Skocz do zawartości

Czy odkręcać wał do jazdy po asfalcie??????????


radek bartnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moze ktoś bardziej technicznie odpowie na to pytanie jak w temacie.Czyli mam w 200 z 76r i stały napęd na reduktorze np203 i mam do zrobienia traske ze 500-600 km no i czy lepiej ściągnąć wał przedni,niewiem mniej spali,mniej sie bedą zurzywać elementy,mniejsze prawdopodowieństwo awarii?????dajcie swoje zdanie na temat,

Fuck the fuel economy

YUKON XL DENALI 05 6.0L

EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR

BYL W200 76 5,2L

FLEETWOOD 87 5,0L

KAPPA 98 3.0L

BYL GAZ 69 3,0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, że masz mechanizm różnicowy w reduktorze i po odpięciu przedniego wału cały moment zostanie przekazany właśnie na to wyjście z reduktora, gdzie nie będzie wału :roll:

No, chyba że jest jakaś opcja zablokowania tego mechanizmu - nie pamiętam jak to jest w np203 :-|

Inna sprawa, że przy takim silniku oszczędności na paliwie na tych kilkuset kilometrach pewnie będę na poziomie niemożliwym do wyliczenia, bo raczej nie odczuje różnicy w oporach toczenia :lol:

A co do mniejszego zużycia, to przecież to auto ma prawie 40 lat - co mu ma pomóc te kilkaset kilometrów. Jak już coś się miało zużyć to pewnie dawno zostało wymienione.

A generalnie to te potencjalne oszczędności na paliwie może Ci szlag trafić jeżeli np. ukręcisz jakąś śrubę od wału i będziesz musiał wyjmować flanszę i albo szukać nowej, albo kombinować jak z tej wyciągnąć resztki śruby, której pewnie nikt od tych 40 lat nie ruszał :-/

W skrócie moim zdaniem to trochę z p--y pomysł ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no właśnie wróciłem z garażu i po dyskusji z "Rogerem" :pala: przypomniało mi sie właśnie to co piszesz ze mam mechanizm w reduktorze i koniec dyskusji i kombinacji.A z resztą twoich argumentow też sie zgodze w 100%.Hehehe ale wogóle miałem wene twórczą,w 40 letnim pickupie 5.2 l oszczędzać na benie przez ściąganie wału.kurde niebrechajcie sie ze mnie długo oki :oops:

Fuck the fuel economy

YUKON XL DENALI 05 6.0L

EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR

BYL W200 76 5,2L

FLEETWOOD 87 5,0L

KAPPA 98 3.0L

BYL GAZ 69 3,0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz mechanizm różnicowy w reduktorze i po odpięciu przedniego wału cały moment zostanie przekazany właśnie na to wyjście z reduktora, gdzie nie będzie wału

 

Zdaje się, że trochę inaczej to działa. Ale co do reszty to jak najbardziej racja.

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wlasnie glowkuje ze nie zdawalo by to egazaminu bo dajmy na to jakby przednia os byla na lodzie a tyl na asfalcie to naped zostal by przekazany na przod i nic by nam bylo po napedzie 4x4. A moze wlasnie ze nie zdawalo egzaminu to teraz mamy naped odlaczany

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w podpisie

fuck the fuel economy :twisted:

a oszczednosci szuka :mrgreen:

 

hehe mówiłem niebrechać sie :evil:

a tak poważnie to bardziej chodziło o zużywalność elementów napędowych no i czy to wogóle zadziała.kurde odkręce chyba ten wał i sam zobacze

Fuck the fuel economy

YUKON XL DENALI 05 6.0L

EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR

BYL W200 76 5,2L

FLEETWOOD 87 5,0L

KAPPA 98 3.0L

BYL GAZ 69 3,0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wlasnie glowkuje ze nie zdawalo by to egazaminu bo dajmy na to jakby przednia os byla na lodzie a tyl na asfalcie to naped zostal by przekazany na przod i nic by nam bylo po napedzie 4x4. A moze wlasnie ze nie zdawalo egzaminu to teraz mamy naped odlaczany

Hmmmm ale właśnie wydaje mi sie że dzięki temu że w reduktorze jest mechanizm różnicowy to przekazuje i na przód i na tył ale czy cały czas????Kurcze raczej bez wału niepojade.chyba ze zblokuje reduktor czuli zblokuje mechanizm.Ale 500 kilosow na zblokowanym reduktorze to nie bede jechał.Teraz to chodzi o to żeby problem rozwiązać,np ogień po terenie i urywam wał,czy zjade do domu pare kilosow z lasu??

Fuck the fuel economy

YUKON XL DENALI 05 6.0L

EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR

BYL W200 76 5,2L

FLEETWOOD 87 5,0L

KAPPA 98 3.0L

BYL GAZ 69 3,0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że trochę inaczej to działa

Jeżeli to otwarty mechanizm róznicowy, to jak może inaczej działać - przekazuje moment obrotowy na to wyjście, które ma mniejsze opory, czyli w tym przypadku to gdzie nie ma wału.

Teraz to chodzi o to żeby problem rozwiązać,np ogień po terenie i urywam wał,czy zjade do domu pare kilosow z lasu??

Zapinasz Hi LOC i jedziesz.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna to tak naprawde latwo sprawdzic. To tylko 4 sruby

 

lub poprostu postawie most na kolku aby koła były w górze i jak wbije D to albo przednie koła zaczną sie kręcić albo zjade normalnie.o wynikach poinformuje

Fuck the fuel economy

YUKON XL DENALI 05 6.0L

EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR

BYL W200 76 5,2L

FLEETWOOD 87 5,0L

KAPPA 98 3.0L

BYL GAZ 69 3,0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to otwarty mechanizm róznicowy, to jak może inaczej działać - przekazuje moment obrotowy na to wyjście, które ma mniejsze opory, czyli w tym przypadku to gdzie nie ma wału.

