radek bartnik Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Witam moze ktoś bardziej technicznie odpowie na to pytanie jak w temacie.Czyli mam w 200 z 76r i stały napęd na reduktorze np203 i mam do zrobienia traske ze 500-600 km no i czy lepiej ściągnąć wał przedni,niewiem mniej spali,mniej sie bedą zurzywać elementy,mniejsze prawdopodowieństwo awarii?????dajcie swoje zdanie na temat, Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Ale wiesz, że masz mechanizm różnicowy w reduktorze i po odpięciu przedniego wału cały moment zostanie przekazany właśnie na to wyjście z reduktora, gdzie nie będzie wału :roll: No, chyba że jest jakaś opcja zablokowania tego mechanizmu - nie pamiętam jak to jest w np203 :-| Inna sprawa, że przy takim silniku oszczędności na paliwie na tych kilkuset kilometrach pewnie będę na poziomie niemożliwym do wyliczenia, bo raczej nie odczuje różnicy w oporach toczenia :lol: A co do mniejszego zużycia, to przecież to auto ma prawie 40 lat - co mu ma pomóc te kilkaset kilometrów. Jak już coś się miało zużyć to pewnie dawno zostało wymienione. A generalnie to te potencjalne oszczędności na paliwie może Ci szlag trafić jeżeli np. ukręcisz jakąś śrubę od wału i będziesz musiał wyjmować flanszę i albo szukać nowej, albo kombinować jak z tej wyciągnąć resztki śruby, której pewnie nikt od tych 40 lat nie ruszał :-/ W skrócie moim zdaniem to trochę z p--y pomysł ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 hehe no właśnie wróciłem z garażu i po dyskusji z "Rogerem" :pala: przypomniało mi sie właśnie to co piszesz ze mam mechanizm w reduktorze i koniec dyskusji i kombinacji.A z resztą twoich argumentow też sie zgodze w 100%.Hehehe ale wogóle miałem wene twórczą,w 40 letnim pickupie 5.2 l oszczędzać na benie przez ściąganie wału.kurde niebrechajcie sie ze mnie długo oki :oops: Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 26 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 w podpisie fuck the fuel economy :twisted: a oszczednosci szuka :mrgreen: Cytuj HEMI 5.7 EVO 1340 bigosss 750ąty :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misman Opublikowano 26 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 masz mechanizm różnicowy w reduktorze i po odpięciu przedniego wału cały moment zostanie przekazany właśnie na to wyjście z reduktora, gdzie nie będzie wału Zdaje się, że trochę inaczej to działa. Ale co do reszty to jak najbardziej racja. Cytuj "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 26 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 No tak wlasnie glowkuje ze nie zdawalo by to egazaminu bo dajmy na to jakby przednia os byla na lodzie a tyl na asfalcie to naped zostal by przekazany na przod i nic by nam bylo po napedzie 4x4. A moze wlasnie ze nie zdawalo egzaminu to teraz mamy naped odlaczany Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 w podpisie fuck the fuel economy :twisted: a oszczednosci szuka :mrgreen: hehe mówiłem niebrechać sie :evil: a tak poważnie to bardziej chodziło o zużywalność elementów napędowych no i czy to wogóle zadziała.kurde odkręce chyba ten wał i sam zobacze Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 No tak wlasnie glowkuje ze nie zdawalo by to egazaminu bo dajmy na to jakby przednia os byla na lodzie a tyl na asfalcie to naped zostal by przekazany na przod i nic by nam bylo po napedzie 4x4. A moze wlasnie ze nie zdawalo egzaminu to teraz mamy naped odlaczany Hmmmm ale właśnie wydaje mi sie że dzięki temu że w reduktorze jest mechanizm różnicowy to przekazuje i na przód i na tył ale czy cały czas????Kurcze raczej bez wału niepojade.chyba ze zblokuje reduktor czuli zblokuje mechanizm.Ale 500 kilosow na zblokowanym reduktorze to nie bede jechał.Teraz to chodzi o to żeby problem rozwiązać,np ogień po terenie i urywam wał,czy zjade do domu pare kilosow z lasu?? Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 26 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Zdaje się, że trochę inaczej to działa Jeżeli to otwarty mechanizm róznicowy, to jak może inaczej działać - przekazuje moment obrotowy na to wyjście, które ma mniejsze opory, czyli w tym przypadku to gdzie nie ma wału. Teraz to chodzi o to żeby problem rozwiązać,np ogień po terenie i urywam wał,czy zjade do domu pare kilosow z lasu?? Zapinasz Hi LOC i jedziesz. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 26 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Mozna to tak naprawde latwo sprawdzic. To tylko 4 sruby Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Mozna to tak naprawde latwo sprawdzic. To tylko 4 sruby lub poprostu postawie most na kolku aby koła były w górze i jak wbije D to albo przednie koła zaczną sie kręcić albo zjade normalnie.o wynikach poinformuje Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrB Opublikowano 27 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Jeżeli to otwarty mechanizm róznicowy, to jak może inaczej działać - przekazuje moment obrotowy na to wyjście, które ma mniejsze opory, czyli w tym przypadku to gdzie nie ma wału. Moze. Jesli reduktor posiada