IMG_2035.JPG

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, ale najnowsza eFka super cab wyraźnie gorzej znosi te testy od 12 i w szczególności 11 generacji

To są dwa różne testy! TUTAJ masz wyjaśnioną różnicę. W tym pierwszym uderzenie przyjmuje na siebie rama, w tym drugim niestety już nie. A

flmik jak to znoszą inne samochody 8-) Tak czy inaczej jeśli chodzi o crash testy wybieram czołg, reszta to bajka speców od marketingu :kasztan:

 

Co do Long Horna - biję się w piersi - oczywiście masz rację. W zasadzie jego miałem na myśli, nie wiem czemu mi się skojarzyło z Laramie :-P

 

W kwestii gabarytów jesteśmy zgodni :mrgreen:

 

A jeśli chodzi o Twojego King Rancha/Harleya Davidsona to zmień felgi na jakieś czarne najlepiej bo te oryginalne nijak nie pasują do nowego "imidżu" Twojej eFki :-P

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o testy zderzeniowe najnowszej f150 bo byłem zaskoczony, że w porównaniu z poprzendimi modelami wypadła cienko :-/ no ale ford chwali się, że model 2015 został odchudzony o 340 kg zamiast blachy plastik i inne nowe materiały więc lepiej się składa przy zderzeniu.

 

 

Ford raptor po prostu mi się nie podoba jak dla mnie wygląda jak duża zabawka nie ma tego czegoś co ma f150 ;-) Czy ram 1500. Nazwałem raptora stodołą bo ten spotkany w rosji miał lift ponad 4" i opony jak w Artic truckach z islandii takiego go zapamiętałem bez proporcji bez skłądu i ładu.

 

 

Moim zdaniem Kassei zmiany wyszły na duży + z niedzielnego amerykanskiego wozidła w konkretny wóz; tylko ja bym zmienił kolor paki i listew bocznych w czarny mat i faktycznie inne felgi -> bandyta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

został odchudzony o 340 kg zamiast blachy plastik i inne nowe materiały więc lepiej się składa przy zderzeniu.
Bardzo dużo aluminium na nowa eFka. Na pewno przednie nadkola, tylne nadkola, część paki, chyba też maska.

 

 

Moim zdaniem Kassei zmiany wyszły na duży + z niedzielnego amerykanskiego wozidła w konkretny wóz; tylko ja bym zmienił kolor paki i listew bocznych w czarny mat i faktycznie inne felgi -> bandyta
Paka jest czarna, tylko te listwy są czerwone. Natomiast te pasy po bokach to nie są listwy boczne tylko stalowa część karoserii :-> Auto jet tryśnięte poliuretanem (LINEX) i to dość grubo, więc raczej przemalować się nie uda bo żadna farba/folia się tego nie będzie trzymać :lol:

Felgi chcę wymienić na oryginalne 16tki SVT FORDa, ale chciałbym to zrobić równolegle z liftem i montażem opon 35'' a to spory koszt i na razie nie mam na to kasy :oops:

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Osobiscie wolalbym Rama niz nowy f150, troche wydaje mi sie ze juz zaczyna brakowac stylistom Forda pomyslow i przedni grill podchodzi mi wygladem pod wczesniejsze GMC, podobnie z europejskimi osobowkami Forda- przod jak w Astonie, nie mowie ze zle to wyglada ale malo orginalne. Co do Rama to przemysl dobrze bo kilka tygodni temu ogloszono powazny "recall" modelu 1500 ze wzgledu na wadliwy uklad kierowniczy. Fiat-Chrysler musi odkupic ponad 500tys wadliwych modeli a to juz nie sa zarty, dostali tez ogromna kare od Amerykanskiej Agencji Bezpieczenstwa Autostrad itd. Tak wiec modele ktore tu sa albo wlasnie doplywaja statkiem mozesz byc pewien ze maja ta wade, jako ze autem chcesz jezdzic z rodzina to bezpieczenstwo przedewszystkim. Na rynku jest jeszcze Tundra, Sierra i Silverado ktore tez nie ustepuja miejsca konkurencji.

