kc2ine Opublikowano 10 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 tak sie wlasnie zastanawiam czy mojego d-maxa wziasc z automatem czy reczna skrzynia. Spalanie pewnie lepsze w recznej ale czy wygodnie bedzie pod dziurach szukac biegow w podlodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyga Opublikowano 10 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 jak się zakopiesz to zanim się wykopie będzie po skrzyni moje prywatne zdanie w teren manual samo bujanie autem do przodu do tyłu automatem to nieporozumienie choć może w D max skrzynia też jest max i to wytrzyma :) Cytuj tdi engines are for senior citizens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 10 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 automat czy manual do jazdy w teren?Zdań będzie tyle co piszących i, co najciekawsze, każdy będzie miał rację :mrgreen: :mrgreen: Tym bardziej, że z reguły o wach najwięcej piszą ci, co nie mieli z konstrukcją zupełnie doczynienia :lol: Inna sprawa, że sporo zależy od rodzaju i jakości zarówno manuala, jak i automatu :roll: :up: :git: :git: A najważniejsze to, że jest teren i jest TEREN Podejrzewam, że przeznaczeniem Twojego Dmaxa będzie raczej ten pierwszy - bierz tą skrzynię, która bardziej Ci leży, żebyś już na wstępie nie musiał walczyć z samym sobą ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 10 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Moim zdaniem powinieneś wziąć manuala, bo łatwiej jest go odkopać i wyjechać, a przy demaksie to będzie jego następną zaletą. :twisted: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 troszkę w zyciu poupalalem w TERENIE i automat spokojnie dawal rade, wręcz czasem miał przewagę nad manualem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baksu Opublikowano 10 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 do terenu tylko automat, nie od dzis wiadomo ze pod wpływem obciążenia manual lubi palić sprzęgło , dlatego maszyny budowlane i samochody przeznaczone do jazdy terenowej maja tylko automat. Cytuj 2005 Ford F150 5.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchorz Opublikowano 12 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Automat jest dużo bardziej praktyczny, zwłaszcza przy długich podjazdach, bo przy manualu musisz zmienić bieg, dodatkowo sprzegło nie lubi wody i błota. Automatem można dużo płynniej jeździć. Cytuj Jeep Comanche 4.0 4x4 Ford Ranger T6 3,2 Limited SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road Montaż i serwis LPG, sklep 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romanowski Opublikowano 11 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 jest na pewno wiele opinii na ten temat ale moim zdaniem lepszy jest automat. tutaj jest sporo podjazdów, obciążeń, gdzie automatic sobie znakomicie poradzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grześ K. Opublikowano 11 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Zależy jaki teren kolega będzie odwiedzał. Przy górkach, podjazdach automat bedzie lepszy. W manualu przy podjeździe redukcja biegu będzie wiązała się z chwilowym rozpięciem napędu (wcisniecie sprzęgła) i czasem chwilka wystarczy aby auto stanęło. W automacie zaś napęd cały czas "ciągnie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 11 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Pod górkę lepiej automat, z górki lepiej manual. W kopnym śniegu lepiej manual, w kopnym błocie to bez znaczenia. Nie ma złotego środka i czystej jednoznacznej odpowiedzi. Ilu użytkowników tyle opinii i każdy ma swoje preferencje i racje. Na skuteczną jazdę w terenie składa się zbyt wiele czynników, żeby mówić tylko o przydatności skrzyni biegów. Żadna skrzynia Ci nie pomoże jak nie zainwestujesz w opony, lift czy inne dodatki w zależności od warunków terenowych. Ja osobiście wolałbym chyba manuala, ale w zasadzie w ciężkim terenie nie jeździłem nigdy automatem, a Wasze argumenty brzmią przekonywująco. Bardziej zastanawia mnie żywotność skrzyni aut. na takie przeciążenia. Wydaje mi się, że do takich taplań w błocie potrzebne jest wydajne chłodzenie skrzyni i wymiany filtrów i olejów liczone w godzinach pracy a nie w km. Nie mam doświadczenia z automatem w terenie, ale takie refleksje przychodzą mi na myśl. :-D Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Pod górkę lepiej automat, z górki lepiej manual. W kopnym śniegu lepiej manual,czy ja wiem, czemu tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 11 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 drug napisał/a:Pod górkę lepiej automat, z górki lepiej manual. W kopnym śniegu lepiej manual, czy ja wiem, czemu tak? Twierdzenie wyrwane z kontekstu całego postu, zmienia sens postu, bardziej powinienem napisać "jeden woli rybki, a drugi akwarium", teraz przejrzyściej? Ja osobiście wolałbym chyba manuala, ale w zasadzie w ciężkim terenie nie jeździłem nigdy automatem, a Wasze argumenty brzmią przekonywująco. ...ale w zasadzie w ciężkim terenie nie jeździłem nigdy automatem, a Wasze argumenty brzmią przekonywująco. MKmario, Ty masz monster trucka do terenu. Powiedz, czemu tak nie jest? Może dam się skusić w przyszłości na automata do taplania. Bardziej zastanawia mnie żywotność skrzyni aut. na takie przeciążenia. Wydaje mi się, że do takich taplań w błocie potrzebne jest wydajne chłodzenie skrzyni i wymiany filtrów i olejów liczone w godzinach pracy a nie w km. Nie mam doświadczenia z automatem w terenie, ale takie refleksje przychodzą mi na myśl. Jak możesz to wyjaśnij mi też te kwestie związane z obsługą po takich hardcorach, może diabeł nie taki straszny ... Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duch_gdansk Opublikowano 14 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Nie tam żebym miał jakieś doświadczenie w terenie ale automat z manual valve body powinien być całkiem niezły. Właśnie względy specyficznej płynności przekazywania momentu obr. bez nagłych szarpnięć. Hamowanie silnikiem i dobór właściwego biegu na "stałe" zgodnie z wolą kierowcy zapewni właśnie manual valve body. Kwestia porządnego chłodzenia jest oczywista przy każdym "mocnym" używaniu wozu, nie ważne czy chodzi o jazdę z pełnym ładunkiem, holowaniem przyczepy czy też oraniem samochodu w terenie. Cytuj Camaro jest, teraz czas na coś większego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Jak możesz to wyjaśnij mi też te kwestie związane z obsługą po takich hardcorach, może diabeł nie taki straszny ...pewnie, ze nie straszny - wracasz po takim taplaniu, myjesz zloma i tyle :D nie wiem jak jest u Was, u mnie mogę zblokować skrzynie na 1 i 2, a to w polaczeniu z reduktorem daje wszystkie możliwości jakie opisujecie przy manualu - zjazdy, podjazdy i inne taplania da się ogarnąć tym sposobem dużo lepiej niż w manualu... reduktor tez eliminuje meczenie się skrzyni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 To ja dodam jeszcze od siebie: Automat nie przeciąża układu napędowego tak jak manual - brak "strzałów" ze sprzęgła, co w walce z terenem zdarza się często W przypadku postoju w głębsze wodzie sprzęgło od manuala potrafi się ślizgać, w automacie nie ma takiego problemu Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 19 Marca 2014 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Automat tez jest wrażliwy na wodę , warto wyprowadzić odpowietrzenia do wysokości filtra powietrza, w przeciwnym razie będziemy bardzo zdziwieni jak po krótkim postoju w wodzie powyżej progów nasza skrzynie przestanie działać i nada się do remontu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 To w sumie podstawa - dobre zabezpieczenie przed wodą i odpowiednie chłodzenie ;-) Z drugiej strony manual też długo nie pochodzi na oleju wymieszanym z wodą Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4x4piotr Opublikowano 24 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 ...powymondrzam sie troche ;-) mialem okazje pojezdzic i na recznej i na automatycznej skrzyni w trudnych a czasami b.trudnych warunkach (ukrainskie i rumunskie karpaty...oraz pare imprez przeprawowych...) wszystko wg mnie sprowadza sie do...jakosci lacznika miedzy kierownica a pedalami :mrgreen: jedna i 2ga skrzynia ma swoje zalety i wady ...ale zadna nie zniesie bezrozumnego katowania w amoku opentanczym osobiscie dobrze zabezpieczony automat z ...dobrze dobranymi oponami! calkowicie wystarczy 8-) Cytuj Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 24 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 dobrze dobranymi oponami A jakie to są dobrze dobrane opony? Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4x4piotr Opublikowano 24 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 taaa, :mrgreen: jak tu w 2 zdaniach zdefiniowac...ja przez dobrze dobrane opony rozumiem opony dopasowane do wymiaru jaki sugeruje producent (przelozenia skrzyni i reduktora sa firmowo optymalnie dobrane do konkretnego rozmiaru/srednicy kola ...odstepstwa tez sa podawane przez fabryke) no i rzezba bierznika dopasowana do rodzaju podloza w jakim mamy sie przez wiekszosc czasu uzytkowania auta poruszac...osobiscie popieram teze, ze na dobrycg at-kach dojade tylko kilka metrow blizej w terenie niz na hiper agresywnych mt-kach... 8-) z mniejsza szkoda dla ukladu napedowego i ...kierowcy...na pewno :-> zreszta temat rzeka, jak sie pogrzebie na portalach 4x4 to mozna znalezc referaty na kilka stron... :roll: np jeden z madrzejszych: http://www.polskioffroad.com/ART/wieksze_kola.html Cytuj Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 24 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 No tak, im lepsze opony tym dalej trzeba iść po traktor... Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4x4piotr Opublikowano 24 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 No tak, im lepsze opony tym dalej trzeba iść po traktor... swiete slowa panie, swiete slowa :mrgreen: Cytuj Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 24 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 No tak, im lepsze opony tym dalej trzeba iść po traktor... :kasztan: :kasztan: :kasztan: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4x4piotr Opublikowano 25 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 ...osobiscie jak zakladam wjazd w jakies gow.o :mrgreen: to wrzucam na pake lancuchy sniegowe komplecik na tylna os w zupelnosci wystarcza...jak to nie robi to zostaje tylko...traktor :roll: Cytuj Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 No tak, im lepsze opony tym dalej trzeba iść po traktor...skad ja to znam :D https://plus.google.com/photos/105315947003194522357/albums/5466021158535231665?authkey=CKHo4Ynnhr-ujQE z tego sniegu traktor 4x4 nie mogl mnie wytargać... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.