Skocz do zawartości

Dodge Ram 1500 2012r. montaż xenonów


fifik22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam następujący problem, za wszelką cenę chcę zamontować xenon do mojego Ram-a, natomiast wbrew pozorom nie jest to łatwe. Oczywiście zdaje sobie sprawę, iż przeróbka oryginalnych symetrycznych lamp bez soczewki na xenon jest nielegalna, natomiast jakość fabrycznych świateł jest naprawdę słaba i dlatego zdecydowałem, że przeróbka jest niezbędna . Próbowałem zamontować dostępne na rynku zestawy HID w sumie 3 rodzaje, najdroższe jakie były na wszystkim nam znanym portalu aukcyjnym i żaden nie spełnia w 100% moich oczekiwań. Jeżeli chodzi o same żarniki to jakość jest super i wbrew pozorom wcale nie oślepiają innych użytkowników drogi (sprawdzałem jadąc innym autem z przeciwka) myślę że jest to spowodowane faktem, iż reflektory symetryczne świecą w taki sam sposób jak lewa lampa w europejczyku czyli niżej a z powodu braku regulacji są po prostu fabrycznie ustawione najniżej. Tyle z teorii. Po montażu tak zwanych HID-ów oczywiście występują zakłócenia radia oraz czujnika ciśnienia w oponach, co dla mnie zupełnie je dyskwalifikuje. Pomijając fakt, że nie zawsze odpalają 2 lampy. Zakupiłem więc oryginalne przetwornice HELLA od porsche Carrery. Problem zakłócania radia oczywiście znikł natomiast problem zakłóceń czujnika ciśnienia w oponach udało się rozwiązać poprzez montaż lewej przetwornicy pod lewą lampą " jak najdalej od czujnika. Natomiast nadal lampy nie odpalały za pierwszym razem. W związku z tym zakupiłem całą wiązkę z przekaźnikiem i bezpiecznikiem pobierającą prąd bezpośrednio z aku. a sygnał z wtyczki lampy. I sytuacja wygląda następująco, lampy zapalają bez zastrzeżeń na zgaszonym silniku, natomiast po odpaleniu, żarnika przygasają a przekaźnik grzechocze.

 

Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i zna rozwiązanie tego problemu.

Wykluczam żarniki 4300K oraz przetwornice ponieważ przy bezpośrednim połączeniu do aku. auta wszystko jest w porządku.

 

Spróbuję wymienić przekaźnik na inny natomiast wątpię aby to pomogło.

 

Proszę o radę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jesteś z łódzkiego to zadzwoń do http://auto-west.pl/gallery/

ja tam robiłem swojego Dodge 2007 , nie wiem ja się będzie zapatrywał na poprawki,

firma jest warta każdej wydanej złotówki na oświetlenie, choć niepozornie wygląda.

 

P.S

Zawitaj do powitalni bo nie wiemy ktoś ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....reflektory symetryczne świecą w taki sam sposób jak lewa lampa w europejczyku czyli niżej a z powodu braku regulacji są po prostu fabrycznie ustawione najniżej.

Nie do końca ;-) Lewa lampa w europejczyku też jest asymetryczna (i jest taka sama - a konkretnie ma tak samo ukształtowany strumień światła jak prawa) i prawidłowo ustawione obie doświetlają prawe pobocze. Asmetria nie jest stąd, że prawa jest inna niż lewa ale stąd, że obie inaczej świecą "w prawo" niż "w lewo". Natomiast amerykańskie świecą jednakowo "w obie strony" i dlatego są symetryczne.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

 

w końcu udało mi się rozwiązać problem "grzechotania" przekaźnika i migania żarników. Problemem był CANBUS, który mimo teoretycznego braku kontroli żarówek w postaci komunikatu spalonej żarówki jednak działa i przerywa napięcie na wiązce świateł kiedy żarówka jest spalona lub jej po prostu nie ma. W tym wypadku nie rozumiem jaki jest sens kontroli oświetlenia skoro nie uzyskujemy komunikatu no ale to już pytanie do inżynierów z USA. Problem udało się rozwiązać poprzez montaż kondensatora elektrolitycznego 25V 4700uF i tu podziękowania dla kolegi drug, ponieważ naprowadził mnie na ten trop proponując tzw. cancellery (pewnie jest to ten sam kondensator opakowany w plastikową obudowę). Efekt końcowy jest rewelacyjny, przed Ram-em nastała jasność, oczywiście wizualnie również auto dużo zyskało i mimo moich obaw światła naprawdę nie oślepiają. Po montażu zatrudniłem żonę jako testera i mijałem się z Dodgiem kilkoma moimi autami od limuzyny przez suv-a oraz vana i tu oświadczenie dla przeciwników HID bez soczewki naprawdę światła nie oślepiają (chociaż uważam, że jest tak tylko w tym konkretnym modelu, ponieważ świała świecą wyjątkowo nisko i dlatego w ogóle zdecydowałem się na taka przeróbkę). Oczywiście linia odcięcia strumienia światła pozostała taka sama jak przy halogenach natomiast jakości światła poprawiła się niesamowicie. Sam jestem wściekły jak widzę starego rapcia na hidach walącego po oczach i dlatego tak bardzo zależało mi na sprawdzeniu tego w 100%. Generalnie auto śmiga już 1,5 tyg. zarówno w trasie jak i w mieście i nikt do tej pory nie migał światłami.

 

Jakby ktoś potrzebował instrukcji krok po kroku jak zainstalować niezakłócający xenon do tego modelu to chętnie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.