Jump to content

F150 masa holowanej przyczepy


termit2002
 Share

Recommended Posts

W jaki sposób można ustalić jaką ford F150 z 1999 roku z silnikiem 4,6 automat 4x4 z tzw półtorej kabiny (wybaczcie to określenie) może holować przyczepę.

Ma wbite w dowód 2,5T a z informacji uzyskanych w necie może to być i 7700 lbs czyli prawie 3,5T

vin 1FTRX18W3YNA80538

Link to comment
Share on other sites

W jaki sposób można ustalić jaką ford F150 z 1999 roku z silnikiem 4,6 automat 4x4 z tzw półtorej kabiny (wybaczcie to określenie) może holować przyczepę.

Ma wbite w dowód 2,5T a z informacji uzyskanych w necie może to być i 7700 lbs czyli prawie 3,5T

vin 1FTRX18W3YNA80538

 

Jeśli masz w DR wbite 2,5tony to zgodnie z przepisami więcej nie wolno Ci ciągnąć.

Jeśli chciałbyś zmienić wpis w dowodzie rejestracyjnym, potrzebny jest dokument potwierdzający homologację dla danego pojazdu z wpisem dopuszczającym daną masę na hak. Takie dane są razem z rachunkiem zakupu samochodu w USA. Dostałem coś takiego.

Są tam dane samochodu i dodatkowego wyposażenia zakupionego wraz z samochodem, który opuszcza salon. Jest to potrzebne do 1 rejestracji pojazdu.

Ja znalazłem ,że Twój ma na haku 4000 lbs

tutaj link http://www.thecarconnection.com/specifications/ford_f-150_1999_reg-cab-120-xl_other-specs

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Parker dzięki wielkie. ja za to znalazłem coś takiego

http://www.fordf150.net/specs/99tow.php#4WDXLT

4000 lbs to w ogóle jakaś porażka. Fakt ja to dokładnie nie określam jaka to wersja.

To wiadomo w dowód wbite i więcej nie można.

Tylko że sporo przyczep ma układy jezdne np alko i wtedy to jest 2,7T na przyczepie samochód co waży 1,4T plus przyczepa 0,5T ale jechać z tym nie wolno mało nawet pustej nie można holować. :twisted:

 

Pisałem do Ford US o wyciąg z homologacji ale cisza :cry:

Link to comment
Share on other sites

W jaki sposób można ustalić jaką ford F150 z 1999 roku z silnikiem 4,6 automat 4x4 z tzw półtorej kabiny (wybaczcie to określenie) może holować przyczepę.

Ma wbite w dowód 2,5T a z informacji uzyskanych w necie może to być i 7700 lbs czyli prawie 3,5T

vin 1FTRX18W3YNA80538

Najprościej sprawdzić w... instrukcji obsługi :-P

A ta mówi, że ta wersja, z tym silnikiem, w zależności od zastosowanych fabrycznie kół (16 lub 17 cali) może ciągnąć przyczepę o dmc odpowiednio 6600 funtów (2993kg) lub 6100 (2761kg).

Według VIN Twój eF wyszedł z fabryki 20 listopada 99 roku z fabrycznymi kołami w rozmiarze 265/70R17, zatem dmc przyczepy dla niego wynosi 2761kg.

 

Zapomnij o jakichkolwiek homologacjach czy pismach ze Stanów. Nawet jeśli cokolwiek Ci przyślą (w co wątpię) to i tak nie będzie to u nas honorowane, bo tego auta nigdy oficjalnie w Europie nie było. Jeśli chcesz walczyć o te 261 kg różnicy to umawiasz się z rzeczoznawcą na wizytę w okręgowej stacji diagnostycznej i tam na podstawie fabrycznych dokumentów samochodu (vide instrukcja obsługi) oraz danych katalogowych, dostępnych w internecie diagnosta wraz z rzeczoznawcą wystawiają Ci kwit dla wydziału komunikacji, potwierdzający zmianę parametrów pojazdu. Z tym zaświadczeniem udajesz się do urzędu, który dokonuje stosownej poprawki w dowodzie rejestracyjnym (procedura przetestowana w Krakowie z moim Bronco ;-) )

 

Musisz pamiętać jeszcze o jednym. Masa przyczepy w dowodzie to jedno, a masa przyczepy na haku to drugie. Zakładam, że masz auto z fabrycznym hakiem (kwadratowe dwucalowe gniazdo), jak większość eFów. Taki hak (podobnie jak cały samochód) również nie ma homologacji EU i teoretycznie w PL nie wolno na nim nic ciągnąć. Na szczęście w praktyce nikt tego nie sprawdza, bo w przeciwnym wypadku jakieś 95% amerykańskich samochodów nie mogło by u nas ciągnąć żadnej przyczepy (i w zasadzie nie powinno w ogóle jeździć po naszych cudownych drogach). Z drugiej strony jak trafisz na upierdliwego przedstawiciela władzy to pretekst zawsze jest... - ot uroki życia w dzikim kraju... 8-)

post-158-15323756769895_thumb.gif

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vin jaki podałem to do auta, które zadatkowałem ale zakup nie doszedł do skutku ponieważ jakimś dziwnym cudem okazało się że jest na nim jakiś zastaw.

No nieważne w sumie wyszło lepiej za niewiele większe pieniądze trafił się następny model z odpowiednimi parametrami na haku :-D

 

Przerabiałem jeszcze inne egzemplarze z różnymi dziwnymi danymi w dowodzie.

Wniosek jest taki że da się to zmienić nie w każdej stacji ale jak przedstawimy papier, wpis w necie że taki samochód ma takie parametry to diagnosta to podstempluje. ot uroki życia w dzikim kraju... 8-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.