Skocz do zawartości

Drugie woziło w domu - co kupić ?


Kassei

Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądam się od jakiegoś czasu za drugim autem. Patrzę głównie pod kątem mojej drugiej połówki, bo aktualnie mam tylko F150tkę a często przydałoby się drugie auto, szczególnie kiedy jestem w pracy. Mamy w sumie możliwość pożyczania samochodu, ale niestety głównie w godzinach popołudniowych i przez weekendy. Chciałbym kupić coś stosunkowo niedrogiego, solidnego i bezpiecznego bo głównie chodzi o to aby moja kobita mogła wozić córkę (choćby do lekarza na kontrolę). Wszelkie małe gówienka odpadają. Trochę też jestem zrażony do europejczyków po tym jak mi się przy 120000km praktycznie rozsypał silnik w Volvo (auto miałem od nowości, serwisowałem w ASO). Optymalny by był jakiś amerykaniec z dużym silnikiem do zagazowania. Dużą zaletą byłby napęd 4x4 i/lub wysoki prześwit.

Radziłem się znajomych. Otwarcie powiem, że chciałbym się zmieścić w maksymalnie 30.000zł z montażem dobrego gazu, w skrajnym i uzasadnionym przypadku mógłbym coś jeszcze dołożyć.

Sporo rozmawiałem z Zygą i wydawało mi się, że mam już koncepcję, ale znowu zacząłem się miotać :oops:

 

Z aut to rozważałem (może ktoś zna te samochody i coś o nich powie, albo doradzi mi jakiś inny pojazd):

 

Chrysler 300M v6 3.5 (fajne autko, ale znalezienie czegoś wartego uwagi wiąże się albo ze sporym przepłacaniem albo z cudem)

Chrysler Pacifica v6 3.5 / 4.0 (zadbane egzemplarze to niestety nie mój budżet, ale to byłby mój wybór jakbym miał z czego dołożyć kasiorkę)

Dodge Caliber 2.0 lub 2.4 (w sumie najrozsądniejszy wybór, oglądałem na parkingu i dla mnie ok, w oczach mojej drugiej połówki tak średnio)

Dodge Avenger v6 3.5 (fajna bryczka, taki mini-charger, wersja jednak rzadko spotykana, bo 99.9% avengerów w europie to diesle)

Chrysler Town & Country 3.8 (super sprawa szczególnie z AWD, zastanawiamy się jednak czy jest sens kupować tak duże auto, trudno też na coś fajnego trawić)

Ford Explorer v8 (zdecydowałbym się gdyby nie to, że v8 jednak pije sporo więcej, obawiam się, że to by była przesada trzymać dwie v8ki w domu)

Ford Escape/Maverick v6 3.0 (fajny suv, bardzo ceniony w USA, naczytałem się jednak, że 3.0 duratec źle znosi gaz i mam wątpliwość, roczniki do 2004 z blokadą centralnego dyfra)

 

Lista oczywiście nie jest zamknięta. Bardzo bym prosił o pomoc i jakieś porady. Może ktoś z klubowiczów zajmuje się np. sprowadzaniem (lub ogólnie wyszukiwaniem i sprawdzaniem) aut, albo może polecieć jakiegoś swojego znajomego który się tym zajmuje ? Może sami chcecie, lub jakiś Wasz dobry znajomy chce się pozbyć fajnej bryczki?

Ja mam paru znajomych, niestety Ci którzy faktycznie się na tym znają nie siedzą w amerykańskich autach i mi uczciwie o tym powiedzieli, a reszta to takie cwaniaczki żerujące na ludzkiej naiwności, którym bym nie powierzył sprowadzenia wideł do gnoju :-> :-|

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kassei, kup zonie Jeepa, moja obecnie jezdzi ZJ'em a wczesniej WJ'em.

W miare duzy, naped 4x4, tanie czesci i prosty w naprawie.

Polecam

Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3"

Był: WJ Laredo 04' 4.0 2"

Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0

Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drug, Jeep moze i nudny ale dla kobiety idealny, wszedzie zaparkuje

a juz Tahoe czy Suburban to jednak wieksze auta

Co do Trailblazera to czesci drogie w porownianiu do Jeepa czy Tahoe/Sierra/Yukon

Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3"

Był: WJ Laredo 04' 4.0 2"

Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0

Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suburbana nie proponuję, a Tahoe jest dość kompaktowy jak na amerykańskie standardy :kasztan: .

Części do wszystkich aut są bardzo podobne. Klocki do Jeepa są zdecydowanie tańsze, ale do Trailblazera kosztują 140 zł, więc chyba nie majątek.

