Skocz do zawartości

Pytanie o Rama 2500 cummins 6.7/ Ram 1500 ecodiesel 3.0


nordyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na dniach stanę przed wyborem i zakupem Rama. Dużo czytałem, oglądałem i namieszało mi się w głowie. Otóż chcę kupić Rama w dieslu - no bo tak. Korci mnie na cumminsa 6.7 w ramie 2500 ale ktoś napisał żeby wystrzegać się tego silnika. Dlaczego ? Ze 2 lata temu już gdzieś o tym przeczytałęm na tym forum i to mnie zniechęciło do zakupu.

Moim zdaniem cummins by był ale Ram 2500 ma z tyłu oś zawieszoną na resorze - mowa tutaj o nowym ramie z 2014 roku i jak dla mnie to chyba będzie się tym jeżdizć jak taczką. Ram służy do pracy ok ale resor ? Chyba że w 2014 zamiast resora wstawili sprężynę. Czym różni się przednie zawieszenie w Ramie 2500 o tego w 1500 ? Jak z komfortem jazdy między 2500 a 1500 ? W przyszłości chciałbym założyć airride i ze spręzyną było by mi prościej złożyć airride - fajna sprawa jeśli ktoś ciąga przyczepę albo w ogóle paka jest nonstop w użyciu. Czasami przydało by się opuścić czasami podwindowac itd.

W ramie 2500 co to za wajha z prawej strony kierownicy ? Od biegów ? Chyba nie bo "lewarewk" jest w porkętle w roczniku 2014. Wygląda mi ta wajcha na lewar a nie wyobrażam sobie wjhować przy kierownicy.

Przepraszam za moje pytania ale nie znalazłęm odpowiedzi na nie - może źle szukałem....... NIgdy nie miałem styczności z amerykańcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2500- wajcha przy kierownicy to dźwignia zmiany biegów

1500- gałka zamiast wajchy

 

to jest automat, więc majtasz przy ruszaniu i manewrach. 2500 to HD więc nie oczekuj komfortu jak przy 1500 czyli LD. Do tego 2500 zgodnie z przepisami powinien być na kategorię "C", co oznacza rocznie 1800PLN do starostwa + non stop Viatoll + non stop tachograf i co za tym idzie nawet przy wakacjach z rodziną musisz przestrzegać godzin pracy i odpoczynku. Dla mnie to największa wada auta na kat. "C" i dlatego będzie ram 1500. Oczywiście jeśli RAMa zarejestrujesz na siebie albo jesteś osobą prowadzącą działalność i będziesz jeździł wyłącznie sam to tachograf Cię nie obowiązuje o ile służby przy kontroli nie zarzucą Ci handlowego transportu rzeczy...

 

Przy resorze AIR jest jeszcze łatwiejszy niż przy sprężynach. W roczniku 2014 i modelu 1500 powietrze w zawieszeniu możesz mieć fabrycznie, ale dieselek tylko 3 litrowy w wydaniu "eko".

 

Co do samego Cumminsa nie pomogę, bo z założenia nie lubię diesli, a jeśli już to jest to dla mnie jednostka do ciężarówki, traktora i typowej przeprawowej terenówki ;-)

 

zapomniałem o najważniejszym - kategoria C to ograniczenie prędkości do 80km/h nawet na autostradzie, co przy tachografie pracującym 24/24 oznacza bardzo szybką utratę prawa jazdy...

Pozdrawiam Piotr

512776789

 

HONDA CIVIC VI (3D) SWAP na 1,8 mod na 240HP - zabawka weekendowa

RENAULT ESPACE IV 2,0T 171HP bez modów silnikowych - auto żony

2014 DODGE RAM 1500 Sport 5,7 HEMI - lekkie poprawianie fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAM 2500 6,7 Cummins wchodzi na "B". Ograniczasz mu ładowność na przeglądzie do 200 kg i masz 3500. Sam pojazd waży ok 3300 kg.

Co do awaryjności Cumminsa to na przykładzie swojego mogę powiedzieć że się nie psuje. Auto 7 letnie z przebiegiem ok 140 000 km. 2 lata temu w wigilię padła pompa wody i to cała historia napraw silnika. Choć to osprzet, to nie wiem czy się łapie na awarie silnika. Dostępna od reki w Cumminsie Polska.

