GrzegorzHD Opublikowano 7 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Ostatnio Dodge złapał dwa błędy jak w temacie, problem znany, na forach z USA jest pełno na ten temat. Prawdopodobna przyczyna to walnięty " Transmition Throttle Valve". Wyjąłem siłownik u siebie na stół i z pomiarów wynika że rezystancja pomiędzy Ground a Signal czyli pinami 1 i 6 waha się w granicach 0,6 a 2,6 kohm w zależności od położenia trzpienia a pomiędzy zasilaniem 5V a Signal czyli pinami 1 i 6 jest odwrotnie czyli 2,6 do 0,6 kohm w zależności od położenia wałka. Podłączyłem napięcie do silniczka czyli piny 3 i 5 i obraca się trzpień o około 90 stopni. Wszystko to wskazuje na to że siłownik jest w porządku. Zmierzyłem również napięcie na kostce z ECU i na pinie 2 czyli 5V jest dokładnie 5V, pin 6 ma zwarcie do masy czyli też ok ale na pinach 3,5 nie pojawia się żadne napięcie przy załączaniu zapłonu. Podłączam się zwykłym kablem ELM 327 i mogę kasować błędy z ECU bo dla testów po odłączeniu siłownika pojawił się jeszcze błąd P1749-TRANSMISSION THROTTLE VALVE POSITION SENSOR CIRCUIT LOW, który dało się wykasować po podłączeniu siłownika. Teraz już nie wiem czy wymiana siłownika pomoże rozwiązać problem, nie wiem co jeszcze można sprawdzić bo zasilanie tego silniczka jest bezpośrednio z ECU, bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem, tak jak wiązkę. Jeszcze przychodzi mi na myśl pomysł podłączenia do urządzenia diagnostycznego z danymi tego pojazdu tak aby można było odczytać błędy z innych sterowników nietylko ECU. Przerabiał ktoś już ten problem u nas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 7 Września 2013 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 A TPS sprawadzales czy działa prawidłowo? , bło to on daje sygnał na TTWP w zależności od położenia pedału gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 7 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Tego nie sprawdzałem, TTVA jest sterowany bezpośrednio z ECU który dostaje sygnał z TPS a żadnych błędów na ten temat nie było i problemów z samym silnikiem też nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 27 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Sprawa się już się wyjaśniła, tak jak podejrzewałem potrzebny był porządny sprzęt żeby wykasować błędy, zwykły skaner OBD nie dał rady wykasować tych błędów. Zrobiłem to w ASJ Auto w Elblągu. Po jakimś czasie znowu się pojawił Check Engine i błąd P1754 więc siłownik TTVA jest do wymiany, w serwisie Fiata 870 zł i dwa dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 27 Września 2013 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Teraz na poważnie, naprawdę możesz to zamówić w serwisie Fiata ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 27 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Tak na poważnie to po podaniu numeru VIN Dodge-a gość z serwisu fiata, w tym przypadku Olsztyn, na schematach znalazł tą część podał numer oryginalny i że coś takiego jest w magazynie centralnym (Włochy) i w ciągu 2-3 dni roboczych jest w stanie to ściągnąć. Wszystko dlatego że Fiat przejął Chryslera. Jeszcze u nich tego nie zamawiałem więc nie powiem na 100% tak to działa, ale skoro rozkodował VIN ( 8 ostatnich znaków) i znalazł część w ich magazynie to raczej nie ściemniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 27 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Potwierdzam, ja do rama 2500 zamówiłem w aso fiata bagnet, oryginał moparowski za chyba 60 zł. przy odbiorze koleś powiedział, że absolutnie wszystko mogą sprowadzić, tylko kwestia oczekiwania no i ceny... bo wtryski były szalenie drogie. Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croochy Opublikowano 29 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Ja jak zadzwoniłem do fiata to nie wiedzieli co to Dodge :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek 7.4 Opublikowano 29 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Ja w zeszłym roku podjechałem do Fiata po tym jak obdzwoniłem wszystkich sprzedawców cześci do amrykanców w kraju i wszyscy mówili że tylko ze stanów to zamówić można ,a potrzebowałem uszczelniacz wału napędowego i to krótkie ramie z krzyżakiem wychodzące ze skrzyni łączące się z wałem i ściągneli mi to w fiacie za dwa dni a cena była porównywalna jak na rockauto w stanach Cytuj chevy silverado 7.4 v8 sold pontiac firebird 5.0 v8 chrysler 300c 3.5 v6 dodge ram 4.7 v8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Tak więc po wymianie TTVA na nowy, podłączeniu do pożądnego sprzętu serwisowego problem zniknął i jak do tej pory się jeszcze nie pojawił. Tego błędu nie da się wykasowac zwykłym skanerem OBD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.