Jump to content

48RE błąd P1751, P1753


GrzegorzHD
 Share

Recommended Posts

Ostatnio Dodge złapał dwa błędy jak w temacie, problem znany, na forach z USA jest pełno na ten temat. Prawdopodobna przyczyna to walnięty " Transmition Throttle Valve". Wyjąłem siłownik u siebie na stół i z pomiarów wynika że rezystancja pomiędzy Ground a Signal czyli pinami 1 i 6 waha się w granicach 0,6 a 2,6 kohm w zależności od położenia trzpienia a pomiędzy zasilaniem 5V a Signal czyli pinami 1 i 6 jest odwrotnie czyli 2,6 do 0,6 kohm w zależności od położenia wałka. Podłączyłem napięcie do silniczka czyli piny 3 i 5 i obraca się trzpień o około 90 stopni. Wszystko to wskazuje na to że siłownik jest w porządku. Zmierzyłem również napięcie na kostce z ECU i na pinie 2 czyli 5V jest dokładnie 5V, pin 6 ma zwarcie do masy czyli też ok ale na pinach 3,5 nie pojawia się żadne napięcie przy załączaniu zapłonu. Podłączam się zwykłym kablem ELM 327 i mogę kasować błędy z ECU bo dla testów po odłączeniu siłownika pojawił się jeszcze błąd P1749-TRANSMISSION THROTTLE VALVE POSITION SENSOR CIRCUIT LOW, który dało się wykasować po podłączeniu siłownika.

 

Teraz już nie wiem czy wymiana siłownika pomoże rozwiązać problem, nie wiem co jeszcze można sprawdzić bo zasilanie tego silniczka jest bezpośrednio z ECU, bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem, tak jak wiązkę.

Jeszcze przychodzi mi na myśl pomysł podłączenia do urządzenia diagnostycznego z danymi tego pojazdu tak aby można było odczytać błędy z innych sterowników nietylko ECU.

Przerabiał ktoś już ten problem u nas?

post-1149-15323756529534_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sprawa się już się wyjaśniła, tak jak podejrzewałem potrzebny był porządny sprzęt żeby wykasować błędy, zwykły skaner OBD nie dał rady wykasować tych błędów. Zrobiłem to w ASJ Auto w Elblągu. Po jakimś czasie znowu się pojawił Check Engine i błąd P1754 więc siłownik TTVA jest do wymiany, w serwisie Fiata 870 zł i dwa dni.

Link to comment
Share on other sites

Tak na poważnie to po podaniu numeru VIN Dodge-a gość z serwisu fiata, w tym przypadku Olsztyn, na schematach znalazł tą część podał numer oryginalny i że coś takiego jest w magazynie centralnym (Włochy) i w ciągu 2-3 dni roboczych jest w stanie to ściągnąć. Wszystko dlatego że Fiat przejął Chryslera. Jeszcze u nich tego nie zamawiałem więc nie powiem na 100% tak to działa, ale skoro rozkodował VIN ( 8 ostatnich znaków) i znalazł część w ich magazynie to raczej nie ściemniał.

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, ja do rama 2500 zamówiłem w aso fiata bagnet, oryginał moparowski za chyba 60 zł. przy odbiorze koleś powiedział, że absolutnie wszystko mogą sprowadzić, tylko kwestia oczekiwania no i ceny... bo wtryski były szalenie drogie.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Link to comment
Share on other sites

Ja w zeszłym roku podjechałem do Fiata po tym jak obdzwoniłem wszystkich sprzedawców cześci do amrykanców w kraju i wszyscy mówili że tylko ze stanów to zamówić można ,a potrzebowałem uszczelniacz wału napędowego i to krótkie ramie z krzyżakiem wychodzące ze skrzyni łączące się z wałem i ściągneli mi to w fiacie za dwa dni a cena była porównywalna jak na rockauto w stanach

chevy silverado 7.4 v8 sold

pontiac firebird 5.0 v8

chrysler 300c 3.5 v6

dodge ram 4.7 v8

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.