Skocz do zawartości

Zużycie paliwa w RAM


Monty McGregory

Rekomendowane odpowiedzi

Mercg bijesz w dzwon to ci odpowiem, w filarach liczy się kanon i nie chodzi o działa tylko o

zasady i wzorce, niestety nie którzy się wykruszyli tak jak bull :mrgreen: , ale została większość, jesteśmy nadal milosnikami Pickupow nawet ich nie posiadając :mrgreen: , wspieramy to forum, tą wąską grupę zapaleńców, i nawet sarkastyczny misman tego nie zmieni :lol: , Pickup to styl życia, albo go kochasz albo :evil:

:up: :piwo:

DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Od miesiąca jestem szczęśliwym operatorem czołgu w postaci RAM3500 Laramie SRW 6.7 Cummins z 6biegowym automatem z 2007r. Auto kupiłem bo chciałem własnie takie a argumentem pomocniczym były zdolności holownicze tego monster trcuka, absolutnie niezbędne, jak to tłumaczę małżonce do transportu naszej lodki.

 

Chcialem podzielić się moimi spostrzeżeniami...

 

Subiektywnie.... auto z tym silnikiem to czołg-pocisk. 800Nm pozwala mu wyrywać 100letnie dęby z korzeniami. Gwałtowne wciśniecie pedału do dechy powoduje szeroki banan od ucha do ucha oraz głęboki dryft nawet przy prędkości 80km na godzinę.... porostu kocham ten samochód. Ryk i bulgot tego prawie 7litrowego silnika rozwiewa wątpliwości każdego 'przeciwnika' na drodze i ostrzega ze zbliża się nieposkromiona moc i masa :twisted: . O wrażeniach z jazdy można by poematy pisać. Ja zacząłbym od inwokacji do Cumminsa..... o tak:

Cummins'ie! Uciecho moja! ty jesteś jak zdrowie. Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,. Kto cię stracił itd...

 

Jak jeździ auto z przeznaczeniem Heavy Duty i zawieszeniem na resorach, cóż prowadzi się trochę jak woź drabiniasty, ale czy śmiałbym oczekiwać od niego by jeździł jak E-klasa? A czy śmiałby kto oczekiwać od E-klasy by holowała 10tonowe przyczepy, tez pewnie nie. Po prostu te auto lubi sie za to jakie ono jest, i to ze prowadzi się jak ciężarówka moim zdaniem dodaje mu atrakcyjności, bo każdy wieśniak z Polski możne się poczuć jak Amerykański wieśniak 8-) . Dla mnie od czasu gdy mam mojego full siza to cala reszta aut to namiastki samochodu, a epitet 'wieśniak' stal się przymiotem i komplementem.

 

Ponieważ auto z pełnym bakiem i dwiema osobami wazy 3400kg oczekiwałem zużycia paliwa na poziomie 18-20ltr na 100km. Po cichu liczyłem na skromne 16-17.

Autem przejeździłem dopiero niecałe 4tys kilometrów. Zużycie paliwa obliczałem od zalania do zalania baku po korek, oraz porównując obliczenia ze wskazaniem z komputera. Przy dużej ilości kilometrów obie metody są praktycznie zbieżne i różnice we wskazaniu komputera a rzeczywistym zużyciu są na poziome do pól litra na 100km.

 

Cykl miejski:

Auto niedociążone, pierwszy tydzień jazdy, wiec bardzo ciężka noga tak by nacieszyć się rykiem i kwikiem. Czyli każde światła to but, but i but... i hamowanie... i znowu but, but, but... przygazowki i takie tam rożne .... czyli taki dres-motorowy styl jazdy.

Wyjeździłem tak 2/3 baku tankując ponownie po korek wyszło średnie spalanie 16,2ltr na 100km.

 

Cykl mieszany:

Czasem 300-400kg extra z bagażami i pasażerami lub na pusto. W ciągu 7 dni miasto - pełna kultura bez zbędnych szaleństw czyli prędkości pomiędzy 30-90km/h, w tym po trasie i autostradzie jakies 350km z prędkościami średnio 120-140km/h.

Średnie spalanie 13,5ltr, a w kolejnym tygodniu 12,8ltr gdyż zwracałem uwagę by nie gonić diesla powyżej 2300obr/min.

 

Cykl Holowanie:

Warunki: 300kg bagażu + przyczepa z jachtem o wadze 4800kg. Masa całego zestawu (auto i przyczepa) to 8,5t. Trasa 600km.

Ze względu na rozmiar i masę prędkości 100% przepisowe, jedynie na autostradzie jechałem 87km/h. Pozostałe odcinki 83km/h, i na wszystkich ograniczeniach tyle ile było na znaku. Włączony tryb 'tow'.

Po przywiezieniu jachtu na na miejsce, zatankowałem auto i doznałem szoku.... kolejnego szoku.... średnia 14,6ltr. Ale przy tych prędkościach obroty silnika wąchały się pomiędzy 1200-1600rpm, pomijając jakieś podjazdy i przyspieszenia w miastach.

 

W starym powiedzeniu 'diesel to diesel' odnajduje nowy głęboki sens i ukryty ogrom doświadczeń czyli tysiące kilometrów z trasy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacne wyniki :)...mi ostatnio wyszlo na tr asie 1000km przy 5.7Hemi przy predkosci 130-140km/h i czasami but w podloge, i ucieczka z lewego pasa 15,4 litra na 100km. Przy dojazdach do pracy autostrada, korki, miasto i styl jazdy dynamiczny 19,8 :)(mowa o benzynie :) )

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPBART pochwal sie zestawem, nie korci cię na jakiś programer zwiększenia mocy ?

