nordyk Opublikowano 1 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Witam, na dniach stanę przed wyborem i zakupem Rama. Dużo czytałem, oglądałem i namieszało mi się w głowie. Otóż chcę kupić Rama w dieslu - no bo tak. Korci mnie na cumminsa 6.7 w ramie 2500 ale ktoś napisał żeby wystrzegać się tego silnika. Dlaczego ? Ze 2 lata temu już gdzieś o tym przeczytałęm na tym forum i to mnie zniechęciło do zakupu. Moim zdaniem cummins by był ale Ram 2500 ma z tyłu oś zawieszoną na resorze - mowa tutaj o nowym ramie z 2014 roku i jak dla mnie to chyba będzie się tym jeżdizć jak taczką. Ram służy do pracy ok ale resor ? Chyba że w 2014 zamiast resora wstawili sprężynę. Czym różni się przednie zawieszenie w Ramie 2500 o tego w 1500 ? Jak z komfortem jazdy między 2500 a 1500 ? W przyszłości chciałbym założyć airride i ze spręzyną było by mi prościej złożyć airride - fajna sprawa jeśli ktoś ciąga przyczepę albo w ogóle paka jest nonstop w użyciu. Czasami przydało by się opuścić czasami podwindowac itd. W ramie 2500 co to za wajha z prawej strony kierownicy ? Od biegów ? Chyba nie bo "lewarewk" jest w porkętle w roczniku 2014. Wygląda mi ta wajcha na lewar a nie wyobrażam sobie wjhować przy kierownicy. Przepraszam za moje pytania ale nie znalazłęm odpowiedzi na nie - może źle szukałem....... NIgdy nie miałem styczności z amerykańcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppm702 Opublikowano 2 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 2500- wajcha przy kierownicy to dźwignia zmiany biegów 1500- gałka zamiast wajchy to jest automat, więc majtasz przy ruszaniu i manewrach. 2500 to HD więc nie oczekuj komfortu jak przy 1500 czyli LD. Do tego 2500 zgodnie z przepisami powinien być na kategorię "C", co oznacza rocznie 1800PLN do starostwa + non stop Viatoll + non stop tachograf i co za tym idzie nawet przy wakacjach z rodziną musisz przestrzegać godzin pracy i odpoczynku. Dla mnie to największa wada auta na kat. "C" i dlatego będzie ram 1500. Oczywiście jeśli RAMa zarejestrujesz na siebie albo jesteś osobą prowadzącą działalność i będziesz jeździł wyłącznie sam to tachograf Cię nie obowiązuje o ile służby przy kontroli nie zarzucą Ci handlowego transportu rzeczy... Przy resorze AIR jest jeszcze łatwiejszy niż przy sprężynach. W roczniku 2014 i modelu 1500 powietrze w zawieszeniu możesz mieć fabrycznie, ale dieselek tylko 3 litrowy w wydaniu "eko". Co do samego Cumminsa nie pomogę, bo z założenia nie lubię diesli, a jeśli już to jest to dla mnie jednostka do ciężarówki, traktora i typowej przeprawowej terenówki ;-) zapomniałem o najważniejszym - kategoria C to ograniczenie prędkości do 80km/h nawet na autostradzie, co przy tachografie pracującym 24/24 oznacza bardzo szybką utratę prawa jazdy... Cytuj Pozdrawiam Piotr 512776789 HONDA CIVIC VI (3D) SWAP na 1,8 mod na 240HP - zabawka weekendowa RENAULT ESPACE IV 2,0T 171HP bez modów silnikowych - auto żony 2014 DODGE RAM 1500 Sport 5,7 HEMI - lekkie poprawianie fabryki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba78 Opublikowano 2 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 RAM 2500 6,7 Cummins wchodzi na "B". Ograniczasz mu ładowność na przeglądzie do 200 kg i masz 3500. Sam pojazd waży ok 3300 kg. Co do awaryjności Cumminsa to na przykładzie swojego mogę powiedzieć że się nie psuje. Auto 7 letnie z przebiegiem ok 140 000 km. 2 lata temu w wigilię padła pompa wody i to cała historia napraw silnika. Choć to osprzet, to nie wiem czy się łapie na awarie silnika. Dostępna od reki w Cumminsie Polska. Przedni zawias i napęd to sztywny most na spręzynach z amorem, z tyłu jest resor z odbojem i sztywny most. Ponadto dwa amory ułożone skośnie leżące naprzeciw siebie. (tworzą litere V) W RAMie 2500 nie ma mowy o komforcie jazdy. Jak będzie na drodze leżeć moneta to odczujesz ją w kabinie. Komfort pojawia się po załadowaniu 300 kg na pakę Wajcha to lewarek zmiany biegów, automat. Wkładasz, jedziesz, nie wachlujesz. Chyba że wykręcasz na ciasnym podwórku. Ale to w każdym aucie wtedy zmieniasz biegi. Tu akurat tylko góra dół a nie po całej skrzyni. Dla 2500 każde polskie podwórko będzie ciasne. Na początku promień skrętu zaskakuje niemiło. Potem jak nauczysz się "ciąć" kąty jest lepiej. Na szczycie wajchy masz przycisk. To do ciągnięcia przyczepy albo jazdy z ciężkim ładunkiem. Ponadto masz hamowanie spalinami, EGR i DPF (te dwa ostatnie od razu do wywalenia - chyba ze lubisz byc modny i eko) jak bedziesz sciagac auto od razu kup kit do wywalenia filtrów. Cummins jest fajny. Ma ogromny moment ok 880 nM, mocy około 350 KM i naprawde może niemiło zaskoczyc niejednego scigańca ze świateł. Widok tylnych reflektorów trzytonowego pickupa musi boleć. Lub wyprzedzanie osobówek z predkoscia 140 km/h ciągnąc lawete z ładunkiem. Jesli chcesz wygody bierz 1500 z 3 litrowym zizlem Fiata, 2500 tego nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nordyk Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Dzięki koledzy za odpowiedź. Bardzo mi pomogliście :-D Wezmę chyba w DE bo tutaj urzęduję Rama 1500. Dużo podróżuję i chcę komfortu. Ten 3.0 ecoturbognojek nie taki zły z tego co pisza na amerykńckich forach i przyczepę czy łódkę pociągnie. Z Ramem 2500 zapomniałem, że moga być problemy z tacho itd :) Wielkie dzięki Ciekawe forum odnośnie Rama ecodiesel http://www.ram1500diesel.