Skocz do zawartości

reset czujników ciśnienia powietrza w oponach TPMS


dario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , może ktoś mi pomoże w jaki sposób zresetować wszystkie czujniki , wymieniłem jedno koło wraz z czujnikiem i teraz pokazuje mi na tym kole 0 ciśnienia . Jak wprowadzić ten czujnik do systemu aby był kontrolowany przez kompa .

 

Dzięki za pomoc

Dodge RAM 1500 4x4 CREW CAB LARAMIE 2010 5.7 HEMI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja z Jeepa -ta sama grupa producenta ten sam evic wiec mozesz sprubowac.

" OPIS I DZIAŁANIE SYSTEMU

Tire Pressure Monitor System jest systemem zapewniającym bezpieczeństwo a także wygodę użytkownika Jeep Grand Cherokee, który wprowadzono na początku 2002 rok w większości modeli jako wyposażenie opcjonalne. Opcja ta była oferowana we wszystkich modelach z wyjątkiem WJ Laredo Sport. Każde z kół ma zawór z czujnikiem ciśnienia i nadajnikiem. Wysyłane sygnały z czujników ciśnienia w oponach są odbierane i interpretowane przez moduł EVIC. Sygnały z czujnika są wysyłane o stanie ciśnienia w oponach raz na minutę, gdy pojazd porusza się szybciej niż 25 mph. Sygnał z czujnika zapasowego koła (jeśli jest w wyposażeniu) jest nadawany raz na godzinę. Każdy czujnik jest tak zaprogramowany, aby moduł EVIC mógł określić jego położenie.

System jest zdolny do wyświetlania aktualnych poziomów ciśnienia w oponach dla wszystkich czterech opon i zapasowej z dokładnością do +/- 1 PSI w każdych warunkach i na wskazania nie ma wpływu obciążenie pojazdu ani też stan nawierzchni drogi. System jest w stanie monitorować ciśnienie opon nawet gdy pojazd nie porusza się. Każdy nadajnik w oponie jest zasilany baterią. Żywotność baterii wynosi 7-10 lat w warunkach normalnej eksploatacji.

System identyfikuje lokalizację czterech kół, w których zostały zamontowane czujniki i zaprogramowane. Jeżeli moduł EVIC zostanie przełączony w tryb programowania, magnesem należy wzbudzić sygnał identyfikacji każdego koła w kolejności LF / RF / LR / RR. Magnes należy na kilka sekund zbliżyć do czujnika w kole, sygnał wówczas jest przesyłany z powrotem dp modułu, który identyfikuje koła jako LF / RF / LR / RR. Jest to prosty proces, który może zostać wykonany przez kogokolwiek i jest szczegółowo opisany poniżej.

W przypadku zamontowanych w pojeździe czujników ciśnienia opon i nie zaprogramowania ich w systemie, na wyświetlaczu wyświetlać się będzie co 5 sekund komunikat SPARE SWAP DETECTED. Nadajnik zapasowego koła jest tak zaprogramowany, aby wysłał do modułu sygnał co godzinę. Z zamontowanych w kołach czujnikach sygnał jest przekazywany do modułu, gdy prędkość pojazdu przekracza 25 mph, co minutę. System wykrywa, że koło wcześniej zaprogramowane jako zapasowe jest wymienione w pojeździe i wtedy sygnał z koła wysyłany jest nie co godzinę lecz co minutę jak z pozostałych kół. Zapewne ma na to wpływ urządzenie w czujniku zaworka. Jeżeli ciśnienie w oponie spadnie poniżej 1,5 PSI to sygnał od czujnika do odbiornika wysyłany jest co pięć sekund.

Zaworek z nadajnikiem można łatwo zainstalować w każdym kole, zarówno fabrycznym jak i zakupionym później. System ten może zostać zamontowany w każdym WJ/WK funkcjonować w różnych kompletach (zestawach) kół np. letnie, zimowe itp. Należy tylko pamiętać, że jeżeli używane są stalowe obręcze kół to wymagany jest specjalny system programowania.

Od stycznia 2002 r., został wprowadzony system 4-TIRE, eliminując tym samym zamienne czujniki kół. System ten był oferowany na wszystkich WJ z tego powodu, że koło zapasowe miało stalową felgę. W systemie tym można dodatkowo zainstalować 5 zawór w kole zapasowym. "

Milej zabawy :lol: :lol: :lol: daj znac jak poszlo , moze komus sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Service tire pressure system. 

Czy ktoś wie gdzie tkwi problem.Lewy tył pokazuje że auto nie widzi czujnika powietrza.Kupilem nowy czujnik i dalej nic.Zmienilem kola tak jak przy obsłudze i też nic. Zaprogrmowanie nowego czujnika też nic nie dało.Komputer u mechanika nie ma opcji resetowania czujników w aucie.Czy ktoś miał podobny problem?

Jeep Grand Cherokee wk wh 3.0 crd overland. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.