Powodzenia w poszukiwaniach

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czesci to i tak znaczna wiekszosc sciaga je zza wody, wychodzi to czesto taniej anizeli zakup na miejscu. Oczywiscie mowa o grubszych zakupach bo dla zarowek czy tez klockow roznica 10zl nie jest warta czekania na paczke ze stanow. W dzisiejszych czasach dostepnosc czesci to nie jest problem nawet jesli ich niema w Europie to jesli sprawa jest pilna mozna je miec w ciagu 2-3 dni tak wiec tego argumentu przy wyborze nie bralbym pod uwage :)

 

Podtrzymuje pytanie poprzednika, co psuje sie w Tundrach?

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat ma tundrę z 2012 i sypie się mu elektronika i napęd - auto kupione z pewnego źródła. Nikt w salonie niemieckim schwein hunt :evil: nie wspomniał mi o akcji serwisowej związaną z układem kierowniczym w ramie - Dzięki Siepet za info to dla mnie ważne.

 

Czy sierra DENALI to najbogatsza wersja ? Czym różni się wersja SLE od SLT - Slt to typowy wół roboczy o większej łądowności i np z resorami na tylnej ośce ? Zależy mi na konforcie to w czołówce mojej listy. Silnik 6.2 ecotec to jakaś żywotna bezproblemowa jednostka ? Jak się ma z gazem ?

 

Zastanawiam się jeszcze dlaczego f150 czy ram są popularniejsze od sierry ? Czy to kwestia marketingu pierwszych wymienionych firm czy po prostu ich lepszości konstrukcyjnych i użytkowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyl na resorach to standard w kazdym modelu, slt to podstawa, laramie i long horn to wersje topowe, choc jak dla mnie westernowe wzorce w long hornie to za wiele i laramie jest zadowalajacy. Masz tez wersje Laredo i Big horn ale to golasy. Mozesz zamowic z zawieszeniem pneumatycznym ktore podniesie komfort. Zgadza sie- Denali to wersja topowa i w wersji 2500 kozacka. Zwroc uwage na rozmiar kabiny, jesli dzieci jeszcze male to w mniejszej wystarczy chyba ze beda jezdzic dorosli z tylu tez to koniecznie w wiekszej :). Ja osobiscie zeby pogodzic moich malych to z tylu wieszalem hamak :) syn (9lat)jest starszy to lezal sobie na kanapie a coreczka(4 lata) uwielbiala hamak, zreszta nie wiem co ma z tym hamakiem ale w domu tez uwielbia w nim lezec ;) w kazdym razie podczas dalszych podrozy byla bezcenna cisza z tylu :)

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat ma tundrę 5.7 z 2012 roku, był czas kiedy np główny wyświetlacz nie wyświetlał kompletnie nic - musiał go wymienić i teraz jest ok. Miał problemy z drobną elektryką - elektryka foteli, lusterek i ogrzewania. NIe były to sporadyczne przypadki, ciągle coś było nie tak. Skrzynia czasami gubi biegi. Brat ściągnął ją z kanady od rodzinki także pewna sztuka. NIe wiem jak w innych pickupach ale rama rdzewieje na potęgę zupełnie jak w Toyotach LC czy V8. Ma założony gaz i tak: spalanie gazu 25-28/100, benzyny około 20/100, brat jej nie oszczędza. Gaz zakładał w roczniaku i nigdy nie zawiodła - jedyne co działa perfekcyjnie.

 

 

Sierra bardzo mi się podoba gdy będę brał to z kabiną crew cab i chyba short box bo takie znalazłem w DE oczywiście wersja Denali, w sumie taniej kupie niż dodga czy f150. Który silnik polecacie 5.3 czy 6.2 ? Nie potrzebuję wersji 2500 bo to już ciężarówka, 1500 wystarczy dla moich potrzeb. NIgdzie nie mogę znaleźć czy gmc ma tył na sprężynach czy resorze. Nie otrzymałem odpowiedzi dlaczego gmc jest tańsze niż ram czy f150 ? Kwestia marketingu czy lepszości rama i f150 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.