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nordyk Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Cześć, kupiłem u niemiaszków Rama 1500 Laramie Bighorna 3.0 eco. Zarejestrowałem i opłaciłem przykręciłem niemieckie blaszki. Jestem bardzo zadowolony z jakości we wnętrzu i z zewnątrz, toż to limuzyna nie pickup. Silnik hmmm narazie rwie doprzodu..... Ma przyjemny klang itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 23 Lipca 2014 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Gratulacje, dawaj fotki :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejwitt Opublikowano 24 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Jak wróce z urlopu musimy sie spotkac z checia obejrze twojego Rama bliżej i będę liczyc na przewozke dieslem :)...a daleko nie mamy do siebie bo ja z Hattersheim-u :) Cytuj Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie Chevrolet Camaro SS :> SSman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nordyk Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Witam, zrobiłem Ramem ponad 1760 km z Frankfurtu do Bergen w norwegii gdzie pracuję teraz na delgacji. Średnia spalania to 6.8 L liczyłem pod dystrybutorem co by się mniej więcej zgadzało z wynikiem z kompa. Jazda do 120km/h. Jestem bardzo zadowolony. Nowa skrzynia jest super, ram jest bardzo rześki w ogólnym mniemaniu na dordze. JAk na takiego kloca spalanie jest niewiarygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natryskowy Opublikowano 30 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Cieszymy się z Tobą ;-) ale :foto: Cytuj www.natryskowe.com European Size- Felicia Pickup Azia Size- Mitsu L200 Full Size- odkładam do skarbonki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 31 Lipca 2014 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 ...Średnia spalania to 6.8 L ... może ma MDS :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtRybnik Opublikowano 31 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Jakie spalanie !! Zapodaj jakieś zdjęcia. U jakiego dealera w DE go zakupiłeś ?? Gratuluję taczki ! Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misman Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Cześć, kupiłem u niemiaszków Rama 1500 Laramie Bighorna 3.0 eco. Zarejestrowałem i opłaciłem przykręciłem niemieckie blaszki. Jestem bardzo zadowolony z jakości we wnętrzu i z zewnątrz, toż to limuzyna nie pickup. Silnik hmmm narazie rwie doprzodu..... Ma przyjemny klang itd 3.0 ? klang ? Heh... :mrgreen: Cytuj "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Z V8 zawsze jest przyjemny klang. Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misman Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 To ten 3.0 jest V8 ? Znaczy, już robią małolitrażowe wiejty ? :shock: :mrgreen: Cytuj "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 A to nie jest ? Zawsze wydawało mi się że RAM jest V8 a może V10 a . Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 V6 Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natryskowy Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Ja jestem pod wrażeniem. Bardzo mi się podoba ta wersja Limited: Cytuj www.natryskowe.com European Size- Felicia Pickup Azia Size- Mitsu L200 Full Size- odkładam do skarbonki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 http://youtu.be/ZrdTNrmRk-I Tu fajny artykul i prezentacja Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nordyk Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Jak będe jechał na Niemcy do domu zrobię zdjęcia i pokażę ile pali. Wersja Bighorn ma fajne dodatki np "sakwy" w oparciach przednich siedzen, naszywki na siedzeniach itd. Piep...... przereklamowanego mercedesa zgnicielucha :-D Jeździ się tym ramem lepiej niż W221. Co do klangu, słyszał ktoś ten silnik z bliska ? Więc się nie nabijajcie :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Przepraszam. To już się nie powtórzy. Jest gwiazda jest jazda , niema gwiazdy .... z jazdy. Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natryskowy Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Siepiet link nie działa Cytuj www.natryskowe.com European Size- Felicia Pickup Azia Size- Mitsu L200 Full Size- odkładam do skarbonki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Co do klangu, słyszał ktoś ten silnik z bliska ? Więc się nie nabijajcie :evil: jak to jest ten sam co w jeep gc, a pewnie ten sam to nie ma klangu :twisted: Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Natryskowy, wlasnie sprawdzilem i ktos skasowal artykul. Szkoda bo fajny byl, same ciekawe info lacznie z holowaniem przyczepy Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nordyk Opublikowano 2 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Fota z trasy Jakość taka a nie inna bo zapisałem jako gif, Jpg nie chciało mi zatwierdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 3 Września 2014 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Piękny wynik, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.