Skocz do zawartości

automat czy manual do jazdy w teren?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak sie wlasnie zastanawiam czy mojego d-maxa wziasc z automatem czy reczna skrzynia.

Spalanie pewnie lepsze w recznej ale czy wygodnie bedzie pod dziurach szukac biegow w podlodze?

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jak się zakopiesz to zanim się wykopie będzie po skrzyni

moje prywatne zdanie w teren manual

samo bujanie autem do przodu do tyłu automatem to nieporozumienie

 

choć może w D max skrzynia też jest max i to wytrzyma :)

tdi engines are for senior citizens

Opublikowano
automat czy manual do jazdy w teren?
Zdań będzie tyle co piszących i, co najciekawsze, każdy będzie miał rację :mrgreen: :mrgreen:

Tym bardziej, że z reguły o wach najwięcej piszą ci, co nie mieli z konstrukcją zupełnie doczynienia :lol:

Inna sprawa, że sporo zależy od rodzaju i jakości zarówno manuala, jak i automatu :roll: :up: :git: :git:

 

A najważniejsze to, że jest teren i jest TEREN

Podejrzewam, że przeznaczeniem Twojego Dmaxa będzie raczej ten pierwszy - bierz tą skrzynię, która bardziej Ci leży, żebyś już na wstępie nie musiał walczyć z samym sobą ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Opublikowano

Moim zdaniem powinieneś wziąć manuala, bo łatwiej jest go odkopać i wyjechać, a przy demaksie to będzie jego następną zaletą. :twisted:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Opublikowano

troszkę w zyciu poupalalem w TERENIE i automat spokojnie dawal rade, wręcz czasem miał przewagę nad manualem...

Opublikowano

do terenu tylko automat, nie od dzis wiadomo ze pod wpływem obciążenia manual lubi palić sprzęgło , dlatego maszyny budowlane i samochody przeznaczone do jazdy terenowej maja tylko automat.

2005 Ford F150 5.4

Opublikowano

Automat jest dużo bardziej praktyczny, zwłaszcza przy długich podjazdach, bo przy manualu musisz zmienić bieg, dodatkowo sprzegło nie lubi wody i błota.

Automatem można dużo płynniej jeździć.

Jeep Comanche 4.0 4x4

Ford Ranger T6 3,2 Limited

SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road

Montaż i serwis LPG, sklep 4x4

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zależy jaki teren kolega będzie odwiedzał. Przy górkach, podjazdach automat bedzie lepszy. W manualu przy podjeździe redukcja biegu będzie wiązała się z chwilowym rozpięciem napędu (wcisniecie sprzęgła) i czasem chwilka wystarczy aby auto stanęło. W automacie zaś napęd cały czas "ciągnie".

Opublikowano

Pod górkę lepiej automat, z górki lepiej manual. W kopnym śniegu lepiej manual, w kopnym błocie to bez znaczenia.

Nie ma złotego środka i czystej jednoznacznej odpowiedzi. Ilu użytkowników tyle opinii i każdy ma swoje preferencje i racje. Na skuteczną jazdę w terenie składa się zbyt wiele czynników, żeby mówić tylko o przydatności skrzyni biegów. Żadna skrzynia Ci nie pomoże jak nie zainwestujesz w opony, lift czy inne dodatki w zależności od warunków terenowych.

Ja osobiście wolałbym chyba manuala, ale w zasadzie w ciężkim terenie nie jeździłem nigdy automatem, a Wasze argumenty brzmią przekonywująco. Bardziej zastanawia mnie żywotność skrzyni aut. na takie przeciążenia. Wydaje mi się, że do takich taplań w błocie potrzebne jest wydajne chłodzenie skrzyni i wymiany filtrów i olejów liczone w godzinach pracy a nie w km. Nie mam doświadczenia z automatem w terenie, ale takie refleksje przychodzą mi na myśl. :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Opublikowano
Pod górkę lepiej automat, z górki lepiej manual. W kopnym śniegu lepiej manual,
czy ja wiem, czemu tak?
Opublikowano
drug napisał/a:

Pod górkę lepiej automat, z górki lepiej manual. W kopnym śniegu lepiej manual,

czy ja wiem, czemu tak?

Twierdzenie wyrwane z kontekstu całego postu, zmienia sens postu, bardziej powinienem napisać "jeden woli rybki, a drugi akwarium", teraz przejrzyściej?

Ja osobiście wolałbym chyba manuala, ale w zasadzie w ciężkim terenie nie jeździłem nigdy automatem, a Wasze argumenty brzmią przekonywująco.
...ale w zasadzie w ciężkim terenie nie jeździłem nigdy automatem, a Wasze argumenty brzmią przekonywująco.

MKmario, Ty masz monster trucka do terenu. Powiedz, czemu tak nie jest? Może dam się skusić w przyszłości na automata do taplania.