Przedni zawias i napęd to sztywny most na spręzynach z amorem, z tyłu jest resor z odbojem i sztywny most. Ponadto dwa amory ułożone skośnie leżące naprzeciw siebie. (tworzą litere V)

W RAMie 2500 nie ma mowy o komforcie jazdy. Jak będzie na drodze leżeć moneta to odczujesz ją w kabinie. Komfort pojawia się po załadowaniu 300 kg na pakę

Wajcha to lewarek zmiany biegów, automat. Wkładasz, jedziesz, nie wachlujesz. Chyba że wykręcasz na ciasnym podwórku. Ale to w każdym aucie wtedy zmieniasz biegi. Tu akurat tylko góra dół a nie po całej skrzyni. Dla 2500 każde polskie podwórko będzie ciasne. Na początku promień skrętu zaskakuje niemiło. Potem jak nauczysz się "ciąć" kąty jest lepiej. Na szczycie wajchy masz przycisk. To do ciągnięcia przyczepy albo jazdy z ciężkim ładunkiem.

Ponadto masz hamowanie spalinami, EGR i DPF (te dwa ostatnie od razu do wywalenia - chyba ze lubisz byc modny i eko) jak bedziesz sciagac auto od razu kup kit do wywalenia filtrów.

Cummins jest fajny. Ma ogromny moment ok 880 nM, mocy około 350 KM i naprawde może niemiło zaskoczyc niejednego scigańca ze świateł. Widok tylnych reflektorów trzytonowego pickupa musi boleć. Lub wyprzedzanie osobówek z predkoscia 140 km/h ciągnąc lawete z ładunkiem.

 

Jesli chcesz wygody bierz 1500 z 3 litrowym zizlem Fiata, 2500 tego nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedź. Bardzo mi pomogliście :-D Wezmę chyba w DE bo tutaj urzęduję Rama 1500. Dużo podróżuję i chcę komfortu. Ten 3.0 ecoturbognojek nie taki zły z tego co pisza na amerykńckich forach i przyczepę czy łódkę pociągnie.

Z Ramem 2500 zapomniałem, że moga być problemy z tacho itd :) Wielkie dzięki

 

Ciekawe forum odnośnie Rama ecodiesel http://www.ram1500diesel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, kupiłem u niemiaszków Rama 1500 Laramie Bighorna 3.0 eco. Zarejestrowałem i opłaciłem przykręciłem niemieckie blaszki. Jestem bardzo zadowolony z jakości we wnętrzu i z zewnątrz, toż to limuzyna nie pickup. Silnik hmmm narazie rwie doprzodu..... Ma przyjemny klang itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zrobiłem Ramem ponad 1760 km z Frankfurtu do Bergen w norwegii gdzie pracuję teraz na delgacji. Średnia spalania to 6.8 L liczyłem pod dystrybutorem co by się mniej więcej zgadzało z wynikiem z kompa. Jazda do 120km/h. Jestem bardzo zadowolony. Nowa skrzynia jest super, ram jest bardzo rześki w ogólnym mniemaniu na dordze. JAk na takiego kloca spalanie jest niewiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, kupiłem u niemiaszków Rama 1500 Laramie Bighorna 3.0 eco. Zarejestrowałem i opłaciłem przykręciłem niemieckie blaszki. Jestem bardzo zadowolony z jakości we wnętrzu i z zewnątrz, toż to limuzyna nie pickup. Silnik hmmm narazie rwie doprzodu..... Ma przyjemny klang itd

 

3.0 ? klang ? Heh... :mrgreen:

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będe jechał na Niemcy do domu zrobię zdjęcia i pokażę ile pali. Wersja Bighorn ma fajne dodatki np "sakwy" w oparciach przednich siedzen, naszywki na siedzeniach itd. Piep...... przereklamowanego mercedesa zgnicielucha :-D Jeździ się tym ramem lepiej niż W221. Co do klangu, słyszał ktoś ten silnik z bliska ? Więc się nie nabijajcie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.