Skocz do zawartości

Pytanie do fachowców F150 prolem z napędem 4x4


mojeski

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zauważyłem dziwną rzecz. Mianowice jak załączę napęd 4x4 to przy maksymalnym skręcie kół w lewo lub w prawo prawie nie da się ruszyć. Nie stwierdziłem przy tym żadnego niepokojącego dźwięku. Podczas jazdy jak skręcałem w zakręt 90 stopni to prawie mnie zatrzymało. Ma ktoś pomysł co to może być? czy może ten typ tak ma, w co wątpie.

Ford F150 Lariat 5,4 Triton V8 2005 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może ten typ tak ma, w co wątpie

Najbardziej prawdopodobne wytłuczenie.

Nie napisałeś dokładnie jaki to model, ale na 99% masz pewnie wersję bez mechanizmu różnicowego w reduktorze.

Tak dużym uproszczeniu - w zakręcie wały przedni i tylny obracają się z różnymi prędkościami. W przypadku reduktora bez mechanizmu różnicowego po dołączeniu przedniego napędu oba wały spięte są "na sztywno", czyli obracają się z taką samą prędkością. Coś musi stawić opór i najczęściej są to właśnie przednie koła - objawia się to tak, jak opisałeś.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle nie martwić, co używać napędu na obie osie tylko na nieutwardzonych nawierzchniach (piach, błoto, śnieg).

 

Ale dla pewności napisz jeszcze jak masz opisane guziki/dźwignię od załączania napędów ;-)

Albo inaczej - jeżeli na guzikach lub dźwigni nie ma pozycji AUTO, to nie masz możliwości jeżdżenia po asfalcie z dopiętym przodem

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie tyle nie martwić, co używać napędu na obie osie tylko na nieutwardzonych nawierzchniach (piach, błoto, śnieg)
tototo!!!!

 

:mrgreen: a jak okaze sie , ze "wypadl" ci zalanczany elektrycznie naped 4x4low to znalazlem rozwiazanie...i lezy u mnie w garazu

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
a jak okaze sie , ze "wypadl" ci zalanczany elektrycznie naped 4x4low to znalazlem rozwiazanie...i lezy u mnie w garazu

 

No jakbyś "wykrakał" :-P W ogóle nie załącza mi sie 4x4 low nawet lampka się nie zaświeca ani nei słychać nic. Co masz tam ciekawego w tej piwnicy dla mnie hehe???

Ford F150 Lariat 5,4 Triton V8 2005 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czyli tak ma być i nie mam się co martwić tak?
do czasu jak nie zmielisz skrzyni rozdzielczej, lub czegos innego po drodze kola-skrzynia, takim używaniem napedow, to faktycznie nie musisz się niczym martwic... az zal się auta robi jak to czytam...

 

dowiedz się niezbędnego minimum o mechanice napedow w Twoim EFie zanim go zdewastujesz... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może właśnie próbuje się czegoś dowiedzieć, a Ty go do parteru sprowadzasz. Mario, prawie w ogóle Cię na forum nie ma, a jak jesteś to wyskakujesz z takimi tekstami. Wytłumacz a nie pałuj. A jeżeli Ci się nie chce, to nie pisz.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.