Skocz do zawartości

[TOYOTA TUNDRA] TOYOTA Tundra 5.7 rozłączanie 4WD


Greg505

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem w istniejących tematach więc pytam...

Czy podczas wyłączania napędu 4x4 zawsze (przeważnie) jest szarpnięcie auta czy to w moim coś zaczyna się rozjeżdżać?? Jeżeli to nie jest normalne zjawisko to przyszło mi na myśl, że może tylne opony zbyt mocno wytarłem i się osie różnicują podczas jazdy? Będę wdzięczny za ciekawe sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

szarpnięcie może być, ale nie występuje zawsze.

rozumiem, że rozłączasz na postoju, skrzynia w pozycji N i pokrętło na 2wd?

czy podczas jazdy?

z tego co pamiętam, w daszku przeciwsłonecznym nad kierowcą jest krótka instrukcja 2wd - 4wd.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można przełączać podczas jazdy,

 

przestudiuj instrukcję obsługi i zobacz info na daszku.

zdaje się, że przy zapiętym 4wd powyżej 80km/h sam się rozłączy,

 

ważne, żeby przy załączonym 4wd na mocno przyczepnej nawierzchni i nie kręcić kierownicą.

 

 

tu masz kilka info:

http://toyota.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7887/~/how-do-i-operate-the-on-demand-4-wheel-drive-in-my-2014-tundra%3F

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji wyczytałem, że można podczas jazdy 2WD →4H i odwrotnie, ale pomiędzy 4H a 4L to tylko na N.

Mimo wszystko zastanawia mnie to uderzenie/delikatne szarpnięcie przy rozłączaniu na 2WD.

Tak samo zachował się mechanizm przy rozłączaniu 4WD→2WD kiedy miałem na Neutralu.

No i podczas jazdy na 4L pika non stop, czy to normalne (ostrzeżenie o blokadach dyf.)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to nie przypominam sobie, żeby przy 4lo kontrolka migała;

raczej miga jak się napęd nie załączył, w tym wypadku reduktor.

pytanie - jak włączysz 4lo to reduktor działa?

pytanie - jeżeli reduktor działa, czy wszystkie koła są napędzane?

 

wrzuciłem na szybko w google, ogólnie chyba problem jest znany bo w pasku już wyskoczyła podpowiedź :roll: , u jednego użytkownika pomogło skasowanie błędów z kompa.

u innego jest inny problem np:

http://www.tundratalk.net/forums/tundra-problems-maintenance-repair-dealer-warranty-issues/118522-check-engine-light-4lo-blinking-help.html

 

aczkolwiek szarpnięcie za każdym razem to nie jest dobry objaw.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponawiam pytanie - czy na 4lo załącza się reduktor?

No sama nazwa wskazuje na jego działanie ;-)

 

no właśnie w tym sęk, Drzewo. Deska drewniana, w środku sęk. :)

 

skoro pokrętło idzie na 4lo ale kontrolka miga zamiast się palić na stałe, to czy reduktor się załączył?

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponawiam pytanie - czy na 4lo załącza się reduktor?

No sama nazwa wskazuje na jego działanie ;-)

 

no właśnie w tym sęk, Drzewo. Deska drewniana, w środku sęk. :)ł?

Aaaa, nie zgłębiłem głębi za pierwszym razem :-P

 

Greg, ciągnąć może, a w zasadzie powinien na wszystkie. Pytanie czy faktycznie załączył się reduktor. Z reguły miganie kontrolek oznacza jakiś kłopot...

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w Tacomie to działa tak:

2wd-->4wd załączenie sprzęgieł kłowych na półosi i na skrzyni rozdzielczej (reduktorze)

4wd-->4lo załączenie reduktora - zmiana na przełożenie redukujące.

Jeśli nie wyłączymy na N to zawsze napęd jest przekazywany do tylnych kół do hamulców, więc wyłączaniu może towarzyszyć stuknięcie - rozpięcie sprzęgieł (stalowe elementy), dodatkowo jeśli doprowadziliśmy do sytuacji gdzie przednia oś napina tylną lub odwrotnie (skręcanie) stuknięcie wystąpi.

Natomiast załączenie 4lo tylko na luzie, pikanie to alarm że robimy coś bardzo źle - skrzynia w pozycji np.D

Wszystkie sprzęgła załączane są silnikami elektrycznymi (takie silniki z krańcówkami) więc przekręcenie pokrętła powoduje ruch silników, ale nie koniecznie załączenie sprzęgieł, czasami trzeba lekko ruszyć żeby się sprzęgła zasprzęgliły (prawie masło maślane).

Ja preferuję załączanie zawsze na N natomiast wyłączanie już może być w czasie wolnej jazdy oczywiście bez obciążenia (pod górkę lub ciągnąć ... coś)

W "słoneczniku" mam instrukcję jak nie będziesz jej miał to daj znać, zrobię zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak: 2WD→4H załącza bez problemu (auto staje się sztywniejsze, jakby "napięte") ale to myślę jest normalne skoro Tundra nie jest zaprojektowana jako "4x4 All Time". 4H→2WD tu już słychać stuknięcie prawie zawsze, nawet po przejechaniu kilku metrów na wprost po równym. Może mimo wszystko średnice opon przednich i tylnych się zaczynają różnić... Na 4H napędzane są obie osie (sprawdziłem).

4H→4L na N załącza, lecz kontrolka miga i słychać pulsujący sygnał. Procedura załączania 4L przeprowadzana jest poprawnie bo na N. Auto na 4L ciągnie na wszystkie koła, ale kontrolka nadal mruga i piszczy alarm. Coś chyba jednak nie działa jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4H→4L na N załącza, lecz kontrolka miga i słychać pulsujący sygnał. Procedura załączania 4L przeprowadzana jest poprawnie bo na N. Auto na 4L ciągnie na wszystkie koła, ale kontrolka nadal mruga i piszczy alarm. Coś chyba jednak nie działa jak powinno.

 

jak nie odczułeś różnicy 4h>4l, bo na reduktorze auto rwie do przodu przy muśnięciu pedału gazu, tzn że 4l się nie załącza.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączenie 4L tylko na N, jak pika to nie zmienione przełożenie w reduktorze (tak jak pisał pit373 - na reduktorze jest zamulony, bardzo wolny, przełożenie jest chyba 4/1).

Załączenie reduktora: zatrzymujesz wóz; przełączasz na N; pokrętełko na 4L ja muszę odczekać ze 3 sekundy; następnie na D lub niższy i jazda.

U mnie pika jeśli: przełączam na 4L na biegu. Jeśli pika a robisz wszystko tak jak napisałem to kawałeczek podjedź i powtórz, to jest skrzynia bez synchronizatorów, to jest UAZ tylko idealnie dopracowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.