Skocz do zawartości

automat czy manual do jazdy w teren?


kc2ine

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

automat czy manual do jazdy w teren?
Zdań będzie tyle co piszących i, co najciekawsze, każdy będzie miał rację :mrgreen: :mrgreen:

Tym bardziej, że z reguły o wach najwięcej piszą ci, co nie mieli z konstrukcją zupełnie doczynienia :lol:

Inna sprawa, że sporo zależy od rodzaju i jakości zarówno manuala, jak i automatu :roll: :up: :git: :git:

 

A najważniejsze to, że jest teren i jest TEREN

Podejrzewam, że przeznaczeniem Twojego Dmaxa będzie raczej ten pierwszy - bierz tą skrzynię, która bardziej Ci leży, żebyś już na wstępie nie musiał walczyć z samym sobą ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat jest dużo bardziej praktyczny, zwłaszcza przy długich podjazdach, bo przy manualu musisz zmienić bieg, dodatkowo sprzegło nie lubi wody i błota.

Automatem można dużo płynniej jeździć.

Jeep Comanche 4.0 4x4

Ford Ranger T6 3,2 Limited

SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road

Montaż i serwis LPG, sklep 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zależy jaki teren kolega będzie odwiedzał. Przy górkach, podjazdach automat bedzie lepszy. W manualu przy podjeździe redukcja biegu będzie wiązała się z chwilowym rozpięciem napędu (wcisniecie sprzęgła) i czasem chwilka wystarczy aby auto stanęło. W automacie zaś napęd cały czas "ciągnie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod górkę lepiej automat, z górki lepiej manual. W kopnym śniegu lepiej manual, w kopnym błocie to bez znaczenia.

Nie ma złotego środka i czystej jednoznacznej odpowiedzi. Ilu użytkowników tyle opinii i każdy ma swoje preferencje i racje. Na skuteczną jazdę w terenie składa się zbyt wiele czynników, żeby mówić tylko o przydatności skrzyni biegów. Żadna skrzynia Ci nie pomoże jak nie zainwestujesz w opony, lift czy inne dodatki w zależności od warunków terenowych.

Ja osobiście wolałbym chyba manuala, ale w zasadzie w ciężkim terenie nie jeździłem nigdy automatem, a Wasze argumenty brzmią przekonywująco. Bardziej zastanawia mnie żywotność skrzyni aut. na takie przeciążenia. Wydaje mi się, że do takich taplań w błocie potrzebne jest wydajne chłodzenie skrzyni i wymiany filtrów i olejów liczone w godzinach pracy a nie w km. Nie mam doświadczenia z automatem w terenie, ale takie refleksje przychodzą mi na myśl. :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drug napisał/a:

Pod górkę lepiej automat, z górki lepiej manual. W kopnym śniegu lepiej manual,

czy ja wiem, czemu tak?

Twierdzenie wyrwane z kontekstu całego postu, zmienia sens postu, bardziej powinienem napisać "jeden woli rybki, a drugi akwarium", teraz przejrzyściej?

Ja osobiście wolałbym chyba manuala, ale w zasadzie w ciężkim terenie nie jeździłem nigdy automatem, a Wasze argumenty brzmią przekonywująco.
...ale w zasadzie w ciężkim terenie nie jeździłem nigdy automatem, a Wasze argumenty brzmią przekonywująco.

MKmario, Ty masz monster trucka do terenu. Powiedz, czemu tak nie jest? Może dam się skusić w przyszłości na automata do taplania.

Bardziej zastanawia mnie żywotność skrzyni aut. na takie przeciążenia. Wydaje mi się, że do takich taplań w błocie potrzebne jest wydajne chłodzenie skrzyni i wymiany filtrów i olejów liczone w godzinach pracy a nie w km. Nie mam doświadczenia z automatem w terenie, ale takie refleksje przychodzą mi na myśl.

Jak możesz to wyjaśnij mi też te kwestie związane z obsługą po takich hardcorach, może diabeł nie taki straszny ...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tam żebym miał jakieś doświadczenie w terenie ale automat z manual valve body powinien być całkiem niezły. Właśnie względy specyficznej płynności przekazywania momentu obr. bez nagłych szarpnięć. Hamowanie silnikiem i dobór właściwego biegu na "stałe" zgodnie z wolą kierowcy zapewni właśnie manual valve body. Kwestia porządnego chłodzenia jest oczywista przy każdym "mocnym" używaniu wozu, nie ważne czy chodzi o jazdę z pełnym ładunkiem, holowaniem przyczepy czy też oraniem samochodu w terenie.

Camaro jest, teraz czas na coś większego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to wyjaśnij mi też te kwestie związane z obsługą po takich hardcorach, może diabeł nie taki straszny ...
pewnie, ze nie straszny - wracasz po takim taplaniu, myjesz zloma i tyle :D

 

nie wiem jak jest u Was, u mnie mogę zblokować skrzynie na 1 i 2, a to w polaczeniu z reduktorem daje wszystkie możliwości jakie opisujecie przy manualu - zjazdy, podjazdy i inne taplania da się ogarnąć tym sposobem dużo lepiej niż w manualu... reduktor tez eliminuje meczenie się skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam jeszcze od siebie:

Automat nie przeciąża układu napędowego tak jak manual - brak "strzałów" ze sprzęgła, co w walce z terenem zdarza się często

W przypadku postoju w głębsze wodzie sprzęgło od manuala potrafi się ślizgać, w automacie nie ma takiego problemu

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Automat tez jest wrażliwy na wodę , warto wyprowadzić odpowietrzenia do wysokości filtra powietrza, w przeciwnym razie będziemy bardzo zdziwieni jak po krótkim postoju w wodzie powyżej progów nasza skrzynie przestanie działać i nada się do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...powymondrzam sie troche ;-) mialem okazje pojezdzic i na recznej i na automatycznej skrzyni w trudnych a czasami b.trudnych warunkach (ukrainskie i rumunskie karpaty...oraz pare imprez przeprawowych...) wszystko wg mnie sprowadza sie do...jakosci lacznika miedzy kierownica a pedalami :mrgreen: jedna i 2ga skrzynia ma swoje zalety i wady ...ale zadna nie zniesie bezrozumnego katowania w amoku opentanczym osobiscie dobrze zabezpieczony automat z ...dobrze dobranymi oponami! calkowicie wystarczy 8-)

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa, :mrgreen: jak tu w 2 zdaniach zdefiniowac...ja przez dobrze dobrane opony rozumiem opony dopasowane do wymiaru jaki sugeruje producent (przelozenia skrzyni i reduktora sa firmowo optymalnie dobrane do konkretnego rozmiaru/srednicy kola ...odstepstwa tez sa podawane przez fabryke) no i rzezba bierznika dopasowana do rodzaju podloza w jakim mamy sie przez wiekszosc czasu uzytkowania auta poruszac...osobiscie popieram teze, ze na dobrycg at-kach dojade tylko kilka metrow blizej w terenie niz na hiper agresywnych mt-kach... 8-) z mniejsza szkoda dla ukladu napedowego i ...kierowcy...na pewno :-> zreszta temat rzeka, jak sie pogrzebie na portalach 4x4 to mozna znalezc referaty na kilka stron... :roll: np jeden z madrzejszych: http://www.polskioffroad.com/ART/wieksze_kola.html

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.