Kassei Opublikowano 8 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Dawno nie miałem okazji używać reduktora. Jak już miałem problem to włączałem 4hi i było po sprawie. Dzisiaj trochę pojeździłem rekreacyjnie w terenie i z dużą dozą pewności mogę powiedzieć, że reduktor mi nie działa :-/ Daję skrzynię w pozycji neutralnej (N) i przełączam na 4low przełącznik. Po chwili się zapala lampka, ale nie słyszę żadnego dźwięku, że coś się przełączyło (tak jak to było dawniej), a w czasie jazdy kompletnie nie widzę różnicy pomiędzy 4hi a 4low :-/ Ma ktoś pomysł co się mogło stać? Jak mogę dokładnie przetestować co się spierniczyło? No i dodatkowe pytanie. Czy da się coś spierniczyć jeśli się przełącza na 4low jeśli skrzynia jest w pozycji P lub D ? Mam pewne podejrzenia wobec kolegi, któremu kiedyś pożyczyłem taczki do wożenia beczek z opryskiem po polach bo nie był w stanie swoją T4ką dojechać w niektóre miejsca. Pamiętam, że coś strasznie zaczął kręcić kiedy go zapytałem czy 4low załączał tak jak mu mówiłem :roll: Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 8 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 No i dodatkowe pytanie. Czy da się coś spierniczyć jeśli się przełącza na 4low jeśli skrzynia jest w pozycji P lub D ? Nie powinno być żadnej reakcji na żądanie 4Low w pozycji skrzyni P lub D, bynajmniej tak jest w Ramie 3 gen. W tych pozycjach po prostu nie przełącza i sygnalizuje , że żadanie nie zostało wykonane poprzez miganie kontrolki. Myślę, że w Fordzie jest podobnie. Moim zdaniem problem tkwi nie w reduktorze, a w samym mechanizmie przełączania. Nie mam pojęcia jak to jest zbudowane w Fordzie, więc niech się wypowiedzą specjaliści od Forda. Japacz!!! Do tablicy ;) Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 No i dodatkowe pytanie. Czy da się coś spierniczyć jeśli się przełącza na 4low jeśli skrzynia jest w pozycji P lub D ? Nie powinno być żadnej reakcji na żądanie 4Low w pozycji skrzyni P lub D, bynajmniej tak jest w Ramie 3 gen. W tych pozycjach po prostu nie przełącza i sygnalizuje , że żadanie nie zostało wykonane poprzez miganie kontrolki. Myślę, że w Fordzie jest podobnie. Moim zdaniem problem tkwi nie w reduktorze, a w samym mechanizmie przełączania. Nie mam pojęcia jak to jest zbudowane w Fordzie, więc niech się wypowiedzą specjaliści od Forda. Japacz!!! Do tablicy ;) Wróciłem właśnie jeszcze z kolejnego testu. Niestety "na sucho" bo na podjeździe. Mam wrażenie, że raz 4low działa raz nie działa. Nie mam pojęcia od czego to zależy. Zresztą parę razy udało mi się usłyszeć, że coś się tam przełączyło. Przeważnie dzieje się to jednak bezgłośnie co mnie dziwi bo "kiedyś" było inaczej. Auto też znacznie wolniej się toczyło na włączonym reduktorze, teraz na prawdę muszę sobie wmawiać, że jest różnica :-> Chyba, że to wszytko moje subiektywne odczucia i 4low działa dobrze, ale coś mi tu jednak nei pasuje do końća :-/ Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 8 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Kassei, na 4 LOW trzeci bieg zapnie Ci już przy ok 40 km/h. To nie jest kwestia odczuć tylko gigantycznej różnicy. Tego się nie da pomylić. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Kassei, na 4 LOW trzeci bieg zapnie Ci już przy ok 40 km/h. To nie jest kwestia odczuć tylko gigantycznej różnicy. Tego się nie da pomylić. Kassei, na 4 LOW trzeci bieg zapnie Ci już przy ok 40 km/h. To nie jest kwestia odczuć tylko gigantycznej różnicy. Tego się nie da pomylić.No to jest faktycznie coś jest nie teges. Tylko hmmm co jest nie tak skoro kontrolka się świeci i pokazuje poprawne zapięcie 4low. Jedyne co mi przychodzi do głowy to: 1. silnik przepinający przełożenie, ale wydaje mi się, że działa skoro raz na jakiś czas jakieś dźwięki "chrupnięcia" do mnie dobiegają 2. widelec / przesówka / planetarka , tyle tylko, że z reduktora powinny dochodzić szatańskie dźwięki a jest cicho na 2h/4hi/4low W reduktorze miałem wymieniany olej w zeszłym roku. Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 9 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Nie powinno być żadnej reakcji na żądanie 4Low w pozycji skrzyni P lub DNawet w moim dziadku jest takie zabezpieczenie, więc w 2007 roku chyba tym bardziej - low włącza się tylko gdy skrzynia jest na "N", w innych pozycjach nie ma reakcji na wciskanie guzika.Kassei, jeżeli dawno nie używałeś "low" to warto poprzełączać parę razy z hi na low i z powrotem - coś w mechanizmach mogło się zastać lub przybrudzić i stąd ten problem. Kassei, na 4 LOW trzeci bieg zapnie Ci już przy ok 40 km/h. To nie jest kwestia odczuć tylko gigantycznej różnicy. Tego się nie da pomylić. Dokładnie, tego nie da się nie zauważyć Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 9 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Wiesz, ja