kissmy... Opublikowano 17 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 witam serdecznie, jestem rolnikiem i prowadzę małe specjalistyczne gospodarstwo gospodarstwo, poszukuję samochodu którym mógłbym wykonać również prace polowe (ze względu na duże odległości pomiędzy polami oraz siedzibą), skupiłem swoją uwagę na pojazdach typu pickup (z napędem na obie osie), ze względu na koszt przedsięwzięcia (50 tys zł netto) chciałbym aby auto miało jak najbardziej uniwersalny charakter, szczerze mówiąc największe zainteresowanie wzbudza u mnie tata xenon (ze względu na to, iż za wskazaną kwotę mogę nabyć auto nowe o prostej konstrukcji z korzystną gwarancją) ale jeszcze lepiej byłoby gdybym znalazł auto używane z WOM wracając do tematu wskażcie mi proszę czy istnieją pickupy z wałkiem odbioru mocy (jest to element pozwalający na przekazanie napędu dla innych maszyn - zazwyczaj mocowany z tyłu pojazdu - montowany seryjnie w ciągnikach rolniczych) słyszałem, iż taki system nazywa się PTO, jednak nie znalazłem żadnego przykładu potwierdzającego te przypuszczenia, proszę o komentarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 18 Października 2009 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 gdzieś czytałem że starsze duże Pickupy Dodga miały PTO, ale raczej był to wałek na przód do odśnieżania. W polsce raczej takiego pickupa z wałkim na tył to nie znajdziesz. Nie wiem co chcesz robić takim pickupem w polu , ale jak masz do przejechania wiekszą odległości i potrzebujesz przewiść sprzęt to najlepszym rozwiązaniem byłby mały traktorek np. Kubota z belką tylnią i wałkiem. Wieżdzasz na przyczepke i go transportujesz gdzie chcesz. Co do Tata to ci nic nie powiem, cena kusi , gwarancja niby jest , ale jednak to nie znane auta i raczej kiepskiej jakości. A jak uszkodzisz w terenie to ci gwarancji nie uznają Poszukaj sprawdzonych konstrukcji, Izuzu Mazda ma w ofercie podstawowe proste modele pickupów do cięzkiej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 19 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Moim zdaniem Tata to nie najlepszy pomysł na auto, a jako maszyna do pracy w polu to chyba niewypał. Pomijając, że nie ma PTO to dyskwalifikują go nawet kąty natarcia i zejścia, a prześwit poprzeczny 200mm to chyba ciut za mało. Sporo kasy trzeba było by włożyć, żeby mieć odwage wjechać w suche pole, a żeby wjechać po deszczu to lepiej poszukać czegoś innego. DANE TECHNICZNE TATA Xenon Double Cab 4x4 DLE Silnik rzędowy, czterocylindrowy z doładowaniem Zapłon samoczynny Pojemność skokowa 2179 cm3 Moc maksymalna 140 KM (103 kW) / 4 000 obr/min Maks. moment obrotowy 320 Nm / 1 700 - 2 700 obr/min Stopień sprężania 17,2:1 Skrzynia biegów ręczna, 5-biegowa Skrzynia redukcyjna dwubiegowa (1:1, 2,48:1) Przeniesienie napędu na tylne koła, sztywny na cztery koła Przełączanie napędu pokrętłem (tryby 2H, 4H, 4L) Dyferencjał samoblokujący w trybie 4L Zawieszenie przednie niezależne z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i drążkiem skrętnym Zawieszenie tylne sztywny most zawieszony na (progresywnych) resorach piórowych Układ kierowniczy ze wspomaganiem, kolumna regulowana w płaszczyźnie pionowej Opony 215/75 R16C (Kleber) Kąt natarcia 24° Kąt zejścia 21° Kąt rampowy 15° Prześwit poprzeczny 200 mm Długość 5 125 mm Szerokość 1 860 mm Wysokość 1 765 mm Rozstaw osi 3 150 mm Rozstaw kół (przód/tył) 1 571 / 1 571 mm Skrzynia ładunkowa (dł./szer.) 1 429 / 1 414 mm Masa własna 1 950 kg Masa dopuszczalna całkowita 2 950 kg Ładowność 1 000 kg Pojemność zbiornika paliwa 65 l Średnie zużycie paliwa 8,5 l/100km (w teście wyniosło około 9 l/100 km) Prędkość maksymalna 160 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h brak danych Cena 79 900 zł Idealna maszyna do takich zadań to Mercedes Unimog, za podobne pieniądze co za nowego Tata można kupić Unimoga w bardzo dobrym stanie z niewielkim stażem motogodzinowym jak na te auta. Unimog nie wymaga żadnych przeróbek, bo fabrycznie jest wyposażony w wyjścia pneumatyczne, hydrauliczne i PTO na przód i tył. Unimog został stworzony dla rolników jako UNIversal MOtorGerat czyli uniwersalna maszyna silnikowa ze wskazaniem na rolników. Jego uniwersalność dotyczy szerokiej gamy sprzętu jaki można do niego podłączyć. Niestety jego uniwersalność nie dotyczy niedzielnych wypadów za miasto, bo to wół roboczy, a nie samochód osobowy, ale pisałeś że chodzi o w miare szybkie przemieszczanie się miedzy jednym polem a drugim, a Unimog jest zdecydowanie szybszy od Ursusa c 360 :) Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 24 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 dzięki za odpowiedzi, unimog to super sprawa ale raczej dla większych gospodarstw, ze względu na wykorzystanie funduszy UE (które są ograniczone max wartość inwestycji to 45 tys zł netto i maszyna może mieć max 5 lat) zdecyduję się raczej na taniego pickupa, proszę jednak o wskazanie