Skocz do zawartości

TUNING DOLOTU V8 4,6 F150 1997


4x4piotr

Rekomendowane odpowiedzi

:shock:

skorzystaj z zewnętrznego serwera
:shock: :shock: taaaaa, a o so chodzi :roll: co to jest serwer zewnetrzny ...i gdzie go mozna kupic ...i po co, aby tylko 2 foty dolaczyc? :kasztan: a jak dolaczyc bez tegocostamzewnetrznego? pzdrv piotr

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz do rzeczy. Wykorzystalem:

 

http://zapodaj.net/71b1bb32c1202.jpg.html

http://zapodaj.net/4f39f2f024c90.jpg.html

http://zapodaj.net/254255eb8f379.jpg.html

 

1-1szt rury alu z allegro od pk-tuning z dwoma kruccami do odm 9mm i otworem z gumowa osada/mocowaniem czujnika temperatury (honda civic 99)- z ktorej odciolem (20cm od prostego konca) kawalek wykorzystany pozniej do polaczenia kolanka 120stopni z przejsciownka/zwezka 80/89 do oryg. obudowy filtra;

2-1szt. przejsciowke 77/77 od strony oryg. przepustnicy silnika;

3-1szt. przejsciownka/zwezka 80/89 od strony oryg. obudowy filtra;

4-6szt. opasek 100mm;

5-3szt. opasek 30mm;

6-2szt. sztywne gumowe weze do odm;

7-13cm kawalek rury kanalizacyjnej pcv 75mm

 

montaz calosci bajecznie prosty.... :)

 

odlanczamy od przepustnicy oryg gumowy lacznik z 2ma wejsciami odm - delikatnie, zeby nie uszkodzic.odlanczamy wtyczke czujnika temp i wtyczke przeplywomierza. wyjmujemy obudowe filtra pow z gniazd mocujacych na dole przy nadkolu. wyjmujemy gumowy kruciec/zwezke z filtra powietrza do obudowy bocznej blotnika/nadkola. odlanczamy od obudowy filtra elastyczny lacznik, z ktorego delikatnie wyjmujemy czujnik temp. odcinamy od oryg alu rury 20 cm od prostej strony. po skruceniu o 5mm(od gory) gumowej osady montujemy/wciskamy w nia delikatnie oryg. czujnik temp. przycinamy rure pcv 75mm na 13tym cm (po skosie 45stopni) i nakladamy kielichem z uszczelka na oryg. obudowe filtra. mocujemy do przepustnicy lacznik 77/77 do niego rure alu od strony kolanka do niej kolanko/lacznik 120stopni do kolanka odciety kawalek tej alu rury a do niego lacznik zwezke 80/89. szersza koncowka (89) idealnie zachodzi na oryg. obudowe filtra. calosc sciagamy w miejscach laczen duzymi opaskami. nastepnie wykorzystujac elementy gumowe oryg. podlaczen podlaczamy przewody do odmy z przepustnicy oraz do odpowietrzenia pokrywy zaworow scisle dociagajac polaczenia mniejszymi opaskami. podlanczamy wtyczki czujnika temp. oraz przeplywomierza. sprawdzamy czy calosc jest dobrze zamocowana i ...w miare elastyczna (silnik podczas pracy jednak troche drga). odpalamy i przy pomocy spreju rozruchowego sprawdzamy czy nie zasysa silnik lewego powietrza.

 

co uzyskujemy:

1-likwidujemy zwezke przy zasysie powietrza z nadkola blotnika (zdecydowana roznica jak sie porowna przekroj oryg. zwezki gumowej i naszej kanalizacyjnej pcv) wazne bo nasz wolnossacy v8 lubi oddychac - w polaczeniu z zastosowaniem stozkowego filtra K&N (filtr E-0945) akcesoryjnego do oryg. obudowy - mamy zdecydowanie lepsze napelnienie cylindrow i odczuwalny przyrost mocy;

2-przeniesienie czujnika temp. blizej przepustnicy powoduje dokladniejszy pomiar temp. zasysanego powietrza i wlasciwy sklad mieszanki dobierany przez komp auta;

3-brak zawirowan powietrza w plastykowych oryg. rurach oraz nieszczelnosci i zasysaniu lewego powietrza przy mocowaniu odm;

4-...pomruk dolotu wreszcie brzmi jak w v8 :)

 

zastosowanie:

ford f150 1997-2003 z silnikami v8 o poj. 4,6 i 5,4 benzyna

...koszt takiego zestawu na e-bay zaczyna sie od 250$ koszt mojego 260pln bez filtra k&n

 

...silnik pracuje zdecydowanie lepiej, nie wyrzuca zadnych bledow check engine na obd2, mruczy i ciagnie az milo...

 

:mrgreen:

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie dalo sie wyedytowac poprzedniego posta wiec musze dodac:

po zainstalowaniu filtu K&N (wreszcie dzisiaj doszedl) silnik dostaje taka dawke swierzego powietrza, ze zaczal si...dusic i zaszla potrzeba wywalenia tej rury PCV z nadkola i sciecie obudowy filtra w sposob umozliwiajacy nieograniczone ssanie powietrza :mrgreen: bez obawy - w to miejsce dochodzi zimne powietrze z nadkola oraz z przelotu pod reflektorami od przodu - efekt? przy kikdałnie :kasztan: slychac nie pomruk jak wczesniej tylko ...ryk dolotu i cala moc idzie w gary, przy spokojnej jezdzie tylko mruczy 8-) efekt wzrostu mocy jest dopiero teraz odczuwalny w sposob empiryczny.... :luz:

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czasu jak nie wjedziesz w powazna kaluze...

 

prawda jest taka, jak zmieniasz pojemność układu dolotowego to powinieneś do tego dostosować układ wydechowy i mape... tak wiec sama zmiana tylko dolotu może tylko pogorszyć osiągi, mimo dziekowych efektow sugerujących poprawe... - sprawdzone na hamowni na kilku silnikach oddychających ciśnieniem atmosferycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rzeczy samej, w rzeczy samej...uklad wydechowy jest zrobiony na przelotowym magnaflow :mrgreen: a mape ma dostac niebawem w v-tuning w lezansku :mrgreen: i...wiecej nic nie ruszam - na razie efekt jest odczuwalny ciekawe co bedzie po mapie...hamownia prawde ci powie :roll:

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie - tak... tak jak napisal MkMario

proporcja ilosci pow do ilosci paliwa nie powinna byc zmieniana przez poszerzenie dolotu - to nie dizel, tylko wolny ssak :)

 

dobrze widac to w ramidlach - po zmianie dolotu znacznie rzadziej zalacza sie MDS - czyli silnik produkuje mniej momentu, chevy, dodge czy ford to juz bez roznicy...

 

dlatego wywalilem swoj dolot na drugi dzien po zalozeniu i wrocilem do oryginalnego, albo pojdzie na sprzedaz, albo zaloze go znowu dopiero po korekcji map

 

o EGT tez nalezy pamietac - o ile uwolnienie wydechu (chyba) niewiele zmienia, to z wolnym dolotem nie jezdzij za dlugo bez korekty

5.7L ECONOMY PACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.