Skocz do zawartości

F150 masa holowanej przyczepy


termit2002

Rekomendowane odpowiedzi

W jaki sposób można ustalić jaką ford F150 z 1999 roku z silnikiem 4,6 automat 4x4 z tzw półtorej kabiny (wybaczcie to określenie) może holować przyczepę.

Ma wbite w dowód 2,5T a z informacji uzyskanych w necie może to być i 7700 lbs czyli prawie 3,5T

vin 1FTRX18W3YNA80538

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób można ustalić jaką ford F150 z 1999 roku z silnikiem 4,6 automat 4x4 z tzw półtorej kabiny (wybaczcie to określenie) może holować przyczepę.

Ma wbite w dowód 2,5T a z informacji uzyskanych w necie może to być i 7700 lbs czyli prawie 3,5T

vin 1FTRX18W3YNA80538

 

Jeśli masz w DR wbite 2,5tony to zgodnie z przepisami więcej nie wolno Ci ciągnąć.

Jeśli chciałbyś zmienić wpis w dowodzie rejestracyjnym, potrzebny jest dokument potwierdzający homologację dla danego pojazdu z wpisem dopuszczającym daną masę na hak. Takie dane są razem z rachunkiem zakupu samochodu w USA. Dostałem coś takiego.

Są tam dane samochodu i dodatkowego wyposażenia zakupionego wraz z samochodem, który opuszcza salon. Jest to potrzebne do 1 rejestracji pojazdu.

Ja znalazłem ,że Twój ma na haku 4000 lbs

tutaj link http://www.thecarconnection.com/specifications/ford_f-150_1999_reg-cab-120-xl_other-specs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Parker dzięki wielkie. ja za to znalazłem coś takiego

http://www.fordf150.net/specs/99tow.php#4WDXLT

4000 lbs to w ogóle jakaś porażka. Fakt ja to dokładnie nie określam jaka to wersja.

To wiadomo w dowód wbite i więcej nie można.

Tylko że sporo przyczep ma układy jezdne np alko i wtedy to jest 2,7T na przyczepie samochód co waży 1,4T plus przyczepa 0,5T ale jechać z tym nie wolno mało nawet pustej nie można holować. :twisted:

 

Pisałem do Ford US o wyciąg z homologacji ale cisza :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób można ustalić jaką ford F150 z 1999 roku z silnikiem 4,6 automat 4x4 z tzw półtorej kabiny (wybaczcie to określenie) może holować przyczepę.

Ma wbite w dowód 2,5T a z informacji uzyskanych w necie może to być i 7700 lbs czyli prawie 3,5T

vin 1FTRX18W3YNA80538

Najprościej sprawdzić w... instrukcji obsługi :-P

A ta mówi, że ta wersja, z tym silnikiem, w zależności od zastosowanych fabrycznie kół (16 lub 17 cali) może ciągnąć przyczepę o dmc odpowiednio 6600 funtów (2993kg) lub 6100 (2761kg).

Według VIN Twój eF wyszedł z fabryki 20 listopada 99 roku z fabrycznymi kołami w rozmiarze 265/70R17, zatem dmc przyczepy dla niego wynosi 2761kg.

 

Zapomnij o jakichkolwiek homologacjach czy pismach ze Stanów. Nawet jeśli cokolwiek Ci przyślą (w co wątpię) to i tak nie będzie to u nas honorowane, bo tego auta nigdy oficjalnie w Europie nie było. Jeśli chcesz walczyć o te 261 kg różnicy to umawiasz się z rzeczoznawcą na wizytę w okręgowej stacji diagnostycznej i tam na podstawie fabrycznych dokumentów samochodu (vide instrukcja obsługi) oraz danych katalogowych, dostępnych w internecie diagnosta wraz z rzeczoznawcą wystawiają Ci kwit dla wydziału komunikacji, potwierdzający zmianę parametrów pojazdu. Z tym zaświadczeniem udajesz się do urzędu, który dokonuje stosownej poprawki w dowodzie rejestracyjnym (procedura przetestowana w Krakowie z moim Bronco ;-) )

 

Musisz pamiętać jeszcze o jednym. Masa przyczepy w dowodzie to jedno, a masa przyczepy na haku to drugie. Zakładam, że masz auto z fabrycznym hakiem (kwadratowe dwucalowe gniazdo), jak większość eFów. Taki hak (podobnie jak cały samochód) również nie ma homologacji EU i teoretycznie w PL nie wolno na nim nic ciągnąć. Na szczęście w praktyce nikt tego nie sprawdza, bo w przeciwnym wypadku jakieś 95% amerykańskich samochodów nie mogło by u nas ciągnąć żadnej przyczepy (i w zasadzie nie powinno w ogóle jeździć po naszych cudownych drogach). Z drugiej strony jak trafisz na upierdliwego przedstawiciela władzy to pretekst zawsze jest... - ot uroki życia w dzikim kraju... 8-)

post-158-15323756769895_thumb.gif

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Vin jaki podałem to do auta, które zadatkowałem ale zakup nie doszedł do skutku ponieważ jakimś dziwnym cudem okazało się że jest na nim jakiś zastaw.

No nieważne w sumie wyszło lepiej za niewiele większe pieniądze trafił się następny model z odpowiednimi parametrami na haku :-D

 

Przerabiałem jeszcze inne egzemplarze z różnymi dziwnymi danymi w dowodzie.

Wniosek jest taki że da się to zmienić nie w każdej stacji ale jak przedstawimy papier, wpis w necie że taki samochód ma takie parametry to diagnosta to podstempluje. ot uroki życia w dzikim kraju... 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.