radek bartnik Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Witam jak w temacie czyli jak sprawdzic jaka skrzynia jakie mosty reduktor.Czy po vinie mozna to wszystko odczytac?autko to w 200 z 76 a vin W24BE6S339391 .Wiecie wszystko chula jak brzytwa ale chciałbym wiedziec co sie ma.Najbardziej ciekawią mnie mosty i reduktor,który ma jedną wajche ale w sumie az 4 połozenia z ktorych 2 to nawet kontrolka na desce sie zapala LOCKED,czyli jakby zblokowany,ale przeciez niewłącze blokady mostu wajchą od reduktora ,więc o co KAMAN?????? :roll: Kurde bo nawet bez ruszania tej {hahah}wajchy to w terenie zap.....ala jak T-72!! :twisted: !!Pozdrawiam Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Tak na szybko w temacie mostów: Musisz dopasować do tego, co masz u siebie - pewnie będą jakieś dany, albo Chryslery ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 oki cos przypasuje dzieki. Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 radek bartnik, teraz zauważyłem, że na schemacie rysunki D44 i D50,60,70,80 przekręcone są o 90 stopni w prawą stronę - to tak żebyś się nie zdziwił ;-) A w ogóle to skup się w zasadzie tylko na Danach, bo chyba tylko one były w montowane do W200 Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 tak raczej dany bedą :-) Ciekawi mnie czy w tych mostach jest cos w rodzaju szpery czy ograniczonego poslizgu,bo za dobrze smiga w błotku,no i z tym reduktorem musze rozwiązać zagadkie :?: :shock: .Ale przyjdą sniegi i lody i wtedy sie okaże,powłączam pojeżdze i zobacze :twisted: Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Mosty to Dana 44 przód i Dana 60 tył. Dana 44 w modelu z 76r była w 100% zapinana mechanicznie, w późniejszych rocznikach było też podciśnieniowe odłączanie przedniego wału, dzięki czemu się nie kręcił po zapięciu 2WD i ja mam właśnie taki most. Skrzynia to Torqueflite 727 Reduktor to prawdopodobnie NP203, ale pewności nie mam. Ja u siebie mam NP208D. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Moj ma stały 4x4,niema 2wd 4wd,jest jedna wajcha na reduktorze ,srodek neutral i dwa ruchy do tyłu{pierwszy HI drugi HI LOC}i dwa do przodu{low i low loc}a i dodam ze na 99%wszystko orginał i to ten dla armii czyli raczej m 880.Jezdziłem kilkoma wynalazkami z napędami ale ten pierdziela jeszcze nierozgryzłem Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 NP203 to Full Time 4WD. Pozycje locked to prawdopodobnie spięcie międzyosiowego układu różnicowego. Dlatego właśnie most masz Dana44 bez sterowania podciśnieniowego, bo reduktor nie pozwala odłączyć przedniego wału. U mnie w NP208, jak odłączam przód to wał jest mechanicznie wypinany z reduktora, a podciśnieniowo od mostu i dzięki temu się nie kręci. W NP208D nie mam możliwości jazdy z napędem 4x4 po asfalcie, bo przy włączeniu 4x4 od razu mam locked, czyli zablokowany, a jazda ze zblokowanym układem różnicowym między osiowym grozi rozwaleniem reduktora. Twój reduktor pozwala Ci na jazdę non stop 4x4 po każdej nawierzchni, ale za to nie możesz ograniczyć chociażby spalania poprzez 2WD, ale zimą jestzdecydowanie lepszą opcją niż NP208D. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Sporo filmików o NP203 jest na YT. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Wszystko oki mysle ze masz racje,ale skoro jest full time 4x4 to jest juz spięty wiec te locked troche mi niepasuje,a miedzyosiowo pasuje jak masz z tyłu dwie osie i je spinasz miedzy sobą a osobno dopinasz przód jak np w 3 ośkach wywrotkach.ale to juz moje rozkminki polukam poczytam na us forach cos wiecej moze znajde.Dzieki za rozszyfrowanie co to za reduktor Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 ale skoro jest full time 4x4 to jest juz spięty nie tak do końca.W reduktorze masz mechanizm różnicowy, który ma podobne zadanie jak mechanizm różnicowy w