AdAm Opublikowano 8 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Mercg bijesz w dzwon to ci odpowiem, w filarach liczy się kanon i nie chodzi o działa tylko o zasady i wzorce, niestety nie którzy się wykruszyli tak jak bull :mrgreen: , ale została większość, jesteśmy nadal milosnikami Pickupow nawet ich nie posiadając :mrgreen: , wspieramy to forum, tą wąską grupę zapaleńców, i nawet sarkastyczny misman tego nie zmieni :lol: , Pickup to styl życia, albo go kochasz albo :evil: :up: :piwo: Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DPBART Opublikowano 12 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Od miesiąca jestem szczęśliwym operatorem czołgu w postaci RAM3500 Laramie SRW 6.7 Cummins z 6biegowym automatem z 2007r. Auto kupiłem bo chciałem własnie takie a argumentem pomocniczym były zdolności holownicze tego monster trcuka, absolutnie niezbędne, jak to tłumaczę małżonce do transportu naszej lodki. Chcialem podzielić się moimi spostrzeżeniami... Subiektywnie.... auto z tym silnikiem to czołg-pocisk. 800Nm pozwala mu wyrywać 100letnie dęby z korzeniami. Gwałtowne wciśniecie pedału do dechy powoduje szeroki banan od ucha do ucha oraz głęboki dryft nawet przy prędkości 80km na godzinę.... porostu kocham ten samochód. Ryk i bulgot tego prawie 7litrowego silnika rozwiewa wątpliwości każdego 'przeciwnika' na drodze i ostrzega ze zbliża się nieposkromiona moc i masa :twisted: . O wrażeniach z jazdy można by poematy pisać. Ja zacząłbym od inwokacji do Cumminsa..... o tak: Cummins'ie! Uciecho moja! ty jesteś jak zdrowie. Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,. Kto cię stracił itd... Jak jeździ auto z przeznaczeniem Heavy Duty i zawieszeniem na resorach, cóż prowadzi się trochę jak woź drabiniasty, ale czy śmiałbym oczekiwać od niego by jeździł jak E-klasa? A czy śmiałby kto oczekiwać od E-klasy by holowała 10tonowe przyczepy, tez pewnie nie. Po prostu te auto lubi sie za to jakie ono jest, i to ze prowadzi się jak ciężarówka moim zdaniem dodaje mu atrakcyjności, bo każdy wieśniak z Polski możne się poczuć jak Amerykański wieśniak 8-) . Dla mnie od czasu gdy mam mojego full siza to cala reszta aut to namiastki samochodu, a epitet 'wieśniak' stal się przymiotem i komplementem. Ponieważ auto z pełnym bakiem i dwiema osobami wazy 3400kg oczekiwałem zużycia paliwa na poziomie 18-20ltr na 100km. Po cichu liczyłem na skromne 16-17. Autem przejeździłem dopiero niecałe 4tys kilometrów. Zużycie paliwa obliczałem od zalania do zalania baku po korek, oraz porównując obliczenia ze wskazaniem z komputera. Przy dużej ilości kilometrów obie metody są praktycznie zbieżne i różnice we wskazaniu komputera a rzeczywistym zużyciu są na poziome do pól litra na 100km. Cykl miejski: Auto niedociążone, pierwszy tydzień jazdy, wiec bardzo ciężka noga tak by nacieszyć się rykiem i kwikiem. Czyli każde światła to but, but i but... i hamowanie... i znowu but, but, but... przygazowki i takie tam rożne .... czyli taki dres-motorowy styl jazdy. Wyjeździłem tak 2/3 baku tankując ponownie po korek wyszło średnie spalanie 16,2ltr na 100km. Cykl mieszany: Czasem 300-400kg extra z bagażami i pasażerami lub na pusto. W ciągu 7 dni miasto - pełna kultura bez zbędnych szaleństw czyli prędkości pomiędzy 30-90km/h, w tym po trasie i autostradzie jakies 350km z prędkościami średnio 120-140km/h. Średnie spalanie 13,5ltr, a w kolejnym tygodniu 12,8ltr gdyż zwracałem uwagę by nie gonić diesla powyżej 2300obr/min. Cykl Holowanie: Warunki: 300kg bagażu + przyczepa z jachtem o wadze 4800kg. Masa całego zestawu (auto i przyczepa) to 8,5t. Trasa 600km. Ze