Seba78 Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Proponuje temat ciekawych zdarzeń, sytuacji na drodze, w terenie naszym wspaniałym pojazdem jakim jest Ram. Wyjazd z Warszawy w kierunku Janek, piątek popołudnie, korek niesamowity, wszystkie pasy stoją. W DODGEu ja, mój brat, jego żona i córeczka usypiająca w foteliku. Jako, że czujniki parkowania co chwilę podrywały małą, wyłączyłem je. Ruszamy, stajemy, ruszamy, stajemy. W pewnej chwili przed maskę łąduje mi się Lanos z przyczepką. Jedziemy jakiś czas za nim. W pewnym momencie, widzę że lanos "skacze" a gość nerwowo zerka w lustra. Mój brat mówi, żebym pamiętał że gość ciągnie przyczepkę, bo ta znikła już jakiś czas temu za obrysem mordy RAMa W domu wyjaśniła się sprawa skakania Lanosa. Okazało się, że turlając się pomalutku nie poczułem kiedy dotknąłem przyczepki i zacząłem pchać Lanosa. U mnie porysowana tablica rejestracyjna, wspomnienie miny gościa bezcenne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Uwielbiam zatrzymywać się na światłach tuż za osobówką. Na mnie to zawsze robiło wrażenie, zanim kupiłem Rama. W które lusterko nie spojrzysz, widzisz Rama, lusterkach zewnetrznych lampy i w srodkowym grill...bajka Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpero Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 dokładnie jeszcze fajne są miny kierowców nadjeżdzających z przeciwka, kiedy to mamy minąć się na jakiejś wąskiej drodze :-D Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodano Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 No niezle,jaki rozmiar masz kół? Cytuj Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheriff Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 przed zakupem full-size próbowałem różnych modeli.. nie zapomnę jazdy F-250 gdy z przciwka mknął gość w Navarze, wygladał jakby Polonezem Truckiem jechał :mrgreen: no o tym, że z Rama ogladam dachy wiekszości busów nie będę wspominał oraz, że żony Laguna parkuje pod paką (wchodzi cała maska aż do wycieraczek 8-) ) Cytuj Dodge Ram'98 3500 HD CTD czarno go widzę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Następna zajawka, to odsadzanie ze świateł pseudo sportowych aut lub wypasionych limuzyn z "mocnymi" dieslami. Ostatnio ze świateł brałem się z Audi A8 4.2Quattro. Do 170 km/h szliśmy łeb w łeb, a potem to wiadomo, kaganiec. Dojechaliśmy do świateł. Gość otwiera szybe i z zadowoleniem mówi: "No i co Hemi i nie dał rady...", a ja na to " osiągnąłeś sukces, wyprzedziłeś ciężąrówkę dopiero jak ją odcięło..." 8-) :lol: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodano Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Ja lubię wąskie alejki centrum handlowych i przewaznie wzrok biednych kobiet jak zblizam sie do nich z naprzeciwka i w ostatniej chwili robię myk :twisted: wiem,wiem niedobry jestem drug ja nie mam zadnego kaganca, zamknołem licznik i auto rozpedza sie dalej, dzwieki jednak mnie otaczajace z kazdej strony do przyjemnych nie należą :shock: Cytuj Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 180km/h i gwałtowny stop, wiecej nie idzie. Do 180km/h idzie jak burza a potem staja obroty i koniec. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodano Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Zanim kupiłem Rama tez o tym czytałem ,dlatego zdziwiło mie jak leciałem A2, ciagne do 180 i patrze co bedzie a tu nic idzie dalej, doszło do konca skali a auto dalej przyspieszało, mało tego byłem niedobry i przełączyłem skrzynie w tryb O/D OFF tym samym zredukowałem przy tej predkosci na chwilę do 3 biegu, obroty wzrosły i szedł dalej Cytuj Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpero Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Zanim kupiłem Rama tez o tym czytałem ,dlatego zdziwiło mie jak leciałem A2, ciagne do 180 i patrze co bedzie a tu nic idzie dalej, doszło do konca skali a auto dalej przyspieszało, mało tego byłem niedobry i przełączyłem skrzynie w tryb O/D OFF tym samym zredukowałem przy tej predkosci na chwilę do 3 biegu, obroty wzrosły i szedł dalej witam no właśnie jak to jest z tym trybem O/D, czytałem gdzieś że polecają to szczególnie to jazdy po mieście ? jakie są wasze spostrzeżenia :?: Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodano Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Skrzynia