kacpero Opublikowano 26 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2009 Witam Mam mały problem, :-( otóż dzisiaj cały czas świeci mi się cały czas kontrolka ciśnienia opon nie wiem czy ma to znaczenie, ale kilka dni temu założyłem nowe koła wraz z zimówkami. I tak teraz mam fegli 17 calowe (oryginalnie 20) Myślałem że może gdzieś brakuje powietrza - ale wszystkie koła trzymają 2,4 bara. Może jakieś wskazówki drogich forumowiczów :?: Czy ktoś spotkał się z czym takim w naszych kochanych Ramikach :idea: Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 26 Października 2009 Administrator Zgłoś Opublikowano 26 Października 2009 dokońca nie wiem jak to powinno być w Ramikach, ale czujnik ciśnienia kół trzeba chyba skalibrowć do nowego rozmiaru opon. Napewno pisze w instrukcji jak to zrobić Cytuj
kacpero Opublikowano 26 Października 2009 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Października 2009 ja też tak myślę że trzeba bedzie podjechać do serwisu chociaż szukałem w tej instrukcji od Ciebie, ale tam nic nie mogłem znależć na ten temat Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym...
kacpero Opublikowano 26 Października 2009 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Października 2009 już dawno myślałem o takim urządzeniu : http://www.autotrucktoys.com/ram/Superchips-Dodge-Ram-Cortex-Performance-Tuner-04-08-57L-Hemi-P24597C2913.aspx nie dość że można delikatnie podnieść moc, dodatkowo właśnie jest opcja ustawiania wielkości kół :-D Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym...
tritrans Opublikowano 26 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2009 Jak tylko zgłebicie problem to dajcie znać właśnie tez chcę załozyć 17-ki i kupiłem nowe czujniki ciśnienia co prawda jeszcze nie załozyłem zimówek ale moze się okzać że tez tak bedzie. pozdrawiam Krzysiek Cytuj Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!! Ford kuga 2,0 '15 Opel vivaro 2,0 '11
Administrator Sebastian O. Opublikowano 27 Października 2009 Administrator Zgłoś Opublikowano 27 Października 2009 w serwisówce znalasłem coś takiego: ja ci tego nie przetłumacze , może ktoś z forum zna dobrze ang. Cytuj
kacpero Opublikowano 27 Października 2009 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Października 2009 nie kumam wiem że Wojtuś kilka razy tłumaczył amerykańskie opisy jak rozmawialiśmy o częściach czekam na jakies wskazówki pozdrawiam serdecznie Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym...
kacpero Opublikowano 28 Października 2009 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Października 2009 właśnie wróciłem z serwisu DODGE okazuje się że przyczyną "sygnalizacji czujnika" sa nowe wentyle w zimowych kołach po prostu są to zwykłe bez czujników :-( i teraz trezba zamówić nowe, oczywiście tylko w serwisie cena okazyjna 140 zł szt :-x znajomy wulkanizator podpowiedził mi że mogą (mowa o serwisie) włączyć tzw "usypiacza" ale oczywiście gość w serwisie powiedział, że nie robią takich rzeczy ;-) załamka, następne koszta Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym...