względu na rozmiar i masę prędkości 100% przepisowe, jedynie na autostradzie jechałem 87km/h. Pozostałe odcinki 83km/h, i na wszystkich ograniczeniach tyle ile było na znaku. Włączony tryb 'tow'. Po przywiezieniu jachtu na na miejsce, zatankowałem auto i doznałem szoku.... kolejnego szoku.... średnia 14,6ltr. Ale przy tych prędkościach obroty silnika wąchały się pomiędzy 1200-1600rpm, pomijając jakieś podjazdy i przyspieszenia w miastach. W starym powiedzeniu 'diesel to diesel' odnajduje nowy głęboki sens i ukryty ogrom doświadczeń czyli tysiące kilometrów z trasy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejwitt Opublikowano 13 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Zacne wyniki :)...mi ostatnio wyszlo na tr asie 1000km przy 5.7Hemi przy predkosci 130-140km/h i czasami but w podloge, i ucieczka z lewego pasa 15,4 litra na 100km. Przy dojazdach do pracy autostrada, korki, miasto i styl jazdy dynamiczny 19,8 :)(mowa o benzynie :) ) Cytuj Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie Chevrolet Camaro SS :> SSman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 13 Czerwca 2015 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 DPBART pochwal sie zestawem, nie korci cię na jakiś programer zwiększenia mocy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DPBART Opublikowano 13 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 DPBART pochwal sie zestawem, nie korci cię na jakiś programer zwiększenia mocy ? Ramika kupilem z programatorem Smarty i kontrolerem hamulców Prodigy(w poprzednim aucie używałem Reese). Przerzucając instrukcje od programatora wyczytałem ze jest 7 programów, gdzie 1 obniża moc i pewnie poprawia Fuel efficiency, jeden jest stokowy(skopiowany z komputera), i 5 programów zwiększa mu moment i moc aż do chyba 530koni. Nie miałem czasu bawić się tym programerem, ale nie powiem ... kusi kusi . Podczas holowania nie brakuje na stokowych ustawieniach mocy -jest jej aż nadto bo ruszając czy jadąc pod gore miałem wrażenie ze gdybym tylko wcisnął pedał mocniej to wyrwał bym hak z auta:) lub wyciągnął przyczepę spod lodki. Po prostu nie czuje się masy przyczepy, a kontroler hamulców dba o sile hamowania przyczepy by hamowała pierwsza i nie pchała zestawu - piękna rzecz. Bardziej mi chodzi o zapoznanie się z tym 'magic boxem'. Jeśli ktoś ma doświadczenie z programatorami Smarty'iego to chętnie przyjmę do wiadomości wszelkie wskazówki i opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 14 Czerwca 2015 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Fajny zestawik, Ramik zrobił się mały przy tej łajbie :-P , Ja mam programer H&S black max więc nie pomogę, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejwitt Opublikowano 15 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Ale czy to jest wersja 3500? Nie wiem co sie zmienilo w 4 generacji ale chyba na pewno nie to ze 3500 wersji zrezygnowali z bliizniakow, i z poszerzonych nadkoli. Moze to 2500, to by wszystko pasowalo.....ale fakt zestaw robi wrazenie pogratulowac takiej sympatycznej lajbki hehe :) Cytuj Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie Chevrolet Camaro SS :> SSman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DPBART Opublikowano 15 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Ale czy to jest wersja 3500? Nie wiem co sie zmienilo w 4 generacji ale chyba na pewno nie to ze 3500 wersji zrezygnowali z bliizniakow, i z poszerzonych nadkoli. Moze to 2500, to by wszystko pasowalo.....ale fakt zestaw robi wrazenie pogratulowac takiej sympatycznej lajbki hehe :) W żadnym wypadku nie jest to