Skocz do zawartości

Czy można jeżdzić po czarnym na 4 lock i guzik Neutral ???


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

w Moim ramie 2010r mam na kółku 2wd 4lock i 4 low

1. Czy jak zapnę przód na 4 lock mogę jeździć po normalnym asfalcie albo np. zimą jak leży śnieg bo w normalny dzień na suchym to nie potrzebne, ale zimą by się przydał na trasie 4x4 bo jak załączę to czuć opór przy skręcaniu. ???

2. Do czego pod przełącznikiem napędów jest guzik NEUTRAL jak go wciskam mruga obok niego czerwona dioda i nic się nie dziej ???

dziękuję z góry za odp Pozdrawiam

AMERYKA W POLSCE !!! V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4lock uzywaj tylko w warunkach kiedy kola moga miec uslizg, snieg, piasek, trawnik itd. Odradzalbym jazde po asfalcie z wlaczonym nawet zima. Powoduje to szybkie zuzycie elementow przeniesienia napedu ( krzyzaki, przeguby itd) i opon. Przod i tyl nie sa synchronizowany tylko spiete na sztywno.

 

Nie baw sie tym przyciskiem "neutral". On rozlacza napedy zeby mozna bylo np auto sholowac gdy skrzynia sie zblokuje. Nie jest to jednak dobre na dlugie holowanie, lepiej wtedy odkrecic waly od mostow

 

 

Pozdrawiam

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie baw sie tym przyciskiem "neutral". On rozlacza napedy zeby mozna bylo np auto sholowac gdy skrzynia sie zblokuje. Nie jest to jednak dobre na dlugie holowanie, lepiej wtedy odkrecic waly od mostow

 

Rozwiń, bo nie kumam czemu N na reduktorze wymaga odkręcanie wałów, skoro nie ma połączenia skrzyni z reduktorem, a napęd reduktora jest rozpięty?

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to jednak dobre na dlugie holowanie, lepiej wtedy odkrecic waly od mostow

Bzdura - neutral w reduktorze jak najbardziej umożliwia holowanie automatu. Przy tej pozycji reduktora nie ma możliwości przeniesienia momentu obrotowego z wałów napędowych na wałek wyjściowy ze skrzyni.

Trzeba tylko pamiętać, żeby skrzynię zostawić w położeniu "P"

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba wszysto sie zgadza w zaleznosci od reduktora .Starszy mechaniczy ok w nowszym jak padnie shift motorek to pupa blada dlatego przed holowanie powinno sie sprawdzic czy jest rozpiety

Mogą się też wodziki porozpinać lub drążek zmiany przełożeń połamać :kasztan:

Zakładamy, że się wszystko rozpięło.

Trzeba tylko pamiętać, żeby skrzynię zostawić w położeniu "P"

Z całym szacunkiem, ale to tez bez znaczenia. Ustaw skrzynie na D, a reduktor na N i nic się nie stanie, bo jak sam stwierdziłeś

Przy tej pozycji reduktora nie ma możliwości przeniesienia momentu obrotowego z wałów napędowych na wałek wyjściowy ze skrzyni.
więc pozycja skrzyni przy pozycji N reduktora nie ma znaczenia, bo wałek stoi.

 

Ja jak korzystam z holowania zawsze ustawiam reduktor i skrzynię na N, a to dlatego, że reduktory mają różne fochy i czasem może się wydarzyć, że bieg "wyskoczy", a wtedy pozycja P narobi bałaganu, a N jest neutralna i stosunkowo najbezpieczniejsza.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drug, P na skrzyni tylko po to, żeby wykluczyć ewentualną bezwładność układu, która mogłaby spowodować przekazanie momentu na wałek zdawczy skrzyni biegów. Wiem, że zasadzie nie powinno się to zdarzyć, ale warto się (a raczej skrzynię) zabezpieczyć ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale jeśli będziesz holował na P i okaże się, że jednak pojawi się wymuszony ruch wałka skrzyni spowodowany np. podniszczonym reduktorem, który się przełączy na dołkach bo już ma luzy to wtedy P na skrzyni spowoduje, że pozbierasz śrubki na długości kilkuset metrów. Ja bym jednak wybrał N. Faktem jest, że podniszczone reduktory przeważnie wypinają biegi na N, a nie odwrotnie, ale nadal uważam, że tak jest bezpieczniej. ;-)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej na P, lepiej na N. Wezcie sie zdecydujcie i przeczytajcie moj tekst ze zrozumieniem. Przeciez napisalem ze mozna holowac z reduktorem na N ale jesli w gre wchodzi dalekie holowanie to zalecam odkrecenie walow anizeli jazde na N wlasnie ze wzgledu bezpieczenstwa a nie ze wzgledu na to ze sie nie da i nie rozumiem czemu to jest niby bzdura? Odkrecenie po 4 srubki na wal i holowanie bez stresu? Majac przykladowo usterke eletryczna nie chhcialbym holowac auta z predkoscia 70kmh i ryzykowac ze moze cos spowodowac ponowne zalaczenie a do tego skrzynia na P? To juz jest nie potrzebne ryzyko.

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem czemu to jest niby bzdura?

Bzdura, że holowanie na "N" w reduktorze nie jest dobre na dłuższą metę - tak samo rozłącza fizycznie skrzynię od mostu, jak odkręcenie wału.

A możemy tu się spierać do zimy, co jest bardziej prawdopodobne - nagłe przełączenie reduktora z N na jakiekolwiek inne przełożenie, czy ukręcenie śrubek we flanszy krzyżaka przy moście, czy w ogóle ciągnięcie przeszło 2 tonowego klocka na lince, czy zgubienie odkręconego wału ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zebys widzial :), byle jaka laweta go nie zabierze ze wzgledu na mase. Jak se przypomne to jak szukalem lawety zeby mi auto zwiozl to mnie szlak trafia. Wkoncu duza Lore musialem zamowic bo kazdy mial jakies obawy

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.