Moim zdaniem najlepszym wyborem byłby Cadillac lub Buick. Wymiary są naprawdę przystępne, silniki mniejsze, ale za to bardzo mocne, wnętrze cywilizowane i mimo, że w kategorii SUV 4x4 to są dość niskie dzięki czemu kobieta nie będzie sobie brudzić ubrań o próg. Pamiętaj, że to ma być auto dla kobiety, a Jeep to auto, które przeważnie podoba się męskiej części społeczeństwa ;-) .

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc chłopaki - naprawdę doceniam :). Trailblazer - fajna opcja, już poprzednio ten model wzbudził moje zainteresowanie. W sumie auta niedrogie w kupnie, obawiam się jednak faktu, że to totalna egzotyka w Polsce :( Może faktycznie warto ją jeszcze raz przemyśleć gdyby się trafił jakiś fajny egzemplarz.

 

Buick - samo auto pewnie ok, ale wygląd trochę odstrasza, już wiem skąd ssangyong czerpie inspirację :lol: :lol:

 

Durango i Blazer to typ auta, które nie jest nam potrzebne. Tahoe i SRX to już niestety w ogóle inny pułap cenowy, nie na mój budżet :oops:

 

Małe sprostowanie. Auto ma być drugim pojazdem w domu. Będzie nim głównie jeździć kobieta , ale nie tylko :-> Poza tym moja kobita choć drobniutka to jest dość wysportowana, przed ciążą biegała, jeździła na rowerze, uprawiała wspinaczkę. W szpilkach i sukienkach nienawidzi chodzić, więc myślę, że z trudami wsiadania sobie poradzi ;-) Terenówki bardzo się jej podobają, może aż za bardzo :pala:

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kassei, bierz Grand Cherokeego z silnikiem 4.0 z lat 1999-04 i masz super autko z silnikiem nie do zabicia.
To jest rzędowa 6tka prawda ? Ile to tak naprawdę pali (gazu/lpg) ? Opinie są tak sprzeczne, że kompletnie żadnych wniosków nie można wyciągnąć :shock: Sprawdzałem też na www.fuelly.com ale trudno warunki drogowe w usa odnieść do tych w naszym kraju.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim układzie chyba pozostaje Ci tylko Jeep :-D . Jeep to dobre auto, ale ja wolę jednak egzotykę. Teraz planuję zakup auta dostawczo-osobowego i normalnie i zdrowo myślący człowiek rozglądał by się w autach typu Viano, Caravelle, Jumpy itp., ale ja oczywiście nie mogę takim czymś jeździć i moja żona również, więc poszukujemy Chevroleta Express , GMC Savana, Ford E, Dodge B. i właśnie dlatego zaproponowałem Ci coś co nie jest za bardzo popularne :kasztan:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rzędowa 6tka prawda ? Ile to tak naprawdę pali (gazu/lpg) ? Opinie są tak sprzeczne, że kompletnie żadnych wniosków nie można wyciągnąć :shock: Sprawdzałem też na www.fuelly.com ale trudno warunki drogowe w usa odnieść do tych w naszym kraju.

 

 

Zobacz na jeep.org.pl/forum/ - jest tam zakładka "spalanie" i ilość opinii na ponad 100 stron.

imho jak się przymierzasz do jeep wj to nie sugeruj się silnikiem, tylko stanem tech.

spalanie v8 to średnio 20l/100km - myślę, że r6 nie pali dużo mniej, a fałka dużo lepiej mruczy ;)

btw na jeep forum jest giełda i może tam coś ciekawego wyrwiesz.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeep Grand Cherokee WJ - tylko z V8ką. W miarę kompaktowy, rocznikowo 2003-2004 nie powinien być nader problemowy. Fajny, wygodny, bezpieczny.

No chyba, że ciut bardziej egzotycznie to na jeep.org'u ktoś właśnie goni Escalade'a w dobrych pieniąchach.

BYŁ: Dodge Ram 2500 5.9 '97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Escalade rulez!

ale jak już bardziej egzotyki to bym się mocno zastanowił nad mniejszym navigatorem, czyli aviator, wymiary jak grand - ale stylistyka wg mnie zajefajna:

http://otomoto.pl/lincoln-aviator-1-wlasciciel-gaz-zamiana-C31140768.html

 

ps ten model z ogłoszenia ma felgi ze spinerami :kasztan:

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrobiłem to się zarejestrowałem na forach jeep'a :D Wstyd mi ale nie potrafię znaleźć tego escalade na jeep.org :oops: Lincoln Aviator to nie jest bliźniak Forda Explorera ? :->

 

Co myślicie o Jeep Charokee (nie grand)?

