Skocz do zawartości

Małe podsumowanie 219 000 mil


kogut999

Rekomendowane odpowiedzi

No i przyszedł czas na małe podsumowanie, na liczniku 219 000 mil.

Auto kupiłem w czerwcu 2010 przy stanie licznika 54 000 mil.

DODGE w wersji 4,7 SLT (SUPER LUKSUSOWY TRAKTOR) bez napędu na przód i z gazem :-)

Co wymieniałem/ naprawiałem:

- 6 szt. piasta przednia

- 2 komplety łożysk tylnych

- czujnik prędkości w moście z tyłu (z mojej winy, niechcący urwałem)

- pół oś tylna (za późna zmiana łożyska)

- regeneracja reduktora gazu

- 2 szt. Lewa/prawa sworznie dolnego wahacza

- 1 szt wahacz górny

- gumy stabilizatora

- 2 komplety świec

- krzyżaki walu

- cewka zapłonowa (prawdopodobnie niepotrzebnie)

- i oczywiście oleje (silnik, most 4x) filtry, i opony - eksploatacja

 

Co musze zrobić w najbliższym czasie

- 1 wtryskiwacz gazu

- uszczelka kolektora wydechowego

- zakup siedzenia kierowcy (lekki nie jestem)

- końcówki drążków kierowniczych

- regeneracja maglownicy

- pompa wody (zaczyna ciec)

- poprawka lakiernicza błotnika po spotkaniu z sarną

- być może lsd

 

 

I tyle, z mojego punktu widzenia Dodge wypadł rewelacyjnie patrząc na ilość kilometrów jakie pokonał w okresie 4 lat po polskich drogach. Zastanawiałem się nad zmianą, ale czy nowa generacja też jest taka nie zniszczalna…

Dlatego porównując wartość rynkowa mojego auta, zostaje w rodzinie:)

BYŁ: DODGE RAM 1500

4,7 V8 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kogut999, a pamietasz moze jak Ci sie objawialy tylne lozyska? Dawaly jakies dzwieki czy moze luz na kole. Przednie wymienilem jakis czas temu i mysle co z tylem. Wymiana byla ciezka ?

Pozdrawiam

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kogut999, a pamietasz moze jak Ci sie objawialy tylne lozyska? Dawaly jakies dzwieki czy moze luz na kole. Przednie wymienilem jakis czas temu i mysle co z tylem. Wymiana byla ciezka ?

Pozdrawiam

 

Po prostu zaczynają lekko buczeć, a jak jest już luz to kolo zaczyna bić.. Podnieś tył wrzuc D i bedziesz słyszal czy wyje. A później sprawdz luz...

Koszt wymiany nie wielki komplet na jedną strone z uszczelniaczem około 100 zł a jak wymiensz za poźno wybierze ci półoś (tak jak mi za pierwszym razem) i koszty mocno wzrosną... A i w moście bedzie pelno opiłków.

Co do wymiany jak ktoś ma troche pojecia o mechanice i robi pierwszy raz to jedyny problem jaki może napotkać to odbezpieczenie pólosi i wyciagnięcie lożyska z pochwy... no i trzeba pamietac ze po wyjęciu zabezpieczenia nie wolno obracać kołem...

Jak bedziesz wymienial to ci ,podam tel i dzwon to ci powiem jak odbezpieczyc...

BYŁ: DODGE RAM 1500

4,7 V8 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kogut999, Jedno juz mam, kiedys zamowilem przy okazji kupna piasty do przodu. Musze dokupic wlasnie drugie. Tylko nie strasz mnie ze trzeba od srodka mostu zdjac zabezpieczenie, jak wymienialem oske wewnetrzna z przodu to musialem otwierac most zeby wyjac bo pierscien nie chcial sie schowac w rowku i wyskoczyc.

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nawet dwa:)

Jak otworzysz most, bedziesz widzial końcówki połosi, a miedzy nimi taki trzpień wałek, który jest zabezpieczony śrubką bodajrze 10. Odkrecasz śrubke, przekrecasz delikatnie kolem, aż wałek pozwoli się wyjąć, wysunąc.. I pózniej musisz wcisnąć połoś do środka i wyckoczy ci takie zabezieczenie poł księzyc z rowka. I gotowe..

No a póżniej meczysz się z wyjęciem łożyska.... :-P :-)

BYŁ: DODGE RAM 1500

4,7 V8 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...z mojego punktu widzenia Dodge wypadł rewelacyjnie patrząc na ilość kilometrów jakie pokonał....

 

Zartujesz???? Moja eFka wlasnie przekroczyla 120k mil....ja przejechalem nia prawie 100k.

 

Wymienilem tylko uszczelke wiazki kabli wchodzacych do skrzyni i cienkacy wezyk wspomagania. Poza tym tylko olej w silniku i raz w skrzyni przy okazji wymiany wspomnianej uszczelki. Ta lista ktora ty wymieniles to moim zdaniem jakas porazka przy takim przebiegu.

www.stebel.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...z mojego punktu widzenia Dodge wypadł rewelacyjnie patrząc na ilość kilometrów jakie pokonał....

 

Zartujesz???? Moja eFka wlasnie przekroczyla 120k mil....ja przejechalem nia prawie 100k.

 

Wymienilem tylko uszczelke wiazki kabli wchodzacych do skrzyni i cienkacy wezyk wspomagania. Poza tym tylko olej w silniku i raz w skrzyni przy okazji wymiany wspomnianej uszczelki. Ta lista ktora ty wymieniles to moim zdaniem jakas porazka przy takim przebiegu.

 

Niestety mam takie samo wrażenie , a dodatkowo mam wrażenie, że ta lista jest dlatego taka krótka, bo to 4.7 kastrat i z racji sporo słabszej jednostki niż 5.7 ominęły Cię problemy ze skrzynią, krzyżakami i mostami.

Zrobiłeś 160 000 mil i 6x wymieniałeś piasty i dwa kpl. łożysk tył. czyli to do czego nie powinieneś się w normalnym aucie dotykać przy takim przebiegu więcej niż 1x.

Reszta to typowe naprawy eksploatacyjne, ale świece to chyba zbyt rzadko wymieniałeś, biorąc pod uwagę, że masz LPG to bym nawet powiedział, że bardzo rzadko.

Tak czy owak , ważne, że jest Pan zadowolony. ;-)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale z piastami i łożyskami jest tak że cięzko dostac oryginal, a zamienniki sami wiecei jakie są....

Żeby założyć zamiennik musi się wysypać oryginał, a te jak wiesz również wysypują się wyjątkowo szybko.

Ram to fajne auto, ale moim zdaniem wysoką jakością wykonania nie grzeszy, w końcu to jest jednak DODGE, a ten w U.S. nie jest postrzegany za synonim wysokiej jakości i na powyższych przykładach widać czemu, co nie zmienia faktu, że do 2009r bił wyglądem swoich konkurentów, ale to moje subiektywne zdanie.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze to zestawienie wcale nie jest zle nawet przy zlej jakosci wykonania czesci zamiennych rekompensuje to wszystko cena(oczywiscie w usa) no i prostota( wiekszosc napraw moze wykonac farmer w swojej szopie bez specjalistycznych narzedzi), praktycznie wszystko to naprawy eksploatacyjne. Oczywiscie ze wymiana piasty co pol roku to lekko mowiac czesto ale w Polsce drogi mamy jakie mamy

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.