Skocz do zawartości

F-150 2010 LARIAT super crew, 5.4L V8


WojtRybnik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam

 

 

Koledzy znający się w tematyce forda, czy możecie w skrócie przybliżyć ten model? Wiem, wystarczy wygooglować, ale może ktoś z Was miał z takim modelem styczność?

Możecie pomóc mi rozszyfrować wymiary zewnętrzne ??

Overall length - 243.7

Overall height - 76.4

Nie wiem jaka jest jego masa.

Jak ten slinik znosi instalacje LPG ?

Jak można porównać pracę zawieszenia do Ram'a III gen z 2006r?

Czy wersja LARIAT to odpowiednik LARAMIE, czy też KING RANCH jest lepiej doposażona?

Jak oceniacie go w porównaniu z Ram'em 5.7 crew cab, również z tego rocznika??

Chodzi o import taczki z US.

 

 

Dzięki za pomoc.

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Overall length - 243.7

Overall height - 76.4

Całkowita długość i wysokość podana w calach.

 

Wpisz w google : 243,7 cali ile to cm

76,4 cali ile to cm

 

i wszystko jasne ;-)

 

Mogłem podać Ci te wartości, ale warto wiedzieć jakie frazy wpisywać w takich sytuacjach, więc masz wędkę zamiast ryby. ;-)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lariat to odpowiednik laramie, wersja king ranch to inny kolor skóry, fotele stylizowane oznaczeniami king ranch i kilka detali na zewnątrz + inny kolor nadwozia.

 

 

5.4l to bliźniaczy motor z poprzedniej generacji z delikatnie zmodyfikowanym oprogramowaniem dobrze znosi LPG pod warunkiem ze jest dobrze zestrojony, ja na gazie przejechałem póki co 70 tys i jest ok.

 

ciężko rozdzielać pickupy na zawieszenie bo w 90% jest to samo, przód niezależne Macphersony, z tyłu sztywna os z resorami i amortyzatorami.

 

jedyna wada która dla mnie ma ford jest mniejsza moc w porównaniu z hemi 5.7 ford 320 / dodge 390. ale za to spalanie zaskakuje czasem i mnie. trasa Wodzisław śląski -> poznań

średnie spalanie 12l benzyn-ki.

2005 Ford F150 5.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie na kilka sprostowań ;-)

ciężko rozdzielać pickupy na zawieszenie bo w 90% jest to samo, przód niezależne Macphersony, z tyłu sztywna os z resorami i amortyzatorami.

Tył się zgadza (poza najnowszym Ramem), natomiast z przodu praktycznie żaden full size nie ma McPhersona ;-) Owszem, zawias jest niezależny ale to dwa wahacze łączą zwrotnicę, a amortyzator ze sprężyną jest osobno.

jedyna wada która dla mnie ma ford jest mniejsza moc w porównaniu z hemi 5.7 ford 320 / dodge 390. ale za to spalanie zaskakuje czasem i mnie. trasa Wodzisław śląski -> poznań średnie spalanie 12l benzyn-ki.

Przeceniłeś trochę moc w obu pickupach z tych roczników - 5.4 w dziewiątej generacji ma 300 koni, zaś Hemi w Ramie z tego okresu 345. 390 ma najnowszy Ram, zaś w najnowszych eFach nie ma już Tritona 5.4, zamiast tego są 5.0 (360 koni) oraz 6.2 (411 koni).

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Wersje z długą kabiną są objęte akcyzą jak w przypadku samochodów osobowych ??

W tym wypadku argumentem jest to, że długość kabiny jest równa bądz dłuższa przestrzeni ładunkowej ?

Chodzi mi o ten egzemplarz :

 

http://www.copart.com/c2/individualLot.html?lotId=27075363&searchType=onSaleNow

 

Do aukcji został jeszcze miesiąc, jedyne co mnie przeraża to cena rynkowa (ACV), która może w przypadku tego egzemplarza może być bliska osiągnięciu z uwagi na to, że taczka jest bezwypadkowa. Nie sprawdzałem jej jeszcze po VIN'ie.