mozliwosc wyboru napedow 4x2 i 4x4 (moze jeszcze miec podzial na PT i FT jak kiedys w Jeepach). Przy 4x2 przod kreci sie niezaleznie od tylu, tzn naped idzie na tyl, a przod kreci sie bo jest napedzany przez krecace sie przednie kola. Oszczednosc z odkrecania przedniego walu pewnie jakas by byla i to najbardziej odczuwalna wlasnie w trasie. Ale jak duza? Tego nie wie nikt :twisted: Caly przod i tak sie kreci w tym przypadku, opor ktory eliminujesz w takim przypadku to moment bezwladnosci przedniego walu i opory rozpietego przedniego napedu w reduktorze. Cytuj 5.7L ECONOMY PACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 27 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 mrB, kolega ma reduktor 203, czyli stały napęd na obie osie rozdzielany przez otwarty mechanizm różnicowy, więc nie ma możliwości wyboru między 4x2, a 4x4. Może co najwyżej zablokować ten machizm. Pytanie tylko, jak mocna jest ta blokada - tzn. czy wytrzyma gdy będzie "obciążana" tylko jednym wałem napędowym :-| Tu trzeba by chyba zapytać konstruktora, czy przewidział, że po 40 latach użytkowania ktoś zdejmie jeden z wałów, włączy blokadę i będzie śmigał nie wiadomo ile kilometrów? Z dojazdem do domu w razie awarii powinna sobie ta blokada dać radę, ale nie mam pojęcie jak zniesie coś takiego na dłuższą metę. Ja osobiście, pamiętając o znikomej dostępności takich reduktorów w Polsce, raczej nie ryzykowałbym takiej jazdy. No tak wlasnie glowkuje ze nie zdawalo by to egazaminu bo dajmy na to jakby przednia os byla na lodzie a tyl na asfalcie to naped zostal by przekazany na przod i nic by nam bylo po napedzie 4x4 A w przypadku otwartego dyfra w moście to niby jak to działa - przecież jak staniesz jednym kołem na twardym, a drugim na lodzie, to na które koło pójdzie cały napęd :?: ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 27 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Na zapasowe? Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 27 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Brawo siepiet humor i koncept Ci dopisuje . Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 27 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Na zapasowe? Jest to jakaś koncepcja :lol: :lol: :lol: Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 27 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 a to żeby poprzeć moja koncepcje Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 28 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 a to żeby poprzeć moja koncepcje Ciekawe wrażenia musiały być jak to się w czasie jazdy załączyło :lol: :lol: :lol: :lol: Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 28 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Wrażenie mogło by być niepowtarzalne. Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 wiec traska zrobiona ,beka pb95 zjarana :evil: do sucha,wrażenia z jazdy wmiare oki,troche po dłuższej jezdzie huczenie opon terenowych dokuczało :-/ ale 4 godziny dało sie wytrzymać.Nic nie odkręcałem ale akcje z podniesieniem mostu zrobie bo jestem ciekaw to napisze co i jak Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Sorki ze tak długo ale jak wiadomo skleroza i lenistwo nie boli :oops: Więc 1.Most podniesiony jak jednym kołem kręce to drugie w drugą strone się kręci wniosek szpery niema?! 2.Odpalam Dode daje na D auto stoi koła sie kręcą 3.Reduktor na blokade no i ruszam. Wnioski tak jak myślałem jak upi.....le np.wał to blokuje reduktor i na chatke zjade. Ale zauważyłem niestety że troche pochrobotalo jakby tak delikatnie trybik o trybik ale też mechanizm włączania w reduktorze troche tak nieprecyzyjnie śmiga kurde zawsze coś.jutro zajrze może kwestia dobrej regulacji cięgien są 2.jutro chyba lukne bo w weekeend mały kulig planowałem.Trzeba poszukać nowego mechanizmu,aha happy new year Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 31 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 1.Most podniesiony jak jednym kołem kręce to drugie w drugą strone się kręci wniosek szpery niema?! Albo nie ma, albo jest ale martwa Wnioski tak jak myślałem jak upi.....le np.wał to blokuje reduktor i na chatke zjade. Dokładnie Ale zauważyłem niestety że troche pochrobotalo jakby tak delikatnie trybik o trybik ale też mechanizm włączania w reduktorze troche tak nieprecyzyjnie śmiga kurde zawsze coś.jutro zajrze może kwestia dobrej regulacji cięgien są 2 Może końcówki cięgien mają już jakiś luz Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 31 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Wczoraj przyłupałem nocke na forach usa i maniaków jest tam masakra,był motyw też właśnie luzy na cięgnach i na tym mechaniżmie i co do czego nieprecyzyjnie to sie ustawiało także w nowym roku pare piwek do garażu i grzebanko :raca: A nawet znalazłem motyw że te dzwignie zawsze szwankują i oni zmieniają na dwudzwignowe,a nawet jakies cuda ze łączą 203 z 205 i ze chyba chodzi o niezawodnosc 203ki ale zeby odłączać przód jak w 205tce,kurde ale to usa wiec temat rozwinięty masakrycznie. Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.