 

Ramika kupilem z programatorem Smarty i kontrolerem hamulców Prodigy(w poprzednim aucie używałem Reese). Przerzucając instrukcje od programatora wyczytałem ze jest 7 programów, gdzie 1 obniża moc i pewnie poprawia Fuel efficiency, jeden jest stokowy(skopiowany z komputera), i 5 programów zwiększa mu moment i moc aż do chyba 530koni. Nie miałem czasu bawić się tym programerem, ale nie powiem ... kusi kusi .

Podczas holowania nie brakuje na stokowych ustawieniach mocy -jest jej aż nadto bo ruszając czy jadąc pod gore miałem wrażenie ze gdybym tylko wcisnął pedał mocniej to wyrwał bym hak z auta:) lub wyciągnął przyczepę spod lodki. Po prostu nie czuje się masy przyczepy, a kontroler hamulców dba o sile hamowania przyczepy by hamowała pierwsza i nie pchała zestawu - piękna rzecz. Bardziej mi chodzi o zapoznanie się z tym 'magic boxem'. Jeśli ktoś ma doświadczenie z programatorami Smarty'iego to chętnie przyjmę do wiadomości wszelkie wskazówki i opinie.

post-1362-15323756774498_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to jest wersja 3500? Nie wiem co sie zmienilo w 4 generacji ale chyba na pewno nie to ze 3500 wersji zrezygnowali z bliizniakow, i z poszerzonych nadkoli. Moze to 2500, to by wszystko pasowalo.....ale fakt zestaw robi wrazenie pogratulowac takiej sympatycznej lajbki hehe :)

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to jest wersja 3500? Nie wiem co sie zmienilo w 4 generacji ale chyba na pewno nie to ze 3500 wersji zrezygnowali z bliizniakow, i z poszerzonych nadkoli. Moze to 2500, to by wszystko pasowalo.....ale fakt zestaw robi wrazenie pogratulowac takiej sympatycznej lajbki hehe :)

 

W żadnym wypadku nie jest to wersja 2500. Dodge produkuje klika wersji Rama 3500 - jest rowniez dostępna na pojedynczym kole tzw SWR(single rear wheel- zadziej spotykana i przez to czesto mylona z Ramem 2500) oraz wersja najbardziej popularna na podwójnym DRW-dually. Ram 3500 na blizniaku jest tez jakieś 200kg ciezszy oraz ma wieksza ladownosc(ze względu na dwie opony) ale mniejsza przyczepe moze holowac - wyjasnie ponizej. Ram 3500 SRW wazy 3100 a dually 3400 z groszami. Roznice w dmc auta są, ale już nie ma jeśli chodzi o masę calego zestawu(GCVR). Zatem wersja SRW moze holowac ciezsza przyczepe gdyz GCVR(masa calego zestawu) sa takie same dla wersji SRW i DRW - pokazane to jest w linku ponizej.

 

Jesli chodzi o Ram 2500 ma dużo mniejsza ladownosc i mniejsza maksymalna masę zestawu(no i przyczepy).

Ram 2500 jest tez trochę lżejszy gdyż jego rama nie jest taka pancerna jak wersja 3500 oraz jest tam jakaś roznica w mostach.

W mojej wersji SRW jedyna roznica do DRW jest brak poszezen i blizniaka. Natomiast mosty i rama jest 3500 bo to RAM 3500:)

 

Zalanczam link i pare slow od siebie:

http://www.dodge.com/bodybuilder/2007/docs/dc/dcmlup.pdf

 

Moja wersja to 3500 QUAD CAB 60 CA SRW z automatem M6 i silnikiem 6.7 base weight is 6,851 lbs = 3107,56kg

Wersja DRW z automatem 6 biegowym M6 wazy 7,155lbs.

 

GVWR to jest DMC auta z ladunkiem(bez przyczepy oczywiscie)

Payload to jest masa pasazerow i ladunku czyli ladownosc auta bez auta.

Base weight to masa wlasna.

Jesli chodzi o zdolnosc holowania przyczepy to jest widoczne pod kolumna Max Trail i wynosi 16000 dla SRW i 15700(mniej) dla DRW i wyliczane jest ze wzoru:

Max trailer weights = GCWR - Base weight - 150lbs( czyli waga kierowcy i to daje) = ponad 16000lbs czyli wg producenta DMC holowanej przyczepy maksymalnie: 7257,48kg. w moim przypadku a dla DRW jescze mniej.

GCWR to maxymalna masa calego zestawu auta z przyczepa wedlug danych producenta i wynosi dla obu modeli 23000lbs czyli tyle samo( 10500kg). Zatem jesli ktos chce holowac duze rzeczy i zalezy mu na jak najwiekszej masie przyczepy powinien wybrac wersje paradoksalnie SRW a nie DRW - Choc logika podpowiadala by inaczej:)

 

Przepraszam za offtop i ten wywod ale musialem:) no i moze sie komus przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziekuje ze moj zestaw 'tug and tow' sie podoba:).

W sumie to dzieki opiniom z tego forum celowalem w Ram'a i z zazdroscia przygladalem sie forumowym autkom.

Generalnie wszedzie jest problem ze znalezieniem oficjalnych i jednolitych danych dla tych aut. I dopiero po przestudiowaniutych informacji ze strony dodga, oraz przekopaniu forum Cumminsa, wiedzialem ktorego Rama szukac. A pozatym fajnie jak komus to ulatwi podjecie najlepszej decyzji przy wyborze swojego baranka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.