 

Dlaczego F-150 ? Jest ich znacznie więcej (w US) i z reguły są lepiej wyposażone. Znalezc Ram'a w wersji crew cab z CLEAN TITLE jest ciężko, ale zaznaczam, że szukam tylko na aukcjach www.iia.com i www.copart.com.

 

 

Aha, dzięki Drug, Twoja pomoc jak zawsze jest bezcenna, bez Ciebie swego czasu forum straciło na charakterze :) Już teraz wiem, że 243.7 to cale a nie stopy :)

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki Drug, Twoja pomoc jak zawsze jest bezcenna, bez Ciebie swego czasu forum straciło na charakterze :)

Normalnie, aż się zaczerwieniłem. Czyli jeszcze nie jest ze mną aż tak źle ;-) Stary, zgryźliwy, ale czasem się przyda hehe :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam

Jak ten slinik znosi instalacje LPG ?

Auto które zamieściłeś ma silnik FLEX, czyli przystosowany zarówno do etanolu jak i LPG/CNG (ford ma o LPG info na swojej stronce).

 

Czy wersja LARIAT to odpowiednik LARAMIE, czy też KING RANCH jest lepiej doposażona?

Dzięki za pomoc.

LARIAT to LARAMIE, KING RANCH to LONGHORN. F150 KR (11 generacja 2004-2007) ma cielęce skóry w środku, zawsze jest 5 osobowy z środkowym tunelem, zawsze jest dwukolorowy, ma stylistyczne dodatki począwszy od emblematów w każdym możliwym miejscu po specjalne wzory felg (18-20 cali), ma także świetne nagłośnienie i subwoofer. Tak między bogiem a prawdą to 12 generacja Lariata jest znacznie lepiej wyposażona niż 11 generacja King Ranch. King Ranch 12 generacji jest maksymalnie wypasioną wersją lariata (chyba w standardzie nawet podsufitowe DVD) i ma podobne cechy stylistyczne co poprzednia generacje tej wersji.

 

Co do silników to w 12 generacji (2008 do teraz) to na początku były montowane nieco wzmocnione silniki z 11 generacji czyli:

 

V8 4.6L 2V (248KM)

V8 4.6L 3V (292KM)

V8 5.4L 3V Triton (320KM)

 

Było to spowodowane tym, że Dodge wypuścił 4 generację RAMa i Ford musiał wypuścić 12 generację aby nie zostać w tyle. W 2011 roku zrezygnowano z tych jednostek bo były już gotowe nowe silniki:

 

V8 5.0 4V (360KM)

V8 6.2 2V (411KM) - ten silnik jako jedyny był montowany od 2008 do dzisiaj

V6 3.7 4V (300KM) - silnik z Mustanga

V6 3.5 4V Ecoboost (365KM)

 

Najlepszy wybór na polskie warunki to 5,4 (szczególnie, że go wzmocnili o 20KM) albo 5,0 (trochę inna charakterystyka, max mocy i moment osiąga w wyższym zakresie obrotów, więc trzeba go nieco mocniej kręcić i ma nieco mniejszy moment obrotowy w stosunku do 5,4), ewentualnie 6.2 ale to będzie w cholerę palić. Czy się da zagazować Ecoboosta nie mam pojęcia. Pewnie się da, ale mogę się założyć, że nie ma w Polsce mechanika który by to zrobił porządnie....

 

Z innej beczki. Wojtek sprawdź sobie po VINie czy te eFka ma już 6 biegową skrzynię. Teoretycznie wszystkie modele z 5,4 Triton powinny już ją mieć, ale lepiej dmuchać na zimne, bo zakup 12tej generacji z tą skrzynią to niewypał. To jest USA i jeśli jakiś dziwak sobie zażyczył 4 biegową skrzynię to pewnie dealer był w stanie mu to załatwić :-> Sprawdź to koniecznie.

