Skocz do zawartości

D-max vs. Ranger


bartek_78

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak jak pisałem, nie zamieszczę fot, ze względu na to, że obawiam się, że ktoś będzie się ze mnie śmiał i mojego samochodu. Chyba przywiązałem się do sprzętu nienaturalnie. Patrząc na dalekie konsekwencje, będzie problem znaleźć żonę, która to będzie tolerować xD. Fajne foty 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak się z Ciebie wszyscy śmieją ...co za różnica z autem czy bez.........

A może wcale nie masz auta :) ot taka tam schizofrenia się włączyła:)

 

Coś się chyba zamotałeś, albo nie do końca zrozumiałeś sens Bartkowego postu

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak się z Ciebie wszyscy śmieją ...co za różnica z autem czy bez.........

A może wcale nie masz auta :) ot taka tam schizofrenia się włączyła:)

 

 

według mnie to co napisałeś to jawny atak na kolegę Libre, a tego nie masz prawa na tym forum robic.

 

a co do reszty każdy ma prawo wyrażać swoje zdanie , oczywiście nie nagminnie i irytująco ale wtedy zając się tym powinien moderator.

2005 Ford F150 5.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skończcie już, pls... chyba, że macie coś jeszcze o Rangerze albo D-maxie

 

szukam po necie czy jest coś więcej o tym teście z Off Road 4z4, ale poza filmikiem niewiele się pojawia... za to trafiłem na calkiem sensowny "test": http://www.youtube.com/watch?v=DgO4c5RjZcs, nawet chwalą dmaxa tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek_78, jeździłeś już oboma autami, więc chyba powinieneś wiedzieć , który bardziej Ci pasuje ;-)

Druga sprawa, to ile kilometrów zamierzasz nim przejechać do czasu sprzedaży. Bo jeżeli auto nie będzie robiło setek tysięcy kilometrów, to trwałość auta raczej nie jest najważniejszym kryterium - do 100 tysięcy oba powinny jeździć w miarę bezawaryjnie. Drobne awarie mogą zdarzyć się każdemu, bo takie teraz auta robią.

Zdolności terenowe obu są takie sobie - w lekkim dadzą radę oba, w ciężkim każdy z nich polegnie. A i tak najwięcej zależy od łącznika między kierownicą i pedałem gazu :lol:

A te wszystkie testy z gazet i youtuba to sobie można sobie w buty wsadzić - żaden z nich nie jest obiektywny, a do tego często robione są przez ludzi nie mających pojęcia o czym piszą lub mówią :-/

Słowem, jeżeli nie zamierzasz tyrać auta, to bierz tego, który bardziej Ci się spodobał :git:

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh, żeby to było takie proste - pierwszy pikap, więc ciężko ocenić, oba mi pasują i jednocześnie w każdym jakieś ale...

auto planuje raczej na 7-8 lat po ~30tys. rocznie (pierwsze lata dla siebie, potem zostanie w firmie), wiec mysle ze warto już myslec o trwalosci

 

ale chyba masz rację - pogadam jeszcze o cenach i jak będą porównywalne, to pewnie Isuzu - jakos mimo wszystko bardziej do mnie przemawia... no i do serwisu bliżej :)

 

no chyba, ze faktycznie w 2014 będzie jakies zamieszanie i wroci odliczenie z "ciężarowych" osobowek, to może jednak wroci opcja na s-max'a... chyba już niedługo powinno się okazac jak to będzie z tym vatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i do serwisu bliżej
To jest jakiś argument :git:
auto planuje raczej na 7-8 lat po ~30tys. rocznie
Przy takim założeniu poleciłbym Ci Hiluxa, tyle, że on zupełnie nie nadaje się do traktowania jako samochód osobowy. Ze wszystkich dostępnych u nas pickupów to najgorszy traktor pod względem wygody jazdy i ergonomii kabiny, wydawanych dzięków i osiągów. Ale za to do tyrania pod obciążeniem idealny - nawet wielokrotnie przeciążany i zaniedbany za cholerę nie chce się psuć ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, to Hillux zdecydowanie odpada - ma być komfortowo i w miarę cicho (przynajmniej przy prędkościach do 100-120kmh)... i w Isuzu nie był to żaden problem - wręcz jak w typowej osobówce... w Rangerze ciężko powiedzieć, bo jezdzilem tylko takim na szerszych gumach i bardziej terenowych oponach, ale raczej też byłby ok.

 

przynajmniej 1 czy 2x w roku zawsze jeździmy na dluzszy urlop (ostatnio CRO, na 2014 planujemy Hiszpanie), wiec nie wyobrażam sobie ciągnąć auta, w których człowiek się meczy od samego siedzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może L200, albo (tu pewnie wsadzę kij w mrowisko :mrgreen: ) Amarok - oba z nich, szczególnie VW, to inny świat jeżeli chodzi o wygodę jazdy i prowadzenie, w porównaniu z resztą Japończyków.

