GrzegorzHD Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 Ostatnio Dodge złapał dwa błędy jak w temacie, problem znany, na forach z USA jest pełno na ten temat. Prawdopodobna przyczyna to walnięty " Transmition Throttle Valve". Wyjąłem siłownik u siebie na stół i z pomiarów wynika że rezystancja pomiędzy Ground a Signal czyli pinami 1 i 6 waha się w granicach 0,6 a 2,6 kohm w zależności od położenia trzpienia a pomiędzy zasilaniem 5V a Signal czyli pinami 1 i 6 jest odwrotnie czyli 2,6 do 0,6 kohm w zależności od położenia wałka. Podłączyłem napięcie do silniczka czyli piny 3 i 5 i obraca się trzpień o około 90 stopni. Wszystko to wskazuje na to że siłownik jest w porządku. Zmierzyłem również napięcie na kostce z ECU i na pinie 2 czyli 5V jest dokładnie 5V, pin 6 ma zwarcie do masy czyli też ok ale na pinach 3,5 nie pojawia się żadne napięcie przy załączaniu zapłonu. Podłączam się zwykłym kablem ELM 327 i mogę kasować błędy z ECU bo dla testów po odłączeniu siłownika pojawił się jeszcze błąd P1749-TRANSMISSION THROTTLE VALVE POSITION SENSOR CIRCUIT LOW, który dało się wykasować po podłączeniu siłownika. Teraz już nie wiem czy wymiana siłownika pomoże rozwiązać problem, nie wiem co jeszcze można sprawdzić bo zasilanie tego silniczka jest bezpośrednio z ECU, bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem, tak jak wiązkę. Jeszcze przychodzi mi na myśl pomysł podłączenia do urządzenia diagnostycznego z danymi tego pojazdu tak aby można było odczytać błędy z innych sterowników nietylko ECU. Przerabiał ktoś już ten problem u nas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted September 7, 2013 Administrators Report Share Posted September 7, 2013 A TPS sprawadzales czy działa prawidłowo? , bło to on daje sygnał na TTWP w zależności od położenia pedału gazu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzegorzHD Posted September 7, 2013 Author Report Share Posted September 7, 2013 Tego nie sprawdzałem, TTVA jest sterowany bezpośrednio z ECU który dostaje sygnał z TPS a żadnych błędów na ten temat nie było i problemów z samym silnikiem też nie ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzegorzHD Posted September 27, 2013 Author Report Share Posted September 27, 2013 Sprawa się już się wyjaśniła, tak jak podejrzewałem potrzebny był porządny sprzęt żeby wykasować błędy, zwykły skaner OBD nie dał rady wykasować tych błędów. Zrobiłem to w ASJ Auto w Elblągu. Po jakimś czasie znowu się pojawił Check Engine i błąd P1754 więc siłownik TTVA jest do wymiany, w serwisie Fiata 870 zł i dwa dni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted September 27, 2013 Administrators Report Share Posted September 27, 2013 Teraz na poważnie, naprawdę możesz to zamówić w serwisie Fiata ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzegorzHD Posted September 27, 2013 Author Report Share Posted September 27, 2013 Tak na poważnie to po podaniu numeru VIN Dodge-a gość z serwisu fiata, w tym przypadku Olsztyn, na schematach znalazł tą część podał numer oryginalny i że coś takiego jest w magazynie centralnym (Włochy) i w ciągu 2-3 dni roboczych jest w stanie to ściągnąć. Wszystko dlatego że Fiat przejął Chryslera. Jeszcze u nich tego nie zamawiałem więc nie powiem na 100% tak to działa, ale skoro rozkodował VIN ( 8 ostatnich znaków) i znalazł część w ich magazynie to raczej nie ściemniał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pit373 Posted September 27, 2013 Report Share Posted September 27, 2013 Potwierdzam, ja do rama 2500 zamówiłem w aso fiata bagnet, oryginał moparowski za chyba 60 zł. przy odbiorze koleś powiedział, że absolutnie wszystko mogą sprowadzić, tylko kwestia oczekiwania no i ceny... bo wtryski były szalenie drogie. Quote Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Link to comment Share on other sites More sharing options...
croochy Posted September 29, 2013 Report Share Posted September 29, 2013 Ja jak zadzwoniłem do fiata to nie wiedzieli co to Dodge :mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek 7.4 Posted September 29, 2013 Report Share Posted September 29, 2013 Ja w zeszłym roku podjechałem do Fiata po tym jak obdzwoniłem wszystkich sprzedawców cześci do amrykanców w kraju i wszyscy mówili że tylko ze stanów to zamówić można ,a potrzebowałem uszczelniacz wału napędowego i to krótkie ramie z krzyżakiem wychodzące ze skrzyni łączące się z wałem i ściągneli mi to w fiacie za dwa dni a cena była porównywalna jak na rockauto w stanach Quote chevy silverado 7.4 v8 sold pontiac firebird 5.0 v8 chrysler 300c 3.5 v6 dodge ram 4.7 v8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzegorzHD Posted February 16, 2014 Author Report Share Posted February 16, 2014 Tak więc po wymianie TTVA na nowy, podłączeniu do pożądnego sprzętu serwisowego problem zniknął i jak do tej pory się jeszcze nie pojawił. Tego błędu nie da się wykasowac zwykłym skanerem OBD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.