Generalnie autko fajne znalazłeś, ale - przynajmniej dla mnie - ma zajebiście dużą wadę. Paka jest 5,5 stopy. Gdybym obecnie kupował eFkę z podwójną kabiną to bym koniecznie kupił pakę 6,5 stopy. Auto jest niedużo dłuższe, a już spokojnie można przewieźć z zamkniętą paką ładunek o długości 2m (np. płyty osb, kartongips etc.). Wydaje się to głupotą, ale nie wyobrażasz sobie ile razy mi zabrakło tych 30cm...

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helo.

 

Jeśli mogę doradzić to ... jeśli F150 12 generacja to tylko silnik do gazu - 5.0 V8 lub super wynalazek forda Ecobost V6, do którego gazu nie zamontuje się z powodu bezpośredniego wtrysku paliwa - tak jak słynne fsi w VW. Ale za to jakie ma spalanie! Srednio 12lna setkę. To dobry wynik!

 

Z USA jeśli będziesz sprowadzał to mniej na uwadze że jeśli paka będzie mniejsza od połowy rozstawu osi auta to nie zakwalifikują go na ciężarówkę, chyba że dasz w łapę..., ale to i tak weryfikują do 5-ciu lat.

 

Co do silnika 5.4V8 Tritron to musisz wiedzieć, że to jednostka trochę za bardzo przekombinowana przez inżynierów z Forda, gdyż zmienne fazy rozrządu sterowane fazatorem to jakaś porażka. Notabene, cała ameryka o tym pisze że są problemy z tymi silnikami. Ja osobiście mam taki wynalazek, ale jakoś daje sobie z tym radę - mam patent.

 

Poza tym F150 to i tak najlepszy pickup na świecie moim zdaniem...Nr 1 w USA, a dodge jest daleko z tyłu...

 

pozdrawiam

SIMAX

F150 LARIAT 2007 5.4 V8! Jest POWER - sprzedany...

RAM 1500 SPORT 5.7 HEMI - Teraz jest MOC!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem, że spalanie ecoboosta deklarowane przez producenta różni się znacznie od realnego. Strasznie dużo płaczu było na amerykańskich forach ;-)

 

@ SIMAX - jakie masz problemy z Tritonem? Pochwal się też patentem :-D Ja na razie odpukać 20.000km przejechałem bezproblemowo, ale lepiej być przygotowanym i dmuchać na zimne :-)

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Też czytałem, że spalanie ecoboosta deklarowane przez producenta różni się znacznie od realnego...

Tia... jak w przypadku praktycznie każdego samochodu 8-) Choć trzeba przyznać, że amerykańskim normom jakoś bliżej do rzeczywistości niż testom ECE w Europie które są wogóle z d... eee, znaczy z kosmosu ;-)

Wracając do Ecoboosta - podejrzewam, że jak w przypadku każdej jednostki z turbiną (a tam są dwie) działa zasada "turbo żyje - turbo pije". Zakładam więc, że jeżdząc jak niemiecki emeryt zużycie jest faktycznie zbliżone do danych fabrycznych. Ale jak się "ciśnie" mocniej i zaczyna korzystać z mocy i momentu to przecież te ogromne ilości powietrza wtłoczone przez turbiny muszą z czymś zostać wymieszane... :twisted:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Ecoboosta - podejrzewam, że jak w przypadku każdej jednostki z turbiną (a tam są dwie) działa zasada "turbo żyje - turbo pije"

Niestety masz rację. Miałem ja w swoim posiadaniu Volvo V70 2.0 T5 225KM i jak jeździłem jak emeryt to palił w okolicach 9l/100km, ale jak deptałem ile wejdzie to spalał drugie tyle. Moc nie bierze się tylko z powietrza. :->

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.