 

Pytanie co będzie lepsze pod maską w Grand Cherokee bo jedni z Was radzili rzędową 6tkę a inni v8 ?

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cadillac Escalade ;) na jeep.org.pl raczej go nie znajdziesz

 

W kwestii Jeepów to Cherokee tylko z 4.0 I6, a Grand Cherokee raczej z V8. Z reszta od tej V8-ki 5.2 zaczeła się moja miłość do amerykańców. Gdy kupowałem pierwsze auto to z ciekawości pojechałem obejrzeć Zj-ta z 5.2 - usiadłem w nim, przekręciłem kluczyk, i myslałem że mi zwieracze puszczą jak usłyszałem to V8 :) Niestety, finanse były wtedy złe i musiałem go sobie odpuścić.

 

Ta rzedowa 6-tka jak koledzy pisali jest nie do zarżnięcia - żeliwna konstrukcja, prosta, bez elektroniki, nic tylko dbać i można walić przebiegi jak TIR ;)

Btw. ciekawostka: to silnik made by renault ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cadillac Escalade ;-) ;) na jeep.org.pl raczej go nie znajdziesz
Hehe no wiem, że to cadillac :D Padło tu po prostu info, że jest escalade w dziale sprzedam na jeep.org, jednak chyba temat już nieaktualny :->

 

 

 

W kwestii Jeepów to Cherokee tylko z 4.0 I6, a Grand Cherokee raczej z V8. Z reszta od tej V8-ki 5.2 zaczeła się moja miłość do amerykańców. Gdy kupowałem pierwsze auto to z ciekawości pojechałem obejrzeć Zj-ta z 5.2 - usiadłem w nim, przekręciłem kluczyk, i myslałem że mi zwieracze puszczą jak usłyszałem to V8 :) Niestety, finanse były wtedy złe i musiałem go sobie odpuścić.

 

Ta rzedowa 6-tka jak koledzy pisali jest nie do zarżnięcia - żeliwna konstrukcja, prosta, bez elektroniki, nic tylko dbać i można walić przebiegi jak TIR ;)

Btw. ciekawostka: to silnik made by renault ;)

No właśnie ja już V8 w domu mam i nie wiem czy jest sens posiadania drugiego skoro ta rzędówka jest niezniszczalna :-| Z drugiej strony z tego co widzę spalanie jest bardzo podobne i znowu pojawia się dylemat - a może jednak :lol: Rzędówka ma na pierwszy rzut oka jednak sporo zalet - dwa cylindry mniej to tańsza instalacja gazowa, czy nawet dwie świece mniej przy ich wymianie :-?

 

Mam jednak inne pytanie: jaką wersję napędu radzicie do WJta ? Z tego co czytałem są 3 rodzaje. Sporo się naczytałem opinii i każdy broni "swojego". Osobiście skłaniałbym się w stronę quadra drive ale ludzie chwalą też dwie pozostałe :->

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lincoln Aviator to nie jest bliźniak Forda Explorera ?
Dokładnie tak.
Wstyd mi ale nie potrafię znaleźć tego escalade na jeep.org
Jeszcze kilka dni temu był, może już się sprzedał.
bez elektroniki
No nie powiedziałbym :lol:

Ale faktycznie to debiloodporna konstrukcja.

Co myślicie o Jeep Charokee (nie grand)?

A który?

Mam jednak inne pytanie: jaką wersję napędu radzicie do WJta ? Z tego co czytałem są 3 rodzaje. Sporo się naczytałem opinii i każdy broni "swojego". Osobiście skłaniałbym się w stronę quadra drive ale ludzie chwalą też dwie pozostałe

Każdy da sobie radę, byle by to nie był kastrat - jak znajdziesz ładnego WJ-ta to rodzaj "napędu" będzie najmniejszym problemem ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lincoln Aviator to nie jest bliźniak Forda Explorera ?
Dokładnie tak.
Wstyd mi ale nie potrafię znaleźć tego escalade na jeep.org
Jeszcze kilka dni temu był, może już się sprzedał.
bez elektroniki
No nie powiedziałbym :lol:

Ale faktycznie to debiloodporna konstrukcja.

Co myślicie o Jeep Charokee (nie grand)?

A który?

