Jump to content

Skrzynia biegów magnum 5.9 2002


bolus014
 Share

Recommended Posts

Witam,

mam wrażenie, że auto rusza z 2-go biegu- czasem normalnie z 1, jezeli przełącze ręcznie na 1 to nie ma problemu, lecz na drive mam wrażenie ze czasem jest start z 2. jest to duży problem jeżeli jest zapięta przyczepa i auto jest obciążąne. Jak już się rozkula to kolejym problemem jest podłączanie biegu nr3- albo w ogóle nie chce go włączyć albo dopiero przy 4 tyś - nawet przy minimalnie wciśniętym pedale gazu. jak już włączy 3, to od razu wchodzi na 4 i obroty z 4-5 tys spadaja do 1,2 obrotów, dodam lekko gazu i zowu redukuje nie wiadomo o ile bo gubię sie juz w tej skrzyni. Gdy auto jest puste problem występuje przy mocno rozgrzanym oleju. Dodam, że auto przy ormalnej jezdzie pali 30lpg a z przyczepa ok, 40 lpg. czy to w normie??

POMOCY, nie mam dobrego mechanika i nie wiem co robić z tym faktem.

dodge ram 1500 2002 5.9 magnum LB

Link to comment
Share on other sites

Tylko nie oddawaj przypadkiem tej kszynki do Koronowa, bo będziesz z rozrzewnieniem wspominał czasy, gdy jedynym problemem było to, że auto ruszało z dwójki i czasem trójkę włączało przy wyższych obrotach :lol:

Spalanie 30l nie jest normalne, chyba że masz sportowe zacięcie.

Zanim powierzysz skrzynię "fachofcom" (od wyciągania kasy), znajdź w necie i wypróbuj regulację linki kickdowna. Czasem trochę pomaga wymiana oleju, ewentualnie zacznij od sprawdzenia jego stanu i poziomu.

Ale generalnie opisane objawy nie rokują, że regulacja lub olej znacząco pomogą. Pamiętaj - tylko nie do Koronowa, bo będziesz żałował.

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, do Koronowa z pewnością nie oddam, bo przede wszystkim mam za daleko. Zgodzę się z twoim określeniem fachowców, których niestety na południu też nie brakuje.

Dziś wymieniłem świece i kable (były oryginały po przebiegu 200 tys mil) auto chodzi super, tylko problem taki, że po odpaleniu w szczególności jak zimy i poźniej postoi więcej jak 20min to trochę sie "ksztusi" przez jakieś pareset metrrów dopóki nie docisne więcej gazu. Będę z tym walczył dalej, sądzę że po wymianie świec spalanie spadnie ponieważ juz czuję ze do normalnej jazdy wystarczy 1mm wciśniętego pedału przepustnicy - wcześniej trochę więcej musiałem wcisnąć.

Zastanawia mnie temperatura, ponieważ auto nie zawsze jest dogrzane a czasem lubi się przegrzać - sprawdzę termostat ale wydaje mi sie, że jest ok.

Wracając do tematu skrzyni to po tej wymianie świec jest lepiej - startował dziś cały dzień z 1 biegu a dodam że miałem na pace ok. tony.

Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy miało to jakiś wpływ. W tym tygodniu postaram się zmienić olej. Będę na bierząco informował o postępie.

Pzdr

dodge ram 1500 2002 5.9 magnum LB

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Sprawdz napięcie na TPS , jest to czujnik położenia przepustnicy, daje on rownież sygnał do skrzyni biegów. Błędne jego działanie daje wyższe spalanie i zła prace skrzyni biegów.

 

http://troubleshootmyvehicle.com/chrysler/3.9L-5.2L-5.9L/how-to-test-the-tps-sensor-1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.