w Ramie miałem drążek zmiany przełożeń reduktora w podłodze i nie mam pojęcia jak zbudowny jest mechanizm , który Ty masz w swoim aucie, ale ja u siebie miałem taką awarię, że jedno z ramion idących od drążka odkręciło się i odpadło i drążek chodził luźno, może u ciebie też coś się odkręciło i silnik chodzi luźno, a nie zapina. Rzuć się pod auto i sprawdź jak to wygląda, niech ktoś Ci w tym czasie przełącza napędy bo inaczej to nadal będzie wróżenie z fusów. Pamiętaj , że na N auto może się stoczyć , więc zalecane będzie zaciągnięcie ręcznego, co byś nie miał przykrych wspomnień. ;-) Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 9 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Rzuć się pod auto i sprawdź jak to wygląda,W fordzie nic nie zobaczy bez rozbierania - silnik sterujący przykręcony jest bezpośrednio do obudowy reduktora, a cały mechanizm siedzi w środku :-| Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 9 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Rzuć się pod auto i sprawdź jak to wygląda,W fordzie nic nie zobaczy bez rozbierania - silnik sterujący przykręcony jest bezpośrednio do obudowy reduktora, a cały mechanizm siedzi w środku :-| No to trzeba go wykręcić i zobaczyć. ;-) Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrB Opublikowano 9 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 obadaj stan wtyczek i kabli przy reduktorze moze podczas tego pryskania kolega zahaczyl jakis korzen, krzak czy inny kamulec Cytuj 5.7L ECONOMY PACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 rzuc się pod auto jak już ktoś napisał, przyloz reke do silniczka zalaczania napedow, ktoś niech zmienia, na bank wyczujesz czy się przelacza czy nie... poza tym wydaje mi się, ze jak by nie przelaczal to lampka by się nie zapalila, no i nie da się tego popsuc przelaczajac gdy nie jesteś na N. żeby sprawdzić czy jesteś na 4lo zablokuj skrzynie na 1 biegu i porównaj predkosci przy tych samych obrotach z 4hi, na D faktycznie ciężko wyczaic laikowi czy faktycznie jest na 4lo bo automat zmienia biegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Ok. Dzięki wszystkim za porady. Dzisiaj jeśli po południu nadal będzie fajna pogoda to się rzucam pod auto i przeprowadzę test tego silniczka. Jeśli będzie działał to będę testował 4lo tak jak doradził Mario. Pomagasy poszły :-> Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baksu Opublikowano 10 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 jak to trudno wyczuć? bardzo łatwo wyczuć gdyż zapięty reduktor ma bardzo male przełożenie i jęczy przy większej prędkości obrotowej jak większość samochodów na wstecznym. Cytuj 2005 Ford F150 5.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 żeby sprawdzić czy jesteś na 4lo zablokuj skrzynie na 1 biegu i porównaj predkosci przy tych samych obrotach z 4hi, na D faktycznie ciężko wyczaic laikowi czy faktycznie jest na 4lo bo automat zmienia biegiOk sprawdzone. Reduktor działa. Muszę się jeszcze tylko upewnić, że działa za każdym razem. Akurat w czasie testów słyszałem zarówno zapinanie jak i odpinanie i nie wiem czy miałem szczęście, że akurat zadziałało, czy się po prostu coś odblokowało i już będzie ok, czy może reduktor cały czas działał a tylko potrafi się bezgłośnie zapiąć. jak to trudno wyczuć? bardzo łatwo wyczuć gdyż zapięty reduktor ma bardzo male przełożenie i jęczy przy większej prędkości obrotowej jak większość samochodów na wstecznym. No właśnie u mnie coś ostatnio zaczął jęczeć tez silnik. Dźwięk jakbym używał wkrętarki akumulatorowej zależny od obrotów silnika. Jestem pewien, że to silnik bo kiedy stoję i skrzynia jest na N dźwięk jest identyczny jak w czasie jazdy. Nie wiem kiedy się to zaczęło bo zawsze dość głośno słucham muzy, która to zagłusza :oops: Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4x4piotr Opublikowano 11 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 ...naprawiles juz ten low? 8-) Cytuj Wszystkie błędy ortograficzne i stylistyczne są zamierzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mojeski Opublikowano 22 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Witam, Kurde przeczytałem ten wątek i coś mnie tknęło żeby sprawdzić jak jest w mojej taczce no i niestety u mnei wogóle nei przełącza się na low to znaczy nawet lampka się nie zaświeca. Załamałem się, mimo że nei używam low ale denerwuje mnie brak jakiejś funkcji która powinna być. Znacie jakiś warsztat w wawie i okolicach, któy rzetelnie zajął by się tym tematem? Cytuj Ford F150 Lariat 5,4 Triton V8 2005 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 22 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 ...naprawiles juz ten low? 8-)Okazało się, że cały czas działał :lol: Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.