tritrans Opublikowano 12 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2009 Witam Zgłebiłem temat czujników cisnienia w kołach . Wymieniłem teraz koła letnie na zimówki kupiłem nowe czujniki koszt jeneego nowego 140 zł plus nakrętka mocująca (nie występuje w komplecie )10 zł Założyłem nowe kóleczka i po przejechaniu ok 5 km zaświeciła się kontrolka cisnienia. Zadzwoniłem do serwisu gdzie powiedziano mi ze nalezy rozebrac koła i spisać numery ID z czujników wtedy to skalibrują. koszt w serwisie 450 zł po czym uzyska łem jeszcze dwie rady równie bzdurne a zakończyło się tym że CZUJNIKI SAME SIE SKALIBROWAŁY PO PRZEJECHANIU KOLEJNYCH 3 KM ALE W MIEDZY CZASIE STAŁ PRAWIE GODZINKE Reasumując w Ramie 2008 rok 5,7 po wymianie czujnika nie trzeba go kalibrować jak ma to miejsce w innych samochodach. Fakt że czujniku kupiłem po nr VIN Pozdrawiam Krzysztof Tritrans Cytuj Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!! Ford kuga 2,0 '15 Opel vivaro 2,0 '11
PA86 Opublikowano 13 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2009 Moze pare uwag dam skoro pracowalem przy elektronice w ASO Chryslera i duzy % tego czasu spedzalem zwalczajace TPMS. 1. System sam kalibruje TPMS. Nie wiem dlaczego ktos wam w ASO mowi ze trzeba za to placic ale to jest w 100% bujda. Modul ktory jest odpowiedni za Kalibracje TPMS nazywa sie WCM - Wireless Control Module (ogolnie kontroluje wieksza czesc systemu). Co za banda idiotow :pala: 2. i teraz trezba zamówić nowe, oczywiście tylko w serwisie cena okazyjna 140 zł szt Upewnij sie czy w ASO zamawiaja ci Amerykanskie czujniki TPMS czy Europejskie ktore uzywaja do eksportowych wersji Jeep/Dodge/Chrysler (wiadomo ze eksport Ram'a do Europy nie ma ale czujniki sa w wiekszosci uniwersalne). Amerykanskie czujniki dzialaja na fali 315mhz a Europeskie na 434mhz. Jak po VIN jechali to powinno byc ok ale czesto poprostu wala uniwersalne i nie sprawdzaja. Czujniki Europejskie sa latwo ozpoznawane bialym owalem w lewym dolnym rogu tak jak w nr.3 na drugim zdjeciu. 3. Zmiana czujnikow tylko dla nowych opon jest absurdalna. Wyjmuje sie czujnik ze starego kola i wklada sie do nowego. Jedyne co polecam bo nie psuje to samego czujnika to jest nowy "valve stem" czyli tylko czesci od wentyla. W tym rysunku 1+2+3 i 4 jak jest potrzebna nakretka. W USA cos takiego kosztuje $3-10 od czujnika do Ram 1500 i jakby ktos potrzebowal to moge to spokojnie wam wyslac. Kompletna glupota kupowac nowe czujniki chyba ze lubi ktos wyrzucac kase w bloto. Za koszt tych 450PLN mozna to spokojnie zalatwic za 1/4-1/8 tej ceny. Za 450PLN to wam moge tego nakupowac do 40 kol :lol: 4. W Ramie 04-08 mozna TPMS wylaczyc 3950 Cortex + Superchips 3865. Jedna rzecz bo nie wiem jakie sa prawa w Polsce. W USA sprzedaja tylko to specjalnie na off-road. Prawo federalne mowi ze od 2008r modelowego wszystkie auta musza miec TPMS i nie wolno go wylaczac na drodze. Juz bylo pare przypadkow gdzie ludzie wylaczyli TPMS i mieli wypadki na drodze, nie dosc ze ubezpieczenie nie pokrylo niczego to do tego policja sie przyczepila i byly mandaty o astronomicznych wysokosciach bo jednak bylo lamane prawo federalne. 5. W ASO nie powiedza ze moga je wyaczyc (w wiekszosci autach Chrysler'a i tak ich nie mozna wylaczyc) bo w 99% nie znaja sie na tym o tyle dobrze i czytaja tylko z instrukcji serwisowej TPMS. Trudno jest znalesc czloweka z duza wiedza o TPMS. Dobrze ze na tym forum macie mnie :lol: :-D hehe. Cytuj Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.
kacpero Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2009 ja już mam założone ale trzeba było podpinać kompa i były 3 jazdy próbne w celu wykasowania błędu najważniejsze że jest już ok :-D Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.