mostach - pozwala na obracanie się przedniego i tylnego wału napędowego z różnymi prędkościami (np. jazda po łuku) Dodatkowo możesz ten mechanizm zablokować Tak więc w Twoim przypadku: pozycja "HI" - reduktor w przełożeniu drogowym (szybszym), mechanizm różnicowy w reduktorze odblokowany pozycja "HI LOC" - przełożenie drogowe, mechanizm różnicowy zablokowany pozycja "low" - przełożenie terenowe (wolniejsze), mechanizm różnicowy odblokowany pozycja "low loc" -przełożenie terenowe, mechanizm zablokowany Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Mówiąc bardziej przystępnie - LOCK to masz podział mocy w stosunku 50% na oś przednią i 50% na oś tylną, ponieważ blokowany jest centralny dyferencjał. Jeśli masz blokadę wyłączoną to moc jest rozdzielana według aktualnej potrzeby. Dużej filozofii tu nie ma ;-) Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Czyli idąc za rozumowaniem Kassei to w tym modelu może być 4x4 full time??? :shock: Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Czyli idąc za rozumowaniem Kassei to w tym modelu może być 4x4 full time??? Jak najbardziej tak ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 NP203 to Full Time 4WD. Dokładnie tak jak napisałem wcześniej. :lol: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Nio to czyli mam w sumie niezłe miodzio w tym popierdzielaczu :-P Rozjaśniło mi sie trochu dzieki panowie.To jeszcze mam takie pytanko co do jakości olejów do wymiany w mostach i reduktorze,wlać np mopara za pare stów czy np poprostu mobila Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 10 Stycznia 2014 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 nawet jak zalejesz Orlena to nie poczujesz różnicy nie mówiąc nic o trwałości mostu ;-) ale jak chcesz mieć dobre samopoczucie to lej Mopara :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigRam Opublikowano 16 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 lej co masz pod reką, ta konstrukcja przeżyje jeszcze wiele lat. zestaw, który posiadasz czyli TF727 + Np203 to zestaw prawie idealny :)do tego jakis mocny silnik mopara i moze palić na cztery kapcie :lol: Cytuj Pikuś, Vandzia, bigRam, Raptus...tylko ameryka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 A i jeszcze jedno głupiutkie pytanko mnie sie nasówa,czy np jak zapomne wyłączyc z HI LOC na tylko HI po np jezdzie w :twisted: błotku na 8-) asfalt czy skutkiem może być jakaś awaria???np posypie sie reduktor??należy uważać na takie żeczy?? Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Puści pewnie najbardziej zużyty element w układzie napędowym, czyli niekoniecznie reduktor. Na asfalcie przy załączonym hi loc na zakręcie powinieneś poczuć wibracje na kierownicy i coś jak przeskakiwanie przednich kół po podłożu - powinno ci to przypomnieć o wyłączeniu loc-a ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek bartnik Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 oki tak myślałem,trzeba uważać na te tematy bo szkoda sprzętu.W błotku lub terenie to smiało można cisnąć i skęcać ale jak juz twarda droga niekoniecznie asfalt ale nawet polna a twarda to wyłączać loca :pala: Myśle że niema co przesadzać z ostrożnością bo to military rzeżnicki sprzęt ale wszystko w granicach rozsądku i rozważnie a bedzie git :lol: Cytuj Fuck the fuel economy YUKON XL DENALI 05 6.0L EXPLORER 94 4.0L OFF ROAD ŁOTR BYL W200 76 5,2L FLEETWOOD 87 5,0L KAPPA 98 3.0L BYL GAZ 69 3,0L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Myśle że niema co przesadzać z ostrożnością bo to military rzeżnicki sprzęt Młody jesteś w temacie i masz prawo tak myśleć, ale możesz się szybko zdziwić, że tak nie jest. :lol: Nie daj się zwieźć M880 czy HD. To wszystko się sypie tak jak wszystko inne , tym bardziej, że jest stare i zjeżdżone. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.