 

Moze.

Jesli reduktor posiada mozliwosc wyboru napedow 4x2 i 4x4 (moze jeszcze miec podzial na PT i FT jak kiedys w Jeepach). Przy 4x2 przod kreci sie niezaleznie od tylu, tzn naped idzie na tyl, a przod kreci sie bo jest napedzany przez krecace sie przednie kola. Oszczednosc z odkrecania przedniego walu pewnie jakas by byla i to najbardziej odczuwalna wlasnie w trasie. Ale jak duza? Tego nie wie nikt :twisted:

Caly przod i tak sie kreci w tym przypadku, opor ktory eliminujesz w takim przypadku to moment bezwladnosci przedniego walu i opory rozpietego przedniego napedu w reduktorze.

5.7L ECONOMY PACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrB, kolega ma reduktor 203, czyli stały napęd na obie osie rozdzielany przez otwarty mechanizm różnicowy, więc nie ma możliwości wyboru między 4x2, a 4x4.

Może co najwyżej zablokować ten machizm. Pytanie tylko, jak mocna jest ta blokada - tzn. czy wytrzyma gdy będzie "obciążana" tylko jednym wałem napędowym :-|

Tu trzeba by chyba zapytać konstruktora, czy przewidział, że po 40 latach użytkowania ktoś zdejmie jeden z wałów, włączy blokadę i będzie śmigał nie wiadomo ile kilometrów?

Z dojazdem do domu w razie awarii powinna sobie ta blokada dać radę, ale nie mam pojęcie jak zniesie coś takiego na dłuższą metę. Ja osobiście, pamiętając o znikomej dostępności takich reduktorów w Polsce, raczej nie ryzykowałbym takiej jazdy.

No tak wlasnie glowkuje ze nie zdawalo by to egazaminu bo dajmy na to jakby przednia os byla na lodzie a tyl na asfalcie to naped zostal by przekazany na przod i nic by nam bylo po napedzie 4x4

A w przypadku otwartego dyfra w moście to niby jak to działa - przecież jak staniesz jednym kołem na twardym, a drugim na lodzie, to na które koło pójdzie cały napęd :?: ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wiec traska zrobiona ,beka pb95 zjarana :evil: do sucha,wrażenia z jazdy wmiare oki,troche po dłuższej jezdzie huczenie opon terenowych dokuczało :-/ ale 4 godziny dało sie wytrzymać.Nic nie odkręcałem ale akcje z podniesieniem mostu zrobie bo jestem ciekaw to napisze co i jak

Fuck the fuel economy

YUKON XL DENALI 05 6.0L

EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR

BYL W200 76 5,2L

FLEETWOOD 87 5,0L

KAPPA 98 3.0L

BYL GAZ 69 3,0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Sorki ze tak długo ale jak wiadomo skleroza i lenistwo nie boli :oops:

Więc

1.Most podniesiony jak jednym kołem kręce to drugie w drugą strone się kręci wniosek szpery niema?!

2.Odpalam Dode daje na D auto stoi koła sie kręcą

3.Reduktor na blokade no i ruszam.

Wnioski tak jak myślałem jak upi.....le np.wał to blokuje reduktor i na chatke zjade.

Ale zauważyłem niestety że troche pochrobotalo jakby tak delikatnie trybik o trybik ale też mechanizm włączania w reduktorze troche tak nieprecyzyjnie śmiga kurde zawsze coś.jutro zajrze może kwestia dobrej regulacji cięgien są 2.jutro chyba lukne bo w weekeend mały kulig planowałem.Trzeba poszukać nowego mechanizmu,aha happy new year

Fuck the fuel economy

YUKON XL DENALI 05 6.0L

EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR

BYL W200 76 5,2L

FLEETWOOD 87 5,0L

KAPPA 98 3.0L

BYL GAZ 69 3,0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Most podniesiony jak jednym kołem kręce to drugie w drugą strone się kręci wniosek szpery niema?!

Albo nie ma, albo jest ale martwa

 

Wnioski tak jak myślałem jak upi.....le np.wał to blokuje reduktor i na chatke zjade.

Dokładnie

Ale zauważyłem niestety że troche pochrobotalo jakby tak delikatnie trybik o trybik ale też mechanizm włączania w reduktorze troche tak nieprecyzyjnie śmiga kurde zawsze coś.jutro zajrze może kwestia dobrej regulacji cięgien są 2

Może końcówki cięgien mają już jakiś luz

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przyłupałem nocke na forach usa i maniaków jest tam masakra,był motyw też właśnie luzy na cięgnach i na tym mechaniżmie i co do czego nieprecyzyjnie to sie ustawiało także w nowym roku pare piwek do garażu i grzebanko :raca: A nawet znalazłem motyw że te dzwignie zawsze szwankują i oni zmieniają na dwudzwignowe,a nawet jakies cuda ze łączą 203 z 205 i ze chyba chodzi o niezawodnosc 203ki ale zeby odłączać przód jak w 205tce,kurde ale to usa wiec temat rozwinięty masakrycznie.

Fuck the fuel economy

YUKON XL DENALI 05 6.0L

EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR

BYL W200 76 5,2L

FLEETWOOD 87 5,0L

KAPPA 98 3.0L

BYL GAZ 69 3,0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.