Skocz do zawartości

Rozsypał się reduktor Dodge Ram hemi 2006. POMOCY !!


Rekomendowane odpowiedzi

Rozsypał mi się reduktor. Szukam od kilku dni w Polsce, ale niestety bezowocnie.

Model : 243 D, mój rocznikowo jest z 2005roku, samochód modelowo to 2006, ale większość podzespołów ma z 2005r.

Objawy pojawiły się w bardzo krótkim przeciągu czasu, samochód zaczyna wpadać w wibracje od około 70km/h, po odpuszczeniu gazu problem całkowicie zanika. Pojawił się również metaliczny stukot z przełączania skrzyni R na D.

Taczka dostała 100.000 km temu w U.S. w tylną oś. Wymieniłem wkład dyfra, wyważałem wał, reduktor był OK. Jeżdżę dużo w terenie, ale to z reguły drogi polne, samochód nie jest katowany w terenie. Skrzynia biegów, silnik, wszystko pracuje jak należy. Koła świeżo po wyważeniu.

Objawy o których wspomniałem, prawdopodobnie są opóznionym następstwem po kolizji w Stanach.

Przymierzaliśmy modelowo taki sam reduktor 243D, również z 2005roku, ale z modelu przed liftingiem. Okazało się, że konstrukcyjnie są takie same, jednak pojawił się problem z przyłączeniem wtyczek z silniczka sterującego.

Zuzcar nie jest mi w stanie pomóc.

Allegro również.

 

Mam opcję ściągnięcia z US używanego za 500$ lub regenerowanego za 1000$ plus koszty samolotu i oclenia i robie się z tego przeje..bana suma.

 

Nie wiem czy w Polsce regenerują reduktory ???

 

 

Może ktoś z kolegów jest wstanie pomóc?, uruchomić kontakty?, w końcu sporo Ram'ów tuła się po naszych drogach.

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję Tobie zrobić to w taki sposób, znaleźć magika od elektryki i aby przerobił Tobie kość/wtyczkę pod sterownik, ew. kup sobie używany za 150-200 USD silniczek załączania napędów z kością, która by pasowała u Ciebie, wtedy kupujesz reduktor z modelu przedlifingowego w PL i zamieniasz tylko silniczki sterowania, bo rozumiem, że to kość z tego silniczka nie pasuje ?

 

Poszukam takiego reduktora dla Ciebie do wieczora dam znać czy coś się uda znaleźć

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana silniczka nie wchodzi w grę bo przed liftowy był na płetwe i 2 wtyczki elektryczne

$T2eC16V,!zoE9s5nf!FGBQNBspM%28Dg~~_35.JPG

a po liftowy jest na taką gwiazdkę i jedną wtyczkę elektryczną

 

1273_encoder_motor.jpg

 

Kumpel kiedyś przerabiał ten temat bo nie wiedział, że są dwa rodzaje. Na szczęści robił to u siebie w garażu i nie musiał płacić 2 razy mechanikowi ;)

Ford F-150 4.6 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wykluczaja raczej reduktor-gdyby byl zabity to wibracje byly by przez caly czas.Natomiast zgadzam sie z Sebastianem i Kuba regeneracja jak najbardziej tylko popierwsze trafna diagnoza bo moze sie okazac ze bedziesz mial zapasowy sprawny reduktor.Jak masz mozliwosc podjechac na podnosnik powyzej 3,5 tony to podnosisz go i pomalu rozpedzasz i widzsz co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa jest cała, bez mechanicznych uszkodzeń.

Zależało mi na czasie, więc najszybszą opcją było zamówienie używki z U.S. przesyłką lotniczą.

Reduktor, po otworzeniu wymagał by wymiany jakiś podzespołów, które i tak trzeba ściągać z za wielkiej wody (w Polsce nie ma części na stanie), przynajmniej tak mi powiedzieli panowie z warsztatu.

Regenaracji w woj. śląskim nikt nie chciał się podjąć.

Przysyłka jest już w drodze, więc next week będziemy go zakładać i dam Wam znać.

Dzięki za pomoc.

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko sciagnij sobie zestaw do regeneracji reduktora i zrob go. Albo bedziesz miec zapas albo sprzedaz i odzyskasz choc czesc poniesionych kosztow. Jak bys dawal do warsztatu to nie mow ze od Dodga bo majstry mysla ze to niewiadomo jakie skomplikowane a na youtubie filmiki sa jak ludziska we wlasnych szopach robia regeneracje

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Reduktor zamontowany. Nieprzyjemny hałas z przełączania biegów już nie występuje. Jednak wibracje nie ustały, wyważam wał i zakładam nowe krzyżaki, problem powinien się rozwiązać, dam znać.

Stary reduktor będę naprawiał.

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taczka już do mnie wróciła.

Okazało się, że zatarty był krzyżak wału. Dla pewności wymieniłem dwa krzyżaki i wał został poddany wyważeniu.

Nigdy nie wstrzykiwałem smaru do kalamitek, bo nie miałem pojęcia że są tam dwa punkty smarowania co w konsekwencji przyczyniło się do wibracji podczas jazdy.

Jeżdżąc dużo po nieutwardzonych, zakurzonych i zabłoconych drogach, kwestia pielęgnacji wału jest bardzo istotna.

Teraz już wiem i kolejnego tak drogiego błędu nie popełnię.

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kazdym wale sa takie kalamitki?

Nie tyle na wale, co raczej na krzyżakach w tym przypadku.

A czy są, to już zależy od krzyżaków - są i z kalamitkami, i bez nich ;-)

 

THX

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.