cybermysza Opublikowano 19 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Witam w Moim ramie 2010r mam na kółku 2wd 4lock i 4 low 1. Czy jak zapnę przód na 4 lock mogę jeździć po normalnym asfalcie albo np. zimą jak leży śnieg bo w normalny dzień na suchym to nie potrzebne, ale zimą by się przydał na trasie 4x4 bo jak załączę to czuć opór przy skręcaniu. ??? 2. Do czego pod przełącznikiem napędów jest guzik NEUTRAL jak go wciskam mruga obok niego czerwona dioda i nic się nie dziej ??? dziękuję z góry za odp Pozdrawiam Cytuj AMERYKA W POLSCE !!! V8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 4lock uzywaj tylko w warunkach kiedy kola moga miec uslizg, snieg, piasek, trawnik itd. Odradzalbym jazde po asfalcie z wlaczonym nawet zima. Powoduje to szybkie zuzycie elementow przeniesienia napedu ( krzyzaki, przeguby itd) i opon. Przod i tyl nie sa synchronizowany tylko spiete na sztywno. Nie baw sie tym przyciskiem "neutral". On rozlacza napedy zeby mozna bylo np auto sholowac gdy skrzynia sie zblokuje. Nie jest to jednak dobre na dlugie holowanie, lepiej wtedy odkrecic waly od mostow Pozdrawiam Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durango5.9 Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Kolega Zarod doglebnie to przedstawil. https://pl-pl.facebook.com/photo.php?v=390522430974367&set=vb.193580957393414&type=2&theater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Nie baw sie tym przyciskiem "neutral". On rozlacza napedy zeby mozna bylo np auto sholowac gdy skrzynia sie zblokuje. Nie jest to jednak dobre na dlugie holowanie, lepiej wtedy odkrecic waly od mostow Rozwiń, bo nie kumam czemu N na reduktorze wymaga odkręcanie wałów, skoro nie ma połączenia skrzyni z reduktorem, a napęd reduktora jest rozpięty? Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Nie jest to jednak dobre na dlugie holowanie, lepiej wtedy odkrecic waly od mostow Bzdura - neutral w reduktorze jak najbardziej umożliwia holowanie automatu. Przy tej pozycji reduktora nie ma możliwości przeniesienia momentu obrotowego z wałów napędowych na wałek wyjściowy ze skrzyni. Trzeba tylko pamiętać, żeby skrzynię zostawić w położeniu "P" Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durango5.9 Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Kuba wszysto sie zgadza w zaleznosci od reduktora .Starszy mechaniczy ok w nowszym jak padnie shift motorek to pupa blada dlatego przed holowanie powinno sie sprawdzic czy jest rozpiety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Starszy mechaniczy ok w nowszym jak padnie shift motorek to pupa blada dlatego przed holowanie powinno sie sprawdzic czy jest rozpiety Mechaniczny tez potrafi nie rozpiąć od razu, więc tez trzeba sprawdzić ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Kuba wszysto sie zgadza w zaleznosci od reduktora .Starszy mechaniczy ok w nowszym jak padnie shift motorek to pupa blada dlatego przed holowanie powinno sie sprawdzic czy jest rozpiety Mogą się też wodziki porozpinać lub drążek zmiany przełożeń połamać :kasztan: Zakładamy, że się wszystko rozpięło. Trzeba tylko pamiętać, żeby skrzynię zostawić w położeniu "P" Z całym szacunkiem, ale to tez bez znaczenia. Ustaw skrzynie na D, a reduktor na N i nic się nie stanie, bo jak sam stwierdziłeś Przy tej pozycji reduktora nie ma możliwości przeniesienia momentu obrotowego z wałów napędowych na wałek wyjściowy ze skrzyni. więc pozycja skrzyni przy pozycji N reduktora nie ma znaczenia, bo wałek stoi. Ja jak korzystam z holowania zawsze ustawiam reduktor i skrzynię na N, a to dlatego, że reduktory mają różne fochy i czasem może się wydarzyć, że bieg "wyskoczy", a wtedy pozycja P narobi bałaganu, a N jest neutralna i stosunkowo najbezpieczniejsza. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 drug, P na skrzyni tylko po to, żeby wykluczyć ewentualną bezwładność układu, która mogłaby spowodować przekazanie momentu na wałek zdawczy skrzyni biegów. Wiem, że zasadzie nie powinno się to zdarzyć, ale warto się (a raczej skrzynię) zabezpieczyć ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 No tak, ale jeśli będziesz holował na P i okaże się, że jednak pojawi się wymuszony ruch wałka skrzyni spowodowany np. podniszczonym reduktorem, który się przełączy na dołkach bo już ma luzy to wtedy P na skrzyni spowoduje, że pozbierasz śrubki na długości kilkuset metrów. Ja bym jednak wybrał N. Faktem jest, że podniszczone reduktory przeważnie wypinają biegi na N, a nie odwrotnie, ale nadal uważam, że tak jest bezpieczniej. ;-) Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 że pozbierasz śrubki na długości kilkuset metrówEee, tylko "co najwyżej" zapadka straci zęby :lol: Ale jak tylko wieczorem dorwę Wranglera, to sprawdzę co tam w instrukcji napisali w sprawie holowania ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 lepiej na P, lepiej na N. Wezcie sie zdecydujcie i przeczytajcie moj tekst ze zrozumieniem. Przeciez napisalem ze mozna holowac z reduktorem na N ale jesli w gre wchodzi dalekie holowanie to zalecam odkrecenie walow anizeli jazde na N wlasnie ze wzgledu bezpieczenstwa a nie ze wzgledu na to ze sie nie da i nie rozumiem czemu to jest niby bzdura? Odkrecenie po 4 srubki na wal i holowanie bez stresu? Majac przykladowo usterke eletryczna nie chhcialbym holowac auta z predkoscia 70kmh i ryzykowac ze moze cos spowodowac ponowne zalaczenie a do tego skrzynia na P? To juz jest nie potrzebne ryzyko. Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 nie rozumiem czemu to jest niby bzdura? Bzdura, że holowanie na "N" w reduktorze nie jest dobre na dłuższą metę - tak samo rozłącza fizycznie skrzynię od mostu, jak odkręcenie wału. A możemy tu się spierać do zimy, co jest bardziej prawdopodobne - nagłe przełączenie reduktora z N na jakiekolwiek inne przełożenie, czy ukręcenie śrubek we flanszy krzyżaka przy moście, czy w ogóle ciągnięcie przeszło 2 tonowego klocka na lince, czy zgubienie odkręconego wału ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Najbezpieczniej na lawecie. :twisted: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 A zaraz dojdziemy do wniosku, że lepiej w ogóle zmienić taczkę na Golfa, bo mniej problematyczny :mrgreen: :mrgreen: Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 A zebys widzial :), byle jaka laweta go nie zabierze ze wzgledu na mase. Jak se przypomne to jak szukalem lawety zeby mi auto zwiozl to mnie szlak trafia. Wkoncu duza Lore musialem zamowic bo kazdy mial jakies obawy Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 22 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Jak obiecałem, sprawdziłem w instrukcji od Wranglera jak to jest z tym holowaniem W przypadku automatycznej skrzyni wyrażnie napisali, że reduktor na "N", skrzynia na "P" i żadnych innych ograniczeń. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 22 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 No i wyjaśnione. :-D Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 22 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 U mnie w instrukcji tez tak jest napisane i dodatkowo zeby nie odpalac silnika gdy reduktor jest na N bo skrzynia moze zostac uszkodzona Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.