Bardziej zastanawia mnie żywotność skrzyni aut. na takie przeciążenia. Wydaje mi się, że do takich taplań w błocie potrzebne jest wydajne chłodzenie skrzyni i wymiany filtrów i olejów liczone w godzinach pracy a nie w km. Nie mam doświadczenia z automatem w terenie, ale takie refleksje przychodzą mi na myśl.

Jak możesz to wyjaśnij mi też te kwestie związane z obsługą po takich hardcorach, może diabeł nie taki straszny ...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Opublikowano

Nie tam żebym miał jakieś doświadczenie w terenie ale automat z manual valve body powinien być całkiem niezły. Właśnie względy specyficznej płynności przekazywania momentu obr. bez nagłych szarpnięć. Hamowanie silnikiem i dobór właściwego biegu na "stałe" zgodnie z wolą kierowcy zapewni właśnie manual valve body. Kwestia porządnego chłodzenia jest oczywista przy każdym "mocnym" używaniu wozu, nie ważne czy chodzi o jazdę z pełnym ładunkiem, holowaniem przyczepy czy też oraniem samochodu w terenie.

Camaro jest, teraz czas na coś większego

Opublikowano
Jak możesz to wyjaśnij mi też te kwestie związane z obsługą po takich hardcorach, może diabeł nie taki straszny ...
pewnie, ze nie straszny - wracasz po takim taplaniu, myjesz zloma i tyle :D

 

nie wiem jak jest u Was, u mnie mogę zblokować skrzynie na 1 i 2, a to w polaczeniu z reduktorem daje wszystkie możliwości jakie opisujecie przy manualu - zjazdy, podjazdy i inne taplania da się ogarnąć tym sposobem dużo lepiej niż w manualu... reduktor tez eliminuje meczenie się skrzyni...

Opublikowano

To ja dodam jeszcze od siebie:

Automat nie przeciąża układu napędowego tak jak manual - brak "strzałów" ze sprzęgła, co w walce z terenem zdarza się często

W przypadku postoju w głębsze wodzie sprzęgło od manuala potrafi się ślizgać, w automacie nie ma takiego problemu

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

  • Administrator
Opublikowano

Automat tez jest wrażliwy na wodę , warto wyprowadzić odpowietrzenia do wysokości filtra powietrza, w przeciwnym razie będziemy bardzo zdziwieni jak po krótkim postoju w wodzie powyżej progów nasza skrzynie przestanie działać i nada się do remontu.

Opublikowano

To w sumie podstawa - dobre zabezpieczenie przed wodą i odpowiednie chłodzenie ;-)

Z drugiej strony manual też długo nie pochodzi na oleju wymieszanym z wodą

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Opublikowano

...powymondrzam sie troche ;-) mialem okazje pojezdzic i na recznej i na automatycznej skrzyni w trudnych a czasami b.trudnych warunkach (ukrainskie i rumunskie karpaty...oraz pare imprez przeprawowych...) wszystko wg mnie sprowadza sie do...jakosci lacznika miedzy kierownica a pedalami :mrgreen: jedna i 2ga skrzynia ma swoje zalety i wady ...ale zadna nie zniesie bezrozumnego katowania w amoku opentanczym osobiscie dobrze zabezpieczony automat z ...dobrze dobranymi oponami! calkowicie wystarczy 8-)

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Opublikowano

taaa, :mrgreen: jak tu w 2 zdaniach zdefiniowac...ja przez dobrze dobrane opony rozumiem opony dopasowane do wymiaru jaki sugeruje producent (przelozenia skrzyni i reduktora sa firmowo optymalnie dobrane do konkretnego rozmiaru/srednicy kola ...odstepstwa tez sa podawane przez fabryke) no i rzezba bierznika dopasowana do rodzaju podloza w jakim mamy sie przez wiekszosc czasu uzytkowania auta poruszac...osobiscie popieram teze, ze na dobrycg at-kach dojade tylko kilka metrow blizej w terenie niz na hiper agresywnych mt-kach... 8-) z mniejsza szkoda dla ukladu napedowego i ...kierowcy...na pewno :-> zreszta temat rzeka, jak sie pogrzebie na portalach 4x4 to mozna znalezc referaty na kilka stron... :roll: np jeden z madrzejszych: http://www.polskioffroad.com/ART/wieksze_kola.html

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Opublikowano
No tak, im lepsze opony tym dalej trzeba iść po traktor...

swiete slowa panie, swiete slowa :mrgreen:

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Opublikowano

...osobiscie jak zakladam wjazd w jakies gow.o :mrgreen: to wrzucam na pake lancuchy sniegowe komplecik na tylna os w zupelnosci wystarcza...jak to nie robi to zostaje tylko...traktor :roll:

Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.