dodatkowych zastosowań tego rodzaju pojazdu w rolnictwie, gdyż mam małe problemy z uzasadnieniem słuszności poczynienia tego rodzaju inwestycji w moim gospodarstwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheriff Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 PTO czyli Power Take Off można zamontować do większości amerykańskich pick-up'ów klasy 2500-3500.. a większość z wyższych klas 4500-5500 mają to w standardzie np. wywrotki..http://www.allpar.com/model/ram/medium-duty.html z gotowym autem tego typu będzie ciężko za taką kasę ale warto kupić porządne auto bazowe czyli pick-up klasy minimum 2500 a jeśli nie chcesz amerykana to jakiegoś neverend japończyka czyli np. hi-lux i zamontować do tego PTO.. popatrz jeszcze na pick-up LR Defender, mają bardzo dużo akcesoryjnych dupereli łacznie z pługami na przód i tył, zamiatarkami, polewaczkami i co tylko przyjdzie komu do głowy :mrgreen: szczerze zazdroszcze komuś kto kupuje pick-upa i wykorzystuje go do pracy (nie mylić z dojeżdżaniem do pracy) a nie do lansowania na parkingu pod kościołem czy galerią handlową.. bo pick-up bez rys na pace jest jak facet bez zarostu.. podoba się padałom a kobiety wolą drani Cytuj Dodge Ram'98 3500 HD CTD czarno go widzę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Sheriff dobrze pisze. Najlepszym rowiązaniem jest jakiś picku heavy duty. To bardzo polularne samochody na amerykańskich farmach. Mają potężny uciąg (6-7t lub więcej) i spore możliwości rozbudowy/aranżacji wyposażenia dodatkowego. Są jakby namiastką traktora z dużym komfortem jazdy po drogach utwardzonych. Niestety za 45 tyś nie kupisz auta 5-cio letniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheriff Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Mają potężny uciąg (6-7t lub więcej) i spore możliwości rozbudowy/aranżacji wyposażenia dodatkowego. Są jakby namiastką traktora z dużym komfortem jazdy po drogach utwardzonych. ktoś musi zacząć.. jeszcze w Polsce nie było tractor pulling!! :mrgreen: żartuje oczywiście ale stąd to się wzięło.. farmerzy z braku laku po paru hot-dogach zapitych budwaiserami wszystko z pick-upem zrobią żeby się nie nudzić.. szacun ;-) Cytuj Dodge Ram'98 3500 HD CTD czarno go widzę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 ktoś musi zacząć.. jeszcze w Polsce nie było tractor pulling!! Ja jestem bardzo zafascynowany pullingiem. Sczególnie w kategorii fullsize truck. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 16 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 witam serdecznie, jestem rolnikiem i prowadzę małe specjalistyczne gospodarstwo gospodarstwo, poszukuję samochodu którym mógłbym wykonać również prace polowe (ze względu na duże odległości pomiędzy polami oraz siedzibą), skupiłem swoją uwagę na pojazdach typu pickup (z napędem na obie osie), ze względu na koszt przedsięwzięcia (50 tys zł netto) chciałbym aby auto miało jak najbardziej uniwersalny charakter, szczerze mówiąc największe zainteresowanie wzbudza u mnie tata xenon (ze względu na to, iż za wskazaną kwotę mogę nabyć auto nowe o prostej konstrukcji z korzystną gwarancją) ale jeszcze lepiej byłoby gdybym znalazł auto używane z WOM wracając do tematu wskażcie mi proszę czy istnieją pickupy z wałkiem odbioru mocy (jest to element pozwalający na przekazanie napędu dla innych maszyn - zazwyczaj mocowany z tyłu pojazdu - montowany seryjnie w ciągnikach rolniczych) słyszałem, iż taki system nazywa się PTO, jednak nie znalazłem żadnego przykładu potwierdzającego te przypuszczenia, proszę o komentarze każdego forda superduty można wyposażyć w taką przystawkę(fabryczną) Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 każdego forda superduty można wyposażyć w taką przystawkę(fabryczną) A czy czasem te najsilniejsze superduty nie mają tego fabrycznie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 18 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 najsilniejsze znaczy które :?: do każdego można zamówić skrzynie z pto ale z tego co wiem to żaden jeżeli sobie tego nie zażyczysz nie jest w pto wyposażany Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Najsilniejsze czyli te najcięższe z najmocniejszymi elementami napędu, czli inaczej odpowiedniki rama 3500. Po prostu tak je sobie nazwałem . Nie jestem pewien na 100% ale chyba te wyposażone w reduktor NV241HD miały fabrycznie wyjście PTO. Dla tego wydawało mi się, że w Fordach też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 18 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Najsilniejsze czyli te najcięższe z najmocniejszymi elementami napędu, czli inaczej odpowiedniki rama 3500. Po prostu tak je sobie nazwałem . Nie jestem pewien na 100% ale chyba te wyposażone w reduktor NV241HD miały fabrycznie wyjście PTO. Dla tego wydawało mi się, że w Fordach też mają fahbryczne wyjście do montażu PTO samo PTO trzeba dokupić Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.