pracuje wtedy tylko w zakresie od 1biegu do 3-go, wiec jak lecisz po trasie a zdarzy Ci sie ze mocy przybraknie podczas wyprzedzania wciskasz O/D OFF auto redukuje do 3 biegu i dostaje kopa. Oczywiscie na dłuzszą metę to nie wskazane,wszystko z umiarem. Na krótkich odcinkach w wawie jak chcę sie scignąc z kims od swiateł do swiatem włączam nie "D" tylko "2" idzie wtedy jak torpeda, ale tylko na krótkich odcinkach bo skala obrotomierza sie konczy a bieg sie na wyzszy nie przerzuci :trybi: O/D najlepiej sie sprawdza w zakorkowanych miastach gdzie co chwila hamujesz i wiadomo ze i tak nie ma szans ze bedziesz jechał na 4 czy 5 biegu wiec je wyłączasz, w trybie tym po puszczeniu pedału gazu auto hamuje silnikiem. Ja w Wawie jezdze w tym trybie od poniedziałku do soboty. W niedziele jest luzniej to wyłączam Cytuj Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpero Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 ok, wszystko jasne podczas jazdy zakorkowanym mistem przełączyć na O/D off podczas wyścigów na 1/4 mili - włączamy tryb 2 :-D Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheriff Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 taa... a potem będzie na forum, że amerykańskie automaty są do dupy :pala: zajedziecie te skrzynie prędzej niż Wam się wydaje Cytuj Dodge Ram'98 3500 HD CTD czarno go widzę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BURDY Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Następna zajawka, to odsadzanie ze świateł pseudo sportowych aut lub wypasionych limuzyn z "mocnymi" dieslami. dokładnie, za to uwielbiam HEMI, ależ sprawia mi to frajdę :)22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodano Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 taa... a potem będzie na forum, że amerykańskie automaty są do dupy :pala: zajedziecie te skrzynie prędzej niż Wam się wydaje sheriff pisałem ze wszystko z umiarem. Cytuj Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheriff Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 taa... a potem będzie na forum, że amerykańskie automaty są do dupy :pala: zajedziecie te skrzynie prędzej niż Wam się wydaje sheriff pisałem ze wszystko z umiarem. nie no wiadomo, że z umiarem ;-) spoko, wiem co to jest 5.7 V8 pod maską.. zapraszam tu http://www.v-force.pl/download.php i odsyłam do Palenie gumy na Demo Ride Tour. Pontiac TransAm ... oj dawno to było ale.. cóż, mam nadzieje, że się jeszcze powtórzy :roll: Cytuj Dodge Ram'98 3500 HD CTD czarno go widzę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 19 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Niby tyle różnych aut po miescie jezdzi, ale na widok RAMA (nie ważne jaki model) ludzie patrzą i napatrzyć się nie mogą. Uwielbiam patrzeć na ich spojrzenie jest takie bezcenne. Nawet TURBODYMOMEN nie jest wstanie zawstydzić RAMA. :-) Cytuj "NIC NIE TRZEBA ROBIĆ DLA ZASADY" DODGE RAM 3500 6l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 20 Października 2009 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 ... Nawet TURBODYMOMEN nie jest wstanie zawstydzić RAMA. :-) dobre ... :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Na krótkich odcinkach w wawie jak chcę sie scignąc z kims od swiateł do swiatem włączam nie "D" tylko "2" idzie wtedy jak torpeda, ale tylko na krótkich odcinkach bo skala obrotomierza sie konczy a bieg sie na wyzszy nie przerzuci :trybi: No ja właśnie nie kumam. Co to ma dawać? Bo jak jest na "D" to i tak przechodzi przez 1 i 2 a dopiero potem wrzuca 3. Z drugiej strony czytałę kiedyś, że kiedy skrzynbia pracuje w trybie 2 do faktycznie jakoś inaczej pracuje i ponoć nawet się mniej zużywa, zatem zalecają taką jazdę w zakorkowanaych miastach. Nie znam się kompletnie na skrzyniach :roll: .Poza tym jeśli to faktycznie coś daje o czym piszesz Bodano, to w końcu spokojnie można wrzucić dzwignię z 2 na D podczas gdy obroty się już "kończą" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 21 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 w końcu spokojnie można wrzucić dzwignię z 2 na D podczas gdy obroty się już "kończą" No, mój szpenio od skrzyn nie zaleca takiego przełączania biegów. Dźwignie zmiany biegów wogóle powinno się dotykac tylko przy postoju, dopuszczalne jest nieinwazyjne przełączenie biegu np z 2 na D, ale przy wyrównanych niezbyt wysokich obrotach. Tutaj chyba zgodziłbym się z moim szpeniem... Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 w końcu spokojnie można wrzucić dzwignię z 2 na D podczas gdy obroty się już "kończą" No, mój szpenio od skrzyn nie zaleca takiego przełączania biegów. Dźwignie zmiany biegów wogóle powinno się dotykac tylko przy postoju, dopuszczalne jest nieinwazyjne przełączenie biegu np z 2 na D, ale przy wyrównanych niezbyt wysokich obrotach. Tutaj chyba zgodziłbym się z moim szpeniem... No ja raczej też się zgadzam :roll: . btw. Widzaiełm fajną stronę ze skrzyniami performancowymi do RAMów. Można sobie kupić automat w prawie dowolnej konfiguracji i przystosowany do transmisji różnych momentów. Przydałaby mi się taki 6 stopniowy automacik ze sterowaniem sekwencyjnym :-P . Można też oddać własną skrzynię do przebudowy... bardzo fajna sprawa. Jednak automaty Heavy Duty nie są mocną stroną RAMów - w kwestii oszczędności, elastyczności i maksymalnego wykorzystania potencjału silnika ( za wyjątkiem 6spd 68RFE). Seryjne Allisony są dużo lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpero Opublikowano 21 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 a może od razu łopatki przy kierownicy :lol: Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 21 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Paweł, nie ma co narzekać. Po moich doswiadczeniach z Chryslerem wiem już że im wiecej biegów tym mniej wytrzymała skrzynia. Wynalazki 6 biegowe z tip tronic sa moze bardziej precyzyjne, ale szmelcowate w zywotnosci i cholernie drogie w naprawie Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 a może od razu łopatki przy kierownicy Nie no, aż tak to nie :-? . Paweł, nie ma co narzekać. Po moich doswiadczeniach z Chryslerem wiem już że im wiecej biegów tym mniej wytrzymała skrzynia. Wynalazki 6 biegowe z tip tronic sa moze bardziej precyzyjne, ale szmelcowate w zywotnosci i cholernie drogie w naprawie Wiem, że do zastosowań heavy duty/hardcore/madafaka :-P się to nie nadaje. Przykładowo wyczynowe racingowe skrzynie do ramów cumminsów mają 5 biegów i tyle uważa się za optymalną ilość. Ale jak do tej pory na przykład skrzynia 68RFE z cumminsów 6,7 sprawdza się doskonale i uważana jest za bardzo dobrą. Nawet są tacy co robią swap do ramów z silnikami 5.9 ISB 600/610 zastępując nią skrzynie 48. Ja na swoją w sumie nie narzekam bo jest to bardzo udana skrzynia i produkowana bardzo długo bo do końca produkcji 3 generacji RAMów. Drug poza tym ja mówiłem o skrzyniach performancowych, które są na prawdę bardzo wytrzymałe. A to, że nie dają takich skrzyń do fabrycznych aut to kwestia finansowa, byłyby one za drogie. :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodano Opublikowano 21 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Nigdy nie mozna przełączac biegów w automacie podczas jazdy,tylko i wyłącznie na postoju :idea: bullterrier jak chcesz sie scignąc odświateł do swiateł (krótkie odcinki) to bieg 2 jest najlepszy :-D chodzi o to ze normalnie skrzynia przełączy sie na wyzszy bieg gdzie auto traci na przyspieszaniu, a tak żyłuje na maksa max obroty 2 biegu :twisted: Ale zaznaczam tylko na bardzo krótkich odcinkach. O/D OF czyli skrzynia pracuje od 1 do 3 biegu,można używac nawet po trasie przy dużych prędkosciach . Każdy z Was miał chyba kiedys auto z manualem i co sie robiło podczas wyprzedzania jadąc na 5 biegu? - redukowało do niższego i to w popierdółkach 1.8 albo 2.0 a te nasze to jednak 5.7, to tak jak w naszych skrzyniach O/D OFF. skrzynia redukuje wtedy do trójki i od razu czuć co się dzieje :twisted: Złapałem sie ostatnio na E7 do Gdanska z Audi Q7, kierowca z nigo był kiepski ,nie potrafił wyprzedzac, czaił się nisamowicie ale cały czas mnie gonił, ludzie przez CB gadali że świry z nas nisamowite i że ludzi pozabijamy :shock: Wkońcu na prostej prawie mnie doszedł i wtedy z pomocą przyszedł guzik O/D i typ nie dał rady :lol: Nie wiem co miał pod maską , bo to on oglądał moją dupę a nie ja jego ;-) Mysle ze nigdy juz nie będę mógł miec innego auta z mniejszym silnikiem bo poprostu go popsuje :mrgreen: Cytuj Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.