Mam jednak inne pytanie: jaką wersję napędu radzicie do WJta ? Z tego co czytałem są 3 rodzaje. Sporo się naczytałem opinii i każdy broni "swojego". Osobiście skłaniałbym się w stronę quadra drive ale ludzie chwalą też dwie pozostałe

Każdy da sobie radę, byle by to nie był kastrat - jak znajdziesz ładnego WJ-ta to rodzaj "napędu" będzie najmniejszym problemem ;-)

 

Pytałem o KJ cherokee 2.4 r4 albo 3.7 v6 :->

 

Co do Aviatora to super bryka, trochę przekombinowali z przodem w stosunku do explorera ale da się przeżyć. Mechanicznie to niby też Ford oprócz - okazuje się - silnika, który w Lincolnie jest 4V a nie 2V. Da się jednak przeżyć, bałbym się jedynie z częściami blacharskimi w momencie jakiejś stłuczki robi się straszny problem :-/ Przód/tył/boki jednak się różnią o tych w explorerze :-|

Jak na razie moim faworytem jest WJ, jednak z tego co patrzyłem po ogłoszeniach to trudno coś fajnego znaleźć. Jednak się nie poddaję :-D

Alternatywą chyba w tym przypadku byłby Explorer Mk3 , jednak nie wiem jak z ich awaryjnością i trwałością w porównaniu z jeepem :-/

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Explorer przy Aviatorze jest jak uboga wersja Rama ST przy Ramie Laramie maksymalnie wyposażonym, ot taka drobna różnica. Aviator wygląda, a Explorer chciałby.

Jeśli chodzi o blachy i ew. trudności z ich dostępem to sorry, że to napiszę, ale powinieneś kupić Skodę Roomster 4x4, jest tego od cholery, blachy na pewno są łatwo dostępne :-P.

Masz F-150 i piszesz takie banialuki, napisz, że zakochałeś się w Explorerze i podoba Ci się najbardziej i to jest argument, a nie coś o blachach piszesz. ;-)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Explorer przy Aviatorze jest jak uboga wersja Rama ST przy Ramie Laramie maksymalnie wyposażonym, ot taka drobna różnica. Aviator wygląda, a Explorer chciałby.

Jeśli chodzi o blachy i ew. trudności z ich dostępem to sorry, że to napiszę, ale powinieneś kupić Skodę Roomster 4x4, jest tego od cholery, blachy na pewno są łatwo dostępne :-P.

Masz F-150 i piszesz takie banialuki, napisz, że zakochałeś się w Explorerze i podoba Ci się najbardziej i to jest argument, a nie coś o blachach piszesz. ;-)

Spoczko ja tylko "głośno myślę" :-> Wszelkie Wasze pomysły i argument biorę sobie do serca :-D Nie mam jakoś dużo kasiorki na to auto, szczególnie, że praktycznie się tylko "dokładam" kobicie od auta :oops: Nie chcę zrobić jakiejś głupoty pod wpływem chwili i kupić jej czegoś czym ani nie będzie można bezproblemowo jeździć, ani się tego szybko pozbyć :-D Staram się myśleć praktycznie, ale jednak z taką lekką nutą "szaleństwa"..... bo inaczej to najprostszym rozwiązaniem to by było kupno Pandy 4x4 :-P :lol: :lol:

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo inaczej to najprostszym rozwiązaniem to by było kupno Pandy 4x4

Wiesz ja mam do wożenia dupy Opla Omegę 3.0 i rzeczywiście jest to wozidło do ekonomicznej jazdy codziennej, może Panda nie jest takim złym rozwiązaniem ;), ale jeśli myślisz już o kupnie ameryki to argumenty o blachach powodują, że zaczynasz wybierać spośród najbardziej popularnych aut amerykańskich w Europie, a jeśli tak to już chyba lepiej kupić europejczyka, atrakcyjność auta podobna, a części wszędzie dostępne. No chyba, że zamierzasz taplać się w błocie to Jeep ma wtedy swoje uzasadnienie, bo to jeden z częściej przerabianych aut w Polsce, więc części offroadowe też są pod ręką. Ostatni bardzo ważny argument za Jeepem to jego atrakcyjność w Twoich oczach, jeśli Ci sie bardzo podoba to ja nie mam nic do tego i na pewno po jego zakupie będziesz zadowolony. :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tak zakochalem sie w amerykanach, ze patrze od jakiegos czasu na camaro, firebird/trans am i mysle, ze cos takiego kupie, bo ceny sa naprawde dobre. Moze cos takiego?

oczywiscie nie zamiast rama tylko jako drugi :-) bo rama sie nie pozbede

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.