wersja 2500. Dodge produkuje klika wersji Rama 3500 - jest rowniez dostępna na pojedynczym kole tzw SWR(single rear wheel- zadziej spotykana i przez to czesto mylona z Ramem 2500) oraz wersja najbardziej popularna na podwójnym DRW-dually. Ram 3500 na blizniaku jest tez jakieś 200kg ciezszy oraz ma wieksza ladownosc(ze względu na dwie opony) ale mniejsza przyczepe moze holowac - wyjasnie ponizej. Ram 3500 SRW wazy 3100 a dually 3400 z groszami. Roznice w dmc auta są, ale już nie ma jeśli chodzi o masę calego zestawu(GCVR). Zatem wersja SRW moze holowac ciezsza przyczepe gdyz GCVR(masa calego zestawu) sa takie same dla wersji SRW i DRW - pokazane to jest w linku ponizej. Jesli chodzi o Ram 2500 ma dużo mniejsza ladownosc i mniejsza maksymalna masę zestawu(no i przyczepy). Ram 2500 jest tez trochę lżejszy gdyż jego rama nie jest taka pancerna jak wersja 3500 oraz jest tam jakaś roznica w mostach. W mojej wersji SRW jedyna roznica do DRW jest brak poszezen i blizniaka. Natomiast mosty i rama jest 3500 bo to RAM 3500:) Zalanczam link i pare slow od siebie: http://www.dodge.com/bodybuilder/2007/docs/dc/dcmlup.pdf Moja wersja to 3500 QUAD CAB 60 CA SRW z automatem M6 i silnikiem 6.7 base weight is 6,851 lbs = 3107,56kg Wersja DRW z automatem 6 biegowym M6 wazy 7,155lbs. GVWR to jest DMC auta z ladunkiem(bez przyczepy oczywiscie) Payload to jest masa pasazerow i ladunku czyli ladownosc auta bez auta. Base weight to masa wlasna. Jesli chodzi o zdolnosc holowania przyczepy to jest widoczne pod kolumna Max Trail i wynosi 16000 dla SRW i 15700(mniej) dla DRW i wyliczane jest ze wzoru: Max trailer weights = GCWR - Base weight - 150lbs( czyli waga kierowcy i to daje) = ponad 16000lbs czyli wg producenta DMC holowanej przyczepy maksymalnie: 7257,48kg. w moim przypadku a dla DRW jescze mniej. GCWR to maxymalna masa calego zestawu auta z przyczepa wedlug danych producenta i wynosi dla obu modeli 23000lbs czyli tyle samo( 10500kg). Zatem jesli ktos chce holowac duze rzeczy i zalezy mu na jak najwiekszej masie przyczepy powinien wybrac wersje paradoksalnie SRW a nie DRW - Choc logika podpowiadala by inaczej:) Przepraszam za offtop i ten wywod ale musialem:) no i moze sie komus przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 15 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 I stała się jasność. Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejwitt Opublikowano 16 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Dzięki za wyjaśnienie ;-), człowiek znowu się czegoś nowego dowiedział :-) Cytuj Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie Chevrolet Camaro SS :> SSman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdAm Opublikowano 16 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Super wyłożone Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 16 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 I tak do końca życia,ale to dobrze ,kto ma otwartą głowę ten przyswaja . Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DPBART Opublikowano 16 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 A dziekuje ze moj zestaw 'tug and tow' sie podoba:). W sumie to dzieki opiniom z tego forum celowalem w Ram'a i z zazdroscia przygladalem sie forumowym autkom. Generalnie wszedzie jest problem ze znalezieniem oficjalnych i jednolitych danych dla tych aut. I dopiero po przestudiowaniutych informacji ze strony dodga, oraz przekopaniu forum Cumminsa, wiedzialem ktorego Rama szukac. A pozatym fajnie jak komus to ulatwi podjecie najlepszej decyzji przy wyborze swojego baranka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.