Do tego jako jedyne mają w ofercie reduktor z mechanizmem różnicowym (L200) albo stały napęd obu osi (VW) - a to w aucie z lekkim tyłem bardzo się przydaje :git:

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego jako jedyne mają w ofercie reduktor z mechanizmem różnicowym (L200) albo stały napęd obu osi (VW) - a to w aucie z lekkim tyłem bardzo się przydaje

możesz cos więcej napisac - w Isuzu jak jezdzilem była opcja przelaczenia 2W/4W/4W z reduktorem czy jakos tak... i wydawalo mi się to dość rozsądne zwazywszy, ze jednak większość kilometrów tłucze się po suchym asfalcie i można wtedy spokojnie jezdzic na 2 koła, bankowo ze sporo mniejszym spalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe to poczekaj jak popada deszcz :lol:

Wtedy zrozumiesz, ze spalanie ma mniejsze znaczenie nizeli operowanie gazem na zakrętach :mrgreen:

Bez przesady. Ja w Ramie 5.7 rzadko kiedy zapinałem napędy, a na mokrym asfalcie zdarzyło mi się tylko raz jak w górach na sporym wzniesieniu nie mogłem ruszyć spod świateł ze sporą przyczepą kempingową. :kasztan: Wszystko jest dla ludzi.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie L200 boxuje tyłem praktycznie na prawie kazdym skrzyzowaniu przy ruszaniu :mrgreen:

To podobno oznaka, ze kierowca nie jest impotentem :mrgreen:

A na powaznie, naprawde u mnie jest strach na mokrym, du.pa lata niesamowicie ale mam jakies stare gumy z USA ktore mają 12lat a wciaz jest 8-9mm bieznika.

Zobaczymy jak zmieni sie sytuacja gdy na tyl wskoczy stalowy zderzak i nowe gumy (M/T) wraz ze zmienionym ET

www.natryskowe.com

European Size- Felicia Pickup

Azia Size- Mitsu L200

Full Size- odkładam do skarbonki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz cos więcej napisac

Mechanizm różnicowy w reduktorze pozwala jeździć z napędem na obie osie w każdych warunkach praktycznie bez ograniczeń. Przydaje się szczególnie w deszczu, albo na tylko częściowo zaśnieżonych drogach - czyli tam, gdzie dopięcie przodu w reduktorze bez tego mechanizmu jest conajmniej niewskazane.

Inna sprawa, że przy centralnej róźnicówce auto prowadzi się bardziej przewidywalnie w zakrętach na luźnych nawierzchniach. Ale to trzeba poczuć - przejedź się po śniegu jakimś starym Cherokee z full time, Pajero z super selekt albo czymś co ma stały napęd obu osi (Land Cruiser, Discovery, czy Grand Cherokee) to zobaczysz różnicę.

A trzeba pamiętać, że to auta o zdecydowanie lepiej rozłożonej masie na osie niż jakikolwiek pickup

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

no dobra, ale na co dzień 2WD chyba starcza - leciałem po piachu i po mokrym i jakos nie odczulem, żeby był niestabilny... chyba, ze to ESP tak delikatnie pomaga albo opony były dobre...

 

domyślam się, ze na totalnie sliskim może być potrzeba 4WD, ale szczerze - to i tak może pare tygodni w roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...

Witam

 

i ja mam ten dylemat. Do szybkiego i prostego przemieszczania mam VW Pasata, do wożenia większych ilości towaru w firmie Transita (blaszak Jumbo :-)). Potrzebuję Pickupa do wożenia mniejszych ilości towaru w miejsca gdzie drogi nie zawsze są najlepsze, do wyjazdów na ryby, polowania, do aktywnego wypoczynku, ...

 

Stanęło to u mnie pomiędzy D-max a Rangerem.

 

Oboma jeździłem, D-Max więcej.

 

W D-max nie ma się do czego przyczepić oprócz cen części (przykładowo potencjalnie zepsute turbo to ok 10 000 PLN) i "niedomagania" opisane tutaj:

, http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=5876.

Jeździ się super, auto sprawia wrażenie solidnie zrobionego, napędy działają bardzo dobrze a przełączanie pomiędzy 2H a 4H jest nieodczuwalne.

 

W Ranger 2.2l praktycznie nie istnieje zabezpieczenie antykorozyjne ramy (podobnie jak w Hilux), już na nowym aucie widać brązową "opryszczkę" w miejscach spawów i łączeń na ramie. W czasie jazdy, po załączeniu napędu z 2H na 4H jeżdżąc czułem jakbym miał mocno zaciągnięty ręczny. Atutem jest rozbudowana sieć, dostępność części i ich cena (przykładowo potencjalnie zepsute turbo to ok 3 100 PLN, pompo wtrysk ok 1 600 PLN ).

 

Poproszę o poradę, wtrącenie swoich 3 groszy do sprawy :-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie jazdy, po załączeniu napędu z 2H na 4H jeżdżąc czułem jakbym miał mocno zaciągnięty ręczny.

Oba auta nie mają centralnego mechanizmu różnicowego, więc napędu na obie osie można używać tylko na luźnych nawierzchniach

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.